Gå til innhold

kjeveproblemer/tett nese


Gjest edda

Anbefalte innlegg

Gjest lulliz

Hallo!!

Sender deg noen ord for å høre korleis du har hatt det i det siste...

Eg har hatt det kjempefint etter eg begynte med medisinen,var på fjellet i påsken på fottur .Var på en fjelltopp som er 400m over havet,dette er noe som eg ikkje har kunna gjort på flere år pga smerter.Så no ser eg veldig posetiv på livet,sjølv om problemet er der ,men eg er iallefall smertefri sjølv om eg blir veldig trøtt av denne medisinen...pytt-pytt det er bagateller i forhold til smertene.

min datter sier at dette er for godt til å tru :-))

Håper du har det bra og ikkje har for mye smerter.

Heisann... så flott at medisinene virker, dessuten så er vel bivirknigene bare bagatell i forhold til smertene som du har hatt? :)))))

Jeg skal til legene igjen i slutten av måneden ang kjeven, så jeg er kjempe spent på hva de kommer fram til.. Ellers har jeg ikke hatt så veldig mye smerter siden sist vi prata sammen.. Det er jo KJEMPE DEILIG :))

Får så utrolig godt humør, når man er smerte fri.. håper det varer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • peya

    9

  • adde

    5

  • tigertrollet

    3

Heisann... så flott at medisinene virker, dessuten så er vel bivirknigene bare bagatell i forhold til smertene som du har hatt? :)))))

Jeg skal til legene igjen i slutten av måneden ang kjeven, så jeg er kjempe spent på hva de kommer fram til.. Ellers har jeg ikke hatt så veldig mye smerter siden sist vi prata sammen.. Det er jo KJEMPE DEILIG :))

Får så utrolig godt humør, når man er smerte fri.. håper det varer..

HALLO!

Har du vert hos legen igjen no??? og korleis gikk det ??

Eg er spent på hva han kunne hjelpe deg med???

Håper du fikk god hjep..

:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!

Har du vert hos legen igjen no??? og korleis gikk det ??

Eg er spent på hva han kunne hjelpe deg med???

Håper du fikk god hjep..

:-)))

Hei edda :) Ja jeg var hos legen i forrige uke, fikk vel ikke et så godt svar som jeg hadde håpet på.. hun ville sende en rekvisisjon til tannlege høyskolen.. så måtte vi se litt ann!! Men nå skal jeg til ultralyd til onsdan så får jeg se hva som skjer videre.. Hvordan går det med deg?? virker medisinene dine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei edda :) Ja jeg var hos legen i forrige uke, fikk vel ikke et så godt svar som jeg hadde håpet på.. hun ville sende en rekvisisjon til tannlege høyskolen.. så måtte vi se litt ann!! Men nå skal jeg til ultralyd til onsdan så får jeg se hva som skjer videre.. Hvordan går det med deg?? virker medisinene dine??

Ps. har bytta nick.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest edda

Hei edda :) Ja jeg var hos legen i forrige uke, fikk vel ikke et så godt svar som jeg hadde håpet på.. hun ville sende en rekvisisjon til tannlege høyskolen.. så måtte vi se litt ann!! Men nå skal jeg til ultralyd til onsdan så får jeg se hva som skjer videre.. Hvordan går det med deg?? virker medisinene dine??

HEI!!

Så du må leite videre eller..

å få høyskolen til å hjelpe trur eg er lurt :-) for om det er mange så får sjå på problemet så kan du vere heldig å finne noen som kan dette HÅPER det for din skuld.

Med meg går det litt opp og ned :-))

Medisinen virker ,men noe smerter har eg enda Og så blir eg så veldig trøtt :-))

OG hodepine har eg og Men bivirkninger er det på all medisin...

Har snakka med kjevelegeen og smertelegen i dag og så skal eg til fastlegen min i dag.

Eg får vel sjå det litt ann, bruke medisinen noen veker til å sjå...Trasigt problem vi har :-))

Vi får snakkast.

PS lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!!

Så du må leite videre eller..

å få høyskolen til å hjelpe trur eg er lurt :-) for om det er mange så får sjå på problemet så kan du vere heldig å finne noen som kan dette HÅPER det for din skuld.

Med meg går det litt opp og ned :-))

Medisinen virker ,men noe smerter har eg enda Og så blir eg så veldig trøtt :-))

OG hodepine har eg og Men bivirkninger er det på all medisin...

Har snakka med kjevelegeen og smertelegen i dag og så skal eg til fastlegen min i dag.

Eg får vel sjå det litt ann, bruke medisinen noen veker til å sjå...Trasigt problem vi har :-))

Vi får snakkast.

PS lykke til.

