All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Hvor plasserer du deg selv mtp grad av empati du har?
Sokk svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Jeg har blitt flinkere på å vise empati med årene. Rett og slett ved hjelp av kurs og øving på egenhånd. Nå anser jeg meg selv som ganske empatisk å god på å møte andre mennesker med empati. Jeg var mye dårligere på å vise empati da jeg var yngre, ingen hadde lært meg hvordan det gjøres (det hjelper nok å ha noen gode rollemodeller, f.eks i foreldre). Jeg har alltid fått vondt av at andre har det vondt, men jeg var dårlig til å møte folk som hadde det vondt. Jeg ble usikker, og/eller forsøkte bare å løse problemene deres. Jeg har nok også blitt flinkere til å anerkjenne og forstå egne følelser i prosessen, selv om jeg nok ikke er helt i mål. Da jeg var yngre identifiserte jeg meg selv som en slags isdronning, som tålte alt og ikke følte noen ting på grunn av det. Jeg har blitt varmere og mykere med årene, uten tvil. Jeg tror altså at man både kan trene på å komme mer i kontakt med egne og andres følelser, og at det er mulig å trene seg god på empati. -
Glitter svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Er ikke det mest empatiske mennesket, men langt fra det minste heller. Vet ikke hvor på "skalaen" jeg er egentlig. -
Høyre vil fjerne muligheten til å motta uføretrygd før fylte 30 år for svært mange
AnonymBruker svarte på AnonymBruker sitt emne i Åpent forum
Det er mange voksne som også dem reglene skulle strammet innpå, mange som dyrker interesser klarer jobb voksne som unge. Anonymkode: b50d0...cb1 -
Høyre vil fjerne muligheten til å motta uføretrygd før fylte 30 år for svært mange
AnonymBruker svarte på AnonymBruker sitt emne i Åpent forum
Man må være bra naiv for å tro at Høyre kommer til å gjøre det bedre. Anonymkode: adcaa...a4d -
nachnoo svarte på AnonymBruker sitt emne i Åpent forum
Om dette blir negativt eller positivt, avhenger av hvordan hjelpetiltakene blir. Skal det virke, må tiltakene komme raskt og være tett på pasient og behandlere. -
Jeg hører deg og synes du har gode argumenter.
- 51 svar
-
1
-
Jeg bruker alimemazin for søvn. Men sliter veldig med en del allergiaktige ting og reaksjoner. Er det sånn at alimemazin ikke egentlig virker så bra som antihistamin. Kun sederende? Anonymkode: 1fa17...494
-
Den forsvunne diamanten svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Jeg gråter mye når jeg ser folk som lider. Men om det er empati er en annen sak. Kan jo bare være sympati jeg føler på. - I dag
-
15 år gammel kjenning av politiet brenner 3 personer levende
nachnoo svarte på Sokk sitt emne i Åpent forum
Med den utvikling vi har sett de siste årene, bør den kriminelle lavalder senkes til 14 år. -
Chat GPT er bedre å snakke med enn en psykolog
AnonymBruker svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Å sammenligne sikkerheten til helsejournaler med ChatGPT blir som å sammenligne et pengeskap med en post-it-lapp i lomma, begge kan bli stjålet, men sikkerheten er ikke den samme. Anonymkode: bb972...c69 -
Jeg bruker alimemazin for søvn. Men sliter veldig med en del allergiaktige ting og reaksjoner. Er det sånn at alimemazin ikke egentlig virker så bra som antihistamin. Kun sederende? Anonymkode: e9985...001
-
Det kan snarere være tvert om. At man har tålt så mye dritt selv i livet at man opplever andre bør "skjerpe seg" når de forteller om egne utfordringer. Anonymkode: b0694...0a3 -
Jeg lurer på om dette jeg markerer i bred tekst heller kan trekke i retning av sosial angst/unnvikende pf. Det er en hendelse som ved første øyekast lett kan se ut til å handle om mangel på empati, men jeg lurer på om det ikke heller handler om mangel på/opplevelse av selvhevdelse. Du fremstår ganske usynlig, i relasjoner/i ditt hverdagslige liv. Du tar ikke plass, du unngår, du rømmer, du fremstår i mye av det du skriver som (nesten totalt) selvutslettende. Jeg går heller ikke rundt med en bunnløs empati til alt og alle jeg møter. Min empati er i hovedsak knyttet til nære og kjære. Anonymkode: 1618b...aa8
-
Fordi akkurat det jeg sa om man ikke er så spesifikk at det kan gjenkjennes på person. Det er ikke vanlig, men jeg tror det forekommer fordi det har skjedd meg, og jeg velger å si det for å støtte TS, det er bare empati Anonymkode: 8e18d...ed8
-
Er det vanlig at psykologer i dag er psykiatrifornektere?
Det er definitivt en måte å distansere seg på. Og det er motbydelig siden man i psykiatrien ikke skal skylde på pasienten selv for å være syk. Anonymkode: d0405...9fa - I går
-
Hallo politi hvordan går det Anonymkode: bca6a...0b1 -
15 år gammel kjenning av politiet brenner 3 personer levende
Everybody svarte på Sokk sitt emne i Åpent forum
Denne 15-åringen har bakgrunn fra Albania. -
Hva mener du? Er chatGPT hacket og informasjon lekket? Lekket til hvem i så fall? Og er det farlig? Nei, tror ikke det. Ingen personopplysninger er med. Bare generelle ting folk er opptatte av der. Anonymkode: a04d8...c81 -
Ikke nødvendigvis. Det er jeg som skrev innlegget "Manglende empati" og jeg har vært mye innlagt på sykehus (ikke psykiske årsaker). Selv med folk med samme problemstilling som meg selv sliter jeg med å føle empati, selv om jeg forstår vanskene . Sikkert fordi jeg har så lite kontakt med følelser selv. Anonymkode: 2098e...bb1 -
Ja, men er det langt utenfor normalen tror du, slik man ser ved pf? Anonymkode: 6cd44...0eb
-
Everybody svarte på AnonymBruker sitt emne i Psykiatri
Man utvikler gjerne bedre empati med andre når man har vært syk selv og slitt i livet. -
Ja du har lav empati.
-
AI er ikke bare et hack unna lekkasje, det er full oversvømmelse. Anonymkode: bb972...c69 -
Og har det endret seg etter at du ble syk? Jeg har mye empati for andre, over gjennomsnittet tenker jeg. Anonymkode: bd114...6a3