Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Er det virkelig delte oppfatninger om "politivold" saken?

    Skal godt gjøres å ikke vite hvem offeret er om man bor i området. Anonymkode: 2efa0...398
  3. Det var bra du sa for jeg er var ikke klar over at det var dobbelt så søtt. Men har du forsøkt å ha det over havregrøt og lignende f.eks? Fungerer finesse greit til det eller er det mest bare for baking og kanskje i te og andre varme drikker? Jeg bruker nå surkin gold da som jeg synes fungerer ok, men ikke heelt fornøyd med smaken på den egentlig. Jeg er enig med deg i det du skriver. Ååå, tusen takk for tips. Den oppskriften skal jeg google og prøve lage tenker jeg 🙂 Jeg spiser alt for mye søtt nå, men når jeg skal begynne og endre kostholdet er planen til å holde seg til bare en fast dag i uka da (lørdager). Også være ganske "streng" ellers. Håper bare jeg får det til denne gangen for jeg har feilet så mange ganger før og har egentlig begynt å gi litt opp å gå ned i vekt. Så siste måneden har jeg lagt på meg igjen nesten 7 kg.... æsj... Har for øverig en 19 kg å gå ned da før jeg er innenfor normalen igjen, så jeg håper jo. Anonymkode: d28d0...e85
  4. Hos oss samler man all plasten i vanlige søppleposer aka handleposer, også er det de store gjennomsiktige i søppelrommet som man bare legger de oppi. Anonymkode: 4c467...56c
  5. AnonymBruker

    Hvor får man kjøpt Lantana/ vandre blomst?

    Oki, jeg får gjøre det. Svarte deg forresten om Hageland og planer over her i tilfelle du ikke så det 😊 (Jeg glemte meg helt og sendte inn svaret mitt i sted før jeg hadde svart på alt du skrev). Anonymkode: 83055...90e
  6. AnonymBruker

    Hvor får man kjøpt Lantana/ vandre blomst?

    Glemte å svare på det med Plantasjen og Hageland så legger til svaret her. Du har nok rett i det du sier, at de er bedre på Hageland 🙂 Og ja, pengene forsvinner fort når man kjøper planter. Det koster jo litt også er det jo SÅ mye fine planter der ute. Og er man heldig og har en (større) hage da så kan man jo nesten ha så mye blomster man bare vil hehe 😊 Hagearbeid er jo så koselig å sysle med synes jeg også. Så jeg skulle jo så klart ønske at jeg hadde egen hage, men balkong holder jo det også. Det er kjempefint og stort uteområde utenfor blokkene her da med mye gress og benker til å sitte på og sånt, så skal vel ikke klage. Anonymkode: 83055...90e
  7. Lillemus

    Hvor får man kjøpt Lantana/ vandre blomst?

    Vi har en del dvd i alle fall, du må nesten gå inn på ditt biblioteks nettsider og søke og se etter. De fleste har nok en dvd-samling fremdeles, av varierende størrelser.
  8. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Det er jo sånn noen ganger ja.
  9. AnonymBruker

    Hvor får man kjøpt Lantana/ vandre blomst?

    Ååå, så kjekt da! Det er jo ett helt supert tilbud med biblioteket generelt sett synes jeg. Jeg bruker biblioteket mye egentlig. Låner stadig bøker der, men har som sagt også brukt frøbiblioteket og er med på strikkekafe og andre arrangementer de har. For en måneds tid siden var jeg på ett kjempebra foredrag om fotografering av en lokal fotograf på biblioteket. Og noe av det beste er jo at alt er helt gratis. Helt supert! Og før brukte jeg å låne dvd filmer også, men vet ikke om bibliotekene fortsatt tilbyr det? Men du vet kanskje det? Har ikke lånt dvder på lenge nå ettersom jeg ikke lenger har dvd spiller. Anonymkode: 83055...90e
  10. Bare husk at du ikke kan bytte ut sukker med lik mengde finesse, det er dobbelt så søtt. Jeg spiser til daglig veldig lite sukker (om noe), men en del rotgrønnsaker som jo inneholder karbohydrater, fordi det er en ren og naturlig matvare. Har blitt strengere når det gjelder ultraprosessert mat, jeg tror det gjør utrolig mye rart med kroppen - alle disse rare stoffene de putter i maten for å få oss til ikke å merke at vi er mett, men bare spise mer og mer. Tror heller ikke det er bra for tarmen og bakteriefloraen der, men å unngå det helt gjør jeg ikke. Jeg er også veldig glad i kaker og søtt, men det finnes mange gode lavkarboalternativer. Vi har stort sett alltid en lavkarbo eplekake i stykker i fryseren, det er lørdagskosen vår. Jeg spiser den med krem søtet med stevia eller finesse og blåbær eller bringebær til, knallgodt! Den oppskriften jeg bruker heter "Bells lavkarbo eplekake", enkel å lage og supergod! Men det at noe er lavkarbo betyr ikke at det er kalorifritt og kan spises i store mengder, det er fort gjort å gå på den blemma.
  11. AnonymBruker