Ja det er et utrolig trasig problem vi har... Jeg skal få litt mer info hos legen i morgen, ellers går det vel greit nå :)) lykke til hos legen imorgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest edda

Ja det er et utrolig trasig problem vi har... Jeg skal få litt mer info hos legen i morgen, ellers går det vel greit nå :)) lykke til hos legen imorgen ;)

Hei

fikk du noe svar hos legen din idag??

Eg må berre vente på å få tatt ny mr,får ikkje time før mai-juni lang ventetid grgr

vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

fikk du noe svar hos legen din idag??

Eg må berre vente på å få tatt ny mr,får ikkje time før mai-juni lang ventetid grgr

vi snakkes

heisann :)))

Idag var det jo bare stress hos legen!! fikk ikke svar på noe som helst.. Men imorgen så skal jeg ta ultralyd av kjeven da :)) Blir helt oppgitt jeg nå altså..

Hvorfor må du vente så lenge å time til mr?? her er det bare 3 ukers ventetid.. typisk asså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest edda

heisann :)))

Idag var det jo bare stress hos legen!! fikk ikke svar på noe som helst.. Men imorgen så skal jeg ta ultralyd av kjeven da :)) Blir helt oppgitt jeg nå altså..

Hvorfor må du vente så lenge å time til mr?? her er det bare 3 ukers ventetid.. typisk asså!!!

hei Korleis gikk det i dag hos legen/ultralyd? eg er veldig spent på om dei såg noe hos deg ??

kanskje eg og kunne tak det istaden for mr??

ventetida her er 2uker etter frittsykehusvalg ,men dette holder seg ikkje opp att??? det er sikkert ikkje lovlig å ha det slik men hva kan en pasient gjøre med dette når han har nok med sykdomen ..

Krysser fingrene for deg !!! Sender du noen ord ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest edda

heisann :)))

Idag var det jo bare stress hos legen!! fikk ikke svar på noe som helst.. Men imorgen så skal jeg ta ultralyd av kjeven da :)) Blir helt oppgitt jeg nå altså..

Hvorfor må du vente så lenge å time til mr?? her er det bare 3 ukers ventetid.. typisk asså!!!

hallo,korleis går det med deg

etter ultralyden ?? har du fått vite noe??

Eg er veldig spent..

eg skal å tak mr over helga,fikk en avbestilt time derfor gikk det fortere enn venta heldigvis så no får eg berre håpe dei finn noe...

snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. har bytta nick.. hehe

HALLO PEYA!!

Lenge siden eg har hørt fra deg no?? Er du ikkje så bra eller??

Eg er spent på å høre nytt ifra deg :-))

Eg skal tak mr i morgon ,kom inn pga ei avbestilling Heldigvis!!

Håper dei finn ut av dette no :-))

Du får ha noen fine mai dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO PEYA!!

Lenge siden eg har hørt fra deg no?? Er du ikkje så bra eller??

Eg er spent på å høre nytt ifra deg :-))

Eg skal tak mr i morgon ,kom inn pga ei avbestilling Heldigvis!!

Håper dei finn ut av dette no :-))

Du får ha noen fine mai dager!!

HeY =)))

Joda, det går egentlig bra med meg, har hatt en del å gjøre =))

Akkurat nå så er kjeven min okai, har vel ikke merket så mye til smerter akkurat de siste dagen.. KJEMPE deilig..

Åssen går det med medesinene dine? virker dem fortsatt? lykke til på MR imorgen, og ha en kjempe fin 17 mai ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeY =)))

Joda, det går egentlig bra med meg, har hatt en del å gjøre =))

Akkurat nå så er kjeven min okai, har vel ikke merket så mye til smerter akkurat de siste dagen.. KJEMPE deilig..

Åssen går det med medesinene dine? virker dem fortsatt? lykke til på MR imorgen, og ha en kjempe fin 17 mai ;)))

Hallo Peya!!

Eg har skifta nick navn.

Flott å høre at du har det bra! Korleis gikk det på ultralyd ?? Eg var å tok mr i går ,veit ingen ting enda??

Håper dei finn noe??

Ellers så har eg det ok fortiden ,medisinen gjør veldig godt,tek bort det meste av smertene heldigvis!!

Men det hadde vore godt å fått vete hva som gjør dette??

Du får ha en fin 17mai!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo Peya!!

Eg har skifta nick navn.

Flott å høre at du har det bra! Korleis gikk det på ultralyd ?? Eg var å tok mr i går ,veit ingen ting enda??

Håper dei finn noe??

Ellers så har eg det ok fortiden ,medisinen gjør veldig godt,tek bort det meste av smertene heldigvis!!

Men det hadde vore godt å fått vete hva som gjør dette??

