Gå til innhold

Hjelp! Leid bobil i 4 uker i sommer...!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går bestilte vi en leie-bobil til en 4 ukers sommerferie:o))

Planen er og kjøre en Norges-runde, er så mange steder i Norge vi har lyst og se, og ungene syns dette hørtes mer spennende ut enn 2 uker i Syden, og det er jo bra!

Men hva i alle dager, har jo aldri campet før... Noen med gode bobil-tips for sååå lang ferie for 4 stk i en bobil??

Fortsetter under...

Gjest Maurtua
Skrevet

Hvorfor ikke heller ta ferja fra Sverige til Polen? Mye mer spennende!

Skrevet

Dårlig forslag.

Her har du en familie som har lyst til å se landet sitt. Og du ber dem om å dra til polen?

Norge er så full i nydlige bygder, byer og fjellheimer at det er en skam at du i det hele tatt sier sånt

Skrevet

Hvor sånn ca i norge bor dere da?

For lurt å vite om dere skal kjøre nordover eller sørover..

Hadde jeg hatt tilgang på bobil, hadde jeg nok reist nordover selv om jeg bor sånn ca midt på kysten av norge.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hei, kan jeg spørre hvor mye dere må betale for å leie bobil i sommerferien? Og hvor man får leid dette. Hørtes ut som en flott ferie - har også mange steder i norge jeg gjerne vil oppleve med familien min. :)

Annonse

Skrevet

Vi var på bilferie, dog med telt, i sommer uten barn. Det var en fantastisk opplevelse, selv med par knekte teltstenger, regn og lekk i teltet. :) Vi reiste fra Oslo - Bergen Sande - over Strynfjellet - Olden - Geiranger (campa ved fjorden - helt fantastisk!) - Kristiansund - Trondheim - Oslo. Vi var borte en uke. Masse skjønn natur og flotte fjorder. Hvor vil dere dra og hvor drar dere fra?

Skrevet

Ingen gode råd eller tips. Ville bare si at det høres veldig gøy ut!

Skrevet

Dårlig forslag.

Her har du en familie som har lyst til å se landet sitt. Og du ber dem om å dra til polen?

Norge er så full i nydlige bygder, byer og fjellheimer at det er en skam at du i det hele tatt sier sånt

:o)

Ja, det blir ingen Polen-tur, vi vil se NORGE!!

Skrevet

Ingen gode råd eller tips. Ville bare si at det høres veldig gøy ut!

Tror det blir en opplevelse i alle fall, på godt og vondt er jeg redd:o))

Skrevet

Vi var på bilferie, dog med telt, i sommer uten barn. Det var en fantastisk opplevelse, selv med par knekte teltstenger, regn og lekk i teltet. :) Vi reiste fra Oslo - Bergen Sande - over Strynfjellet - Olden - Geiranger (campa ved fjorden - helt fantastisk!) - Kristiansund - Trondheim - Oslo. Vi var borte en uke. Masse skjønn natur og flotte fjorder. Hvor vil dere dra og hvor drar dere fra?

Ja, det er sååå mange flotte steder og se...:o) Gleder meg til geiranger bl.a.

Vi drar fra Oslo og nordover... Skal i alle fall til Lofoten, det MÅ vi, også har vi familie i Alta, så vi skal så langt nord i alle fall...

Skrevet

Hvor starter dere, og hvor gamle er barna?

Vi starter i Oslo og kjører Nordover, skal garantert ha med oss Lofoten, dit har vi begge alltid hatt lyst og dra...

Barna er "store" 11 og 13 år.

Skrevet

Hei, kan jeg spørre hvor mye dere må betale for å leie bobil i sommerferien? Og hvor man får leid dette. Hørtes ut som en flott ferie - har også mange steder i norge jeg gjerne vil oppleve med familien min. :)

Vi har leid gjennom et firma vi fant på Finn.no, men det er dyrt!

Koster oss 45 000 og leie i 4 uker, så noe billig ferie, det er det ikke, da hadde vi sluppet billigere unna med og dra til Syden...

Men vi har spart lenge og er bestemt på at vi ønsker og se Norge på kryss og tvers:o)

Annonse

Skrevet

Hvor sånn ca i norge bor dere da?

For lurt å vite om dere skal kjøre nordover eller sørover..

Hadde jeg hatt tilgang på bobil, hadde jeg nok reist nordover selv om jeg bor sånn ca midt på kysten av norge.

Vi bor på Østlandet og skal nordover...:o)

Skrevet

Neinei, Polen nei, vil se Norge vi... Har vært i Polen, og det er billig der, men ikke så vakkert som Norge:o)

Skrevet

Ja, det er sååå mange flotte steder og se...:o) Gleder meg til geiranger bl.a.

