Gå til innhold

Fy f.


godthåp

Anbefalte innlegg

Setter pris på at du etter flere innlegg frem og tilbake ikke gidder og komentere grunnen til at jeg reagerte. Ditt onde ønske til ukjente mennesker. *irronisk*

Ellers kan jeg godt diskutere abort, men fortsatt ikke på grunnlag av pengene det vil koste samfunnet.

Du har mange gode argumenter, men en verden slik den var her før, eller for den saks skyld, for og sette det på spissen, hvordan den er i Irland, nå. Er i alle fall ikke noe jeg ønsker meg.

Hvem skal fortelle når det blir riktig og galt?

Jeg er enig i at aborttallne i norge er skremmende høye, men her burde man heller (i mine øyne), jobbe mer med innformasjon i forkant. Er ulykka ute, så hjelper det sjelden og være etterpå klok. Om det er moralsk riktig og ta abort? Muligens ikke, og jeg tror ikke jeg selv ville valgt en slik løsning, MEN (ett stort ett;-)) jeg har ikke vært i en situasjon jeg har trengt og forholde meg til det.

Jeg har mange år vært avlastning for unge alenemødre/unge par. Jeg tok kontakt med alternativ til abort, AAN for fem år siden. Innrømmer at det var like mye for min glede som for disse mødrene. AAN gjør ett fantastisk arbeid. Allikevel, kan jeg ikke dele ditt syn. Det lyser jo rett og slett missunnelse av deg. Og tro meg, jeg tror neppe du kan ha noe og misunne disse jentene.

Det er noen av kvinnene/jentene som møter oss i AAN, som til tross for det, gjennomfører aborten. Mange av disse trenger hjelp og støtte etterpå. Det er ikke ett lett valg, men for mange kan det kalles det rette.

Saken vi først begynte diskusjonen i var ikke så enkel for meg, som den virket for deg. Hun hadde ett barn fra før, med en annen. Hun har m.a.o. vært alenemor før, nå ble hun kanskje (hva vet jeg) redd for og bli det igjen. Denne gangen med 2barn. Ville hun orke det, strekke til. Stemplet og være alene mor til to, med to forskjellige menn. Tankene surrer sikkert, mye,.

Jeg er for abort, men selvsagt enig i at ting kan tas litt lett på. Legger inn linken til ANN som kanskje kan være av interesse;

http://www.aan.no/

Ett spørsmål på slutten, hvem skal avgjøre om man fortjener abort eller ikke?

MVH

Hvem skal avgjøre om hvem som skal få betale for assistert befruktning eller ei på norsk sykehus!

Hvem skal avgjøre om abort eller ei...Ja det blir opp til samfunnet å finne ut av.

MEn dette tilfellet vil jeg kalle overlagt drap. Først sette menneskeliv til og så nei jeg tar livet av det i steden.....

Jeg kan ikke fatte at du bruker ordet misunnelse. Hvor SYKE tror du UFBere er? Folk flest jeg kjenner skammer seg over aborter. Det er ikke noe de er stolte av. Men det er akseptert i samfunnet!

Nei. Som dere sier. Det er vel ikke en menneskerett å ta abort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • godthåp

    27

  • Dorthe

    4

  • yogi

    4

  • Fane

    3

Mest aktive i denne tråden

Vi får bare bli enige om og være uenige:)

Jeg synes bare du er veldig "pengefiksert", jeg synes ikke det var saken her, og vil ikke diskuter den.

Ha en god natt, nå må i alle fall jeg legge meg.

Mvh

Jeg er pengefiksert ja. MEN da skulle du ha sett meg når medisiner til en tusenlapp til dagen skulle betales fra dag til dag... Men det var nok heller ikke pengene som var det en var mest fiksert på da heller...Det var målet som var fiksjonen her. Men uten penger ikke et mål i sikte..

Men hvis du selv ikke har opplevd det på kroppen om hvordan det er å få pengene du ikke har til medisiner slik at du kanskje kan bli gravid..

For oss er det å få tak i penger en forutsetning for å kunne ha håp om å prøve å bli gravide!!!

Så kall oss gjerne pengefikserte.... Og at livet er urettferdig synes nok de fleste av oss også. Men vi må godta og leve med det..det er medisinsk og vi har heller ikke valgt det selv.

