AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Hei. Fikk "diagnosen" helseangst for ca 11 år siden. Gikk til 5 behandlinger og ble helt bra. Har alltid vært litt engstelig/bekymret, men som regel har det gått fint. Den siste tiden har dette blusset opp igjen. Hvis jeg får symptomer og/eller ser noe på kroppen jeg ikke har sett før, greier jeg ikke å tenke rasjonelt, men tror med en gang det er kreft o.l. Hvis jeg ser noe jeg har hatt før, tenker jeg rasjonelt. Dette er veldig slitsomt. Her i min kommune er det utrolig lang kø hos psykologer, så tenkte jeg kunne lese litt "selvhjelps" bøker. Jeg forstår jeg må endre tankegangen min. Takk for svar, Anonymkode: 9c155...d15 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Anbefaler bøkene til Ingvard Wilhelmsen 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Jeg er ikke ekspert men jeg hadde tvangstanker i forhold til sykdom i tillegg til helseangst . Jeg opplevde at undervisningen ved OCDteamet hjalp veldig på heldeangsten også. Tror fastlegen kan søke deg direkte til OCDteam ... Vet ikke om man må ha en OCD diagnose men syns helseangst og OCD ligner... Ellers er ingvard Wilhelmsen sine bøker bra... Vil bare si at jeg vet hvor vanskelig det er å blitt kvitt tanken på sykdom og hvor voldsomt denne tanken tar tak i følelsene... Anonymkode: d7a7f...4e4 1 Siter
Villanda Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Fikk "diagnosen" helseangst for ca 11 år siden. Gikk til 5 behandlinger og ble helt bra. Har alltid vært litt engstelig/bekymret, men som regel har det gått fint. Den siste tiden har dette blusset opp igjen. Hvis jeg får symptomer og/eller ser noe på kroppen jeg ikke har sett før, greier jeg ikke å tenke rasjonelt, men tror med en gang det er kreft o.l. Hvis jeg ser noe jeg har hatt før, tenker jeg rasjonelt. Dette er veldig slitsomt. Her i min kommune er det utrolig lang kø hos psykologer, så tenkte jeg kunne lese litt "selvhjelps" bøker. Jeg forstår jeg må endre tankegangen min. Takk for svar, Anonymkode: 9c155...d15 I tillegg til bøkene til Wilhelmsen, er det verd å gå på foredrag med han. Fin blanding av humor og alvor. Og jeg tror det han beskriver er lett å kjenn seg igjen i, for de fleste tror jeg, enten en har angst som gir diagnose eller ei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.