Vi drar fra Oslo og nordover... Skal i alle fall til Lofoten, det MÅ vi, også har vi familie i Alta, så vi skal så langt nord i alle fall...

Da MÅ dere få med dere Helgelandskysten (og nordkapp selvfølgelig)... tenker på feks Torghatten, Røya, De syv søstre osv...

Skrevet

Da MÅ dere få med dere Helgelandskysten (og nordkapp selvfølgelig)... tenker på feks Torghatten, Røya, De syv søstre osv...

*Noterer flittig* ned alle tips, Takk:o)) Høres ut som steder som er MÅ ja:o)

Gjest tips et stykke på vei nordover
Skrevet

Tips til startrute, smed enkelte tips underveis, å kan dere eventuelt ta kysten på returen (eller omvendt).

Kjør E6 nordover til Hamar. Der kan man evt se på Jernbanemuseet og Domkirkeodden.

Videre oppover Gudbrandsdalen med det den har å by på - Lillehammer, Lilleputthammer, Hunderfossen.

Ved Ringebu tar du av Fv27 over Venabu og videre via v 219 ned til Atna i Østerdalen. Kjør nordover i retning Alvdal.

Et par mil sør for Alvdal ligger Jutulhogget, et stort canyon, hvis dere vil ha en spektakulær naturvandring.

http://www.fjelltur.no/rendalen/jutulhogget

Så drar du via Alvdal og tar evt en liten stopp på Aukrustsenteret, kanskje tar dere en avstikker opp til Tronfjellet. Det er et vakkert fjellområde med setergrender, og man kan også beskue "Fredsuniversitetet" til den indiske filosofen Baral:

http://no.wikipedia.org/wiki/Swami_Sri_Ananda_Acharya

Kanskje man kan spise lunsj på Tronsvangen seterhotell?

http://www.tronsvangen.no/index.php/tronsvangen-seterhotell/bilder/30-tronfjellet

Kjør videre nordover til du kommer til Røros, der det som kjent er mye å se: Kirka, det gamle bysentrum ("bygda" fra Jul i Blåfjell) og Olavsgruva (kobbergruve med omvisninger).

To alternative ruter nordover herfra:

Enten kjører du rv 31 østover mot svenskegrensa, men i Brekken tar du v 705 over Stuggudalen mot Tydal og Selbu til du kommer til Stjørdal. Dette betyr at du kjører utenom Trondheim, og isåfall bør den tas på returen.

Et annet alternativ er å kjøre rv30 nordover og gjennom Gauldalen til Trondheim.

Lykke til:)

Gjest tips et stykke...
Skrevet

Tips til startrute, smed enkelte tips underveis, å kan dere eventuelt ta kysten på returen (eller omvendt).

Kjør E6 nordover til Hamar. Der kan man evt se på Jernbanemuseet og Domkirkeodden.

Videre oppover Gudbrandsdalen med det den har å by på - Lillehammer, Lilleputthammer, Hunderfossen.

Ved Ringebu tar du av Fv27 over Venabu og videre via v 219 ned til Atna i Østerdalen. Kjør nordover i retning Alvdal.

Et par mil sør for Alvdal ligger Jutulhogget, et stort canyon, hvis dere vil ha en spektakulær naturvandring.

http://www.fjelltur.no/rendalen/jutulhogget

Så drar du via Alvdal og tar evt en liten stopp på Aukrustsenteret, kanskje tar dere en avstikker opp til Tronfjellet. Det er et vakkert fjellområde med setergrender, og man kan også beskue "Fredsuniversitetet" til den indiske filosofen Baral:

http://no.wikipedia.org/wiki/Swami_Sri_Ananda_Acharya

Kanskje man kan spise lunsj på Tronsvangen seterhotell?

http://www.tronsvangen.no/index.php/tronsvangen-seterhotell/bilder/30-tronfjellet

Kjør videre nordover til du kommer til Røros, der det som kjent er mye å se: Kirka, det gamle bysentrum ("bygda" fra Jul i Blåfjell) og Olavsgruva (kobbergruve med omvisninger).

To alternative ruter nordover herfra:

Enten kjører du rv 31 østover mot svenskegrensa, men i Brekken tar du v 705 over Stuggudalen mot Tydal og Selbu til du kommer til Stjørdal. Dette betyr at du kjører utenom Trondheim, og isåfall bør den tas på returen.

Et annet alternativ er å kjøre rv30 nordover og gjennom Gauldalen til Trondheim.

Lykke til:)

Her fant jeg en link om veien fra Røros til Stjørdal over Stugudal/Tydal

http://www.rv705.no/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...