Er det ingen på abortklinikkene som sier: tenk på alle de som ikke kan få barn...de må betale selv de. Hvis det er så viktig for dem å ta abort som det er for oss å bli gravide må nok dem også klare å trylle fram noen titusener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pengefiksert ja. MEN da skulle du ha sett meg når medisiner til en tusenlapp til dagen skulle betales fra dag til dag... Men det var nok heller ikke pengene som var det en var mest fiksert på da heller...Det var målet som var fiksjonen her. Men uten penger ikke et mål i sikte..

Men hvis du selv ikke har opplevd det på kroppen om hvordan det er å få pengene du ikke har til medisiner slik at du kanskje kan bli gravid..

For oss er det å få tak i penger en forutsetning for å kunne ha håp om å prøve å bli gravide!!!

Så kall oss gjerne pengefikserte.... Og at livet er urettferdig synes nok de fleste av oss også. Men vi må godta og leve med det..det er medisinsk og vi har heller ikke valgt det selv.

Er det ingen på abortklinikkene som sier: tenk på alle de som ikke kan få barn...de må betale selv de. Hvis det er så viktig for dem å ta abort som det er for oss å bli gravide må nok dem også klare å trylle fram noen titusener.

Det eneste poenget til Helsevesenet er at abort er mye billigere enn hjelp til UFBere. Antageligvis koster abort nesten ingenting. Abort er jo rene samlebåndsopplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste poenget til Helsevesenet er at abort er mye billigere enn hjelp til UFBere. Antageligvis koster abort nesten ingenting. Abort er jo rene samlebåndsopplegget.

Norge har råd til å få tusenvis av ny diabetes 2 pasienter som bruker medisiner til 10 000 kr i uka hvert år..

Vi har altså råd til det vi vil!

Hvis de skal ta pengene fra noen, så kan de som skal ha aborter betale og så kan helsevesenet ta de "trengende" kronene til fertilitetsklinikkene. Akkurat som de tar avgifter av oss på andre ting og bruker dem på ting og tang de ikke har "råd" å spytte inn fra vår felleskasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Norge har råd til å få tusenvis av ny diabetes 2 pasienter som bruker medisiner til 10 000 kr i uka hvert år..

Vi har altså råd til det vi vil!

Hvis de skal ta pengene fra noen, så kan de som skal ha aborter betale og så kan helsevesenet ta de "trengende" kronene til fertilitetsklinikkene. Akkurat som de tar avgifter av oss på andre ting og bruker dem på ting og tang de ikke har "råd" å spytte inn fra vår felleskasse.

Ta betalt for abort? Hvor mye skal en abort koste? Hvor mye har en 16-åring råd til?

Skal abort-penger betale for andres prøverørsbarn? Den enes død, den andres brød.. Virker noe grotesk.

Er det ønskelig at det blir født uønskete barn? Vil de barna få gode oppvekstvilkår?

Er det en menneskerett å få barn? Er det rett å tvinge noen til å føde barn? Kan man nekte noen å ha sex? Gå tilbake til tvangssterilisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har råd til å få tusenvis av ny diabetes 2 pasienter som bruker medisiner til 10 000 kr i uka hvert år..

Vi har altså råd til det vi vil!

Hvis de skal ta pengene fra noen, så kan de som skal ha aborter betale og så kan helsevesenet ta de "trengende" kronene til fertilitetsklinikkene. Akkurat som de tar avgifter av oss på andre ting og bruker dem på ting og tang de ikke har "råd" å spytte inn fra vår felleskasse.

Ja, men det er ofte unge jenter eller folk med dårlig råd som tar abort.

Til opplysnng kan jeg si at jeg aldri har tatt abort og betalt ca 50 000 kr for et ICSI forsøk i utlandet da. Men det ga resultat så jeg klager ikke. Vi måtte ta opp lån for å ha råd og jeg betalte det tilbake av barnetrygden.

Men jeg har tatt utskrapning en gang og maken til dårlig service har jeg aldri vært borti. Lå på rom med 12 stk som skulle ta abort og hadde det vært det jeg skulle hadde jeg hatt det skikkelig grusomt etterpå. Synes faktisk synd på de som lå der for de ble skikkelig herset med av sykepleierne. Det ble forresten jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

Jeg er pengefiksert ja. MEN da skulle du ha sett meg når medisiner til en tusenlapp til dagen skulle betales fra dag til dag... Men det var nok heller ikke pengene som var det en var mest fiksert på da heller...Det var målet som var fiksjonen her. Men uten penger ikke et mål i sikte..

