Gå til innhold

Timelønn journalist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer an på. Er det fast, frilans, hovedstad, utkant, dagspresse, magasin?

Gi noen flere fakta, så skal jeg saktens gi svar.

Gjest lønnsforhandler
Skrevet

Kommer an på. Er det fast, frilans, hovedstad, utkant, dagspresse, magasin?

Gi noen flere fakta, så skal jeg saktens gi svar.

Fast ansatt i medium stor by, diverse publishing (avis, magasin etc..)

Litt mer enn halv stilling.

Nu?

Gjest lønn er i boks
Skrevet

Vel, snittlønn for journalister ligger vel på ca 370.000, men forskjellene er jo enorme.

Tariffen er her:

http://www.nj.no/Tariff/MBL_Ukepresse/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1579

Skal du forhandle opp lønn, leter du etter jobb, eller er du på den andre siden av bordet?

Jeg har i grunnen tatt imot et tilbud nå (hadde møtet i ettermiddag).

Jeg er en ikke-utdannet journalist, så jeg var gansek fornøyd med en startlønn på 240 000 pluss telefon etc.

Høres det rimelig ut?

Skrevet

Jeg har i grunnen tatt imot et tilbud nå (hadde møtet i ettermiddag).

Jeg er en ikke-utdannet journalist, så jeg var gansek fornøyd med en startlønn på 240 000 pluss telefon etc.

Høres det rimelig ut?

Det høres helt ok ut som startlønn når du ikke har noen ansiennitet.

Gjest lønn er i boks
Skrevet

Det høres helt ok ut som startlønn når du ikke har noen ansiennitet.

Det var noe sånt jeg ønsket meg og så for meg, så da det ble foreslått, slo jeg til og trykket snille mannen sin hånd

:)

Du er journalist?

Skrevet

Det var noe sånt jeg ønsket meg og så for meg, så da det ble foreslått, slo jeg til og trykket snille mannen sin hånd

:)

Du er journalist?

Ja, på 8.året.

Jeg begynte på 230.000 som fersking. I fjor tjente jeg ca 380.000.

Gjest lønn i boks
Skrevet

Ja, på 8.året.

Jeg begynte på 230.000 som fersking. I fjor tjente jeg ca 380.000.

Ikke ille, det :) ¨

Er du utdannet?

Skrevet

Ikke ille, det :) ¨

Er du utdannet?

Ja.