Gå til innhold

Avdragsfritt boliglån ved dårlig råd?

Anbefalte innlegg

Gjest FankenBanken
Skrevet

Er dette noe bankene stort sett går med på, uten noe særlig om og men... ?

Jeg går over på trygd, i alle fall for en periode på 1-2 år... Blir de med på en slik ordning eller er det kun for kortere perioder ev? Noen som vet det?

Og har det andre konsekvenser enn at lånet blir forskjøvet tilsvarende? Koster det noe i tillegg?

Takknemlig for svar.

Skrevet

Avhenger av hvilken bank du har og om du har vært punktlig med betaligene. Om du har en historie å vise til som gir tillit så er de behjelpelige.

Gjest Skandiabanken
Skrevet

Skandiabanken tilbyr 20 års avdragsfrihet. Enten er du sleip å søker før du er trygdet. Ellers så legger du inn med trygdeinntekt. Dersom du har en del nedbetalt allerede tror jeg bankene er ganske velvillig. Du har jo en god grunn, så din egen bank bør også være velvillig.

Skrevet

De går med på det hvis du er over 60 år, det tviler jeg på at du er ;)

Kan du ikke ta lånet over lenger tid da? Forrige gang jeg lånte så tok jeg lånet over 12 år, men jeg er nesten sikker på at jeg kunne fått det på 30 år.

Skrevet

Om du har ett flexilån kan du betale inn så mye eller lite du vil. Det eneste kravet som stilles er at lånet ikke overstiger en gitt sum.

Skrevet

Dersom du ikke har lån "helt opp til pipa" + at du har betalt ting i tide, så vil nok mange banker gå med på å gi boligkreditt. Det fungerer slik at du kun betaler renter så lenge du vil. Dersom du ønsker kan du nedbetale lån også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...