Gå til innhold

Søviknes is back, hmmm


Gjest Annja

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Hei,

Er det ikke du som kritiserer meg for å påpeke at "det er verre andre steder"?

Jeg har ikke forsvart/støttet eller på noen måte påstått at maktmisbruk aldri forekommer i andre organisasjoner. Det gjør ikke Søviknes dømmekraft bedre.

Med vennlig hilsen

Men hvorfor skriver ikke avisene om AP og venstresida og hav de gjør ? Kan det være for at det sitter mange venstrefolk i redaksjonene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • Ulv I Faarikaal

    16

  • SierDuDet

    9

  • Goliath

    8

Jeg likte NHD sin sammenligning under her. Den med at det heller bør sammenlignes med en sjef som går til sengs med en ansatt.

Nei, fordi Søviknes er offentlig tillitsvalgt, og derved blir det mer som en general i forsvaret som går til sengs med en menig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere kommuner er overadministrert og helt på knærne, skattepengene våre forsvinner i et sluk. En stilling koster kr 350.000 pr år i snitt. Dagpenger er bare 140.000 i snitt.

I stedet for å drive rasjonelt, har kommunene bare fått mer og mer penger og ansatt fler og fler folk. Her er hver 3. yrkesaktive ansatt i kommunen. Tjenestene er blitt dårligere og dyrere hele tida. Nå trues de med sparken og plutselig har de begynt å jobbe gitt! Nå får man til og med svar på brev og telefon, det gjorde man ikke for et år siden.

J... så mange skrivefeil, klikka feil knapp før jeg fikk sjekka :-)

Slikt kalles dårlig lederskap fra Søviknes sin side:

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article.jhtml?articleID=469550

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

...eh... hva har AUF med dette å gjøre?

Bankran blir ikke bedre av at andre også stjeler?

Søviknes har utvist elendig dømmekraft (og *selv* sagt seg skyldig i maktmisbruk!), helt uavhengig hva folk i AUF måtte ha gjort seg skyldig i.

Med vennlig hilsen

Jeg er den første til å mene at å knulle en 16-åring er for dumt. En dum rølpehandling, useriøst. Men det kan vel glemmes hvis han ikke gjør noe verre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den første til å mene at å knulle en 16-åring er for dumt. En dum rølpehandling, useriøst. Men det kan vel glemmes hvis han ikke gjør noe verre ?

Hei,

Joda - det kan nok glemmes, og jeg er faktisk ikke for noen heksejakt på Søviknes.

Men enhver politiker er avhengig av at folk stoler på at de har "god dømmekraft" (og ikke begår maktmisbruk). Når Søviknes har gjort seg skyldig (etter egne utsagn) i begge, er det vanskelig å forstå at han (fremfor noen andre) skal få tillitsverv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og Shandy er alltid enig med nhd...eh....

Jeg skrev nå meningen min før nhd kom på banen. Hvis du hadde fulgt med på tidspunkt for innlegg så hadde du sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Slikt kalles dårlig lederskap fra Søviknes sin side:

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article.jhtml?articleID=469550

Med vennlig hilsen

Det var totalt bom sør.

En kommune er ikke en handelsbedrift som styres av markedskrefter. En kommune driver ikke næring på vanlig måte, den skal drive non-profit, får penger av sine borgere og skal levere tjenster til disse. Når tjenestene bare blir dyrere og dårligere i en takt som sender kommunen utfor stupet, må det stoppes.

Oppstår problemer skrikes det BARE om mer penger og flere ansatte. Senere blir tjenestene _enda_ dårligere på tross av mer penger og mer folk. VI betaler mer og mer skatt til disse slukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skriver ikke avisene om AP og venstresida og hav de gjør ? Kan det være for at det sitter mange venstrefolk i redaksjonene ?

Hei,

Hvorfor skriver ikke avisene om hvor mye sult og fattigdom det er i de landene som har Frp-politikk?