Men hvis du selv ikke har opplevd det på kroppen om hvordan det er å få pengene du ikke har til medisiner slik at du kanskje kan bli gravid..

For oss er det å få tak i penger en forutsetning for å kunne ha håp om å prøve å bli gravide!!!

Så kall oss gjerne pengefikserte.... Og at livet er urettferdig synes nok de fleste av oss også. Men vi må godta og leve med det..det er medisinsk og vi har heller ikke valgt det selv.

Er det ingen på abortklinikkene som sier: tenk på alle de som ikke kan få barn...de må betale selv de. Hvis det er så viktig for dem å ta abort som det er for oss å bli gravide må nok dem også klare å trylle fram noen titusener.

Du skriver; Er det ingen på abortklinikkene som sier: tenk på alle de som ikke kan få barn...de må betale selv de. Hvis det er så viktig for dem å ta abort som det er for oss å bli gravide må nok dem også klare å trylle fram noen titusener.

Det er INGEN som ønsker å ta abort! Der ligger forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fy skam deg!

Du må da akseptere at andre har HELT motsatt mening ann deg...

Og jeg gjentar det jeg sa: Når du legger deg ned og skal lage et barn synes jeg ikke at det burde være angrefrist. Nei jeg har aldri vært i en situasjon hvor abort krevdes. Det fantes også P-piller da jeg var ung!

Jeg tror heller ikke du er ufrivillig barnløs!

Jo jeg aksepterer at andre har ulik mening enn meg, men jeg har problemer med å godta sånne holdninger som hos deg. Selv om vi ikke kan få barn, så må vi akseptere at det finnes folk som av ulike grunner må velge abort. Bedre det enn at de setter et uønsket barn til verden, som kanskje seinere må lide for at det ikke var ønsket.

Og jeg har ikke tatt mine ivf forsøk for moro skyld, men har nå gitt opp alle forsøk på å bli gravid siden sjansene ville være minimale ifølge legene. Men det betyr ikke at jeg ikke sjønner at andre havner i en situasjon der føler de må ta abort - de har ikke sånne problemer. Og hvorfor skulle et barn som i utgangspunktet ikke var ønsket - måtte lide for at jeg ikke kan få barn????!!!!!

(Eller du i så fall?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver; Er det ingen på abortklinikkene som sier: tenk på alle de som ikke kan få barn...de må betale selv de. Hvis det er så viktig for dem å ta abort som det er for oss å bli gravide må nok dem også klare å trylle fram noen titusener.

Det er INGEN som ønsker å ta abort! Der ligger forskjellen.

Jeg tror faktisk det er viktigere å ta abort for de som ønsker det. Og jeg håper de fleste tenker seg godt om før de gjør det. Og jeg tror det er siste utvei for de fleste. Det er ikke alle som kan bruke sikker prevensjon og da kan ting feile.

Ikke si at avholdenhet er et alternativ for det er det ikke. Sælig når man er gift eller har et forhold til noen.

Jeg er for selvbestemt abort selv om jeg ikke kunne tenke meg å ta det selv eller at noen av mine skulle gjøre det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta betalt for abort? Hvor mye skal en abort koste? Hvor mye har en 16-åring råd til?

Skal abort-penger betale for andres prøverørsbarn? Den enes død, den andres brød.. Virker noe grotesk.

Er det ønskelig at det blir født uønskete barn? Vil de barna få gode oppvekstvilkår?

Er det en menneskerett å få barn? Er det rett å tvinge noen til å føde barn? Kan man nekte noen å ha sex? Gå tilbake til tvangssterilisering?

Kan en lære folk å ta ansvar for sine handlinger.

Saken det her er snakk om er en planlagt graviditet hvor vedkommende etter graviditet angret seg. Det er ikke snakk om en voldtekt!

Nei vi kan ikke nekte folk å ha sex, Vi har en kriminell lavalder i Norge på 15 år, seksuell på 16 år.

14 åringer og yngre lærer om prevensjon. Og de vet hvordan man lager barn. Og de vet også om hvor viktig det er med kondomer!

