Gå til innhold

Til dere som kjenner meg/en liten utblåsning


Tinarina

Anbefalte innlegg

Etter 1. time hos terapeut i dag fikk jeg bekreftet det jeg lenge har trodd... at moren til mine stebarn har innvirkning på vår barnløshet! Så nå er jeg sint, fortvilt og oppgitt! Fordi hun ikke evner å ta vare på barna sine, så går det utover meg! Fordi hun bryter avtaler, ikke stiller opp, forsvinner, blander seg inn - og ikke inn... Må vi plutselig hente barna fordi hun ikke orker eller hun er på feil sted med de. Og hennes ustabile og uforutsigbare oppførsel gjør at vi aldri får planlagt noe. Gjør at vi ikke kan fungere på våre fridager. Hennes adferd stresser oss, og gjør alt så komplisert! Er det rart at jeg ikke får til å lage barn oppi en slik situasjon?!? Nei, det er ikke det minste rart!

Jeg legger ikke all skyld av barnløsheten over på henne, men akkurat nå så er jeg så lei meg, - og bare MÅ få det ut et sted. Mannen er på jobb, og klokken er for sent til å ringe noen. Så da er det veldig godt å kunne skrive det ned her. Men tankene er der. Hele tiden! Hadde hun tatt ansvar og vært mamma, så hadde vi sluppet mange bekymringer og søvnløse netter. Tenk om hun hadde tatt det ansvar hun hadde. Enten tatt ansvar, eller gitt faen! Iallefall gjort så vi fikk fred! For dette er uutholdelig, og absolutt ingen ideell situasjon å lage barn i. Men nå føler jeg at jeg blir straffet for noe hun gjør galt! Å, hvor jeg "hater" henne til tider... Også fordi jeg hadde gjort ALT i min makt, for å være i hennes sko. Med to vakre barn - som forguder seg. Og hun SER de ikke, men bare skyver de unna. Går det ann????

Åååå, det er så mye mer jeg vil skrive, men jeg tror jeg gir meg før dere dømmer meg nedenom...

Uansett, det var godt å blåse ut litt! Håper noen av dere forstår min situasjon oppi dette her?! Hun har jo holdt på dette tullet nå i flere år, er det rart at jeg går lei? Og vi har jo prøvd i 3 år på å få en liten en sammen, men det kan vi da bare glemme - slik som hun holder på! Grrrrr..... )-:

Frustrerte klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svale

Hei lille gull!

Leser hva du skriver! Ikke noe grei situajson å være i! Ut ifra hva jeg har forstått fra tidligere så har dere 50/50 barna??

Vel, uansett her er hva jeg synes dere bør gjøre. Far bør overta det daglige omsorgen for barna, og la mor da få se barna den ene ettermiddagen i uka, og annenhver helg. (det er klart om dere ønsker det). På den måten kan dere hjemme få ro, få rutiner som gjelder dere! Dere vil da kun måtte forholde dere til de tidene mor skal ha barna! For om det viser seg at mor er som det hun er, så ville jeg også tatt kontakt med barnevernet og fortalt hvordan situasjonen er for alle parter. De er profesjonelle, og vil kun det beste for alle parter, og da helst barna. De kan hjelpe dere til å finne en grei løsning, og sette grenser og kriterier for mor.

Forstår godt at det er hjelpesløst å skulle ha intime forhold når magen knytter seg uten like av slike familieforhold. Men inntill dere gjør noe med det, tar skjeen i egen hånd, og tar affere så forandrer nok ikke mor seg noe videre!

Kjære Tinarina, dette er bare noen tanker fra meg om hvordan dere muligens kunne fått stabilitet og harmoni rundt hverdagen!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forslag

Hei lille gull!

Leser hva du skriver! Ikke noe grei situajson å være i! Ut ifra hva jeg har forstått fra tidligere så har dere 50/50 barna??

Vel, uansett her er hva jeg synes dere bør gjøre. Far bør overta det daglige omsorgen for barna, og la mor da få se barna den ene ettermiddagen i uka, og annenhver helg. (det er klart om dere ønsker det). På den måten kan dere hjemme få ro, få rutiner som gjelder dere! Dere vil da kun måtte forholde dere til de tidene mor skal ha barna! For om det viser seg at mor er som det hun er, så ville jeg også tatt kontakt med barnevernet og fortalt hvordan situasjonen er for alle parter. De er profesjonelle, og vil kun det beste for alle parter, og da helst barna. De kan hjelpe dere til å finne en grei løsning, og sette grenser og kriterier for mor.

