Gå til innhold

Hemmelig adresse, men ikke hemmelig nr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å ordne det?

Tenker på i forhold til telefonkatalogen, sms-tjenester i forhold til opplysning osv.

Gjest erwin
Skrevet

Hemmelig nr er det ikke noe problem å få, men hemmelig adresse tror jeg er verre. Tror det kun er politiet som kan be Folkeregisteret om at en person trenger hemmlig adresse.

Gjest ?@?BENNY
Skrevet

Hvorfor vil du bo på hemmelig adresse?

Gjest Elextra
Skrevet

Man trenger vel ikke stå oppført i telefonkatalogen om man ikke vil.

Mrs. Wallace
Skrevet

Du bestemmer selv hvilken informasjon som følger med ditt telefonnummer i opplysningstjenester.

Skrevet

Hvorfor vil du bo på hemmelig adresse?

Fordi jeg har en jobb der jeg har kontakt med en del ustabile folk som jeg helst ikke vil at skal finne ut hvor jeg bor.

Skrevet

Du bestemmer selv hvilken informasjon som følger med ditt telefonnummer i opplysningstjenester.

Er det Findexia man skal kontakte, eller?

Skrevet

Hemmelig nr er det ikke noe problem å få, men hemmelig adresse tror jeg er verre. Tror det kun er politiet som kan be Folkeregisteret om at en person trenger hemmlig adresse.

Trenger ikke SÅ hemmelig adresse, men tenkte det kunne være greit at det var litt mer pes å finne adressa enn å se i katalogen, et kjapt søk på nett eller sende en sms.

Skrevet

Trenger ikke SÅ hemmelig adresse, men tenkte det kunne være greit at det var litt mer pes å finne adressa enn å se i katalogen, et kjapt søk på nett eller sende en sms.

Selv om du reserverer deg mot oppføring i telefonkatalogen (inkl sms-søk, opplysningen osv), så er det jo en smal sak å ringe folkeregisteret for å få vite en persons adresse.

Men hvorfor ikke be om hemmelig telefonnummer da?

Skrevet

Selv om du reserverer deg mot oppføring i telefonkatalogen (inkl sms-søk, opplysningen osv), så er det jo en smal sak å ringe folkeregisteret for å få vite en persons adresse.

Men hvorfor ikke be om hemmelig telefonnummer da?

Hemmelig telefonnummer er ikke så farlig. Er ikke redd for å bli oppringt, men ønsker ikke at alle som vil lett kan finne ut av hvor jeg bor.

Tror folk flest tror at folkeregisteret ikke gir ut slike opplysninger. De jeg tror kan ha interesse av å finne ut av hvor jeg bor osv tror jeg ikke tenker så langt som til folkeregisteret. Er mer impulsive og korttenkte enn at det kommer på banen.

Er ikke paranoid eller veldig redd for det her altså, men er som sagt borti en del ustabile folk og noen av kan være truende.

Skrevet

Hemmelig telefonnummer er ikke så farlig. Er ikke redd for å bli oppringt, men ønsker ikke at alle som vil lett kan finne ut av hvor jeg bor.

Tror folk flest tror at folkeregisteret ikke gir ut slike opplysninger. De jeg tror kan ha interesse av å finne ut av hvor jeg bor osv tror jeg ikke tenker så langt som til folkeregisteret. Er mer impulsive og korttenkte enn at det kommer på banen.

Er ikke paranoid eller veldig redd for det her altså, men er som sagt borti en del ustabile folk og noen av kan være truende.

Her står noe om endring i oppføring i telefonkatalogen, og frister for å få dette med (i trykket katalog), men vil anta at det da også blir endret hos de respektive opplysningstelefonene (som man kan ringe eller sende sms til):

http://www.findexa.no/kundesenter/telefonkatalogen/oppforing/endringer/

Men jeg ville nok ringt Findexa for å høre litt omkring det hele.

Skrevet

Her står noe om endring i oppføring i telefonkatalogen, og frister for å få dette med (i trykket katalog), men vil anta at det da også blir endret hos de respektive opplysningstelefonene (som man kan ringe eller sende sms til):

http://www.findexa.no/kundesenter/telefonkatalogen/oppforing/endringer/

Men jeg ville nok ringt Findexa for å høre litt omkring det hele.

Takk!

Da har jeg sendt Findexia en mail. De kan sikkert svare på hvem jeg skal kontakte om det ikke er dem.

Skrevet

Takk!

Da har jeg sendt Findexia en mail. De kan sikkert svare på hvem jeg skal kontakte om det ikke er dem.

Hvis du får bekreftet at de sletter deg, så sjekk at det faktisk er gjort. Og særlig at det blir endret hos alle opplysningsfirmaene. Aner ikke hvor ofte listene blir oppdatert hos alle firmaene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...