Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Millee89

Kan angsten virkelig gjøre dette med meg?

Ja.. har gjort det nå
  3. AnonymBruker

Magisk tenkning

Magisk tenkning er vel oftest tvangstanker, men finnes også i schizotyp lidelse og pyskoselidelser. Du kan jo forsøksvis spørre legen din om du kan prøve ett AP og se om det hjelper. Hilsen en som ikke er medesiner. Anonymkode: 0e1eb...d10
  4. Fionys

Har du hund eller katt eller annet kjæledyr?

En hund krever ganske mye mer av deg enn en katt gjør. Katt: - Kvalitetsfôr - Veterinærbesøk, vaksiner og ormekur - Forsikring - Pelsstell - Aktivitet i form av lek, innekatter trenger mer lek enn utekatter - Kos og kjærlighet - Pass hvis man skal bort Hund: - Kvalitetsfôr - Veterinærbesøk, vaksiner og ormekur - Forsikring - Pelsstell, børsting, kloklipp og vasking - Flere timers aktivitet i løpet av døgnet i form av turer, lek, lydighetstrening - Kos og kjærlighet - Pass hvis man skal bort - I valpe og unghundtiden må du regne med litt svinn av sko og diverse, det kan koste en del. - Hund er på en måte en livsstil Det var det jeg kom på i farta. Tror det viktigste man må spørre seg før man anskaffer hund eller katt er hvorfor ønsker jeg dette dyret? Hva kan hunden/katta gi meg? Har jeg økonomi til det? Har jeg tid til det? Har jeg en brennende interesse for det? Har jeg noen som kan ta seg av dyret hvis jeg for eksempel blir syk?
  5. Surrehuggu

Hvor lenge var Adam i paradis?

Kjenner til det. Og noen ganger er det motsatt ved at jeg er nede og tror at det nå har kommet en ny depresjon. Så forsvinner det like plutselig som det kom etter en dag eller to. Så det er ikke gitt at du nå får mange dager hvor du er nede. (Synes å huske at du har samme diagnose som meg?) Heldigvis er det flest av normale dager, i alle fall for meg. Ønsker deg en fin dag, og tvi-tvi!
  6. Today
  7. AnonymBruker

Bygningsstøv, helsefarlig?

Jeg bor midt på oppi et område hbor det drives med å bygge masse lavblokker pluss butikker. Er ganske frustrerende å bo i et slikt område tiltider for det er bråk hele dagen pluss gravemaskiner og lastebiler pluss en haug med arbeidsfolk og alt over hodet på meg når jeg går ut døren. Det er utrolig mye bråk fra tidlig morgen til kveld. Og de kommer til å holde på med dette prosjektet i ganske så lang tid fremover. Det skal bygges boliger til 200 familier. Jeg lurer på dette med åpne vinduer og bygningsstøv. Jeg fikk beskjed om at det er lurt å ha vinduer igjen pga støvet og at jeg får nok luft via ventilasjonsanlegg som renser luften / noe jeg ikke føler gir nok luft. Luften virker tung så jeg åpner vinduene. Noen som vet om det er mye støv som er farlig for helsen med slik byggevirksomhet? Er nesten irritert på at de bygger alle disse boligene her for dette er ufattelig plagsomt men sånn er det. Anonymkode: 4f5ce...ddd
  8. Det kommer an på typen problemer. Fagforeningen kan hjelpe til i saker som ikke lar seg løse lokalt ved hjelp av tillitsvalgte på arbeidsplassen. Men det bør jo være problemer som kan relateres til et regelverk, ikke noen helt diffuse greier. Du må gå via den tillitsvalgte lokalt. Når du tenker på utgiftene, må du også ta fordeler som forsikringsrabatter osv., med i regnestykket. Ja, mest fordi fagforeningene er med i lønnsforhandlingene. Jeg har alltid jobbet i store bedrifter der det er flere forskjellige fagforeninger, og medlemmene i "min" får lønnsøkning ut fra hva den forhandler seg fram til. Av prinsipp har jeg ikke noe ønske om å være gratispassasjer i den sammenheng - selv om medlemskapet er svindyrt. Men jeg har også vært tatt ut i streik en gang, og som @Lillemus nevnte var det da veldig greit å vite at streikekassa deres er full av penger, hvis det hadde blitt langvarig. Det er umulig å vite hva akkurat din sjef føler. Men det er helt normalt og naturlig at ansatte organiserer seg.
  9. Xtra

