Gå til innhold

X-box, PS2, eller Gamecube?


Jane

Anbefalte innlegg

Spyro the dragon

Crash Bandicoot

Ratchet og Clank

Ty, the tasmanian

Gift

Monsterfabrikken

Harry Potter

Disney's Treasure Planet, og andre disney spill....

Og masse andre..spør om tips hos spillforandlern din..og ikke minst spør barna..de vet som oftest hva som er populært og gøy.

Bortsett fra harry potter 2 er vel alle disse spillene beregnet på ps2. Jeg har vært runder i spillbutikkene og lett gjennom hyllene. Jeg har søkt på nett og svært lite av interesse her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spyro the dragon

Crash Bandicoot

Ratchet og Clank

Ty, the tasmanian

Gift

Monsterfabrikken

Harry Potter

Disney's Treasure Planet, og andre disney spill....

Og masse andre..spør om tips hos spillforandlern din..og ikke minst spør barna..de vet som oftest hva som er populært og gøy.

rettelse mente ps1. altså at de fleste spillene du nevnte er ps1 spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, heldiggris :o) Skulle ønske jeg tenkte så langt da vi kjøpte ps2en :( Jeg har tilgode å sitte lenger en 10 min ved den maskinen å spille. Men filmer har jeg sett noen få av :o) Og fordelen med barnedvd filmene er at det som regel er noen enkle spill med.

Tviler ikke på at Gamecube er veldig bra, men forstår ikke at du bare har holdt ut 10 minutter på PS2! Jeg har problemer med å komme meg i seng jeg, når jeg tar frem "Jak & Daxter"-spillet etter at poden er iseng! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at Gamecube er veldig bra, men forstår ikke at du bare har holdt ut 10 minutter på PS2! Jeg har problemer med å komme meg i seng jeg, når jeg tar frem "Jak & Daxter"-spillet etter at poden er iseng! :-)

Vi har rett og slett ikke spill som fenger meg. De 10min brukte jeg på Harry Potter og det spillet var greit, men mangler memorycard som fungerer bra, derfor bare 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rett og slett ikke spill som fenger meg. De 10min brukte jeg på Harry Potter og det spillet var greit, men mangler memorycard som fungerer bra, derfor bare 10 min.

Ja, memorycard er viktig! Før vi kjøpte det, måtte vi begynne på nytt hver gang, og det blir ganske kjedelig etterhvert. *S*

Jeg ble faktisk lettere sjokkert over alt dette "esktrautstyret" som må kjøpes inn! ;-) Kortet kostet faktisk 400 kr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Om du liker "hopp og sprett" spill så kjøper du GameCube eller PS2.

Om du liker action og bilkjøring så kjøper du X-Boks.

PS2 har flest spill på markede, men de andre kommer fort etter. PS2 har også mange barnespill og begynner å få flere og flere billigspill.

Hva slags spillmaskiner har andre du kjenner? Spør dem hva de synes og om dere kjøper samme kan dere byttelåne spill.

Hei spillfantasten! :-)

Jeg lurte på om jeg kunne stille deg et spørsmål om memory card.

Sånn som det er nå, så har vi kunn ett spill og ett memory card. Det spillet vi har er lagret i 4 ulike varianter på memory card'en.

Tror du det er plass til å lagre fra et annet spill også?

Eller må man ha egne memory card for hvert spill man kjøper?

På forhånd takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spill fantasten.

Hei spillfantasten! :-)

Jeg lurte på om jeg kunne stille deg et spørsmål om memory card.

Sånn som det er nå, så har vi kunn ett spill og ett memory card. Det spillet vi har er lagret i 4 ulike varianter på memory card'en.

Tror du det er plass til å lagre fra et annet spill også?

Eller må man ha egne memory card for hvert spill man kjøper?

På forhånd takk for svar! :-)

Hei Morsan

På et memorycard kan du lagre mange spill. På et orginalt kort er det ca 15 "rom" til å lagre i.

På J&D er spillet laget sånn at det tilbyr deg å lagre i 4 "rom" Sånn at flere kan spille spillet, men lagre fremgangen hver for seg.

