Gå til innhold

Presentasjoner!!


Gjest Dipsey

Anbefalte innlegg

Hiver meg på jeg og.

Vi er begge 30 år (han 7 månder yngre enn meg og nøyt godt av det mens han fremdeles var i 20-årene og jeg hadde passert 30)

Jeg har fått påvist tette eggledere for 8 år siden og har vært operert med laser i forsøk på å åpne dem, har nå en tett og en trang men den trange mangler de små hårene som skal føre det befrukta egget ned i livmoren så sjangsene for at det skal skje naturlig er svært små.

Vi bestemte oss for å få hjelp til å få barn omtrent samtidig med at Stortinget bestemte seg for at det må man betale selv, så vi dro til Røde Kors Klinikken der vi slapp å stå i kø. Hadde et forsøk i høst som endte med biokjemisk graviditet, og skal nå igang med spray snart og regner med egguttak i uke 2 2003.

Drømmebarnet som vi får ut av det forsøket kommer i september, det har vi bestemt oss for :-)

Jeg går for tiden også til fotsone terapi og akupuntør og spiser vitamin piller som en pillenarkoman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Her er litt om meg:

* 35 år, prøvd i 5 år. Fortsatt ingen barn.

* 4 IVF forsøk på RH: Gravid på første, provosert abort i uke 16:-(.

Gravid på andre, provosert abort i uke 12:-(. Begge ganger grunnet ikke levedyktig foster, oppdaget på UL. 3. og 4. forsøk, ble ikke gravid.

* Gravid 2 ganger uten IVF, spontanabort uke 6-7.

* Er i tenkeboksen ang. evt. nytt forsøk. Er ikke sikker på om vi orker en ny runde etter så mange nedturer.

* Ingen spesiell diagnose, uflaks og muligens "dårlige gener" hos meg sier legene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er 32 år, min kjære er 35 år.

Vi har prøvd å bli gravide i 2,5 år og er nå i gang med tredje forsøk. Vi kommer fra Klæbu og tar forsøkene i Trondheim. Uforklarlig barnløs. Satser alt på vårt siste forsøk i disse dager, og går inn i tenkeboksen dersom vi ikke lykkes denne gangen.

Kanskje blir det adopsjon ?

Lykke til alle sammen !

Bibban.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med en liten presentasjonsrunde; jeg slenger meg på, jeg!

Jeg er 32 år, mannen er straks 34. Vi har vært sammen siden -89, og droppet prevensjonen i -93, bestemte oss for å ta det som kom, men ikke stresse. Da var jeg 23 år. Jeg ble gravid i 95, men spontanaborterte i uke 7. Vi ble henvist til utredning i 97, og i 98 fikk vi "dommen"; han var helt fin - jeg hadde en tett og en kjempetrang eggleder + noe endometriose. I tillegg har jeg alltid hatt litt lange og uregelmessige sykluser, men det ble aldri utredet nærmere. Mens vi sto på venteliste for ivf ble jeg satt på Pergotime, uten at det ga noe resultat.

Vi hadde vårt første ivf-forsøk høsten -99, og det var alt som skulle til - vår nydelige datter kom til verden i juni året etter.

Vi tenkte på søskenforsøk, og etter et langt opphold på St.Olavs B-liste fikk vi klarsignal i vår. Men etter 3 uker på spray, (samme dag som jeg skulle starte på sprøyter) testet jeg positivt - jeg var gravid!

Men gleden var ganske kortvarig, missed abortion ble konstatert ved UL i uke 9.

Nytt forsøk var på trappene i månedskiftet juli/august, men denne gangen rakk jeg ikke å begynne på spray en gang. Jeg ble gravid igjen, og denne gangen ser det ut til å gå bedre. Jeg er om lag 19 uker på veg, og gleder meg noe helt ufattelig til april...!

Jeg har frekventert dette forumet siden våren-99, med større og mindre grad av deltakelse. Og selv om jeg for lenge siden har innsett at jeg har sluppet veldig billig fra det sammenlignet med mange andre her, så klarer jeg ikke å slutte å føle tilhørighet til forumet. Joda - jeg dumper innom andre forum også, men det er liksom dette som er "mitt." Vi prøvde i til sammen 6 år før datteren vår meldte sin ankomst, og den opplevelsen har nok satt spor som aldri vil forsvinne...