Forstår godt at det er hjelpesløst å skulle ha intime forhold når magen knytter seg uten like av slike familieforhold. Men inntill dere gjør noe med det, tar skjeen i egen hånd, og tar affere så forandrer nok ikke mor seg noe videre!

Kjære Tinarina, dette er bare noen tanker fra meg om hvordan dere muligens kunne fått stabilitet og harmoni rundt hverdagen!

klem fra

Barnevernet??Og risikere at barnevernet tar over omsorgen for hennes samboers barn?Synes ikke de bør blande innslike innstanser forde det er litt gnissninger og problemer over tid,men heller prøve og samarbeide om og gjøre situasjonen det best mulig for barna.Kansje bare konsentrere seg bare om disse barna som allerede finnes et par år?og ta opp prosjekt ny baby senere når alt har roet seg og hverdagen er mere stabil?...uten at jeg har noe med det,men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forslag 2

Barnevernet??Og risikere at barnevernet tar over omsorgen for hennes samboers barn?Synes ikke de bør blande innslike innstanser forde det er litt gnissninger og problemer over tid,men heller prøve og samarbeide om og gjøre situasjonen det best mulig for barna.Kansje bare konsentrere seg bare om disse barna som allerede finnes et par år?og ta opp prosjekt ny baby senere når alt har roet seg og hverdagen er mere stabil?...uten at jeg har noe med det,men...

Reagerer vel så mye på at det er xkonas feil at de er barnløse!!

Det er naboen min sin skyld at jeg har dårlig råd og venninna mi sin skyld at jeg har kviser!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må le nå

Kanskje like greit? Du virker ganske nevrotisk for å si det mildt.....

*LOL*Er det hormonene som setter deg ut av spill Tinarina? *S*

Det var da voldsomt,spøker du litt for og teste reaksjonene her? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bærtha

Kjære Tinarina!!!

Du er tøff som tør ta en slik utblåsning her. Men du regnet vel nesten med å få litt pepper?!?!?

Gjør det deg godt etterpå så skal du fortsette med å øse ut dine frustrasjoner. Er det ikke derfor vi er her for hverandre? Det er mye bedre å få det ut her enn for eksempel få en kjempeutblåsning overfor barnas mor.

Forresten synes jeg Svale hadde et veldig godt innlegg som svar på din frustrasjon. Husk at barnevernet er ikke den store stygge ulven som vil ta flest mulig barn bort fra sine biologiske foreldre. Kanskje det vil være det beste for både deg, mannen din og barnas mor at ungene får en slik ordning Svale foreslår. Dette gir stabilitet for både deg og barna.

STÅ PÅ, OG TØM DEG GJERE HER OM FRUSTRASJONENE BLIR FOR STORE. VI ER HER FOR Å "HØRE" PÅ DEG.

Sender deg en "blomst" til oppmuntring.

Største klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svale

Barnevernet??Og risikere at barnevernet tar over omsorgen for hennes samboers barn?Synes ikke de bør blande innslike innstanser forde det er litt gnissninger og problemer over tid,men heller prøve og samarbeide om og gjøre situasjonen det best mulig for barna.Kansje bare konsentrere seg bare om disse barna som allerede finnes et par år?og ta opp prosjekt ny baby senere når alt har roet seg og hverdagen er mere stabil?...uten at jeg har noe med det,men...

Hei forslag nr. 1!!

For det første synes jeg at det er utrolig feigt å "slenge med leppa" uten en gang å tørre å skrive ditt eget nick!

For det andre, tror ikke du helt vet hvordan barnevernet operer! Hvis du leste hele innlegget mitt, så står det ikke at barnevernet skal ta barna bort fra moren eller faren, men at de kan hjelpe dem til å få til en ordning som passer best for de involverte, og hvordan det er det vet ikke du eller jeg!

Regner med at du selv er ufrivillig barnløs! Når du var klar/er klar for forsøkene dine, vil du da høre fra andre uvitende at "nei, nå synes jeg at dere skal vente" Du bedre enn andre mennesker bør jo forstå at vil man så vil man, og er savnet stort nok, så gjør man hva man kan for å gjøre noe med det!

For all del "no hard feelings"

Bare litt frustrasjon fra hormonsyk men ganske oppskjørtet ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svale

Reagerer vel så mye på at det er xkonas feil at de er barnløse!!

Det er naboen min sin skyld at jeg har dårlig råd og venninna mi sin skyld at jeg har kviser!!!

