Gå til innhold

"Ingers Brød"???


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Jeg lager de også i 3 tolitersformer. De blir fine og store.

Jeg bruker 1 ½ pose med tørrgjær. Vannet er litt varmere enn lunket.

Jeg bløtlegger ingenting...bare slenger alt oppi og lar det heve.

Det jeg derimot gjør er å røre/elte det en hel masse. _før_ jeg lar det stå til 1 times heving. Elter det også endel den andre gangen...før det får stå til ½times heving.

Lykke til med videre brødbaking. (Selv har jeg nå laget det 6 ganger. *namnam*)

Pokkern da - der forsvant teorien min .... *S*

Jeg bruker 1 l skumma kultur jeg - bruker du bare vann ? Jeg slenger oppi melka rett fra kjøleskapet så kanskje den er litt for kald ?

Har ikke rørt så veldig mye - så det kan jeg nok prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskeligere å få brød uten fint/vanlig hvetemel til å heve godt.

Bakerne har nok heve-triks vi kan lære - om de vil dele med oss? :-)

noen som har oppskriften til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokkern da - der forsvant teorien min .... *S*

Jeg bruker 1 l skumma kultur jeg - bruker du bare vann ? Jeg slenger oppi melka rett fra kjøleskapet så kanskje den er litt for kald ?

Har ikke rørt så veldig mye - så det kan jeg nok prøve.

Jeg bruker bare vann.

Man er da sunn, skal vite... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare slenger helkornene rett oppi. Den står jo og hever ganske lenge - mulig man kan/bør heve den enda lenger enn hva som står også.

Jeg synes linfrø og solsikkekjerner er godt og hiver i ekstra av det.

Jeg bruker 3 former på 2 liter til denne oppskriften jeg da ..... kanskje der er

forklaringen på paddene !!??

De kan fryses - bør fryses - i følge dame kan de fort mugle siden de er så bløte.

Jeg har laget brødet tre ganger til nå. Første gang ble de store og fine.(to former, + et "rundbrød", det siste måtte jeg imidlertid kna hvetemel i for å få det til å henge sammen.. ) Andre gang ble de noe flatere, men fortsatt fine og gode. Var litt uheldig nå sist, og fikk skikkelig "rårand", altså ikke den "bløtheten" de skal ha da.

Jeg koker alltid opp helkornene i forkant og lar de trekke en stund. Og til deg som brukte melk rett fra kjøleskapet, det er jo viktig at væsken holder 37 grader da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...