Kan det være at mange av annonsørene/eieren i avisene er Frp-tilhengere?

Du kan forøvrig være helt sikker på at det ville kommet på trykk hvis Stoltenberg hadde gått til sengs med et mening medlem i AUF.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Joda - det kan nok glemmes, og jeg er faktisk ikke for noen heksejakt på Søviknes.

Men enhver politiker er avhengig av at folk stoler på at de har "god dømmekraft" (og ikke begår maktmisbruk). Når Søviknes har gjort seg skyldig (etter egne utsagn) i begge, er det vanskelig å forstå at han (fremfor noen andre) skal få tillitsverv.

Med vennlig hilsen

En bekjent kjørte moped uten skilter i fylla for 15 år siden og drepte en fotgjenger i et fotgjengerfelt. Jeg kan ikke se at JEG skal stille han ansvarlig for det etter at politiet har tatt affære. Han fikk låne bilen min i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sammenligningen kan jeg også bli med på. Ellers ville mange sjefer jeg kjenner opp gjennom tida fått unngjelde. Mange kassadamer var under 18 og fikk et nummer med sjefen. Har ikke hørt at noen angret det, men litt flaue var de, både sjefen og "offer". Snakk om melllomledere da.

Jeg tror det er mange Rema 100 bosser som hadde fått fyken etter julebordet da, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var totalt bom sør.

En kommune er ikke en handelsbedrift som styres av markedskrefter. En kommune driver ikke næring på vanlig måte, den skal drive non-profit, får penger av sine borgere og skal levere tjenster til disse. Når tjenestene bare blir dyrere og dårligere i en takt som sender kommunen utfor stupet, må det stoppes.

Oppstår problemer skrikes det BARE om mer penger og flere ansatte. Senere blir tjenestene _enda_ dårligere på tross av mer penger og mer folk. VI betaler mer og mer skatt til disse slukene.

Her blander du hummer og kanari. Du påstår at kommunen ikke er en bedrift, men likevel støtter du de som forsøker å drive den som en bedrift.

Det er heller lite som tyder på at innbyggere får bedre service hvis oppgavene blir satt ut til private firma som, i tillegg til å gjøre samme oppdrag som før, OGSÅ skal ta ut så mye profitt som mulig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Hvorfor skriver ikke avisene om hvor mye sult og fattigdom det er i de landene som har Frp-politikk?

Kan det være at mange av annonsørene/eieren i avisene er Frp-tilhengere?

Du kan forøvrig være helt sikker på at det ville kommet på trykk hvis Stoltenberg hadde gått til sengs med et mening medlem i AUF.

Med vennlig hilsen

Og at Stalin drepte 20 mill av sine egne på grunn av ideologi ? Pol Pot myrda et par mill av samme årsak.

Jada.

Jeg tror ikke noe negativt om venstresida kommer på trykk i dette landet nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi Søviknes er offentlig tillitsvalgt, og derved blir det mer som en general i forsvaret som går til sengs med en menig.

Med vennlig hilsen

Men er dette ulovlig i forsvaret?

Når jeg var på rekruttskolen så hadde vi en fenrikk med det daglige ansvaret for troppen, og han ble sammen med en jente jeg var på rekruttskolen med, før rekruttskolen var fullført. Hun var selvsagt mening, og dette forholdet var ikke hemmelig.

Var dette ulovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent kjørte moped uten skilter i fylla for 15 år siden og drepte en fotgjenger i et fotgjengerfelt. Jeg kan ikke se at JEG skal stille han ansvarlig for det etter at politiet har tatt affære. Han fikk låne bilen min i forrige uke.

Det betyr ikke at man skal gi ham et tillitsverv som "sjåfør for vinmonopolet" heller.

Ingen sier at Søviknes ikke skal få lov til å være politiker. Folk påpeker at å støtte ham som politiker (som bør ha god dømmekraft og "resistens mot maktmisbruk") neppe er videre egnet til vår tillit.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette ulovlig i forsvaret?