Du får ha en fin 17mai!!!

Hey! Har ikke fått svar på ultralyden enda, tenkte jeg skulle ringe ned til legen min på mandag.. er litt spent :))

Kjempe flott at medisinene dine virker og at du har det bra =))))) Ja jeg er enig med deg altså, at det hadde vært veldig fint å finne ut hva årsaken til smertene er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Har ikke fått svar på ultralyden enda, tenkte jeg skulle ringe ned til legen min på mandag.. er litt spent :))

Kjempe flott at medisinene dine virker og at du har det bra =))))) Ja jeg er enig med deg altså, at det hadde vært veldig fint å finne ut hva årsaken til smertene er!

Hei!

Har du fått svar på ultralyden ??

Og har du det bra??

Med meg er det ok,men helsa er ikke slik som den burde!! og skal ver.

Eg har ikke fått svar på mr enda...

Du får ha det fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har du fått svar på ultralyden ??

Og har du det bra??

Med meg er det ok,men helsa er ikke slik som den burde!! og skal ver.

Eg har ikke fått svar på mr enda...

Du får ha det fint!!

heisann... Nå er jeg egentlig veldig sur!! fikk svar på ultralyden som viste at alt var bra, det viste jeg egentlig i grunn.. så det var ikke noe nytt!! nå virker det som om legene har gitt meg helt opp!! Snakka med fastlegen min her om dagen, og hun sa at jeg skulle gå tilbake til kjevelegen for å få en ny"vurdering" ÅÅÅHH er såååå lei!!! Hva med deg?? er inne i en dårlig periode du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann... Nå er jeg egentlig veldig sur!! fikk svar på ultralyden som viste at alt var bra, det viste jeg egentlig i grunn.. så det var ikke noe nytt!! nå virker det som om legene har gitt meg helt opp!! Snakka med fastlegen min her om dagen, og hun sa at jeg skulle gå tilbake til kjevelegen for å få en ny"vurdering" ÅÅÅHH er såååå lei!!! Hva med deg?? er inne i en dårlig periode du også?

Hei,veldig lei for at dei ikkje fant ut av problemet ditt på ultralyd??

Hvor kan ein få rett hjelp ,når ikkje legene kan få sendt ein til rette spesialister grgr gir snart opp heile lege standen,men kan vel ikkje det heller for da kjem en ikkje videre

Du får fatte nytt mot å sei til deg selv at dette skal vi finne ut av til slutt

(ikkje så lett når en føler tida berre går og alle plagene er der fortsatt)men ikkje gi opp!!!

med meg var det ok lenge etter eg begynte å ete neurontin medesin + arthrotec,har no holdt opp 1uke med arthrotec men blir da tettere i nesen,så begynte att i dag .Eg føler at hadde eg fått bort nese tettheten hadde eg vore et skritt lenger kommet til ei bedre helse ...????

Skal ringe til kjevetannlegen min i morgon for å høre om mr bilda,får berre krysse fingrene.

Om det er ingen funn der veit eg ikkje hva eg skal gjere :-)

Eg prøver å tenke posetivt og ikkje sjå altfor langt frem i tid.

Men eg er skitt lei av å gå slik og ikkje orke anna enn å eksistere.

Eg sende eit brev til ei klarsynt for noen uker siden .for å få hjelp til å stille diagnosen ,men har ingen ting hørt fra henne heller??? uff uff

Eg går no til ein ny kiropraktor og han vill ordne nakken min ,men han meiner problemet mitt er 2-3delt??

Eg er igrunn lei av at dei meiner og trur uten å få hjelp slik eg får dette bort!!

Koseligt å høre fra deg ,håper du sender noen ord av og til slik vi kan kjempe ilag og utveksle erfaringer om hjelpa vi får.

Lykke til og husk ikkje gi opp!

Vi skal om en tid berre flire av dette og leve livet slik som vi ønsker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann... Nå er jeg egentlig veldig sur!! fikk svar på ultralyden som viste at alt var bra, det viste jeg egentlig i grunn.. så det var ikke noe nytt!! nå virker det som om legene har gitt meg helt opp!! Snakka med fastlegen min her om dagen, og hun sa at jeg skulle gå tilbake til kjevelegen for å få en ny"vurdering" ÅÅÅHH er såååå lei!!! Hva med deg?? er inne i en dårlig periode du også?

Hei hei !!

I dag er det min tur til å bli lei meg....kjevetannlegen min er ikkje råd å få tak i på ei uke (2juni) ååå lenge for meg å gå å vente på svar av mr.

MEN så har eg fått vite at ved universitetsykhuse Oslo/Bergen tar dei rønken av kjeven på en spesiellmåte??og berre der!!Så om vi skal finne ut om det er noe der må vi komme oss dit fortere enn lynet!!