De fleste spill tilbyr fire lagringsalternativer.

Når minnekortet er fult vil du få beskjed om det, og da kan du gå inn å slettte. Om du skrur på maskinen uten spill i, vil du få opp et alternativ der du kan velge minnekort. Gå inn der, og slett de filene du ikke bruker mer, som f.eks J&D når du er ferdig med det.

Så om du er flink til å slette gammle filer kan du ha et minnekort lenge.

Minnekort fra PS1 kan ikke brukes på PS2 spill. Og å spille uten minnekort er meningsløst, da vil du aldri klare å runde spillet. Et spills om J&D tar vel ca 30 timer å spille igjenom..

Og liker du J&D bør du kjøpe det Rachet og Clank til jul, det er samme typen spill og veldig gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, memorycard er viktig! Før vi kjøpte det, måtte vi begynne på nytt hver gang, og det blir ganske kjedelig etterhvert. *S*

Jeg ble faktisk lettere sjokkert over alt dette "esktrautstyret" som må kjøpes inn! ;-) Kortet kostet faktisk 400 kr!!

400 KRONER?????? hjelpes,det var ille. Vi har et uorginalt men det fungerer ikke helt som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morsan

På et memorycard kan du lagre mange spill. På et orginalt kort er det ca 15 "rom" til å lagre i.

På J&D er spillet laget sånn at det tilbyr deg å lagre i 4 "rom" Sånn at flere kan spille spillet, men lagre fremgangen hver for seg.

De fleste spill tilbyr fire lagringsalternativer.

Når minnekortet er fult vil du få beskjed om det, og da kan du gå inn å slettte. Om du skrur på maskinen uten spill i, vil du få opp et alternativ der du kan velge minnekort. Gå inn der, og slett de filene du ikke bruker mer, som f.eks J&D når du er ferdig med det.

Så om du er flink til å slette gammle filer kan du ha et minnekort lenge.

Minnekort fra PS1 kan ikke brukes på PS2 spill. Og å spille uten minnekort er meningsløst, da vil du aldri klare å runde spillet. Et spills om J&D tar vel ca 30 timer å spille igjenom..

Og liker du J&D bør du kjøpe det Rachet og Clank til jul, det er samme typen spill og veldig gøy.

Tusen takk for svar! :-)

Du er en knupp!! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imponert!

Wow! Her er det jo mange mødre som liker å spille spill. Trodde ikke det fantes! Jeg må tydligvis gjøre noe med fordommene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Her er det jo mange mødre som liker å spille spill. Trodde ikke det fantes! Jeg må tydligvis gjøre noe med fordommene mine.

*LOL*

Ja! Og ikke nok med DET! Mødre har også sex!

Nå får det være nok "bomber" for i dag! Mere mødre-avsløringer følger! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morsan

På et memorycard kan du lagre mange spill. På et orginalt kort er det ca 15 "rom" til å lagre i.

På J&D er spillet laget sånn at det tilbyr deg å lagre i 4 "rom" Sånn at flere kan spille spillet, men lagre fremgangen hver for seg.

De fleste spill tilbyr fire lagringsalternativer.

Når minnekortet er fult vil du få beskjed om det, og da kan du gå inn å slettte. Om du skrur på maskinen uten spill i, vil du få opp et alternativ der du kan velge minnekort. Gå inn der, og slett de filene du ikke bruker mer, som f.eks J&D når du er ferdig med det.

Så om du er flink til å slette gammle filer kan du ha et minnekort lenge.

Minnekort fra PS1 kan ikke brukes på PS2 spill. Og å spille uten minnekort er meningsløst, da vil du aldri klare å runde spillet. Et spills om J&D tar vel ca 30 timer å spille igjenom..

Og liker du J&D bør du kjøpe det Rachet og Clank til jul, det er samme typen spill og veldig gøy.

Kjære "Orakel" spillfantasten!

Kan jeg plage deg med ett spørsmål til mht lagring? *S*

Går det an å lagre noe som man kan bruke som "startbase", men uten å lagre fortsettelsen?

