Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. Gargamel

Hva er "høyreekstremt"?

Selvfølgelig. Frp er ikke for totalitær stat og de støtter ikke vold for å nå politiske mål. De er ikke "mørkeblå" når det gjelder økonomi heller. De er tilhengere av private sykehjem, men offentlig finansiering. Mørkeblått ville vært å la alle betale alt selv. Frp er høyrepopulister mener jeg. Rødt er det litt vanskeligere å plassere synes jeg. De er ikke tilhengere av vold for å nå målet. De vil også beholde demokratiet. Det politiske synet er ekstremt, nemlig kommunisme. I praksis opptrer de som venstrepopulister, og plukker populære enkeltsaker.
  3. laban

Hvem bør betale depositumet?

Selvsagt får han et så lite lån. Kanskje ikke til verdens beste betingelser, men det spiller liten rolle når det er for så kort tid.
  4. Lillemus

Trøblete mage

Aktivitet holder tarmen i gang så mye stillesitting er ikke bra for fordøyelsen nei. Men om du har mye luft i magen kan det være kosten, spiser du mye sukkerfri pastiller eller andre ting med kunstig søtning så kan du ha svaret der.
  5. usikker

Risikerer jeg lappen om jeg blir stoppet?

Det samme lurer jeg på vedr 25 mg Sobril... tar det 3 g dgl. 1-2 g i uken bruker jeg å kjøre på butikken. Går ikke buss så ofte her. Kanskje om jeg kjører rett før el etter inntak? Tar jo litt tid før de virker. (Tar Sobril kl 09/16/23)
  6. Lillemus

hva er vitsen med å kysse og kyssing generelt?

Selvfølgelig kysser man med kjæresten sin. Om man ikke sitter og rundkliner halve døgnet så kysser man vel kjæresten sin hver dag, de fleste i alle fall.
  7. AnonymBruker

hva er vitsen med å kysse og kyssing generelt?

Alt er så infisert i vår tid så jeg tror ikke det er så mange som driver med sånne ting i dag. Anonymkode: 8b727...faa
  8. kupton

Kupton

Bruken av brukerstyrt plass har ingenting med dette å gjøre. Det jeg skrev om, er poliklinisk behandling. Det burde jeg tydeliggjort bedre.
  9. Xtra

Hva tenker du om sjamaner ?

om det er riktig er det helt. hårreisende.
  10. Du lurer på om Havre er en god kilde til Jern? tja, Havre er nok ikke den beste kilden som inneholder mest jern Mye jern i Kjøtt,nøtter,bønner, eks fullkorns typer av brød fåtallet går rundt og tenker på dette, jeg tror neppe det er noen fare, men skal følge dit og dat, så kan man ikke spise noen ting, vis når det skal påvirke andre ting dette må være ment i store doser, som påvirker andre mineraler,vitaminer. Og jeg vet av ingen som går slik i detalj i kostholdet og tenker på det, dette blir nesten som kjemi på høyt nivå. en ting som er sikkert er at den er en balansegang i hvor mye man skal ha i seg pr dag. Fant noe under her på nettet, som kan være relatert til dette. Vitaminer og mineraler er viktige for at vi skal ha det bra, men det kan være vanskeligå vite når og hvordan man skal ta dem Mineraler og vitaminer kan påvirke hverandres absorbsjon, og kombinerer man feil preparater får man ikke ønsket effekt. Jern hindrer for eksempel absorbsjon av sink som i sin tur hemmer absorbsjon av både kalsium og kobber. Kalsium hemmer i sin tur absorbsjon av magnesium og jern. Det holder ikke bare å ta sine tilskudd slik at de ikke hemmer hverandre, men man må også tenke på doseringen. Får man i seg for høye doser av for eksempel sink kan det føre til mangel på kalsium og/eller kobber. Absorbsjonen av næringsstoffer gjelder altså ikke bare for en kortere periode, men høye doseringer av for eksempel kalsium minsker absorbsjonen av jern/magnesium også på sikt. Mineraler og vitaminer kan hemme hverandre, men de kan også hjelpe kroppen å ta opp i seg tilskudd. Jern kan med fordel tas sammen med c-vitamin ettersom c-vitamin hjelper kroppen å ta opp i seg jern. Tenk på at vitaminer og mineraler ikke bare finnes i tabletter eller brustabletter, men også i vanlig mat. Når du spiser jerntabletter kan du drikke vanlig apppelsinjuice, men du bør unnvike meieriprodukter som inneholder kalsium. Når du tar vitaminer er det altså bra å tenke på hvilken mat du spiser sammen med dem – dels for å ikke spise mat som hemmer opptak, dels fordi visse vitaminer er fettløselige. Vitamin A, D og E er alle fettløselige vitaminer, hvilket innebærer at de bør tas sammen med mat som inneholder fett. Knotete? Her kommer en liten oversikt som kan være til hjelp C-Vitamin hjelper opptaket av jern. Jern hemmer opptaket av sink Sink hemmer absorbsjon av kalsium og kobber Kalsium hemmer absorbsjon av jern og magnesium Magnesium hemmer absorbsjon av jern og kalsium
  11. AnonymBruker

Det er helt utvilsomt for lite og for dårlig kontroll med så mange sorter virksomhet i dag tror jeg. Men man mangler jo ressurser til alt så da kan det jo ikke bli annerledes.Men akkurat dette er vel ikke virksomhet som er tenkt drevet her i Norge. Anonymkode: 5860a...31e
  12. Yesterday
  13. Worrysome plenty