Lykke til, alle sammen - uansett hvor dere er i prosessen. Jeg setter pris på å ha dere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaos1365380367

Hei alle sammen. Har vært inne og lest her lenge, men skriver ikke så mye. Jeg er jente, 32 år, sambo er 30. Vi har prøvd i 2,5 år, vært sammen i tre. Ingen napp så langt, og utredning har resultert i dårlig sædkvalitet hos ham. Selv mangler jeg en eggleder, men fungerer ellers som jeg skal såvidt vi vet. Har endlig blitt satt på liste til ISCI, skal inn på RH i starten av februar. Bor i Oslo, så det er greit med RH - slipper lange reiser. Det er lenge til, men tiden går nok fort. Lurer i mellomtiden på å starte med noe alternative puff for å gjøre forholdene best mulig, men er litt usikker på om jeg skal ta sjansen. Ønsker alle (inkludert meg selv) mange dobbeltstreker asap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zikkzakk

Hei Dipsey

Litt om oss:

* Jeg er 33, mannen min 40

* Han har 1 datter på 16, vi har ingen barn sammen.

* Har forsøkt å bli gravide siden 1997.

* Har hatt 2 IVF-forsøk + 2 inseminasjonsforsøk.

* Uforklarlig barnløse.

* Siste IVF forsøk var okt 01, og nå har vi flyttet over fra Ullevål til RH. Skal ringe inn mens i desember for oppstart.

* Har forsøkt litt akupunktur uten hell.

* Vurderer adopsjon da jeg ikke vet om jeg orker 3 nye forsøk for 18000-pakka, men ett til skal vi i hvertfall ha.

* Var aktiv på forumet her i fjor, men har hatt et laaaaaangt opphold. Nå er det på'n igjen (:

Håper vi snakkes mer.

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg er bare et "vedheng" til dette forum og adopsjonsforumet, siden jeg har tilhørt begge "leirer" men føler jeg faller litt utenom både her og der...men greier ikke slippe taket noe sted, har vanka her siden 1998.

Jeg er 32 år, har en egenfødt datter på snart to år som kom til uten noen form for hjelp.

Har tidligere hatt fire IVF/ICSI-forsøk på RiT (St.Olav) som alle var mislykket. Hadde da prøvd å bli gravid i 7 år. Fikk beskjed fra legene om at jeg var i overgangsalderen.

Satte så i gang med adopsjonsprosessen, men stoppet den underveis.

Så gjorde livet en helomvending, trenger vel ikke gå i detalj på det, men jeg ble gravid mot alle odds, og har som skrevet over her, ei skjønn lita solstråle på snart to år.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håpfull

hei på dere!

Samboeren min er 31 og jeg er 28.

Vi har vært sammen i 10 år til høsten, og har prøvd å få barn 6 år.

Startet etter flere år med utredningen, og det ble konstatert stort abnormt antall sædceller.

Vi hadde først et icsi-forsøk på volvat som ikke endte på vår side.

Nå er vi ferdig med vårt andre forsøk (denne gangen ivf-prøven var plutselig bedret!!) og har endelig endt opp med to blå...

Første ultralyd er den 28 nov og vi er så spente.

Nå er det bare å håpe at alt går bra og at vi i løpet av juli/august kan kalle oss for foreldre;)

Dette forumet har vært min beste venn gjennom begge forsøkene, men har ikke vært særlig aktiv her utenom forsøkene.

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg er 27 og han 28.

Jeg sluttet på p-pillen i juni 2000, men ingenting skjedde....

Stor frustrasjon og en del redsel,- kan vi ikke få?!!

Problemet er dårlig sædkvalitet.

Venter på resultat av kromosonprøver slik at vi kan starte med prøverør i Bergen.Det drar ut, over to måneder siden vi tok prøvene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er nykomling i dette forumet, men regner med at jeg kan trenge det en del utover..

* Jente, 24 år, fra Østfold, samboer med gutt, 26 år. Har vært sammen drøye 3 år og prøvd å få barn i drøye 2,5 år. Har nettopp begynt til utredning ved sykehuset.. så jeg er forholdsvis ny i gamet. Vet ikke enda hvor feilen ligger, men regner med at det er meg det er noe galt med, - da han har 2 små barn fra før..

