collins Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Mens jeg er inne på området håndhilsing, så lurer jeg på om dere også får en ekkel følelse når det håndhilser på folk med et veldig slapt håndtrykk? Har faktisk ved noen tilfelle påtalt det overfor slekt, venner eller kolleger. Har dere noengang gjort oppmerksom på håndtrykket til en person? ...og tatt en kort opplæring på de? Det har jeg faktisk gjort...;o) 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Har aldri gitt påålæring, men har hatt lyst mange ganger! Slappe håndtrykk er det verste jeg vet. Søstera til venninna mi sa at jeg hilste som en mann. Det var et godt kompliment det! 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Helt enig i at slappe håndtrykk er ekkelt. Sitter igjen med en litt negativ 'følelse' overfor personen med det slappe håndtrykket. Men har ikke gitt 'opplæring' i håndtrykk akkurat! 0 Siter
morsan Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 helt enig i at det er ekkelt, men jeg har aldri påtalt det. Enda verre enn slappe håndstrykk er dem som har veldig klamme hender. Da må jeg virkelig streve mot lysten til å tørke av meg, men jeg kan jo ikke gjøre det så lenge vedkommende ser det... 0 Siter
collins Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Skrevet 20. februar 2006 Har aldri gitt påålæring, men har hatt lyst mange ganger! Slappe håndtrykk er det verste jeg vet. Søstera til venninna mi sa at jeg hilste som en mann. Det var et godt kompliment det! Ja, mange kvinner har et skikkelig flott håndtrykk. Jeg syns nesten jeg har erfart at fenomenet slapt håndtrykk oftere forekommer hos menn. Det verste er at i noen tilfeller så er det menn med en viss autoritet og selvtillit som holder fram ei slapp hånd som nesten ikke knyttes. Lurer på om det finnes en landsforening for fremme av faste håndtrykk? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Det er grusomt å hilse på noen som har slappe håndtrykk! Føler at en hilsen på en død fisk :-( Husker ikke om jeg har sagt i fra til vedkommende, men jeg har i alle fall snakket OM vedkommende i ettertid (med mannen min eller andre jeg kjenner godt). 0 Siter
Gjest Gurolise Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Har ikke gitt noen opplæring i håndtrykk, nei, men jeg liker ikke slappe håndtrykk. Det skal jo være et TRYKK. Jeg føler at enkelte "gir meg hånden", som noe jeg skal ta imot. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg hater slappe håndtrykk!! Jeg synes nesten det grenser til uhøflig, får faktisk en sånn "hei jeg gidder egentlig ikke hilse på deg men rekker ut hånden min så får du ihvertfal tatt på den" følelse av slappe håndtrykk. Men jeg har aldri sagt ifra, hadde noen i familien min eller nære venner hatt slapt håndtrykk hadde jeg sagt ifra men jeg omgås visst ikke sånne mennesker 0 Siter
cecily Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Det som er hakket verre enn slappe håndtrykk er de som vrir din hånd ned, dvs vannrette håndflater, ikke loddrette som normalt. Det er et tegn på dominans og makt og jeg ble helt satt ut en gang jeg selv opplevde det. Ekkelt var det faktisk. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Har aldri sagt fra, men jeg klemmer til. Litt i irritasjon, litt for å få de til å klemme hardere neste gang. 0 Siter
nilia Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har hørt at "styrken" i hådtrykket til en person, gjenspeiler selvtilliten h*ns. Kanskje er det noe i det?! 0 Siter
flisa Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Ja, slike kalde, klamme uten kraft er en plage - jeg har lært opp ungene mine til å ta i så det kjennes. men har aldri sagt fra til noen andre - jeg bare får den oppfatning av dem at de er veike - helt inn... 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hat hat hat! :-) Jeg _hater_ slappe håndtrykk, og jeg blir like "overrasket" hver gang en voksen person presenterer noe slikt. Jeg kan neppe ha vært eldre enn 3-4 år når jeg lærte at det var uhøflig å ha et slapt håndtrykk. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg hater slappe håndtrykk!! Jeg synes nesten det grenser til uhøflig, får faktisk en sånn "hei jeg gidder egentlig ikke hilse på deg men rekker ut hånden min så får du ihvertfal tatt på den" følelse av slappe håndtrykk. Men jeg har aldri sagt ifra, hadde noen i familien min eller nære venner hatt slapt håndtrykk hadde jeg sagt ifra men jeg omgås visst ikke sånne mennesker "eg synes nesten det grenser til uhøflig" Det er faktisk godt _over_ grensen til uhøflig. Det er ikke sikkert vedkommende faktisk mener å være uhøflig, men uhøflig er det. Jeg mister litt respekt for vedkommende. ".............................................." 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 "eg synes nesten det grenser til uhøflig" Det er faktisk godt _over_ grensen til uhøflig. Det er ikke sikkert vedkommende faktisk mener å være uhøflig, men uhøflig er det. Jeg mister litt respekt for vedkommende. ".............................................." "Jeg mister litt respekt for vedkommende." Jepp da er vi to! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Slappe håndtrykk er ikke noe særlig. Det kan også gå utover den som gir det. Vi var en gang tre stykker som skulle vurdere hvem vi ville ansette. En av de to beste kandidatene hadde et meget slappt håndtrykk. Etter jobbintervjuet diskuterte vi ikke personen, bare snakket om det ekle håndtrykket hans. Vi ansatte han andre... 0 Siter
favn Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Nei, jeg har forlengst sluttet å bry meg om sånt småtteri. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hvis håndtrykket er veldig slapt kan jeg reagere med en slags grøsning. Spør meg ikke hvorfor... Aldri i verden om jeg hadde gitt noen nye bekjentskaper "instrukser" om hvordan håndtrykket skal være. Er du gær'n! ;-) 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har hørt at "styrken" i hådtrykket til en person, gjenspeiler selvtilliten h*ns. Kanskje er det noe i det?! Ja det stemmer. Slappe håndtrykk sier at denne personen ikke synes mye om seg selv, men det betyr ikke at de ikke tar ansvar, de kan være veldig pliktoppfyllende. Kroppsspråket vårt er avslørende.... 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Ja det stemmer. Slappe håndtrykk sier at denne personen ikke synes mye om seg selv, men det betyr ikke at de ikke tar ansvar, de kan være veldig pliktoppfyllende. Kroppsspråket vårt er avslørende.... Vel - jeg tror nok det er noe i det, men det er garantert ingen regel uten unntak. "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.