    Nyter du livet?

    Akkurat sånn har jeg det også! Det beste jeg gjør er faktisk fine ting for andre synes jeg, det gleder meg mer glede enn å gjøre noe for meg selv har jeg merket... Anonymkode: f094b...111
  12. GT1

    Nyter du livet?

    Nei!
  13. Supert med tips, takk! Jeg skal søke opp og se om de har boka på biblioteket mitt nå med en gang. Anonymkode: d28d0...e85
  14. Lillemus

    Hvor får man kjøpt Lantana/ vandre blomst?

    Jeg er ansvarlig for ett av frøbibliotekene vi har hos oss og det er populært ja. Tomat og paprika er i seneste laget nå, de trenger lang tid på å få frem modne frukter. Plantasjen har ofte ufaglærte og uerfarne ansatte, de andre hagesentrene er bedre, det har jeg hørt mange har opplevd. Hageland er mye bedre etter min mening, bedre planter synes jeg også de har. Jeg skal innom Hageland snart, men tør nesten ikke - der sitter kronene løst for å si det sånn! 😂
  15. Åja, jeg trodde ikke man fikk bytte. Men da vet jeg det. Takk for tips 🙂 Så bra, det virker jo som en veldig grei nettside med mye forskjellig til salgs egentlig og veldig greie priser også 🙂 Jeg har ikke prøvd finesse bakesukker selv ennå men jeg har hørt at det skal være bra av andre og jeg liker veldig godt å bake så jeg tenkte jeg skulle forsøke. Ja, det er jo sant at det er veldig ultra-prosessert. Men i mitt hode så tenker jeg at det er "bedre" for meg på ett vis å spise noe som er ultra-prosessert fremfor noe som er fullt av karbohydrater og/eller sukker. Men jeg vet ikke egentlig om det er en ok/bra måte å tenke på? Hva tenker du for din egen del? Interessant å høre andres synspunkter på dette. Det er jo ett veldig populært tema for tiden dette med ultra-prosessert mat har jeg fått med meg. Jeg skjønner. Jeg får tenke godt og nye over om lavkarbo er for meg da før jeg eventuelt velger og begynne. For jeg er jo egentlig ganske så glad i karbohydrat mat generelt sett sånn som brød, pasta og kaker osv. Så vi får se. Jeg kan jo kanskje heller prøve å redusere mengden karbohydrater og forsøke på å fokusere på å spise mye gode proteiner og grønnsaker da fremfor å gå all-in og spise fullt lavkarbo? Det kan jo være ett fint mål for meg tenker jeg? Det vil vel også hjelpe og redusere mengden karbo selv om man ikke slutter helt og følger striks ett lavkarbo kosthold? Anonymkode: d28d0...e85
  16. Sokk

    Nyter du livet?