Hva er "høyreekstremt"?

https://snl.no/Arbeidernes_Kommunistparti Dette er da mye verre enn FRP?
  14. AnonymBruker

Rich Vera på Visjon Norge i kveld: Du som holder på å miste familien på grunn av en økonomisk situasjon: Gi 50 000,- til Visjon Norge. Så vil gud snu rundt på situasjonen innen 30 dager, slik at du vil ikke mister familien og forretningen. Anonymkode: c3b77...3d4
  15. Sunset90

Får panikk og drikker

Hei hvor høy er du? hva veier du nå? Kansje du bør prøve noe flytende til frokost? en smoothie? eller noe ennærings drikke? Ofte er det enklere og få i seg mer om drikken er rik på ernæring og ok med calorier. hvordan spiser du egentlig fortell meg? hva spiser? man bør spise 4-5 ganger pr dag med 3-4timer mellom, personelig spiser jeg hver 3 time. Disse plager du bekriver ved økt matinntak, kan mulig skyldes at det er mye mat, og at du føler ubehag? Ofte ved planlegging kan du slippe og stresse med og lage mat hele tiden, ved at du lager eks en større porsjon slik at du har til noen måltider. Ta gjerne kontakt, da jeg jobber med kosthold til daglig. Kansje kan vi legge opp et opplegg, eller iallefall gi deg råd og tips.
  16. Kayia

Absolutt ingen rundt deg kan, noen av dagene en hel uke? Hm, høres litt rart ut.
  17. Sunset90

Stemmer denne BMI kalkulatoren?

Bmi er vekt delt på Høyde 2 ganger. Eks 100kg / 1.80cm /1.80cm = 30,86 BMI
  18. Ofte er det for mye av feil karbohydrater det ligger, raske typer med mye sukker. ved vektnedgang bør man også øke proteiner noe, kroppen bruker 25+% mer energi og og bearbeide det kontro karbohydrat. ved dietter om mål om ned i vekt og redusere fette, reduserer man karbohydrater og øker proteiner. Man må spise de rette tingene som holder blodsukkret i balanse for og være mett og unngå søtsug. Kombinasjonen kosthold og trening ilag er og foretrekke. Det sies at 80% av resulatene ligger i naturligvis i hva vi spiser, det er på kjøkkenet det skjer. Midagen bør stå av rent kjøtt,magert, kylling,kalkun,fisk,biff,tunnfisk osv. Fullkornsprodukter inneholder mer næring, eks pasta,ris, andre Det finnes helt sikkert typer grønnsaker du kan spise? du sier du ikke spiser det. Du spør om man alltid skal spise 1 porsjon? Ofte tar det noe tid og registerer hvor mett man er, vis man spiser fort/mye på kort tid er dette noe man ikke merker før etterhvert. Man kan vell kose seg på lørdag, vis man er flink i ukedagene er mit forslag.
  19. AnonymBruker

Men det skal sikkert ordne seg på en måte. Anonymkode: 4ab72...ca5
  20. AnonymBruker

Ja men ingen kan. Anonymkode: 4ab72...ca5
  21. Sunset90

Sovemedisiner

Finnes noe som heter Zma, man tar 30min før man legger seg. Det er et kostilskudd jeg føler hjelper meg og sove og være mer uthvilt.
  22. Sunset90

Trøblete mage

Hvordan er kostholdet dit? hva spiser du?
  23. Kayia

Har du spurt familien din da?
  24. AnonymBruker

Så mange driver helt uærlig i dag tror jeg. Man ønsker kanskje å formalisere det hele via offentlig lys. På den annen side hva vet man egentlig om alt under sekkebetegnelsen " det alternative" og alle de religiøse menigheter og sekter som lever. Søkende mennesker som " ikke passer inn ellers". Anonymkode: 5860a...31e
  25. AnonymBruker

Vedkommende har ikke mulighet til det sier hun. Anonymkode: 4ab72...ca5
  26. jahvemerjeg

Kupton

Spørsmålet mitt var ikke om en ved forverring eller kriser kan bli innlagt ved DPS ,det vet jeg selvfølgelig at en kan gjennom fastlegen eller legevakt . Det er snakk om hva med oss som har brukerstyrt plass. Mener du å vite at vi ved overføring til kommunen skal stå uten brukerstyrt plass ved DPS? Og i såfall mener du at de sykeste pasientene (snakker ikke bare om meg selv her ) skal få et dårligere tilbud enn de har i dag? Vis noen leser her som ikke vet hva brukerstyrt plass er ,så er det en avtale mellom pasient og DPS om at pasienten ved forverringav sykdom kan ta direkte kontakt med den avdelingen ved DPS'et som han har avtale med for innleggelse. Pasienten trenger alså ikke å kontakte fastlegen for henvisning. Pasientene kan bli i avdelingen et vist antall dager,dette varierer fra DPS til DPS. Pasientene kan selv bestemme om han ønsker å snakke med legen under oppholdet. Oppholdet er ment til bl.a. hvile og til å hente seg inn i gjenn, eller til å få orden på døgnrytme og søvn. Ordningen ble omtalt som en suksess som skulle utvides til å omfatte flere pasient gruppe etter hvert ,og være en del av psykiatri tilbudet i fremtiden
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...