Gå til innhold

Søviknes is back, hmmm


Gjest Annja

Anbefalte innlegg

Ja - selvsagt kan vi få folk til å jobbe hardere hvis vi truer folk med å gjøre dem arbeidsledige.

Og de jobber sikkert enda hardere hvis vi truer med å torturere ungene deres....

Det er jo alltid greit med slaver også.

Det er et flott samfunn du og Frp legger opp til... [ironi]

Med vennlig hilsen

Så det du sier er at det ikke på noen måte skal stilles krav til de som jobber i kommunal og statlig sektor.

Det blir nok også et fint samfunn....

Egentlig så trodde jeg du var for at det skulle stilles tilnærmet samme krav til alle jeg, men det er tydelig at jeg har missforstått.

For det er ganske klart at du er i mot alt som kan bidra til effektivisering av kommunal og statlig sektor dersom det betyr økte krav til enkeltpersoner på linje med det som de i privat sektor har.

Lenger strakk ikke ønsket om likhet for alle seg nei:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • Ulv I Faarikaal

    16

  • SierDuDet

    9

  • Goliath

    8

Det betyr ikke at man skal gi ham et tillitsverv som "sjåfør for vinmonopolet" heller.

Ingen sier at Søviknes ikke skal få lov til å være politiker. Folk påpeker at å støtte ham som politiker (som bør ha god dømmekraft og "resistens mot maktmisbruk") neppe er videre egnet til vår tillit.

Med vennlig hilsen

Hvorfor skulle man ikke gi han det tillittsverved?

Sansynligvis er han bedre egnet i en slik stilling enn de fleste andre - for han kan skilte med personlig erfaring.

Det forutsetter selvfølgelig at han kun har utvist en slik dårlig dømmekraft en gang - og vist at han enten har lært av det og/eller at det var et utslag av ubetenksomhet den ene gangen.

Og det samme burde gjelde for Søviknes.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men at en person som har utvist så slett dømmekraft ikke er "verdig" til den tilliten en politiker bør ha."

Men hva med våre politikere som gang på gang lover ting i valgkampen, for så å drite i sine løfter når de har blitt valgt?

Politikere er vel i utgangspunktet ikke de vi har mest tillit til, så who cares om fyren har hatt sex med en 16 åring eller ikke?

Politikere i maktposisjoner har gjort langt større brølere enn det her, for så å bli igjenvalgt, så jeg ser ikke problemet.

Nå definerer kanskje jeg og du "brølere" forskjellig, men jeg vil påstå at det å gjøre brølere i forhold til den politiske jobben de gjør, er langt mer alvorlig enn litt sex.

Her er jeg på linje med deg SDD. Hvis man skulle "boikotte" alle politikere som har utvist dårlig dømmekraft de siste årene, så ville det ikke vært mange nok igjen til å fylle hverken stortinget eller regjeringen....

Det finnes jo knapt en eneste profilert politiker i våre dager som ikke gjenntatte ganger har utvist dårlig dømmekraft - og politikerforakten er kanskje det beste beviset på det.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At "Stalin var gal" gjør ikke Søviknes maktmisbruk bedre. Igjen avsporer du debatten.

Frp er forøvrlig langt nærmere Stalin enn det sosialdemokratisk politikk er.

Med vennlig hilsen

Avsporingen startet med dette: "Hvorfor skriver ikke avisene om hvor mye sult og fattigdom det er i de landene som har Frp-politikk?"

Og det var så vidt jeg kan se du som har signert det innlegget......

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg på linje med deg SDD. Hvis man skulle "boikotte" alle politikere som har utvist dårlig dømmekraft de siste årene, så ville det ikke vært mange nok igjen til å fylle hverken stortinget eller regjeringen....

Det finnes jo knapt en eneste profilert politiker i våre dager som ikke gjenntatte ganger har utvist dårlig dømmekraft - og politikerforakten er kanskje det beste beviset på det.

