Gå til innhold

Er fedme skilsmissegrunn?


Gjest lurerlittjegnå..

Anbefalte innlegg

Gjest lurerlittjegnå..

Ektepar, gift i 7 år. Giftet seg unge, begge er nå i slutten av tjueåra. 2 barn på 3 og 4 år.

I løpet av disse 7 årene har kvinnen doblet vekten sin. Fra 70 til 140 kilo.

Skilsmissegrunn?

Hun er ikke syk, kun glad i mat. Slanking er håpløst. God helse, så ikke lag det til et tema. Her snakker vi kun om det estetiske..

Hva ville du gjort? Husk, at slanking er håpløst, hun er feit, og forblir feit..

Hva hvis partneren din havnet i rullestol eller ble blind?

Eller, for å ta noe selvforskyldt, ble alkoholliker, skikkelig "alkis"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    37

  • SierDuDet

    36

  • Goliath

    29

  • kie

    23

Mest aktive i denne tråden

En viktig del av et samliv er det seksuelle - man må tenne på hverandre for at det skal fungere. Jeg tror jeg ahdde hatt problemer med å tenne på en som var kjempefet - uavhengig av hvor glad jeg var i han. Jeg vet ikke om hun er fet pga. sykdom eller at hun bare spiser for mye og usunt. Jeg mener de fleste klarer å slanke seg om de virkelig vil - evnt. vha. profesjonell hjelp. Har du sankket med henne om det? Hvis du har det og hun ikke prøver å slanke seg så kan jeg skjønne at dine følelser dabber av.

Så fedme er for meg grunn til skilsmisse - men man skal ha prøvd å ha gjort noe med det først selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for meg er det en grunn til skillsmisse.

Det visuelle er trossalt viktig, uansett hvor sant det er at det innvendige selvsagt er det mest relevante.

Hennes fedme er så vidt jeg forstår her selvforskyldt, og hun har ingen andre enn seg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Ja, for meg er det en grunn til skillsmisse.

Det visuelle er trossalt viktig, uansett hvor sant det er at det innvendige selvsagt er det mest relevante.

Hennes fedme er så vidt jeg forstår her selvforskyldt, og hun har ingen andre enn seg selv å takke.

Ååå så følsom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerlittjegnå..

En viktig del av et samliv er det seksuelle - man må tenne på hverandre for at det skal fungere. Jeg tror jeg ahdde hatt problemer med å tenne på en som var kjempefet - uavhengig av hvor glad jeg var i han. Jeg vet ikke om hun er fet pga. sykdom eller at hun bare spiser for mye og usunt. Jeg mener de fleste klarer å slanke seg om de virkelig vil - evnt. vha. profesjonell hjelp. Har du sankket med henne om det? Hvis du har det og hun ikke prøver å slanke seg så kan jeg skjønne at dine følelser dabber av.

Så fedme er for meg grunn til skilsmisse - men man skal ha prøvd å ha gjort noe med det først selvsagt.

Psst... Det er jeg som er den fete..

Mannen min elsker meg, men jeg vet at han gjerne skulle sett at jeg var litt mindre, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Ja, for meg er det en grunn til skillsmisse.

Det visuelle er trossalt viktig, uansett hvor sant det er at det innvendige selvsagt er det mest relevante.

Hennes fedme er så vidt jeg forstår her selvforskyldt, og hun har ingen andre enn seg selv å takke.

Kunne du blitt sugd til utløsning av ei på 140 kilo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I første omgang nei - MEN fedme kommer av en livsstil. Om man har så ulik livsstil at den ene dobler vekten sin mens den andre holder seg stabil, så lever man så totalt forskjellig liv at det er heller DET som er skilsmissegrunn.

Men nei, fedme i seg selv synes jeg ikke er skilsmisse-grunn, fordi fedme har årsaker. Latskap er en årsak, og går latskapen langt nok er det skilsmissegrunn, ja. Er fedme årsaket i sykdom/medisiner, og denne sykdommen ikke kan kureres, så synes jeg det derimot ikke er skilsmissegrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst... Det er jeg som er den fete..

Mannen min elsker meg, men jeg vet at han gjerne skulle sett at jeg var litt mindre, ja..

ok beklager at jeg misforsto , jeg mener fremdeles det samme. Hvis faktisk mannen din har sagt at han kunne ønske du slanket deg litt. Nå vet ikke jeg grunnen til at du har blitt så fet. Hvis det skyldes at du mistrives , har andre problemer så må selvsagt mannen din hjelpe deg med åå bli kvitt de . Han bør også ta hensyn til deg hvis du skal slanke deg.

Har dere pratet skikkelig om dette - hva er det han sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst... Det er jeg som er den fete..

Mannen min elsker meg, men jeg vet at han gjerne skulle sett at jeg var litt mindre, ja..

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er uaktuelt å slanke seg, jeg.. Elsker du mat mer enn mannen din? Da forstår jeg i så fall at du lurer på om det er skilsmissegrunn..