Løpesko ! Hjelp 🙏🏻

Som andre sier; må man prøve ulike merker, det finnes ikke en sko som passer alle. Man må også ha et visst bilde av hva man tenker å bruke skoen til. Selv løper jeg (vel, går mye..) ikke på asfalt, men mest i skog, og kjøper terrengsko, som har bedre gripesåle (mindre glatte). Asics, Salomon og Saucony passer mine føtter. Spør om kyndig hjelp i en sportsbutikk. I vanlige sportsbutikker varierer det veldig hvor flinke de er til å hjelpe deg å velge, på Löplabbet er alle veldig flinke.
  10. AnonymBruker

Takler ikke psykologen

Da skal jeg prøve videre. Vet ikke om jeg klarer å si det til han enda ihvertfall, det er jo mye av problemet at slikt er ekstra vanskelig. Men skal prøve. Jeg misliker han ikke, men jeg synes det er uutholdelig å forholde meg til han. Vet at det er mange andre personer jeg føler det samme ovenfor også, så det er sikkert lurt å ihvertfall lære meg å holde det ut, i det minste. Anonymkode: e020e...256
  11. Gargamel

Løpesko ! Hjelp 🙏🏻

Jeg tror det er lurt å ta noe med en del demping hvis du er nybegynner. Jeg tror mange merker har bra sko: Asics, Nike, Hoka etc. etc. Det er viktig at den passer godt på foten. Bruk tynne sokker som er beregnet for løping når du prøver. Det skal være plass til tærne, men ellers ikke noe rom rundt foten. Jeg bruker noen ganger litt mindre skostørrelse i løpesko enn vanlige sko Om sommeren på asfalt ser jeg ikke noe poeng i å ha vanntette sko. En lett, luftig sko holder ikke på mye vann uansett, og man blir ikke kald. Hvis du kjøper sko til vinterbruk bør det kanskje være plass til en skisokk i tynn ull. Om vinteren er det kjekt at skoen er litt vanntett.
  12. Kan du ikke prøve å finne en annen medisin? Jeg måtte prøve mange før jeg fant noe som fungerte uten for mange bivirkninger.
  13. Skal levere inn alle eskene med zyprexa idag, må bare leve med kaos i hodet i blant
  14. Jeg tror ikke det nytter å forklare folk som ikke har opplevd det enorme suget en kan få av enkelte medisiner. Det er så spesielt at det går nesten ikke an å forstå. Er helt enig i at enkelte medisiner ikke bare gir et enormt sug, men også at de dreper viljestyrken.
  15. Surrehuggu

Livet

I tillegg står jeg i en daglig utfordring det ikke går an å gjøre så mye med, så det er vel med på å komplisere bildet ytterligere. (Sånn. Da er jeg ferdig med å forklare hvorfor jeg av og til kan tenke som jeg gjør).
  16. AnonymBruker

Sexpress for behandlere som Leger, psykiater, advokater ect?

Joda, det skjer nok iblant. Tror leger og psykiater må avslutte lege-pasient forholdet hvis det merkes. Anonymkode: e9df5...015
  17. kupton

Hvordan finne mot?

Du bør fokusere på at dette kun er tanker, ikke virkelighet.
  18. AnonymBruker

Gleder du deg til i morgen?

Enkelte ting ordner seg selv tror jeg bare toget går. Skal til legen. Anonymkode: b0045...b3a
  19. De jeg kjenner som er mest opptatt av økologisk mat, E-stoffer, paleo etc har ikke akkurat mindre plager enn andre. De kan alltid fortelle at de har blitt "bedre" av et eller annet helsekostprodukt. De blir tydeligvis aldri helt bra, for det er alltid noe med knærne, fordøyelsen, søvnen etc som de selv og andre må ta hensyn til. Anonymkode: f57e6...50f
  20. Zyprexa dreper viljestyrken
  21. Jeg klarer det ikke for faen
  22. Da lager du bare en porsjon.
  23. AnonymBruker

Korrekt, kvitt eller dobbelt? De rette folkene kan også være de som får lønn i dag. Anonymkode: 69ca8...870
  24. AnonymBruker

Mobbing på arbeidsplass, hva kalles mobbing?

Når det er blitt for mye. Skal man tro nyhetene om dagen er det blitt for mye for så mange. Jeg tenker på melding fra lokalpolitikere om at de ikke orker å delta i nettdebatter på grunn av nett hets. Mon tro det er politisk motivert at sånt finner sted. Organisert for å kneble noen.? Anonymkode: 1cdcd...aea
  25. AnonymBruker

Venner og initiativ til kontakt

Har ingen venner. Anonymkode: f55f5...1e2
  26. AnonymBruker

Jeg tenker tråden er for trygdeadelen. Anonymkode: 60732...4f4
  27. AnonymBruker

Zyprexa fikk meg til å spise så mye at jeg måtte kaste opp

Da må man ta frem viljestyrken. Anonymkode: 689e4...2d0
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...