Hei forslag 2!!

Igjen til deg, ganske pysete av deg å skrive såpass spydige kommentarer å ikke tørre å bruke ditt eget nick!

Og hva om jeg tør spør fikk deg til å tro at Tinarina ville ha negative svar og etter min mening helt idiotiske som ikke har noe med hennes sak å gjøre!?

Trodde dette var et forum hvor en kunne lette sine skuldre og fortelle det man ville uten å bli halshugd av den grunn! Forresten, trodde også at det var voksne brukere her, men er sannelig ikke sikker på det lenger!

Hvis du ikke hadde hatt bedre ting å skrive, så kunne du vel egentlig latt det være! Eller?

"no hard feelings" mot deg heller, men jeg reagere når noen blir behandlet utifra mitt syn smålig!

Ha en fin dag videre!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svale

*LOL*Er det hormonene som setter deg ut av spill Tinarina? *S*

Det var da voldsomt,spøker du litt for og teste reaksjonene her? : )

Hei!

som jeg har skrevet til de andre, så synes jeg at det er smålig å "le" av andres problemer! Trodde ikke det var slik dette forum foregikk!

OG du kunne vel heller brukt nick'et ditt, så hadde hun visst hvem som ler bak ryggen hennes?

Kunne jo hende at det er et stort problem, altså større enn hva hun til og med skriver om! Skal vi sette standarden her med å "le" av andre "tragiske"innlegg, som når f.eks noen tester negativt, skal vi da skrive,,,hehe, er det sant! Eller tuller du??

nei alvorlig talt, synes det blir for smålig for meg!

Bærer ikke noe nag overfor deg, men håper ikke at det er slik det skal bli fremover her!

ha en fin dag

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svale

Kanskje like greit? Du virker ganske nevrotisk for å si det mildt.....

Nei vettu hva!

Gidder ikke å bruke energien min på dette innlegget ditt mer enn nødvendig, så jeg skriver bare at du får lese innleggene jeg har skrevet til de andre "anonyme". For dette blir for dumt!

Ha en fin dag du også!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svale

Hei igjen!

Håper det var ok, men jeg klarte ikke å la de innleggene være der uten å bemerke dem!

Synes du skal gjøre det som er riktig for dere! Ikke få andre tanker fordi om noen har andre meninger! Innerst inne så har dere nok en plan, og da synes jeg at du skal følge den!

Stor trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forslag 2

Hei forslag 2!!

Igjen til deg, ganske pysete av deg å skrive såpass spydige kommentarer å ikke tørre å bruke ditt eget nick!

Og hva om jeg tør spør fikk deg til å tro at Tinarina ville ha negative svar og etter min mening helt idiotiske som ikke har noe med hennes sak å gjøre!?

Trodde dette var et forum hvor en kunne lette sine skuldre og fortelle det man ville uten å bli halshugd av den grunn! Forresten, trodde også at det var voksne brukere her, men er sannelig ikke sikker på det lenger!

Hvis du ikke hadde hatt bedre ting å skrive, så kunne du vel egentlig latt det være! Eller?

"no hard feelings" mot deg heller, men jeg reagere når noen blir behandlet utifra mitt syn smålig!

Ha en fin dag videre!

Mvh

jeg og forslag 1 er ikke samme så har du det på det rene.

Må få lov å reagere på at damen tror x-kona har skyld i dems barnløshet! Det er total ansvars fraskrivelse og bortimot det dummeste jeg har hørt. Vet mange mennesker som går rundt og tror at alle andre er skyld i sine problemer men om du bruker en liten porsjon sunn fornuft og går litt inn i deg selv så skal de fleste klare å oppdage at man selv er ansvarlig for eget liv og egne problemer og de allerfleste kan løses på en fornuftig måte!

Og du er vel kanskje ikke den som skal bjeffe høyest om å bruke eget nick eller så kan jeg godt bruke eget nick selv takke for meg for så å dukke opp igjen som en "ny" person i "nytt" nick.

no hard feelings her heller, bare reaksjon på holdning jeg er uening i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest forslag

Hei forslag nr. 1!!

For det første synes jeg at det er utrolig feigt å "slenge med leppa" uten en gang å tørre å skrive ditt eget nick!

For det andre, tror ikke du helt vet hvordan barnevernet operer! Hvis du leste hele innlegget mitt, så står det ikke at barnevernet skal ta barna bort fra moren eller faren, men at de kan hjelpe dem til å få til en ordning som passer best for de involverte, og hvordan det er det vet ikke du eller jeg!