Hvis du skal slanke deg så må du uansett gjøre det for din egen del, men det må jo hjelpe å ha en mann som støtter deg i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, helt klart JA. Skill deg, og helst med en gang.

Småting som f.eks. at det alltid vil ligge en hvis risiko i det å gifte seg kun på bakgrunn av utseende (sex), blir lite viktig i denne sammenhengen.

Nei, kom deg ut så fort som mulig, og slå hånden av henne før hun presser livskraften ut av deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme med min eks...syntes ikke det var helt topp, men det går jo som oftest gradvis da, så man merker det jo nesten ikke til å begynne med. Iallefall var jeg like glad i ham fordet, det var jo personen jeg så, ikke kroppen.

Men etter at det ble slutt begynte han å trene, og slanket seg 30 kilo....men det var det ikke jeg som fikk noe glede av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det ikke er snakk om sykdom, bare en glupende appetitt, så er det viljestyrken det er noe galt med.

Skilsmissegrunn er det neppe...

Har selv slitt med vekta, men du verden som Grete Roedes kurs kombinert med skikkelig mat og en litt sunnere livsstil hjalp! Nå har ikke jeg vært 140 kg, langt derifra, men likevel. Det er utrolig deilig å se buksene bli alt for store ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerlittjegnå..

ok beklager at jeg misforsto , jeg mener fremdeles det samme. Hvis faktisk mannen din har sagt at han kunne ønske du slanket deg litt. Nå vet ikke jeg grunnen til at du har blitt så fet. Hvis det skyldes at du mistrives , har andre problemer så må selvsagt mannen din hjelpe deg med åå bli kvitt de . Han bør også ta hensyn til deg hvis du skal slanke deg.

Har dere pratet skikkelig om dette - hva er det han sier?

Jeg ble voldtatt som 8-åring, og jeg tenker som så, at hvis jeg er feit vil ingen ha meg.

Mannen min vet ikke om dette, og jeg vil ikke si det til han.

Sexlivet vårt er faktisk veldig bra, så vi har ingen problemer der.

Beklager at jeg tok dette opp, jeg vet hvordan fete mennesker blir sett (ned) på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt som 8-åring, og jeg tenker som så, at hvis jeg er feit vil ingen ha meg.

Mannen min vet ikke om dette, og jeg vil ikke si det til han.

Sexlivet vårt er faktisk veldig bra, så vi har ingen problemer der.

Beklager at jeg tok dette opp, jeg vet hvordan fete mennesker blir sett (ned) på.

Jeg bare lurer på en ting.. Er det av en liten usikkerhet innerst inne du lurer på dette?

Hvis du prøver å se det utenfra, så ser du at du trenger å takle de vanskelige tingene dine på en annen måte, enn en som er helseskadelig for deg, kjære deg..! F.eks å ta kontakt med noen du kan snakke med om dette. Du trenger jo ikke å si noe til mannen din om det hvis du ikke vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt som 8-åring, og jeg tenker som så, at hvis jeg er feit vil ingen ha meg.

Mannen min vet ikke om dette, og jeg vil ikke si det til han.

Sexlivet vårt er faktisk veldig bra, så vi har ingen problemer der.

Beklager at jeg tok dette opp, jeg vet hvordan fete mennesker blir sett (ned) på.

De jeg 'rakker' ned på er de som ikke tar hensyn til sin partner ved å bry seg om utseendet av ren latskap.

Du forteller nå at du gjør dette på grunn av ettervirkninger av en voldtekt. Da stiller saken seg helt anerledes. Da vil jeg påså at du er fet fordi du har en sykdom/lidelse som du bør få hjelp for. Det første du må gjøre er å snakke med mannen din om det - så må du søke profesjonell hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må i så fall være noen ekstremt overfladiske mennesker som mener det da. Hadde min samboer doblet vekta si hadde jeg heller hjulpet og oppmuntret ham til å slanke seg enn å gå fra ham. Det er jo samme person som før. Finnes det virkelig noen som skiller seg fordi partneren har blitt for fet? De er i såfall umodne og har tydeligvis ikke sterke følelser for partneren. Når man elsker noen er dette uvesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må i så fall være noen ekstremt overfladiske mennesker som mener det da. Hadde min samboer doblet vekta si hadde jeg heller hjulpet og oppmuntret ham til å slanke seg enn å gå fra ham. Det er jo samme person som før. Finnes det virkelig noen som skiller seg fordi partneren har blitt for fet? De er i såfall umodne og har tydeligvis ikke sterke følelser for partneren. Når man elsker noen er dette uvesentlig.

Jeg er sterkt uenig med deg.

Hvor ofte ser man ikke at damer/menn holder seg i god form og ser bra ut, og så finner de seg en dame/mann, og føler at de "ikke lenger har noen grunn til å se bra ut"?

Svært ofte, og dette er skillsmissegrunn. Det er ikke fettet i seg selv som er problemet, men innstillingen.

Man blir sammen med en person, så gir personen faen i sitt useende fordi han/hun ikke lenger trenger å være attraktiv på markedet, og personen er pga denne innstillingen ikke lenger den man ble sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...