Gå til innhold

Statistikk på fertilitet etter svangerskap utenfor livmoren


Sommerblomst

Anbefalte innlegg

Sommerblomst

Hei!

Jeg er en jente på 28 år. Har hatt to svangerskap utenfor livmoren. Det første var 10 år siden, dette ble fjernet med lapraskopi med en oppløsning som ble satt i fosteret så det skulle gå til grunne av seg selv. Dette var på venstre side.

For noen uker siden hadde jeg ett svangerskap til utenfor livmoren, denne gangen på høyre side, denne gangen bli egglederen fjernet. (så nå har jeg en som er behandlet og en som er tatt bort)

Jeg har ingen barn fra før.

Nå lurer jeg på hvilke sjanser jeg har for å bære et barn frem på naturlig måte, virker som om det er noe som gjør at det ikke fungere som det skal.

Hva er sannsyligheten for at jeg skal kunne bli gravid igjen eventuelt få det samme en gang til.

Er ivf ett bedre alternativ.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Sommerblomst

Det er mulig å bli gravid normalt for deg, men sjansen er nok ikke så veldig stor da du bare har en eggleder og den har et arr etter tidligere svangerskap. Jeg vil tro at du har betydelig større mulighet ved IVF. Se det an ett år og lykkes det ikke å bli gravid, kan du henvises til IVF.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...