Gå til innhold

Avlyst time- normalt?


Caylee

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon fra dps idag. Hun i resepsjonen sa psykologen min hadde avlyst timen. Jeg fikk ingen begrunnelse eller noe som helst. Hvor vanlig er det å få avlyst time uten begrunnelse eller noen som helst beklagelse?

 

Fortalte det til mamma. Hun fortalte at hos fastlegen (mer somatisk) så er det slik at blir timen avlyst så gir de en beklagelse. Som "Legen kan dessverre ikke idag. Vi beklager dette"

 

Skal pasienter i psykiatrien tåle mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    28

  • laban

    12

  • Trine

    11

  • AnonymBruker

    6

Mest aktive i denne tråden

Normalt å beklage det ja, men det har ikke noe med om det er psykisk eller fysisk å gjøre. Da sykepleieren min var syk, beklaget dama som ringte og hun var veldig hyggelig. Hun som kontaktet deg hadde sikkert en dårlig dag, eller burde ikke hatt den jobben hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok tilfeldigheter og ikke noe prinsipp som avgjør om de legger til "vi beklager" eller ikke.  Kanskje hadde hun i resepsjonen mange hun måtte gi beskjed til, slike at tiden var knapp - kanskje kom det inngående samtaler samtidig eller noen var på vei til skranken - det har i hvert fall sikkert lite med typen fagperson eller med deg å gjøre. 

 

Det er mange som er syke i februar, det kan ramme leger og psykologer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt at også behandlere kan bli syke.

Eh.. Det var ikke det jeg skrev.

Jeg spurte om det var normalt i psykiatrien at timer blir avlyst uten begrunnelse eller beklagelse. Såklart vet jeg at psykologer kan bli syke, har jeg skrevet noe annet kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt å beklage det ja, men det har ikke noe med om det er psykisk eller fysisk å gjøre. Da sykepleieren min var syk, beklaget dama som ringte og hun var veldig hyggelig. Hun som kontaktet deg hadde sikkert en dårlig dag, eller burde ikke hatt den jobben hun har.

Bra det ikke er vanlig. Syns hele greia var ganske uhøflig. Får håpe de bare hadde en dårlig dag. Bra hun som ringte deg var hyggelig, sånt er viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte om det var normalt i psykiatrien at timer blir avlyst uten begrunnelse eller beklagelse.

Du har ikke krav på noen begrunnelse.  Om de får inkludert en beklagelse i beskjeden, kan ha med tidspress eller tilfeldigheter å gjøre, enten det er en lege, sjåførlærer, prest eller psykolog som må melde forfall.  Tenk på hvor mange det kan handle om som må få / gi slike beskjeder hver eneste dag - det har ingenting med deg eller fagfeltet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok tilfeldigheter og ikke noe prinsipp som avgjør om de legger til "vi beklager" eller ikke.  Kanskje hadde hun i resepsjonen mange hun måtte gi beskjed til, slike at tiden var knapp - kanskje kom det inngående samtaler samtidig eller noen var på vei til skranken - det har i hvert fall sikkert lite med typen fagperson eller med deg å gjøre. 

 

Det er mange som er syke i februar, det kan ramme leger og psykologer også. 

Ja, kan godt hende

Men en liten beklagelse tar bare et sekund å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke krav på noen begrunnelse.  Om de får inkludert en beklagelse i beskjeden, kan ha med tidspress eller tilfeldigheter å gjøre, enten det er en lege, sjåførlærer, prest eller psykolog som må melde forfall.  Tenk på hvor mange det kan handle om som må få / gi slike beskjeder hver eneste dag - det har ingenting med deg eller fagfeltet å gjøre. 

Jeg skrev: Krav på begrunnelse eller beklagelse

 

Beklager at jeg hørtes sur ut.. er ikke det

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev: Krav på begrunnelse ELLER beklagelse

Jeg så det, og jeg kommenterte begge deler. 