Til og med på min tid visste vi det!

Så kom ikke her med preik om 16 åringer etc. det er ikke saken her.

Uansett: dette innlegget var ment til dette forumet men ser helemeningen har slidd u t i sanden.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fy skam deg

Jeg er pengefiksert ja. MEN da skulle du ha sett meg når medisiner til en tusenlapp til dagen skulle betales fra dag til dag... Men det var nok heller ikke pengene som var det en var mest fiksert på da heller...Det var målet som var fiksjonen her. Men uten penger ikke et mål i sikte..

Men hvis du selv ikke har opplevd det på kroppen om hvordan det er å få pengene du ikke har til medisiner slik at du kanskje kan bli gravid..

For oss er det å få tak i penger en forutsetning for å kunne ha håp om å prøve å bli gravide!!!

Så kall oss gjerne pengefikserte.... Og at livet er urettferdig synes nok de fleste av oss også. Men vi må godta og leve med det..det er medisinsk og vi har heller ikke valgt det selv.

Er det ingen på abortklinikkene som sier: tenk på alle de som ikke kan få barn...de må betale selv de. Hvis det er så viktig for dem å ta abort som det er for oss å bli gravide må nok dem også klare å trylle fram noen titusener.

Du må kanskje tenke deg litt om her nå, skulle de som tar abort sitte å synes synd på oss som ikke kan få barn - og derfor legges enda en ting til de kan få problemer med siden??? Tror ikke det er mange som tar abort - uten en god grunn. Nei makan til egoistisk tankegang er det lenge siden jeg har hørt.

Ang. at de som har diabetes får dekket medisinene sine - de er faktisk avhengige av disse for å overleve - det er en viss forskjell her!!! Vi ønsker oss barn av egoistiske grunner, men vi overlever uten - selv om en del av oss blir ganske sære, egoistiske og bitre ser det dessverre ut til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må kanskje tenke deg litt om her nå, skulle de som tar abort sitte å synes synd på oss som ikke kan få barn - og derfor legges enda en ting til de kan få problemer med siden??? Tror ikke det er mange som tar abort - uten en god grunn. Nei makan til egoistisk tankegang er det lenge siden jeg har hørt.

Ang. at de som har diabetes får dekket medisinene sine - de er faktisk avhengige av disse for å overleve - det er en viss forskjell her!!! Vi ønsker oss barn av egoistiske grunner, men vi overlever uten - selv om en del av oss blir ganske sære, egoistiske og bitre ser det dessverre ut til!

Jee tror å komme å snakke FOR abort på dette forumet ikke er rette plassen.

En drar heller ikke til Afrika og sier at de skal kaste maten sin...

Å få barn er ikke mer egoistisk enn at det hører til unntakene å ikke ønske seg egne barn.Det blir set på som "unormalt"..

Det er heller ikke snakk om diabetikere skal ha medisinen sin eller ei! Det handler om at vi har råd til det vi må ha råd til til det vi har behov for. En kan ikke forskjellsbehandle og sette medisinske grupper opp mot hverandre.

Jeg ser du slenger med leppa om meg som person fordi jeg henger meg ut mot det du mener.

Det sier mer om deg......

Du må ikke komme å si at du er Ufrivillig barnløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er ofte unge jenter eller folk med dårlig råd som tar abort.

Til opplysnng kan jeg si at jeg aldri har tatt abort og betalt ca 50 000 kr for et ICSI forsøk i utlandet da. Men det ga resultat så jeg klager ikke. Vi måtte ta opp lån for å ha råd og jeg betalte det tilbake av barnetrygden.

Men jeg har tatt utskrapning en gang og maken til dårlig service har jeg aldri vært borti. Lå på rom med 12 stk som skulle ta abort og hadde det vært det jeg skulle hadde jeg hatt det skikkelig grusomt etterpå. Synes faktisk synd på de som lå der for de ble skikkelig herset med av sykepleierne. Det ble forresten jeg også.

Kun 18.8% var under 20 som utførste abort.

OVER 80 % prosent er godt voksne mennesker.

