All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- I dag
-
Angst ved bipolar lidelse, behandle eller ikke?
AnonymBruker svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Takk Anonymkode: fb3e2...ad6 -
Jeg vet ikke om det har noe å si. At man har en sykdom og går på medisiner fra før er vel en viktig faktor når man skal vurdere en tilstand tipper jeg men vet ikke Anonymkode: fb3e2...ad6 -
Har det noe å si at du har bipolar lidelse siden du nevner det? Anonymkode: 69f4b...028 -
Men da får du ikke svar før innen max 5 dager. Anonymkode: e2a8f...ced -
E-konsultasjon til fastlege ville jeg ha prøvd. Anonymkode: e2a8f...ced -
Når man er avsluttet på poliklinikk DPS; kan tidligere behandler se om det er kommet inn nye journalnotat?
Ok, takk. Anonymkode: 89263...06b -
Wok med laks.
-
Når man er avsluttet på poliklinikk DPS; kan tidligere behandler se om det er kommet inn nye journalnotat?
nachnoo svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
I så fall må behandler aktivt se etter. -
Jeg har perioder med angst. Oftest sammenhengende med episoder men også utenom. Feks nå har jeg mye angst selv om jeg er stabil ellers. Bruker litium og speil er ok. Har aldri drøftet med behandlere om angst bør behandles eller ikke. En mente at jeg burde det da hun så meg ha angst en gang, kan være veldig heftig og åpenbart synlig. Har ikke psykiater nå. Det er sommerferie, jeg er ikke i hjembyen og angsten spiser dagene med overtenning, indre uro osv. Tidligere har jeg «stått av» sånne episoder. Men kanskje jeg burde behandlet det. Hvordan? Legevakt? E-konsultasjon til fastlege eller bare holde ut og drikke litt rødvin hver kveld? Anonymkode: fb3e2...ad6
-
Lefser med kremost, spekeskinke og avocado Anonymkode: e0c0d...f33
-
Ørretfilet med kokt potet og gulrot. Nam!!!
-
frosken begynte å følge Tung pust
-
Har du overhodet blitt utredet med hensyn til hjerte-problematikk? Slik jeg husker det, så kom disse symptomene en stund etter oppstart Leponex? Hvis det stemmer, så bør du utredes nærmere.
-
Helene124 begynte å følge Øye problemer.
-
AnonymBruker publiserte et emne i Psykiatri
Fra andre i systemet. Eller ser behandler "aldri" i journalen igjen? Anonymkode: 89263...06b -
I dag spiste vi fjellørret på Bygdin etter en fin tur til Synshorn. Det smakte helt nydelig
-
Dere andre som strever psykisk; hvordan er sommeren din?
Sokk svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Jeg går på litium, startet på den under en depressiv episode i høst. Selv om ting er strevsomt og flatt, så føler jeg meg ikke ordentlig deprimert. Eller, det kan i hvert fall bli mye, mye verre. Jeg kan ha en tendens til falle inn i en altoppslukende grubling, men jeg er faktisk ikke der nå. Håper egentlig bare at det går over. Håper cipralex kan hjelpe deg. Er det den første du prøver? -
Noen tanker herfra: 1. Gå på festival! Hopp i det! Du må leve litt! 2. Dropp alkohol, det er så mange usikre ting når du ikke er vant med det og du risikerer å føle deg dårligere snarere enn bedre. 3. Drikk gjerne noe alkoholfritt som ligner på alkohol, om de har det. Alkoholfri cider eller alkoholfrie drinker. Jeg har latt meg lure av det (selv om jeg visste det var alkoholfritt), fordi jeg ble revet med av stemningen rundt. 4. Du skal vel ikke gå alene? Ta med deg mannen eller gå med venner, det hjelper nok en del på evt sosial angst. 5. Kanskje du vil føle deg litt mer rar enn vanlig siden det er mye sosialt og mange inntrykk. Men kanskje det ikke er så farlig hvis du er sammen med noen du kjenner, og kanskje det 100% er verdt det. 😊
- 45 svar
-
3
-
Helene124 ble medlem
-
Hei! Jeg har også veldig like symptomer! Fant dere ut av hva det var? mvh en annen Helene
-
Ja, det var litt skummelt, siden det var eneste symptomet jeg hadde også så tok det litt tid før de fant ut av det. Anonymkode: 61584...1a5
-
Så fint å høre om progresjonen din;) Anonymkode: e7ab3...60a
-
Såpass. Hørtes skummelt ut.. Anonymkode: 1b4ac...62d
-
Men kan du ikke bare drikke en-til-to cider hjemme først, da? Og se om det har noen effekt?
- 45 svar
-
1
-
Jeg opplevde det samme, det viste seg å være blodpropp i mitt tilfelle. Anonymkode: 61584...1a5
-
Fem cider om dagen er jo mye hvis det er hver dag eller nesten hver dag. Anonymkode: 182fe...cf1