All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Når du møter på noen kjente/venner/familie og de spør hvordan du har det?
Glitter svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Sier det går greit. -
Kan jo være hn ikke er fullt ut psykotisk ennå, og at derfor henvender hn seg her? Det går an å være i tvil om vrangforestillingene. Spesielt hvis en har vært i helsevesenet angående det tema før.
- 17 svar
-
1
-
Men hvorfor skriver vedkommende på DEN måten og på DETTE forumet? Da må hen jo vite at noe er off. Det mest naturlige hadde vært å stille spørsmål om disse tankene er psykose. Når hen først har litt innsikt, mener jeg. Og det må hen nødvendigvis ha av nevnte årsaker. Anonymkode: d6b27...847
-
Hypomani er et spekter fra mildt til så kraftig at det grenser mot mani. Derfor vil jo opplevelsen variere i grad og form hos hver enkelt.
-
Hva skulle hn egentlig få ut av det? Er det for å disse folk med psykose?
-
Tydelig at noen her bare troller og ikke forstå hva sykdom faktisk gjør med en. Jeg har selv opplevd hypomani mange ganger og vet hvordan jeg blir da og jeg vet også at det er vanskelig å oppdage det og at det kan ta tid, fordi man føler bare at man er i en god periode, hvor også dømmekraften påvirkes. Anonymkode: a07fb...f52
-
Det å gå på hotelldate med èn mann er å "ligge ned halve byen"? Anonymkode: 33898...288
-
Enig! Anonymkode: 51c4a...c07
- I dag
-
Ligge ned halve byen under en hypomani men være på plass nok til å ikke dele det med noen fordi man vet det er rart: Det sier vel like mye om personlighet som noe annet? Mister man dømmekraften nok deler man det man gjør ublygt med alle, dvs å velge å ligge med halve byen mens man enda har dømmekraft nok til å ikke dele med noen og skjerme seg selv. Ikke skyld bare på sykdom for handlingene iallfall Anonymkode: 37fcd...a57
-
Det tre jeg er ganske ufarlig om du tilbereder like etterpå.
-
erik123 begynte å følge Dere andre som strever psykisk; hvordan er sommeren din?
-
Dere andre som strever psykisk; hvordan er sommeren din?
erik123 svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Jeg sliter med depresjon som er verre om sommeren. Det er en tøff tid. Men været er nå bra. -
Nordmenn har et litt rart forhold til enkelte ting, som alkohol og vær. Man ser det når vi reiser. Vi begynner å drikke på flyplasskafeen klokka 8 om morgenen, og når vi kommer fram til Spania er vi de eneste som er ute i sola i siestaen i 37 varmegrader.
-
Global Oppvarming. Dere trodde dere skulle stanse det, med Teslaer og elektrifisering av oljeplatformer. Men sannheten er dere ble lurt, co2 utslippene ble bare sendt til kina istedenfor. Så all penger kastet bort. Så levekostander til himmels, i varmen. 2023 var ny rekord for co2 utslpp. Og 2024/25 blir neste rekord. https://ourworldindata.org/co2-emissions Anonymkode: 5dbd9...f81
-
Det er deilig å svette hvis man går 10 meter, det er deilig å ikke få sove fordi det er så varmt og lummert på soverommet. Skulle tro mennesker bar vekselvarme. Vermeldingen har gladnyheter, nå blir det nesten 30 grader. Å kos og deilig sommer med skrevsvette og risk for heteslag. Så deilig. Dette minner om en konspirasjon. Kanskje der fremstilles så positivt for å ummgå at folk klikker. Anonymkode: 184ee...775
-
cathlin svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Jeg klarte å skaffe meg fulltidsjobb da jeg var inne i en høy fase, så nå er det veldig mye jobbing. Tenker annen hver dag på hvordan jeg skal få kommet meg ut av dette.. 😅 -
Ja kanskje kan prøve tine den med vann ja. Det blir ikke bakterie vekst ellernoe hvis man forsøker tine den slik raskt? Anonymkode: db6f1...57e
-
Når du møter på noen kjente/venner/familie og de spør hvordan du har det?
Worriesome Plenty 2 svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Joda det går bra. Svarer jeg. -
Cipralex virker dårligere når det er varmt, samme med Sobril. Må ta mange.
