Gå til innhold

Cipralex igjen ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest Har økt
Skrevet

Hei NHD

Spurte deg for noen uker siden om øking av cipralex til 10 mg.

Merker at det funker mye bedre. Jeg kan nesten klassifiseres som normal. Nå takles utfordringer bedre, og jeg er omtrent seg selv igjen. Greier å lese. Konsentrere meg, og holder ikke på å dø bare av et snev av fysisk aktivitet. Det virker som om kroppen har kommet ut av sykdomsmodus. Det vil si jeg føler meg frisk, og på frekvensen igjen. Tilstedeværelsen øker.

Takk!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hyggelig :-)

Treningsgutt
Skrevet

Hyggelig :-)

Man leser såå mye negativt om medisiner på internett. Jeg starta på cipramil igjen for 6 uker siden etter anbefaling fra NHD, Det har endra livet mitt totalt.

Jeg skjønte ikke hvor syk jeg faktisk var før nå - siden jeg har blitt mye bedre nå.

Greit nok, har sine bivirkninger som lavere drift, sov mye første ukene, var svimmel osv - men WHO CARES når man ser resultatet. Før jeg gikk på de var jeg svimmel 18 timer i døgnet.

Leser så mye om folk som klager over at de blir "flate" osv. Jeg blir også flat men jeg ser ikke på det som noe negativt i det hele tatt. Så lenge jeg kan fungere så er jeg fornøyd!

Jeg trener mye og til å starte med var det tungt å trene, men det gikk bare jeg kom igang. Reduserte til bare 4 treningsøkter i uke når jeg starta. Nå er jeg ikke så trøtt lenger.

Cipramil har gjort at jeg klarer å tenke litt mer rasjonelt og fungerer på en helt annen måte. Jeg hadde mitt første angstanfall på et fly her om dagen når jeg gikk på cipramil. Veldig lærerik opplevelse. Jeg ble "iskald" istedenfor å få panikk men klarte alikevel å tenke nogenlunde rasjonelt. Det er jeg ikke vant med.

Jeg tror mange som klager over medisiner faktisk "glemmer" hvor ille de hadde det før de gikk på medisiner. Jeg har selv vært der - og trodd det ikke hjelper. Men jeg spør meg alltid selv hvor ille er det på en skala fra 1 - 10 og jeg kommer aldri mer enn 3 nå. Greit 3 kan være ubehagelig, men før kunne jeg være 9 og det var krise. Jeg er jo selvsagt ikke 100% frisk, men de hjelper meg på vei til å tenke rasjonelt å håndtere hverdagen på en fin måte!

Nok ros for i dag.Det er bra vi er to som setter pris på medisiner og NHD :)

Gjest Også glad i å trene :-)
Skrevet

Man leser såå mye negativt om medisiner på internett. Jeg starta på cipramil igjen for 6 uker siden etter anbefaling fra NHD, Det har endra livet mitt totalt.

Jeg skjønte ikke hvor syk jeg faktisk var før nå - siden jeg har blitt mye bedre nå.

Greit nok, har sine bivirkninger som lavere drift, sov mye første ukene, var svimmel osv - men WHO CARES når man ser resultatet. Før jeg gikk på de var jeg svimmel 18 timer i døgnet.

Leser så mye om folk som klager over at de blir "flate" osv. Jeg blir også flat men jeg ser ikke på det som noe negativt i det hele tatt. Så lenge jeg kan fungere så er jeg fornøyd!

Jeg trener mye og til å starte med var det tungt å trene, men det gikk bare jeg kom igang. Reduserte til bare 4 treningsøkter i uke når jeg starta. Nå er jeg ikke så trøtt lenger.

Cipramil har gjort at jeg klarer å tenke litt mer rasjonelt og fungerer på en helt annen måte. Jeg hadde mitt første angstanfall på et fly her om dagen når jeg gikk på cipramil. Veldig lærerik opplevelse. Jeg ble "iskald" istedenfor å få panikk men klarte alikevel å tenke nogenlunde rasjonelt. Det er jeg ikke vant med.

Jeg tror mange som klager over medisiner faktisk "glemmer" hvor ille de hadde det før de gikk på medisiner. Jeg har selv vært der - og trodd det ikke hjelper. Men jeg spør meg alltid selv hvor ille er det på en skala fra 1 - 10 og jeg kommer aldri mer enn 3 nå. Greit 3 kan være ubehagelig, men før kunne jeg være 9 og det var krise. Jeg er jo selvsagt ikke 100% frisk, men de hjelper meg på vei til å tenke rasjonelt å håndtere hverdagen på en fin måte!

Nok ros for i dag.Det er bra vi er to som setter pris på medisiner og NHD :)

Jeg bruker en god del medisiner og har fått et nytt liv. Men fikk også erfare at treninga ble tyngre. Har brukt lang tid på å komme opp på det kondisjons/treningsnivået jeg er nå.

Legen min mente det skyldtes medisinene. Men nå har jeg både et godt liv og god form så alt er såre vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...