Gå til innhold

Forslag om sydentur i høstferien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle tenåringer er jo ikke like, så hva ser dere etter i ferien? Vil dere ha en langstrakt strand og/eller basseng og "that's it", eller er dere interessert i å se og oppleve andre ting? I såfall hva? Badeland og slike ting, eller mer "ekte gresk"?

Gjest hellasen

Alle tenåringer er jo ikke like, så hva ser dere etter i ferien? Vil dere ha en langstrakt strand og/eller basseng og "that's it", eller er dere interessert i å se og oppleve andre ting? I såfall hva? Badeland og slike ting, eller mer "ekte gresk"?

Noe mer "ekte gresk", leie bil og oppleve kultur, gå ut å spise og drikke og ligge på stranda. Som Ole Brumm sa "ja takk begge deler". Eller som jeg vil si ja takk alle delene takk.

Annonse

Noe mer "ekte gresk", leie bil og oppleve kultur, gå ut å spise og drikke og ligge på stranda. Som Ole Brumm sa "ja takk begge deler". Eller som jeg vil si ja takk alle delene takk.

Hm - jeg var godt igang med å skrive et svar, og så skjedde det noe rart her så jeg mistet alt og hoppet tilbake på et innlegg jeg hadde vært tidligere, uten mulighet til å angre meg tilbake...

Jaja, prøver å skrive på nytt da...

Jeg vil anbefale Chios eller Lesvos, særlig Chios kjenner jeg godt, har vært der mange ganger, også i sept/okt., men flest ganger i juni mnd. Lesvos har jeg bare vært en gang, i hele 2 dager, på en liten tur over fra Chios (tok ferga). Skal imidlertid til Lesvos til sommeren, 2 uker i juni, så jeg har lest litt og sett masse på nett.

Til Chios flyr bare Lilleput Reiser nå - de flyr også til Lesvos forresten, http://www.lilleput.no Du kan ikke bestille på siden deres, men lese prislisten, katalogen og se videosnutter fra de fleste hotellene deres. Til Lesvos flyr Ving, Apollo, Saga og Lilleput.

Kan også gi andre linker til begge øyene om du vil.

mil1365380270

Tror dere kanskje får det kjedelig på Santorini. Skiathos er ok, ikke Skopelos. Karpathos er bra.

Også har dere jo Kreta, Kypros og Rhodos. Hvis det er greit å dra til Kanariøyene, tror jeg det er interessant nok med de store, mest vanlige.

Hvis dere bare skal være borte en uke, ville jeg passet på å havne på en med flyplass, ikke en der dere må ta båt ut til øya. Da blir det så mye reisetid.

De små blir øyene blir kanskje litt kjedelige i to uker, kommer an på hvor aktive dere er til å reise rundt.

Det her er bare min mening, sikkert noen som er uenig med meg. Tror dere får det veldig fint uansett :-)

Så litt på hva mil skriver, og er enig i det om at det bør være flyplass, og gjerne en øy av litt størrelse. Chios & Lesvos har begge flyplass, og er blant de største av de greske øyene. Chios er den 5. største og Lesvos den 3. største.

Tror rekkefølgen er omtrent slik: Kreta, Evia (lite kjent, tror ikke det går charter dit), Lesvos, Rhodos, Chios.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...