Når jeg var på rekruttskolen så hadde vi en fenrikk med det daglige ansvaret for troppen, og han ble sammen med en jente jeg var på rekruttskolen med, før rekruttskolen var fullført. Hun var selvsagt mening, og dette forholdet var ikke hemmelig.

Var dette ulovlig?

Hei,

Jeg kjenner ikke lovgivningen for forsvaret i Norge. I de fleste andre land jeg vet om er slikt ikke lov, eller så må forholdet "registreres".

Igjen - poenget her er mer at en person med så slett dømmekraft ikke er verdig vår tillit. (Og ikke at han skal kastes i fengsel!)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Her blander du hummer og kanari. Du påstår at kommunen ikke er en bedrift, men likevel støtter du de som forsøker å drive den som en bedrift.

Det er heller lite som tyder på at innbyggere får bedre service hvis oppgavene blir satt ut til private firma som, i tillegg til å gjøre samme oppdrag som før, OGSÅ skal ta ut så mye profitt som mulig.

Med vennlig hilsen

Det er nok ting som tyder på at det er verd tida å kikke på effektiviteten i kommunene ja. Det fins eksempler på at kommunale tjenester plutselig er blitt opptil dobbelt så effektive under trussel om konkurranseutsetting. De ansatte har fått mulighet til å konkurrere med private tilbydere og sett det brenne under beina. Saksbunkene forsvant som ved trolldom, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ting som tyder på at det er verd tida å kikke på effektiviteten i kommunene ja. Det fins eksempler på at kommunale tjenester plutselig er blitt opptil dobbelt så effektive under trussel om konkurranseutsetting. De ansatte har fått mulighet til å konkurrere med private tilbydere og sett det brenne under beina. Saksbunkene forsvant som ved trolldom, gitt.

Ja - selvsagt kan vi få folk til å jobbe hardere hvis vi truer folk med å gjøre dem arbeidsledige.

Og de jobber sikkert enda hardere hvis vi truer med å torturere ungene deres....

Det er jo alltid greit med slaver også.

Det er et flott samfunn du og Frp legger opp til... [ironi]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at Stalin drepte 20 mill av sine egne på grunn av ideologi ? Pol Pot myrda et par mill av samme årsak.

Jada.

Jeg tror ikke noe negativt om venstresida kommer på trykk i dette landet nei.

Meg bekjent var det (ifølge rapport fra det britiske parliamentet) jo høyresiden (Thatcher og Reagan) som støttet Pol Pot finansielt (pga Vietnamkrigen)....

Du har formodentlig en forklaring på hvorfor du trekker Pol Pot inn i en tråd om Søviknes? Synes du de ligner?

Utrensknings-prosessene til Stalin og Carl I Hagen ligner litt, men Stalin var nok mer brutal. Men den autoritære politikken ligner.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Meg bekjent var det (ifølge rapport fra det britiske parliamentet) jo høyresiden (Thatcher og Reagan) som støttet Pol Pot finansielt (pga Vietnamkrigen)....

Du har formodentlig en forklaring på hvorfor du trekker Pol Pot inn i en tråd om Søviknes? Synes du de ligner?

Utrensknings-prosessene til Stalin og Carl I Hagen ligner litt, men Stalin var nok mer brutal. Men den autoritære politikken ligner.

Med vennlig hilsen

Det får være dine ord, du trakk fram hva høyresiden kan finne på, jeg trakk fram et mer grotesk eksempel på venstresiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får være dine ord, du trakk fram hva høyresiden kan finne på, jeg trakk fram et mer grotesk eksempel på venstresiden.

At "Stalin var gal" gjør ikke Søviknes maktmisbruk bedre. Igjen avsporer du debatten.

Frp er forøvrlig langt nærmere Stalin enn det sosialdemokratisk politikk er.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...