    Nå nyter jeg ikke en dritt. Av og til nyter jeg veldig mye.
  17. Anbefaler deg å låne boka "Lavkarbo for nybegynnere" av Litsfeldt, jeg synes den er en av de beste å starte med for å lese seg opp på lavkarbo før man setter i gang. Personlig sverger jeg til lavkarbo leeeenge før lavkarlori.
  18. Ja, det er det jeg har tenkt litt også. At jeg kanskje først merker effekt når jeg ser meg tilbake og kan si at året har vært enklere enn det forrige.
  19. Stemmer det at fysioterapi blir registrert på samme frikort som fastlege og medisiner nå? Mer spesifikt så gjelder det psykomotorisk fysioterapi men det går vel under den samme ordningen som vanlig fysioterapi regner jeg med? Anonymkode: 266d4...c11
  20. Jeg har handlet en del på tights og kan bekrefte at siden er høyst seriøs og ordentlig. Finesse bakesukker bruker vi også, beste erstatningen synes jeg. Har også brukt tortillaene, men vær klar over at slike produkter gjerne inneholder veldig mye rart, de er ultra-prosesserte så det holder. Samme ned sjokolademoussen, men du må jo finne ut selv hva du bestemmer deg for at er greit for deg. Men vær klar over at lavkarbo IKKE er en slankekur, men en livsstil. Om du går over til "høykarbo" igjen etter en stund vil du kunne legge fort på deg igjen.
  21. AnonymBruker

    Hvor får man kjøpt Lantana/ vandre blomst?

    Supert tips! Der er faktisk Hageland her jeg bor så skal spørre der. Men kan jeg spørre hvorfor du ikke anbefaler Plantasjen? Det er kjempekoselig med blomster ja, det er første gang jeg har mulighet til å ha min egen balkong og plante planter ute så jeg gleder meg veldig til sommeren nå. På det lokale biblioteket så har de faktisk noe som de kaller for frøbibliotek der folk kan levere inn frø og stiklinger så jeg tok faktisk med meg en del frø sist jeg var innom biblioteket. Der var jo litt av hvert faktisk så endte opp med å så blomkarse og solsikker. Tok også frø til tomat og paprika men det sto de måtte plantes i januar så det var jeg for sent ute til så de ligger i kjøleskapet til neste år 😊 Faren min sa at etter 17. mai var en fin tid å plante ute på (jeg bor på Vestlandet). Det er nok greit det, for bare for noen minutter siden så snødde det helt tett ute og nå har det faktisk lagt seg ett lag med snø på bakken. Og jeg som var så klar for sol og vår nå (og ikke minst sommer). Jaja, den kommer vel til slutt hehe... Anonymkode: 83055...90e
  22. og passer de ikke kan du alltids bytte eller få pengene tilbake Anonymkode: f9269...f7c
  23. Lillemus

    Hvor får man kjøpt Lantana/ vandre blomst?

    Jeg ville spurt på Hageland (Plantasjen - not so much...) eller et annet gartneri om hva de kan anbefale av planter som tåler mye sol og varme. Du må nok forberede deg på mye vanning, men det er utrolig koselig med blomster da! Det er litt for tidlig her ennå, men jeg gleder meg til jeg kan kjøpe ampler med flotte blomster og henge opp på uteplatten.
  24. Åja, det forstår jeg. Jeg skal definitivt sette meg ordentlig inn alt med lavkarbo før/hvis jeg begynner. Jeg har nå bestilt en pakke fra Tights med det jeg linket til og litt forskjellig annet som flytende melatonin (har hørt det er bedre en tabletter). Så er veldig spent, endte opp med å kjøpe ett par Levity sko også da de var på salg til 399 kr. Har hørt mye bra om dem så tenker det er verdt å kjøpe og teste de selv om jeg ikke får prøvd dem før jeg kjøper da. Men håper/tipper på at de er normale i størrelsen. Anonymkode: d28d0...e85
  25. Jeg tror bare du har større sjanse for å lykkes med lavkarbo om du setter deg mer inn i det, om du ikke orker det så tror jeg lavkalori er bedre. Grunnen til at mange slutter er fordi de tror lavkarbo er noe de kan drive med i 4 uker og så begynne å spise helt vanlig kost igjen, og da legger de på seg på nytt. Lavkarbo er kjempebra, men er nok mer for de som ønsker n varig endring i kostholdet. Så klart kan du gå på lavkarbo i 2 måneder og gå ned i vekt, og bruke denne vektnedgangen som en inspirasjon, deretter spise lavkalori resten av "kuren". Det viktigste er at du finner en måte å gå ned i vekt på som fungerer for deg i hverdagen. Å kutte ut sukker og leter etter erstatninger er jo uansett bra hva enn du velger. Anonymkode: f9269...f7c
  26. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Bra det da.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...