Gå til innhold

eggeløsningssmerteer


Gjest Kajsa

Anbefalte innlegg

Gjest Kajsa

Når jeg har eggeløsning har jeg relativt store smerter på siden av magen. Ofte er disse smertene så store at et samleie er utenkelig da det gjør veldig vondt når penis støter "mot bunnen". Disse smertene er identiske med smerter jeg hadde da jeg hadde egglederbetennelse for et par år tilbake (bare noe lettere). Jeg er ufrivillig barnløs og lurer på om disse symptomene er indikasjoner på at egglederene mine er tette. Hvordan skal jeg foholde meg til dette? (Gynekologen min sier jeg har normale eggstokker og eggledere når han undersøker meg med ultralyd.)

Er det flere med store eggløsningssmerter som kan dele erfaringer med meg? Noen som har fått stilt en diagnose utifra dette?

Takker forøvrig for flott forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Kajsa

Tette eggledere vil sjelden gi smerter som du beskriver, men kan det være endometriose? (les mer under http://members.tripod.com/Diane_10/index.html) Hvis du har forsøkt å bli gravid i mer enn ett år, synes jeg du skal få henvisning til laparoskopi. Man kan ikke ved vanlig ultralyd se om egglederne er normale og man kan ikke se om du hare endometriose annet enn ved laparoskopi ('kikkhullsoperasjon'i narkose). Stå på for videre utredning!

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...