Mvh

Det som er alfa omega er HVA en person har gjort, på hvilken måte personen har vist dårlig dømmekraft - OG om denne personen klarer å opparbeide seg tillit igjen. At Søviknes har tillit i Frp's organer trenger ikke bety at han har opparbeidet seg tillit hos folk. Folk unnlater å støtte (evt. boikotter) ut fra følelser - det har de da gjort all sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at det ikke på noen måte skal stilles krav til de som jobber i kommunal og statlig sektor.

Det blir nok også et fint samfunn....

Egentlig så trodde jeg du var for at det skulle stilles tilnærmet samme krav til alle jeg, men det er tydelig at jeg har missforstått.

For det er ganske klart at du er i mot alt som kan bidra til effektivisering av kommunal og statlig sektor dersom det betyr økte krav til enkeltpersoner på linje med det som de i privat sektor har.

Lenger strakk ikke ønsket om likhet for alle seg nei:-)

Mvh

Igjen har du gått deg vill i din egen "logikk"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avsporingen startet med dette: "Hvorfor skriver ikke avisene om hvor mye sult og fattigdom det er i de landene som har Frp-politikk?"

Og det var så vidt jeg kan se du som har signert det innlegget......

Mvh

Avsporingen startet før det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen har du gått deg vill i din egen "logikk"...

Med vennlig hilsen

Dette er ikke min logikk Sør.

Jeg kopierte kun din logikk i ditt innlegg lenger opp i tråden:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er alfa omega er HVA en person har gjort, på hvilken måte personen har vist dårlig dømmekraft - OG om denne personen klarer å opparbeide seg tillit igjen. At Søviknes har tillit i Frp's organer trenger ikke bety at han har opparbeidet seg tillit hos folk. Folk unnlater å støtte (evt. boikotter) ut fra følelser - det har de da gjort all sin tid.

Der er jeg enig med deg.

Og det er jo det som er så "rart" med Søviknes. Det ser jo ut til at det er hos sine velgere (i hvert fall i kommunen der de kjenner han) han får mest støtte?

Selv har jeg intet til overs for Søviknes som person (både pga saken som er omtalt her, og fordi jeg ikke liker "typen":), men det må jo være noe ved han som gjør at han får den støtten han får?

Men det er det prinsipielle i dette som interesserer meg mest. Og ut ifra det, så synes jeg Søviknes ikke har gjort noe verre enn svært mange andre av våre profilerte politikere.

Jeg tror han blir uthengt såpass mye som han blir, først og fremst fordi han er en Frp politiker - og da virker det som om heksejakt er helt greit blandt motstanderne av Frp.

Jeg synes det er svært mange kritikere som utviser stor grad av dobbeltmoral her - akkurat som vi har sett så mange ganger i USA....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg på linje med deg SDD. Hvis man skulle "boikotte" alle politikere som har utvist dårlig dømmekraft de siste årene, så ville det ikke vært mange nok igjen til å fylle hverken stortinget eller regjeringen....

Det finnes jo knapt en eneste profilert politiker i våre dager som ikke gjenntatte ganger har utvist dårlig dømmekraft - og politikerforakten er kanskje det beste beviset på det.

Mvh

Tja, nå har vel de fleste av oss utvist varierende grad av dømmekraft. Vi kan si mye om den sex-saken, men akkurat det lar jeg ligge-. Det jeg synes var verst med hele saken, er at Søviknes stod frem i Tabloid (mener jeg å huske) og bedyret sin uskyld. Han sverget omtrent på sin mors grav at det ikke hadde skjedd noe. Såvidt jeg husker hadde han sin kone ved sin side også. En uke etterpå ble han tvunget til å innrømme sakens fakta.

Han påstår selv at han ikke har gjort noe galt, og det har han antakelig rett i, selv om en sikkert kan diskutere det moralske her. Altså, hvis han ikke har gjort noe galt, hvorfor nektet han i utgangspunktet da? Innerst inne er han klar over at det han gjorde var moralsk galt, og det var selvsagt grunnen til at han nektet ethvert bekjentskap med den jenta.

Jeg stiller meg spørsmålet om vi kan stole på denne fyren i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå har vel de fleste av oss utvist varierende grad av dømmekraft. Vi kan si mye om den sex-saken, men akkurat det lar jeg ligge-. Det jeg synes var verst med hele saken, er at Søviknes stod frem i Tabloid (mener jeg å huske) og bedyret sin uskyld. Han sverget omtrent på sin mors grav at det ikke hadde skjedd noe. Såvidt jeg husker hadde han sin kone ved sin side også. En uke etterpå ble han tvunget til å innrømme sakens fakta.

