All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Stusser på opplysninger i saken mellom Viggo Kristiansen og Eivind Pedersen
AnonymBruker svarte på AnonymBruker sitt emne i Åpent forum
Da meldingen ca kl 19 kom, kan vk ha vært ved nordenden av stampa, Eg As dekningsområde. Gikk så og la mobilen i sykkelvesken som befant seg i Eg A , den med, og la inn forhåndsbestilt sms til 19.37. Hvordan jentene kom til åstedet vet vi ikke, det var ingen som så hverken dem, jha eller vk. Jh kan ha lokket dem alene mens vk holdt på med mobilen, og han i sin tur ankom litt etter. Sett av Jaktevik? Jha sin forklaring er åpenbart i hvert fall delvis løgnaktig. DNA Fra dommen i Gulating: "Når det gjelder det opprinnelige funnet av allel 10 i Dys391, er det holdepunkter for at det påviste allelet er et reelt bidrag, slik Usc (Spania)selv har fastholdt, selv om Fss (London)har argumentert for at det er usikkerhet. Derimot er det ikke mulig å si med noen grad av sikkerhet hvem allelet stammer fra, og det er ikke grunnlag for å konkludere med at allelet stammer fra en gjerningsmann. Allelet forekommer hos over 54% av alle norske menn, og en rekke av de mennene som det er tatt eliminasjonsprøve av, har dette allelet i dys391. Det er derfor ikke grunnlag for å gå ut fra at dna-sporene tilsier to gjerningsmenn, slik det ble vurdert i de opprinnelige straffesakene. 8Dna-sporene alene er imidlertid heller ikke noe bevis for at det bare har vært en gjerningsmann. DNA undersøkelsene fra 2000 kan tilsi mulig innblanding fra en annen bidragsyter, uten at vi kan vite hvem bidraget i så fall stammer fra." Spanjolene mente altså at allel 10 (i c25-prøven) tilsa sannsynlig gjerningsmann, mens Gulating inntar en mellomstilling. Det kan være mulig innblanding fra annen bidragsyter, og dna-sporene beviser ikke at det bare har vært en gjerningsmann. Så der står vi altså, med noe av samme konklusjon som i 2000 minus skråsikkerheten. Så får man tro hva man vil. Anonymkode: 861d9...81e -
Vondt/ømhet under føttene når jeg står opp/har sovet på dagen
Sokk svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Plantar fascitt? - I dag
-
Vi kom ned fra fjellet 21.30 etter en lang dag med arbeid på stølen. Da smakte det nydelig med svigermors fiskegrateng!
-
Høytidsdager, jul og nyttår og familieliv gir meg ingenting
psykedeliker svarte på AnonymBruker sitt emne i Åpent forum
Dette henger ikke helt sammen. Hvis det faktisk ikke betyr noe for deg, hvorfor skriver du et langt innlegg om det da? -
Er det du som er han ex-incel mannen? Eller er du egentlig ex? Anonymkode: e630f...375 -
Drømmeautomat svarte på AnonymBruker sitt emne i Åpent forum
Når jeg ser en kvinne med barnevogn føler jeg meg lettet over å ikke være faren. Disse høytidsdagene du snakker om kan være vel så belastende for de med kone og barn, og de er tvunget til å delta. Jeg skjønner at du føler deg uheldig og urettferdig behandlet. Men det er det mange som er del av en familie som også gjør, eller fanget i stille desperasjon. Svaret ligger ikke automatisk i å ha kone eller barn — selv om det kan gjøre det, for mange. Svaret ligger i å stake ut din egen vei ut fra det du vil og ønsker, og så handle aktivt og bevisst for å oppnå målene. -
Dere som er i mot at politiet skal være bevæpnet, hva skulle politimannen gjort i dette tilfellet uten skytevåpen?
Bra at politiet hadde tilgang til våpen her: https://www.nrk.no/stor-oslo/truet-med-kniv-pa-ammerud-_-skutt-av-politiet-1.17488340 Anonymkode: 1e7cc...39e -
Psykiateren som ga meg diagnosen sa at hun ikke kunne se på noen om de var hypomane. Men jeg tror som regel folk som kjenner deg godt vil se at du er annerledes enn du vanligvis er. Det har jeg selv fått kommentarer på. Mens folk som ikke vet hvem du er kanskje bare tenker at du er en utadvendt og spontan person.
