AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Hei,Jeg fikk utført lapraskopi pga. svangerskap utenfor livmoren. Den ene egglederen ble fjernet. Hvor stor sannsynlighet er det for å bli gravid på nytt? Og hvor lenge bør vi vente før vi prøver å bli gravid på nytt? Den ene legen på sykehuset sa vi burde vente i to måneder, den andre sa seks... Hva mener du? Jeg vil jo at kroppen skal være ordentlig grodd, men samtidig vil jeg ikke kaste bort tid. Jeg er 38 år. Anonymkode: bfbfa...01a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Det er vanskelig å uttale meg om din sannsynlighet for å bli gravid da du ikke forteller om du har vært gravid før og evt hvor gamle barn du har. Det er også viktig å vite hvordan den andre eggleder så ut under operasjonen.Hvis den andre eggleder var normal, er sjansen omtrent som før, men du har en noe større risiko for å få graviditet i eggleder nå nytt (ca 10% i stedet for 1% hos ‘normale’)Det er ikke noe som skal gro spesielt, så du kan egentlig starte umiddelbart etter neste menstruasjon. Å vente i seks måneder har absolutt ingen mening. I din alder er det ingen tid å spille. Lykke til.Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.