Jeg er ikke for fri abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg aksepterer at andre har ulik mening enn meg, men jeg har problemer med å godta sånne holdninger som hos deg. Selv om vi ikke kan få barn, så må vi akseptere at det finnes folk som av ulike grunner må velge abort. Bedre det enn at de setter et uønsket barn til verden, som kanskje seinere må lide for at det ikke var ønsket.

Og jeg har ikke tatt mine ivf forsøk for moro skyld, men har nå gitt opp alle forsøk på å bli gravid siden sjansene ville være minimale ifølge legene. Men det betyr ikke at jeg ikke sjønner at andre havner i en situasjon der føler de må ta abort - de har ikke sånne problemer. Og hvorfor skulle et barn som i utgangspunktet ikke var ønsket - måtte lide for at jeg ikke kan få barn????!!!!!

(Eller du i så fall?)

Hei!

Jeg snakker ikke om at alle som tar abort er i lik situasjon. MEn hvis du ikke har fått det med deg enda.

Uønskede barn... Køene på å adoptere norske barn er lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver; Er det ingen på abortklinikkene som sier: tenk på alle de som ikke kan få barn...de må betale selv de. Hvis det er så viktig for dem å ta abort som det er for oss å bli gravide må nok dem også klare å trylle fram noen titusener.

Det er INGEN som ønsker å ta abort! Der ligger forskjellen.

Hvem er du som sier at ingen ønsker abort.....Da lever du i en drømmeverden. Virkeligheten er mye verre.

Grunnen til dette emnet er linken øverst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 18.8% var under 20 som utførste abort.

OVER 80 % prosent er godt voksne mennesker.

Jeg er ikke for fri abort.

Det er jeg men jeg håper de fleste virkelig tenker seg om før de gjør det og at det er siste utvei. Jeg kjenner mange som har tatt abort og de fleste har tenkt seg godt om. Men jeg har noen groteske historier på lager. En jeg kjenner skulle ta abort for 5. gang men så begynte hun å blø så hun dro på legevakten. Der tok hun ultralyd og det viste seg å være 3 levende fostere. Hun så dem på ultralyden og likevel tok hun abort 2 dager senere. Groteskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godthåp!

Ja, har lest innlegget, og ja, hmmm, jeg fikk vel egentlig tårer i øyna når jeg var ferdig!

noen har igrunnen ikke mer enn sagflis og surmelk mellom øra, og deretter handler dem utifra!

Synes du har fått masse unødvendig kritikk her pga den siste setningen din, men som jeg sier, smaken er som baken, den er delt! Slik er det jo når det gjelder innlegg og meninger også!

Stå på jenta!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fy skam deg!

Jee tror å komme å snakke FOR abort på dette forumet ikke er rette plassen.

En drar heller ikke til Afrika og sier at de skal kaste maten sin...

Å få barn er ikke mer egoistisk enn at det hører til unntakene å ikke ønske seg egne barn.Det blir set på som "unormalt"..

Det er heller ikke snakk om diabetikere skal ha medisinen sin eller ei! Det handler om at vi har råd til det vi må ha råd til til det vi har behov for. En kan ikke forskjellsbehandle og sette medisinske grupper opp mot hverandre.

Jeg ser du slenger med leppa om meg som person fordi jeg henger meg ut mot det du mener.

Det sier mer om deg......

Du må ikke komme å si at du er Ufrivillig barnløs!

Nei vel så har jeg valgt å være barnløs helt frivillig -... bare fordi at jeg ikke er enig med deg så er jeg ikke ufrivillig barnløs????? Dette er visst ikke det rette forumet for noen som er uenige med dem som er bitre og ikke unner andre verken barn eller godtar at andre kan få en krise i livet sitt på lik linje med OSS. Jeg har faktisk ikke hatt 6 ivf forsøk for moro skyld - men jeg var "heldig" for jeg fikk tatt dem før det ble betaling det så der var vi kanskje heldige som bestemte oss for å hoppe av før påkjenningen ble større.

Men siden jeg fikk forsøkene mine gratis så er det kanskje mindre verdt det også da..... men om vi hadde måttet betale hadde vi nok hatt de samme forsøkene da også. Så jeg sitter ikke å påstår at du er eller ikke er ufb, og liker faktisk ikke når du sier at jeg er barnløs helt frivillig.

Jeg har masse annet å gjøre for moroskyld enn å sitte å dikte opp slike ting. Nemlig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...