Gå til innhold

Timelønn journalist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer an på. Er det fast, frilans, hovedstad, utkant, dagspresse, magasin?

Gi noen flere fakta, så skal jeg saktens gi svar.

Gjest lønnsforhandler
Skrevet

Kommer an på. Er det fast, frilans, hovedstad, utkant, dagspresse, magasin?

Gi noen flere fakta, så skal jeg saktens gi svar.

Fast ansatt i medium stor by, diverse publishing (avis, magasin etc..)

Litt mer enn halv stilling.

Nu?

Gjest lønn er i boks
Skrevet

Vel, snittlønn for journalister ligger vel på ca 370.000, men forskjellene er jo enorme.

Tariffen er her:

http://www.nj.no/Tariff/MBL_Ukepresse/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1579

Skal du forhandle opp lønn, leter du etter jobb, eller er du på den andre siden av bordet?

Jeg har i grunnen tatt imot et tilbud nå (hadde møtet i ettermiddag).

Jeg er en ikke-utdannet journalist, så jeg var gansek fornøyd med en startlønn på 240 000 pluss telefon etc.

Høres det rimelig ut?

Skrevet

Jeg har i grunnen tatt imot et tilbud nå (hadde møtet i ettermiddag).

Jeg er en ikke-utdannet journalist, så jeg var gansek fornøyd med en startlønn på 240 000 pluss telefon etc.

Høres det rimelig ut?

Det høres helt ok ut som startlønn når du ikke har noen ansiennitet.

Gjest lønn er i boks
Skrevet

Det høres helt ok ut som startlønn når du ikke har noen ansiennitet.

Det var noe sånt jeg ønsket meg og så for meg, så da det ble foreslått, slo jeg til og trykket snille mannen sin hånd

:)

Du er journalist?

Skrevet

Det var noe sånt jeg ønsket meg og så for meg, så da det ble foreslått, slo jeg til og trykket snille mannen sin hånd

:)

Du er journalist?

Ja, på 8.året.

Jeg begynte på 230.000 som fersking. I fjor tjente jeg ca 380.000.

Gjest lønn i boks
Skrevet

Ja, på 8.året.

Jeg begynte på 230.000 som fersking. I fjor tjente jeg ca 380.000.

Ikke ille, det :) ¨

Er du utdannet?

Skrevet

Ikke ille, det :) ¨

Er du utdannet?

Ja.

Ligger under snitt for hovedstadsjournalister, tror jeg. Men mitt hovedmål har hele tiden vært å ha en jobb jeg trives i, ikke hele tiden halse etter de mest lønnsomme tilbudene.

Gjest lønn i boks
Skrevet

Ja.

Ligger under snitt for hovedstadsjournalister, tror jeg. Men mitt hovedmål har hele tiden vært å ha en jobb jeg trives i, ikke hele tiden halse etter de mest lønnsomme tilbudene.

Så sant, så sant.

Det viktigeste for meg er at jeg har til salt i grauten og at jeg har det gøy på jobb :)

Har gjort mye freelance for disse, så jeg er allerede integrert i miljøet :)

Skrevet

Så sant, så sant.

Det viktigeste for meg er at jeg har til salt i grauten og at jeg har det gøy på jobb :)

Høres fint ut. Lykke til i fast jobb! ;o)

Skrevet

Så sant, så sant.

Er du forresten organisert?

Gjest lønn i boks
Skrevet

Er du forresten organisert?

Takk for lykkeønskninger :)

Jeg er ikke organisert. Dette er en bitteliten og ganske så ny bedrift, og sjefen er for så vidt en venn, så jeg føler ikke for å klaske i bordet med noen fagforening just nu.

Er du organisert?

Kan hvem som helst kalle seg journalist og joine orgen? Jeg er jo ikke utdannet, men i og med at journalist ikke er en beskyttet tittel, tar jeg meg den frihet osv. Kanskje det provoserer de som faktisk er skolerte i faget?

Skrevet

Takk for lykkeønskninger :)

Jeg er ikke organisert. Dette er en bitteliten og ganske så ny bedrift, og sjefen er for så vidt en venn, så jeg føler ikke for å klaske i bordet med noen fagforening just nu.

Er du organisert?

Kan hvem som helst kalle seg journalist og joine orgen? Jeg er jo ikke utdannet, men i og med at journalist ikke er en beskyttet tittel, tar jeg meg den frihet osv. Kanskje det provoserer de som faktisk er skolerte i faget?

Ja, jeg er organisert i NJ og har hatt veldig stor nytte av det flere ganger.

Hvem som helst kan kalle seg journalist, men for å bli NJ-medlem må du dokumentere at du har hovedinntekten din fra journalistisk arbeid.

Og nei, ingen blir provosert om du kaller deg journalist. Klarer du jobben, er det helt ok. ;o)

Gjest lønn i boks
Skrevet

Ja, jeg er organisert i NJ og har hatt veldig stor nytte av det flere ganger.

Hvem som helst kan kalle seg journalist, men for å bli NJ-medlem må du dokumentere at du har hovedinntekten din fra journalistisk arbeid.

Og nei, ingen blir provosert om du kaller deg journalist. Klarer du jobben, er det helt ok. ;o)

Og i mitt forsvar; det er jo så snabla dyrt å utdanne seg!

;)

Skrevet

Og i mitt forsvar; det er jo så snabla dyrt å utdanne seg!

;)

Det er sant! Men det teller som ansiennitet ved lønnsfastsettelse, da. ;o)

Gjest lønn i boks
Skrevet

Joda, men så skal jo tre år med studielån og renter betales tilbake, og da spørs det om ikke vinninga går opp i spinninga (præver å overbevise meg selv)

;)

Gjest lønn i boks
Skrevet

Prøver, mente jeg selvsagt

*fnis*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...