 

La nå ikke en resepsjonist i tidsnød ødelegge dagen din, det er ingen stor sak.  H*n som måtte avlyse, synes helt sikkert det er beklagelig, også med tanke på jobben det skaper for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det, og jeg kommenterte begge deler. 

 

La nå ikke en resepsjonist i tidsnød ødelegge dagen din, det er ingen stor sak.  H*n som måtte avlyse, synes helt sikkert det er beklagelig, også med tanke på jobben det skaper for andre.

Nei det har ikke ødelagt dagen min. Jeg er bare nysjerrig om det mer i normalt i psykiatrien at de bare avlyser timer uten å si noe mer. Som at de mener pasienter på dps skal tåle mer enn hos fastlegen eller andre steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke lenger tid å si "dr. blablabla er syk i dag så vi må desverre avlyse timen din." enn å si "vi må avlyse timen din hos dr. blablabla" Om man beklager er det også mindre sjans for at den i andre enden klikker i vinkel og kjefter deg ned fordi timen ble avlyst. Så sånn er det, folk burde være mer høflige syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke lenger tid å si "dr. blablabla er syk i dag så vi må desverre avlyse timen din." enn å si "vi må avlyse timen din hos dr. blablabla" Om man beklager er det også mindre sjans for at den i andre enden klikker i vinkel og kjefter deg ned fordi timen ble avlyst. Så sånn er det, folk burde være mer høflige syns jeg.

Ikkesant. Bare å sette inn ordet "beklager" eller "dessverre" i setningen gjør det så mye bedre:) og tar bare et sekund lenger å si

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har ikke ødelagt dagen min. Jeg er bare nysgjerrig om det mer i normalt i psykiatrien at de bare avlyser timer uten å si noe mer. Som at de mener pasienter på dps skal tåle mer enn hos fastlegen eller andre steder

Hvorfor i all verden skulle det være en fast rutine at man unnlater å bruke vendinger som "beklager" eller "dessverre" innenfor psykiatrien for å erte opp brukerne med hensikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man beklager er det også mindre sjans for at den i andre enden klikker i vinkel og kjefter deg ned fordi timen ble avlyst. Så sånn er det, folk burde være mer høflige syns jeg.

Kanskje hun som måtte gi alle beskjedene allerede hadde tatt imot så mye uberettiget kjeft at hun bare ville bli ferdig med det. 

 

Helt enig i at man bør være høflig, men det gjelder ikke bare de som sitter i posisjoner der de må ta støyten når andre svikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun som måtte gi alle beskjedene allerede hadde tatt imot så mye uberettiget kjeft at hun bare ville bli ferdig med det. 

 

Helt enig i at man bør være høflig, men det gjelder ikke bare de som sitter i posisjoner der de må ta støyten når andre svikter.

Jeg har ikke kjeftet på hun i telefon. Når hun sa timen var avlyst sa jeg bare "Ok skjønner". Og så sa jeg hade og la på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle det være en fast rutine at man unnlater å bruke vendinger som "beklager" eller "dessverre" innenfor psykiatrien for å erte opp brukerne med hensikt? 

Vet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun som måtte gi alle beskjedene allerede hadde tatt imot så mye uberettiget kjeft at hun bare ville bli ferdig med det. 

 

Helt enig i at man bør være høflig, men det gjelder ikke bare de som sitter i posisjoner der de må ta støyten når andre svikter.

 

Er ikke det enda større grunn til å være høflig da? Å unngå mer kjeft enn nødvendig?

 

Ingen har sagt at det ikke gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon fra dps idag. Hun i resepsjonen sa psykologen min hadde avlyst timen. Jeg fikk ingen begrunnelse eller noe som helst. Hvor vanlig er det å få avlyst time uten begrunnelse eller noen som helst beklagelse?

 

Fortalte det til mamma. Hun fortalte at hos fastlegen (mer somatisk) så er det slik at blir timen avlyst så gir de en beklagelse. Som "Legen kan dessverre ikke idag. Vi beklager dette"

 

Skal pasienter i psykiatrien tåle mer?

 

Nå syntes jeg du overragerer.

Anonymous poster hash: d5374...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...