-
Jeg føler dette er selve kjernen. 😂 Men sånn i ettertid føles det som at jeg skal dø av skam over enkelte ting jeg har involvert meg i.
-
Tenner er ikke det verste, det som er verre er at man går opp mange kilo. Det er ikke bra.
-
Hehehehe. Gull. Tror vi ligger ganske på samme linja der. Dro jeg på hotelldate med vilt fremmed fyr jeg prata med 5 minutter på Tinder? Ja. Tok jeg et narkotisk stoff fra en kork (hva var det igjen?) enda jeg aldri har brukt narkotika før, og det kliss naken, på et hotellrom med en fremmed mann som var svært åpen om sin kriminelle livsførsel og hadde en rull med tusenlapper liggende på badet? Ja Fortalte jeg noen om det? Selvfølgelig ikke!!! Shoppet jeg for over 50k i interiør og diverse nips ila et par uker? Ja! Tok jeg opp lån? Nei. Jeg brukte "bare" sparepenger og fikk ikke gjeld på mange 100k som folk snakker om at folk gjør. Så har jo fortsatt noen grenser jeg også Ja.
-
Jeg kjenner meg igjen. Jeg har fått beskjed om at jeg gløder. Og jeg er enig i at det noen ganger er noe med øynene. Jeg blir penere på bilder. Jeg har også hørt at jeg fremstår som overlykkelig. Men ingen av mine nærmeste gjenkjenner hypomani som hypomani. Derfor har jeg også vært i tvil om diagnosen. De har mer reagert på de enkelte handlingene, som f.eks shopping, uten at de noen gang har sett ting i sammenheng og tenkt at det har et navn. Så har jeg også selvsagt skjult for mine foreldre at jeg plutselig ligger med halve byen, jeg har jo ikke mistet all dømmekraft. Jeg tror egentlig de fleste bare tror at jeg bare er sånn. Kanskje jeg også. Jeg er helt klart mer frittalende og underholdende når jeg har det sånn og jeg tror egentlig mange av mine venner og bekjente foretrekker den utgaven av meg.
- 15 svar
-
2
-
krøll9 svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Ikke så bra, tror jeg. Jobber netter som vikar, selv om jeg egentlig kanskje kunne trengt å ta ferie jeg også. Har nok av jobb til vanlig også, så skipper ferien bare. Så nå sover jeg hele dagen og er våken om natten. Ser ikke mye til hverken sol eller folk. Passer greit mtp at jeg er sliten og ikke vil heller, men tror ikke jeg blir noe bedre av dette. Har kun få dager fri innimellom men har ikke rukket å snu på døgnet da. Når jeg skal ha barna igjen er jeg spent på å kjenne på åssen det egentlig går. Da skal jeg jobbe noe mindre enn nå og må gjøre hverdagslige ting igjen, delta og engasjere meg i ting. Gruer litt for det og tenker det blir vanskelig, så da går det vel ikke sånn kjempe bra nå heller, selv om jeg kan ignorere det så lenge ungene er hos pappaen i sine ferieuker. Blir fasinert av hvor mye folk prater om været. Er ikke så interessert i været i bedre tider heller, men nå kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre. Folk virker være oppriktig engasjert. Merker ikke så veldig til at det er veldig varmt, selv om alle sier det er det. Blir mindre sensitiv for alle mulige inntrykk i grunnen. Det blir vel sortert vekk som irrelevant info. -
Dette er vel ikke helt bra? Spiser og trener i skjul
nachnoo svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Dette er det som langt fra er bra. Behandler hører ikke på pasient og trer sin egen teori ned over hodet på pasienten. -
Ingen merker det når jeg er slik. Derfor jeg har lurt på om det i det hele tatt er vits i å sette ord på det, men jeg aner ganske ofte selv at jeg kanskje er hypoman. Det er en annen hektikk, og en helt annen kroppsfølelse. Bare én person er ganske god på å spotte at jeg er hypoman, og det er min eksmann. Han ser det på øynene mine. Når jeg ser på bilder fra tidspunkt jeg mistenker å ha vært hypoman (men jeg innrømmer det ikke ovenfor noen), så tror jeg faktisk jeg kan se hva han mener. Har liksom litt ekstra glimt i øyet, også virker de litt glassaktige, skinnende, selv om blikket er fokusert. Noen som kjenner igjen???