All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Du kan jo forsøke med ett glass vin eller en liten øl til maten hjemme først, bare for å se hvordan det føles? Men har du hørt med legen ang lavt blodtrykk? Kanskje du kan få medisiner for det og noe av det du kaller "rarhet" kan reduseres.
-
Spør din behandler om dette. Vedkommende kan hjelpe deg bedre enn oss på dette forumet tror jeg.
-
Dette er vel ikke helt bra? Spiser og trener i skjul
AnonymBruker svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Ja, jeg har gitt opp dps for lenge siden. Jeg sluttet å gå på dagen. Hatt tre behandlere på 1 år pga. sykdom. Første sluttet, og hun andre bar mye syk pga. graviditet. Så fikk enda en ny, og hun meldte seg syk på vår første time. Da gadd jeg ikke mer og sa at jeg drar på ferie, så gadd ikke sette opp ny time. Har ikke hørt noe siden det. Har heller ikke kommet i gang med noe behandling. Er vel mer at jeg ikke vil bli oppdaget i at det okkuperer hele hode mitt, så vil ikke ha kommentarer på det heller. Og hadde det vært fordi jeg hadde hatt lyst så hadde situasjonen vært en annen. Men føler heller det handler mer om kontroll kanskje. Jeg orker ikke kjenne på de vonde følelsene, så bedre å holde meg opptatt med noe. Så nå tenker jeg konstant på mat og trening. Ts Anonymkode: 8c70b...c70 - I dag
-
Jeg vet at jeg ikke lever men samtidig har jeg mulighet til å leve. Kanskje jeg skal benytte muligheten til å røyke noe sterkt og glemme tilværelsen? Anonymkode: 8bc8b...049
-
Jeg har lyst å drikke så mye at jeg blir beruset og glemme at jeg egentlig er død. Anonymkode: 80aa1...6ab
-
ok. ja det er jo et savn å drikke og ha det kjekt. Bare det blir kjekt da, jeg tør ikke blande medisiner og alkohol. ikke minst vival og imovane, det blir nok ikke søvn når jeg drikker alkohol.
-
ja får begynne med først en og så kanskje to, nei det spørs om det er anbefalt. Alt med måte sa sykepleieren men hva om alkoholen gjør meg verre psykisk? skulle gjerne ha spurt han om det, han sa jo jeg kunne sende melding da.
-
Nei, det er vel litt vanskelig å få til 😅 Vi har begge deler.
-
Jeg gjør det, men veldig sjelden. Det trengs da ikke hver gang man skifter sengetøy
- 13 svar
-
1
-
Jeg har ikke drukket alkohol på 2 år. Savner det ofte. Å drikke seg på en snurr føles godt. Nå kan jeg ikke lengre fordi jeg tar Metex mot en revmatisk sykdom. Og det er en slags cellegift i veldig lav dose som ikke skal blandes med alkohol. Før drakk jeg når jeg følte for det. Selv om jeg stod på AP. Anonymkode: 7d466...d90
-
Hvis du skal prøve så begynn med bare et par stk. Så kan du evt drikke mer neste gang. Men det er ikke anbefalt for sånne som oss.
-
har ikke tenkt å drikke hjemme men øve meg på å drikke før jeg går ut, vet ikke hvordan jeg blir av alkohol nå. Før hadde jeg det kjekt ute men det er jo så lenge siden, og tenkte etter det bare å drikke når jeg går ut. Jeg drakk mye før når jeg var yngre men ikke når jeg var skikkelig dårlig, var mest ved mani og jeg elsket alkohol da. jeg var vill og gal, tror ikke jeg blir sånn nå. men hadde jeg bare følt meg bedre med alkohol men vet jo ikke, kan jo bli verre og. da kan jeg ikke gå ut.
-
Høres ikke lurt ut å begynne å drikke for å dempe følelser og ting i livet. Du ser jo hvor mye jeg strever. Det burde være et eksempel til skrekk og advarsel. Tror vi med shizoaffektiv har lettere for å bli avhengig av rus enn normalen. Hvis jeg husker rett.
- 10 svar
-
1
-
Tenkte kanskje rarheten forsvant hvis jeg drakk? Det er ikke sikkert men edru klarer jeg i hvert fall ikke å gå på festival, jeg føler meg jo ikke bra og har ikke gjort det på mange år. det er en grunn for at jeg bare sitter hjemme, det er ikke mitt valg.
-
Må du drikke for å leve livet? Anonymkode: 3d494...557
-
Jeg vil ikke fokusere på fysisk og psykisk helse men må jo det, jeg har ikke fettlever lenger men lavt blodtrykk og tar medisiner. Har lyst å leve et normalt liv men kan jeg det? har litt lyst å gå på konserter og drikke alkohol, kan vel bare la være å ta medisinene den dagen men hva med det lave blodtrykket? og hva med rarheten? kommer jeg til å klare massevis av folk på festivalen? jeg blir rar bare av å gå ned til foreldrene mine, var ute med dem i dag. Er fortvilet over situasjonen min, har lyst å gå ut som jeg gjorde da jeg var yngre. Sist jeg var ute var i slutten av 30 årene, er det håp for meg? burde jeg øve meg på å drikke alkohol hjemme og se hvordan jeg blir? En periode jeg var dårlig ble jeg rarere av å drikke alkohol, nå er jeg jo aldri i form.
-
Har ikke funnet det ut likevel. Nå tror jeg at jeg har det. Og at det ikke er mildt lenger heller. Det har økt på i symptomtrykk. Anonymkode: 2bb22...606
-
Jeg er i en merkelig blanding av oppstemthet og nedstemthet. For under en halvtime siden var jeg så nede at jeg visste med meg selv at jeg ikke orket mer. Var så tung og trist, og hadde selvmord i tankene som en utvei. Nå har jeg fred og glede i sinnet. Ja, vil kalle det sterk glede over livet og alt er lyst, føler mye kjærlighet til alt og jeg har lyst til å ta meg en joggetur fordi jeg føler jeg har energi til det (og jeg som aldri jogger. Har ikke jogget på mange år 😂) Men så kjenner jeg samtidig at det tunge kjemper om plassen. En sånn rar blanding av oppstemthet og nedstemthet. Er ikke dette blandet episode da? Spør fordi jeg oppriktig lurer. Tidligere har helsepersonell hjulpet meg til å finne ut av det, men jeg har ikke mulighet til å få en vurdering av det nå. Anonymkode: 69b79...1af
-
Når man bruker litium må man jo passe på å drikke nok, og særlig når det er varmt ute. Anonymkode: 3da67...28b
-
Og jeg har bare robotstøvsuger og den vil ikke gå på senga😉
-
Huff ja. Jeg har gjort det samme i en park. Jeg har hatt bilde hypomanier og hypomanier grenset mot mani og de sterke hypomaniene er vanskelig å holdes skjult.
-
Enig. Jeg har bipolar selv. Hatt mani og hypomani mange ganger. Grenser man mot mani, evner man ikke å verne seg mot å dumme seg ut og beskytte eget rykte ved å selektere ut hvem som får hvilken info. Har ligget med mange feile folk i sykdom men når det har vært sykdomsstyrt så har jeg ikke beskyttet meg selv eller hatt noe indre kompass om å verne egne foreldre. Derav sykehusinnleggelser og manidiagnose. Har ligget med en person midt i sentrum mens mange så på feks. Utrolig grusomt å tenke på. Anonymkode: 37fcd...a57