Regner med at du selv er ufrivillig barnløs! Når du var klar/er klar for forsøkene dine, vil du da høre fra andre uvitende at "nei, nå synes jeg at dere skal vente" Du bedre enn andre mennesker bør jo forstå at vil man så vil man, og er savnet stort nok, så gjør man hva man kan for å gjøre noe med det!

For all del "no hard feelings"

Bare litt frustrasjon fra hormonsyk men ganske oppskjørtet ....

svale!

Det var ikke meningen og slenge med leppa,om du oppfattet svaret mitt sånn.Jeg kan ikke vite noe mye om saken til Tinarina etter det ene innlegget hennes, så jeg kan ikke vite hvilken løsning som passer for henne.Jeg bare synset litt,uten og tenke på at det skulle bli oppfattet negativt.

Og for ordens skyld, jeg og vedkommende som har signert med forslag2 er ikke samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepper skal man få

Hei!

som jeg har skrevet til de andre, så synes jeg at det er smålig å "le" av andres problemer! Trodde ikke det var slik dette forum foregikk!

OG du kunne vel heller brukt nick'et ditt, så hadde hun visst hvem som ler bak ryggen hennes?

Kunne jo hende at det er et stort problem, altså større enn hva hun til og med skriver om! Skal vi sette standarden her med å "le" av andre "tragiske"innlegg, som når f.eks noen tester negativt, skal vi da skrive,,,hehe, er det sant! Eller tuller du??

nei alvorlig talt, synes det blir for smålig for meg!

Bærer ikke noe nag overfor deg, men håper ikke at det er slik det skal bli fremover her!

ha en fin dag

Mvh

Nei nå får du gi deg!Jeg skjønner det var ironiskt ment, men det og sammenligne det og le av andres negative forsøk, er vel noe hel annet enn dette svaret her.Hvorfor skal alt mistolkes?Det er da lov til å ta ting med litt humør,når hormonene bobler over...

Jeg trodde nesten det var med litt spøkefull tone Tinarina skrev innlegget sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forslag

svale!

Det var ikke meningen og slenge med leppa,om du oppfattet svaret mitt sånn.Jeg kan ikke vite noe mye om saken til Tinarina etter det ene innlegget hennes, så jeg kan ikke vite hvilken løsning som passer for henne.Jeg bare synset litt,uten og tenke på at det skulle bli oppfattet negativt.

Og for ordens skyld, jeg og vedkommende som har signert med forslag2 er ikke samme person.

Og min uttalelse om barnevernet, var at jeg syntes det hørtes så drastisk ut og innblande dem.Når ungene først er i registeret der blir de fulgt nøye med i ettertid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eks-kone

Hei forslag 2!!

Igjen til deg, ganske pysete av deg å skrive såpass spydige kommentarer å ikke tørre å bruke ditt eget nick!

Og hva om jeg tør spør fikk deg til å tro at Tinarina ville ha negative svar og etter min mening helt idiotiske som ikke har noe med hennes sak å gjøre!?

Trodde dette var et forum hvor en kunne lette sine skuldre og fortelle det man ville uten å bli halshugd av den grunn! Forresten, trodde også at det var voksne brukere her, men er sannelig ikke sikker på det lenger!

Hvis du ikke hadde hatt bedre ting å skrive, så kunne du vel egentlig latt det være! Eller?

"no hard feelings" mot deg heller, men jeg reagere når noen blir behandlet utifra mitt syn smålig!

Ha en fin dag videre!

Mvh

Synes det er helt latterlig å legge skylda for barnløshet på eks-kona til gubben. Det må bunne i misunnelse, godt å ha en syndebukk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for at du støtter meg. Det betyr utrolig mye. (-:

Men det er kanskje ikke så rart at det er bare du (og foreløpig Bærtha) som forstår, for det er få her som kjenner til hele historien. Men det gjør du. Og jeg setter stor pris på at du "tar igjen" på mine vegne, da jeg faktisk fikk meg en trøkk i trynet av de andre som dømte meg...

Men til dere andres opplysning, så er barnevernet i bildet pga. mors atferd, og har vært det i 2 år. Nå skal vi inn til ny runde med barnevernet igjen, fordi nå har moren begynt å selge dop også... Men jeg synes det er direkte sjofelt av dere å komme med slikt dritt til meg, når dere ikke kjenner til meg i det hele tatt! Dårlige manerer, er det dere har!

Svale, takk igjen. Du er god å ha! (-:

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...