- 1 svar
-
4
-
AnonymBruker publiserte et emne i Åpent forum
Jeg vil gjerne snakke om noen ting her. Jeg vil si det rett ut: Jeg setter ikke pris på nyttårsaften. Og jeg setter heller ikke pris på jul. Jeg er ateist. Jeg tror ikke på en eneste dritt. Det jeg ikke liker med julen, er at man må leve opp til så mye. Hvis man for eksempel ikke begynner allerede i november med å tenke på hvordan man skal gjøre det, da er det liksom kjørt. Det er akkurat det jeg ikke liker med julen. At det er så mye man må leve opp til. Man skal ha familie, kone, barn, søsken, alt mulig forskjellig. Pakkekalender, kirke, kostymer, alt mulig fanteri. Så jeg kjenner at jeg ikke liker det. Og det er det samme med nyttårsaften. Det gjør meg bare deprimert, alt dette som jeg ikke lever opp til. Jul og nyttår betyr ingenting for meg, fordi det handler om så mye jeg ikke kan leve opp til. Og det henger også sammen med familie. Jeg har verken kone eller barn. Det har aldri i mitt liv vært en kvinne som har ønsket å få barn eller gifte seg med meg. Jeg har aldri hatt en kvinne jeg syntes var perfekt for meg, som også ville ha meg. Det har aldri vært noen som har spurt meg om jeg har lyst til å bli far eller noe slikt. Og derfor blir jul en slags familiefest som bare føles tabu for meg. Jeg gidder ikke fettere og kusiner, brødre og søstre, tanter og onkler. For jeg kommer der på julaften, helt alene, uten kone og barn. Så blir jeg bare sittende og kjenne på depresjon og føle meg utenfor, mens alle andre løper rundt og prøver å leve opp til alle forventningene. Og det samme gjelder nyttårsaften: Hvis man ikke er den mest populære personen, ikke er en menneskemagnet, ikke klarer å samle en hel flokk med folk rundt seg, så føles det bare meningsløst. Jeg skjønner ikke poenget heller. Det er jo mørkt og kaldt og kjedelig. Hvorfor skal man feire det? Jeg forstår det ikke. Jul og nyttår betyr ingenting for meg. Familieliv betyr ingenting for meg, fordi jeg ikke har det. Ferdig med det. For jeg har blitt avvist hele livet. Så fort noen får vite at det er en som bor alene, uten familie eller folk rundt seg, så blir man satt til side som en som er psykisk syk eller fysisk syk eller kriminell eller noe annet. Så hvorfor i all verden skal jeg ha sympati med noe jeg aldri har fått oppleve selv? Det er sånn det er. Når jeg ser en kvinne med barnevogn, så føler jeg meg forrådt. Jeg føler meg lurt. Jeg klarer ikke å være glad på andres vegne, klarer ikke å si «åh, se så søt en liten gutt». Fordi det har aldri vært noen kvinne i hele mitt liv som har spurt om vi skulle få barn sammen. Kanskje det er fordi folk har snakket dritt om meg hele livet, stengt meg ute fra diskoteker, basert på løgner, og alt det der. Tatoverte typer som tror de skal komme først, med store jobber og alt det der. Jeg har aldri fått være med på noe av det. Anonymkode: aa405...7d9 -
Nå hypomani være synlig for andre enn en selv? Har hørt litt forskjellig om det. En lege sa til meg at hypomani kun er lett heving av stemningsleiet og trenger ikke nødvendigvis å være merkbart for andre enn en selv. Stemmer det? Anonymkode: 51c4a...c07
-
Er så mange politikere som skulle fått høre det, men har mistet gutsen nå. Det får bli en annen gang. Anonymkode: 80b48...7d3
-
Rart man fant absolutt null DNA fra Viggo på åstedet, men masse fra JH. Du fremstiller V som en slags superskurk. Og glemmer helt de inngående meldingene, overser at JHs forklaring er full av huller som en sveiterost, og klarer ikke sette opp en troverdig tidslinje. Jaja. Anonymkode: 0dcb5...b5c -
BBQ grillfilet med potetmos/potetsalat til. Anonymkode: e0c0d...f33
-
Vi må tørre å si det høyt: Å få barn er en innsats for landet
Det var det fastlegen i artikkelen som sa. Anonymkode: b85d1...bf1 -
Det vil nok være individuelt? Jeg, feks, blir ikke voldelig av å være deprimert. Anonymkode: 156b0...1fc
- 1 svar
-
1
-
Bør jeg gå på medisiner? Jeg er deprimert så jeg bruker Litium og AP. Anonymkode: b5000...a7e
-
Har man økt voldsrisiko når man er i dårlig periode? Anonymkode: 084fd...a08
-
Er det beste å gjøre når man er redd å avlede seg selv med ulike aktiviteter? Anonymkode: b5000...a7e
-
Jeg setter veldig stor pris på svarene dine, nachnoo! Anonymkode: b5000...a7e
-
Hadde du hatt baller nok til å ta det under brukernavn, så kunne jeg kanskje vært med deg.
- 3 svar
-
1
-
Nei takk! Anonymkode: 6ceaa...9f5
-
En full oversikt blir for omfattende. Men for det første tror jeg forbrytelsen (eller deler av den) var planlagt, og mobilbeviset kan ha vært del av det. Det ble sagt i retten den gang at man kunne forhåndsprogrammere meldinger ved å taste inn en kode. Jeg ser for meg at det var like enkelt som å bestille vekking på telefon i gamle dager - 4-sifret kode og klokkeslett. En av meldingene sendt til piken var en ferdiglaget Teletorg-melding, den skulle være enkel å forhåndsbestille så at den ble sendt på gitt tidspunkt fra mobilen som f.eks. var plassert i sykkelvesken. Så lenge dette var fysisk mulig, klarer jeg ikke å anse mobilbruken som utelukkelsesbevis. Anonymkode: 861d9...81e -
Har så mye jeg vil ta folk for. Anonymkode: 80b48...7d3
-
Jeg har ikke noe å bevise. Ikke meg som sa at vi må tørre å si noe høyt. Anonymkode: 89ec5...fee -
Og du da, fru anonym? Anonymkode: b85d1...bf1