Gå til innhold

Leter etter et godt tips til mat på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er det beste i verden :o)

Skjønner jeg i grunnen godt. Er nok sikkert blant mine topp 3. :) Men jeg MÅ ha poteter, rødløk og rømme til. Flatbrødet eller lefser er ikke så nøye med, selv om jeg syns det er godt til. Og gjerne hakkede hardkokte egg. :D Pluss at jeg altså drikker champagne der andre velger øl og akevitt (to typer drikke som jeg ikke liker...).

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• candyqueen_83

8

• Mrs D

7

• AneM1365380603

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Samme som gravlaks da?

En av matrettene som får meg til å miste matlysten uten at jeg har smakt ;)

Gravlaks og rakfisk er ikke sammenlignbart. Selv om jeg liker begge deler. Det er to helt forskjellige ting.

Skrevet

Det er ikke folk på over 40 heller som liker det nesten. De er utdødd. Men så finnes noen enkeltindivider som har greie på god mat da ;o)

Duh altså! :D

Jeg er med ujevne mellomrom på rakfisklag, og de fleste av oss er godt over 40. ;) Er kanskje mer betinget av hvor man bor, hvor man har tradisjoner med rakfisk eller ikke.

Tror nå

Skrevet

Huff! Jeger mer enn 20 gange så gammel og sliter fremdeles med å lære å like rakfisk.

Det er gjerne sånn med mat med mye smak, enten så liker man det godt, eller så liker man det overhodet ikke. Og det kan være individuelt fra matrett til matrett også, det er ikke sånn at man enten liker all mat med mye smak eller ingen ting.

Ser det ikke som noe mål å tvinge smaksløkene til å venne seg til ting heller. Noe liker man bare ikke. Som meg og lutefisk eller klippfisk, yuk!

Skrevet

Skjønner jeg i grunnen godt. Er nok sikkert blant mine topp 3. :) Men jeg MÅ ha poteter, rødløk og rømme til. Flatbrødet eller lefser er ikke så nøye med, selv om jeg syns det er godt til. Og gjerne hakkede hardkokte egg. :D Pluss at jeg altså drikker champagne der andre velger øl og akevitt (to typer drikke som jeg ikke liker...).

Jeg har champagne til nyttårsaften så da prøver jeg det i år. Akeviten er tom og jeg klarer max en pils. Jeg må også ha poteter og smør og rømme til hvis det er middag.

Skrevet

Duh altså! :D

Jeg er med ujevne mellomrom på rakfisklag, og de fleste av oss er godt over 40. ;) Er kanskje mer betinget av hvor man bor, hvor man har tradisjoner med rakfisk eller ikke.

Tror nå

Jeg har vært på rakfisklag en gang. Og det er minst 20 år siden. Men jeg har spist rakørret hjemme hos moren og faren min helt til for seks juler siden.

Skrevet

Jeg har champagne til nyttårsaften så da prøver jeg det i år. Akeviten er tom og jeg klarer max en pils. Jeg må også ha poteter og smør og rømme til hvis det er middag.

Jeg spurte en venn av meg som er vinkjenner sist jeg skulle spise rakfisk hva slags vin jeg skulle ta til siden jeg ikke drikker øl og akevitt, var han som foreslo champagne.

For meg var det et ulogisk valg i utgangspunktet, men man kan trygt si jeg så lyset med en gang smaksløkene kom i kontakt med kombinasjonen. Det er hva man kaller en perfekt match for MINE smaksløker.

Skrevet

Siden har jeg jo googlet litt og sett det foreslått på vinsider, så kompisen var nok ikke så på viddene som jeg trodde før jeg altså fikk smakt. :)

Skrevet

Jeg spurte en venn av meg som er vinkjenner sist jeg skulle spise rakfisk hva slags vin jeg skulle ta til siden jeg ikke drikker øl og akevitt, var han som foreslo champagne.

For meg var det et ulogisk valg i utgangspunktet, men man kan trygt si jeg så lyset med en gang smaksløkene kom i kontakt med kombinasjonen. Det er hva man kaller en perfekt match for MINE smaksløker.

Jeg liker champagne da så det skulle nok gå greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...