Korleis går det med deg ??

Eg har det noenlunde men vill bli så bra aat eg kan komme meg i jobb snart...

ellers lite nytt her:-))

Håper du har det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,veldig lei for at dei ikkje fant ut av problemet ditt på ultralyd??

Hvor kan ein få rett hjelp ,når ikkje legene kan få sendt ein til rette spesialister grgr gir snart opp heile lege standen,men kan vel ikkje det heller for da kjem en ikkje videre

Du får fatte nytt mot å sei til deg selv at dette skal vi finne ut av til slutt

(ikkje så lett når en føler tida berre går og alle plagene er der fortsatt)men ikkje gi opp!!!

med meg var det ok lenge etter eg begynte å ete neurontin medesin + arthrotec,har no holdt opp 1uke med arthrotec men blir da tettere i nesen,så begynte att i dag .Eg føler at hadde eg fått bort nese tettheten hadde eg vore et skritt lenger kommet til ei bedre helse ...????

Skal ringe til kjevetannlegen min i morgon for å høre om mr bilda,får berre krysse fingrene.

Om det er ingen funn der veit eg ikkje hva eg skal gjere :-)

Eg prøver å tenke posetivt og ikkje sjå altfor langt frem i tid.

Men eg er skitt lei av å gå slik og ikkje orke anna enn å eksistere.

Eg sende eit brev til ei klarsynt for noen uker siden .for å få hjelp til å stille diagnosen ,men har ingen ting hørt fra henne heller??? uff uff

Eg går no til ein ny kiropraktor og han vill ordne nakken min ,men han meiner problemet mitt er 2-3delt??

Eg er igrunn lei av at dei meiner og trur uten å få hjelp slik eg får dette bort!!

Koseligt å høre fra deg ,håper du sender noen ord av og til slik vi kan kjempe ilag og utveksle erfaringer om hjelpa vi får.

Lykke til og husk ikkje gi opp!

Vi skal om en tid berre flire av dette og leve livet slik som vi ønsker!!!

Heisann.. ja jeg blir så utrolig fort oppgitt!! Og tenker: hvordan skal jeg klare å orke dette??

Men vi må bare prøve å fortsette, ikke gi opp ;)

Idag var jeg nede hos kjeve spesialisten min igjen, og ba om en ny vurdering av kjeven.. han var så blid å sa at det var ingen problem. Han får vist en ny røntgen maskin som tar "snitt bilder" og han ville se det mye bedre på den. Så nå er jeg blitt mye mer posetiv :)))) Hvordan gikk det med MR bildene?? hørt noe mer om dem? Jeg håper at du også ikke gir opp, det er VELDIG viktig. Selv om noen ganger det kan virke ganske håpløst :)) Hold meg oppdatert kos fra peya :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. ja jeg blir så utrolig fort oppgitt!! Og tenker: hvordan skal jeg klare å orke dette??

Men vi må bare prøve å fortsette, ikke gi opp ;)

Idag var jeg nede hos kjeve spesialisten min igjen, og ba om en ny vurdering av kjeven.. han var så blid å sa at det var ingen problem. Han får vist en ny røntgen maskin som tar "snitt bilder" og han ville se det mye bedre på den. Så nå er jeg blitt mye mer posetiv :)))) Hvordan gikk det med MR bildene?? hørt noe mer om dem? Jeg håper at du også ikke gir opp, det er VELDIG viktig. Selv om noen ganger det kan virke ganske håpløst :)) Hold meg oppdatert kos fra peya :))

Hei!!

veldig koseligt å høre fra en med likesinna problem!!

Kempefint at kjevelegen din er posetiv og hjelpsom slik du får en piff til å kjempe videre til du blir bra!!

hva heter han kjevelegen din Er det en som er på eit sykehus eller...

Høres ut som det er den type rønken som må til also snitt bilder.

med meg går det tregt kjevelegen min er ikkje det råd å få tak i før 2juni grgr :-))

ellers så går eg på medisinen som eg fikk med smerte legen,men eg er forsatt tett i nesen og kjenner litt verking likevel ,men å gi opp NEI det gjør eg ikkje for det er ikkkje råd å leve normalt slik som eg går!!Eg synest berre det går så tregt å få hjelp,ingen skjønner noe men å sende meg videre er det ingen som seier konkret??

nei leger har eg mist respekten av ,dei kan vere noen dritt sekker......

Uff Uff nok fortvilelse av desse legene,håper berre vi finner ut av dette veldig snart!!

Om du vil sende meg mail direkte er min adr [email protected]

Ellers så har vi eit surt ver her hos oss,men vi venter spent på sommeren!!

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...