Så sitasjonen er litt vrien, da hans barn er såre for meg. De er jo et levende bevis på hva jeg ikke har, om dere skjønner.. *

Lykke til - til dere alle!

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er bare et "vedheng" til dette forum og adopsjonsforumet, siden jeg har tilhørt begge "leirer" men føler jeg faller litt utenom både her og der...men greier ikke slippe taket noe sted, har vanka her siden 1998.

Jeg er 32 år, har en egenfødt datter på snart to år som kom til uten noen form for hjelp.

Har tidligere hatt fire IVF/ICSI-forsøk på RiT (St.Olav) som alle var mislykket. Hadde da prøvd å bli gravid i 7 år. Fikk beskjed fra legene om at jeg var i overgangsalderen.

Satte så i gang med adopsjonsprosessen, men stoppet den underveis.

Så gjorde livet en helomvending, trenger vel ikke gå i detalj på det, men jeg ble gravid mot alle odds, og har som skrevet over her, ei skjønn lita solstråle på snart to år.

Hilsen

hehe...høres ut som jeg ikke trengte mann engang for å få det til...men det måtte jeg og han har jeg fortsatt:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stikke-Dipsey

Ojsann!

Hadde aldri i min villeste fantasi trodd at såååå mange kasta seg på lista med å presentere seg...men dog så gøy! Ikke det at jeg vil huske dere ALLE sammen med detaljer, men litt husker man jo om alle..:o)

Ser at alle har presentert mannen sin også og hvor lenge forholdet har vart, så jeg tilføyer noe...mannen er 33, og vært sammen i 8 år i februar, men gift i 4.

Stor kos fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg akter å følge med dette forumet fortsatt, og føler en sterk tilhørighet selv om jeg nå er gravid, er det vel bare høflig å presentere seg: Er 35 år, har et barn fra tidligere ekteskap, men er barnløs i nåværende samboerforhold. Har som de fleste andre her gått på folsyre i årevis, men har nå kjøpt mitt siste glass! Er i dag 11 fullgåtte uker på vei etter at fjerde ICSI-forsøk slo til. Etter så mange år med venting og prøving har vi bare sjarmøretappen igjen. Vi føler at vi allerede er i mål og storkoser oss med kvalme, voksende mave, forventninger om neste ultralyd, det første sparket, fødselen - alt! Og dette kommer de aller, aller fleste av dere også å få oppleve, og det er dere vel unt!

Lykke til til dere alle, dere er en unik gjeng som alle burde ha vært innstilt til kongens fortjenestemedalje - i gull!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Er 37 år, prøvd å få barn i 8 1/2 år. Uforklarlig barnløse.

Er gravid i 11 uker etter mange ivf forsøk. Jeg har blitt gravid 2 ganger før men endt med abort.

Ønsker dere alle lykke til.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min sitausjon

*jente 33 fra vestlandet

* behandling på Haukeland Sykehus

* uforklarlig ufrivillig "barnløs"

* gift siden 1996

* prøvde å få barn i 3,5 år

før vi fikk vår IVF-gutt

* 1 IVF forsøk som resulterte i 4 egg i fryseren

* ved innsetting av disse ble vi gravide

* har i dag en gutt på 1,5 år

* er i gang med nytt IVF forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de gamle traverne...og har vært mer eller mindre aktiv her siden `98. Veldig aktiv de første to årene.... Resultatet av fem forsøk inkl. to søskenforsøk, er ei lita jente på 2 og noe på gang igjen. Jeg er seks uker på vei....og teller spent dager til første ultralyd.

Ellers er jeg 34 år og holder til å vestlandet.

Kommer nok til å smugkikke innom dere også i framtida og hilse på gamle kjente - ellers lykke til alle sammen!!

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skytte1365380395

Heisann.

Henger meg på jeg også.

Mannen min og jeg er 33 år.

Jeg blir snart 34 og håper på 2 blå til bursdagen min.

Vi har vært gift i 3 1/2 år og har også prøvd å få barn like

lenge.

Dette er mitt første forsøk, og egguttak blir til tirsdag.

Er kjempe spent.

Jeg bor i Vestfold og tar forsøket på Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...