Han påstår selv at han ikke har gjort noe galt, og det har han antakelig rett i, selv om en sikkert kan diskutere det moralske her. Altså, hvis han ikke har gjort noe galt, hvorfor nektet han i utgangspunktet da? Innerst inne er han klar over at det han gjorde var moralsk galt, og det var selvsagt grunnen til at han nektet ethvert bekjentskap med den jenta.

Jeg stiller meg spørsmålet om vi kan stole på denne fyren i det hele tatt.

"Jeg stiller meg spørsmålet om vi kan stole på denne fyren i det hele tatt."

Nøyaktig det samme spørsmålet jeg stiller meg gang på gang om en rekke norske politikere:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg stiller meg spørsmålet om vi kan stole på denne fyren i det hele tatt."

Nøyaktig det samme spørsmålet jeg stiller meg gang på gang om en rekke norske politikere:-)

Mvh

"Nøyaktig det samme spørsmålet jeg stiller meg gang på gang om en rekke norske politikere:-)"

Tja, hva kan man si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er jeg enig med deg.

Og det er jo det som er så "rart" med Søviknes. Det ser jo ut til at det er hos sine velgere (i hvert fall i kommunen der de kjenner han) han får mest støtte?

Selv har jeg intet til overs for Søviknes som person (både pga saken som er omtalt her, og fordi jeg ikke liker "typen":), men det må jo være noe ved han som gjør at han får den støtten han får?

Men det er det prinsipielle i dette som interesserer meg mest. Og ut ifra det, så synes jeg Søviknes ikke har gjort noe verre enn svært mange andre av våre profilerte politikere.

Jeg tror han blir uthengt såpass mye som han blir, først og fremst fordi han er en Frp politiker - og da virker det som om heksejakt er helt greit blandt motstanderne av Frp.

Jeg synes det er svært mange kritikere som utviser stor grad av dobbeltmoral her - akkurat som vi har sett så mange ganger i USA....

Mvh

"Men det er det prinsipielle i dette som interesserer meg mest. Og ut ifra det, så synes jeg Søviknes ikke har gjort noe verre enn svært mange andre av våre profilerte politikere."

Nei, men det er jo du Goliath :) Når vi skal avgjøre om disse politikerne har vår tillit, så er det jo hver og en av oss som avgjør dette spørsmålet for oss selv. Og det er ikke alltid det er fakta som avgjør - for de fleste av oss er det følelsen. Klarer han å overbevise oss ...

"Jeg tror han blir uthengt såpass mye som han blir, først og fremst fordi han er en Frp politiker - og da virker det som om heksejakt er helt greit blandt motstanderne av Frp."

Mulig du har rett, men for meg var det definitivt PERSONEN Søviknes som avgjorde, i tillegg til hva han har gjort og ikke minst hvordan han har håndtert saken. Personen Søviknes er en ekkel greie - han hadde ikke min tillit før dette bråket og han har det hvertfall ikke nå.

"Jeg synes det er svært mange kritikere som utviser stor grad av dobbeltmoral her - akkurat som vi har sett så mange ganger i USA...."

Det er mulig, men samtidig så vet vi at du er avhengig av at folk tror på deg hvis du ønsker tillit - og da snakker vi ikke bare om å tro på deg i forhold til fakta. Hvis det er slik at folk har vanskelig for å tro på Søviknes kan det henge sammen med mange folks syn på FrP. Vi synes det er bra de finnes, men inderst inne tror vi ikke de klarer å få gjennomført noe. Vel - det var vel litt på siden av saken, men dog ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 16 år senere...
På 12.1.2003 den 13.50, Gjest brevandrer skrev:

Hvorfor i all verden skulle FRP-oppslutningen dale for det?

 

I alle partier så finns det folk som har "svin på skogen".

Du ante neppe hvor rett du hadde.

Anonymkode: a9ef5...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...