Det jeg mener er følgende:

Guttungen min synes det blir litt for vanskelig med Fire Canyon og den delen som skjer etter det, mens hans synes det er kjempestas å f.eks. vinne over Dark Eco Plant gjentatte ganger.

Men hvis vi skal starte helt på nytt hver gang han vil vinne over planten eller gjøre andre ting i jungelen/landsbyen/stranda, så er det litt slitsomt også. Særlig for moder'n, som må fange fiskene for ham hver gang slik at han kan bruke båten ut til Misty Island.

Kan jeg lagre en versjon hvor jeg har fanget de helsikes fiskene (=veldig kjedelig del av spillet!), men uten at det lagres at han har vunnet over ditt&datt etterpå?

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spill fantasten.

Kjære "Orakel" spillfantasten!

Kan jeg plage deg med ett spørsmål til mht lagring? *S*

Går det an å lagre noe som man kan bruke som "startbase", men uten å lagre fortsettelsen?

Det jeg mener er følgende:

Guttungen min synes det blir litt for vanskelig med Fire Canyon og den delen som skjer etter det, mens hans synes det er kjempestas å f.eks. vinne over Dark Eco Plant gjentatte ganger.

Men hvis vi skal starte helt på nytt hver gang han vil vinne over planten eller gjøre andre ting i jungelen/landsbyen/stranda, så er det litt slitsomt også. Særlig for moder'n, som må fange fiskene for ham hver gang slik at han kan bruke båten ut til Misty Island.

Kan jeg lagre en versjon hvor jeg har fanget de helsikes fiskene (=veldig kjedelig del av spillet!), men uten at det lagres at han har vunnet over ditt&datt etterpå?

På forhånd takk! :-)

Hei morsan.

Det som er med J&D er at spillet lagres automatisk. Hver gang du får en powercell så lagrer spillet seg.

Så om du har fanget fiskene en gang, og fått tilgang på båten skal du så langt jeg husker hele tiden har tilgang til båten. For da har fremgangen din blitt lagret. Sånn at du skal slippe å fange all fisken hver gang du skal ut til Misty. Når du først har "åpnet" en del av spillet er den tilgjenglig hele tiden.

Så sønnen din må nok lære seg å fange fisk selv, eller øve seg på den vanskelige delen av spillet.

På denne linken vil du finne en walkthrou over J&D, som kan hjelpe deg om du står fast.http://www.gamefaqs.com

Ellers vil jeg på det sterkeste anbefale dere å kjøpe Ratchet og Clank til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imponert!

*LOL*

Ja! Og ikke nok med DET! Mødre har også sex!

Nå får det være nok "bomber" for i dag! Mere mødre-avsløringer følger! ;-)

Ideell kombinasjon! Knulling med håndkontroller!

Jeg tror jammen jeg må skaffe meg en mor selv - eh - vent nå - jeg har en, og den er ikke akurat brukbar til det - hmm..

Jeg vet - jeg gjør som han i "About a boy" - dikter opp en sønn, og begynner å date alenemødre! Bingo!

The future's so bright I gotta wear shades!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei morsan.

Det som er med J&D er at spillet lagres automatisk. Hver gang du får en powercell så lagrer spillet seg.

Så om du har fanget fiskene en gang, og fått tilgang på båten skal du så langt jeg husker hele tiden har tilgang til båten. For da har fremgangen din blitt lagret. Sånn at du skal slippe å fange all fisken hver gang du skal ut til Misty. Når du først har "åpnet" en del av spillet er den tilgjenglig hele tiden.

Så sønnen din må nok lære seg å fange fisk selv, eller øve seg på den vanskelige delen av spillet.

På denne linken vil du finne en walkthrou over J&D, som kan hjelpe deg om du står fast.http://www.gamefaqs.com

Ellers vil jeg på det sterkeste anbefale dere å kjøpe Ratchet og Clank til jul.

Takk igjen! :-)

Barn elsker gjentagelser - det er vel mye der det ligger! Og han er jo bare 5 år, så vhis han strever for mye med ting og ikke for det til, så blir han litt grinete! det er morsomt å føle at man mestre ting - da får det heller bli ørten gjentagelser! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...