Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Har du gitt en behandler en gave?

    Det var en fin tanke ! Anonymkode: a5c3a...9b1
  3. Ja! Uheldigvis så har jeg det. Jeg veide 50 kg før jeg begynte med overspising. Nå veier jeg 80 kg og jeg er bare 160 cm. Så jeg er jo bare ikke i kategori overvekt, jeg er faktisk i kategori fedme i følge BMI. Jeg har hatt perioder tidligere der jeg har vekslet mellom å spise veldig og/eller kastet opp etterpå. Men nå den siste tiden har jeg bare overspist. Gjerne også mange dager på rad og da er det ikke rart at jeg legger på meg mange kilo. Æsj. Veldig leit at du har vokst opp med omsorgssvikt. Jeg har vel egentlig ingen vonde ting som har skjedd meg, men jeg kan kjenne meg igjen i det å forsøke å fylle ett hull. Bare at hos meg vet jeg ikke hvorfor jeg har dette hullet da og det er kanskje mer noe psykisk jeg mangler som jeg ikke klarer sette ord på enn at hullet kommer av noe jeg har opplevd eller manglet helt kontret. Har du snakket med behandler om ditt problematiske forhold til mat? Hvordan ble du såfall møtt? Jeg har ett ønske om å ta det opp med min behandler og få profesjonell hjelp med det, men jeg har ikke turt åpne meg om dette enda. Anonymkode: cc8d2...6a4
  4. Har du fått et vektproblem av overspisingen? Jeg overspiser også, men kompenserer ved å spise lite dagene etter, så er slank. Jeg blir også lei meg av å overspise ( feks 4000 kcal, stort sett bare søtsaker), men strever psykisk og det er jo en følelsesregulering. Jeg føler at jeg har et stort sort hull inni meg etter å ha vokst opp med omsorgssvikt, så jeg prøver å fylle det hullet. Det føles som det hjelper der og da, derfor tror jeg det blir vanskelig å slutte. Gjør det 1-2 ganger i uka. Anonymkode: d3d0f...6d5
  5. Aha. Da skjønner jeg. Anonymkode: 7c02e...d0f
  6. Mente tung misbruk. Skrev bare feil. Daglig bruk av flere rusmidler.
  7. AnonymBruker

    Hva har bidratt til stabilitet for din bipolare lidelse?

    Jeg er ikke stabil nok, men medisinering og aktivitet har bidratt at jeg er kommet et stykke på veien. Anonymkode: e0de3...9e2
  8. Jeg vil kanskje tro at det er slik for de fleste, at en ikke blir spesielt påvirket av å drikke litt av og til? Så jeg overtenker kanskje nok litt når jeg er helt avholds? Hva mener du forresten med ting misbruk? Anonymkode: 7c02e...d0f
  9. Jeg blir ikke dårlig av å drikke litt alkohol en kveld i ny og ne. Men tung misbruk derimot er ikke bra for psyken.
  10. I dag
  11. Skjønner. Da jeg fikk diagnosen så fikk jeg beskjed om att ett stabilt og "hverdagslig" liv var viktig. Altså nok søvn og ingen alkohol o.l. Så jeg har faktisk ikke turt å ta sjansen på å drikke alkohol en gang etter at jeg fikk diagnosen... Kanskje litt overkill? Men jeg er sååå redd for å bli dårlig... Anonymkode: 7c02e...d0f
  12. Mest medisiner. Men også, med unntak av sånn tre uker, rusfrihet. Før da jeg ikke gikk på medisiner ville tre uker med rus utløst en ny depresjon, men medisinene beskyttet meg.
  13. Glitter

    Hva har bidratt til stabilitet for din bipolare lidelse?

    Medisiner først og fremst, men også rusfrihet.
  14. Hva har bidratt til stabilitet for din bipolare lidelse? Medisiner, en stabil hverdag, en kombinasjon av de to eller andre ting? Anonymkode: 9f625...9a9
  15. Blir det tilsyn? Er det omfattende? Blir behandler ivaretatt? Anonymkode: 36ba8...5a7
  16. AnonymBruker

    Har du gitt en behandler en gave?

    Så nydelig! Ble hun glad for gaven? Anonymkode: a5c3a...9b1
  17. Så godt å høre at du har vært stabil! Hva tror du har bidratt til stabiliteten? Medisiner eller endring du har gjort i livet eller en kombinasjon? Anonymkode: 7c02e...d0f
  18. Hm. Ja, kanskje? Jeg tenkte ikke over at det kanskje var uprofesjonelt? Det var bare ett helt vanlig, oppstilt bilde av alle barna. Det var kanskje litt uten kontekst? Jeg har innlagt der hun jobbet så hun kom inn på rommet mitt for å snakke om noe annet (høre om det gikk bra med meg). Også spurte hun bare plutselig om jeg hadde lyst til å se bilde av barna hennes. Så jeg sa jo ja da og da lette hun etter ett bilde av dem på telefonen før hun viste det til meg også fortalte hun hva de hette og hvor gamle de var. Jeg tenkte ikke på at det var uprofesjonelt, hvorfor mener du at det er det egentlig? Anonymkode: c5826...1fd
  19. Jeg hadde psykolog som hadde bilde av datteren sin på kontoret, og hun sa det til meg og. Jeg syns det var koselig og fint. Anonymkode: a8977...dae
  20. AnonymBruker

    Har du gitt en behandler en gave?

    Ja hadde en psykolog og hun fikk englevinger øredobber som gave fra meg. Fordi hun var som en engel for meg. Anonymkode: 81d83...fea
  21. morsan

    Bruker du sminke?

    Ja, sannelig! 😁
  22. AnonymBruker

    Har du gitt en behandler en gave?

    Nei, det har jeg aldri gjort. Men jeg vurderte å gi den behandleren som hjalp meg mest og som jeg gikk lengst til ett personlig dikt når hun sluttet da, men det ble aldri til at jeg gjorde det. Anonymkode: f2eed...104
  23. I hvilken kontekst viste han bilde av barna sine? Syns det var uprofesjonelt Anonymkode: d6342...9d4
  24. Trinity80

    Spiral

    Min gynekolog mente den gangen at det kunne hjelpe med å stabilisere det hormonelt. Men jeg slet med angst og depresjon, AD hjalp veldig mye på det. Så jeg glemte hele spiral-opplegget. Var nok ikke hormonene det var noe ustabilt med😋
  25. AnonymBruker

    Hvor vanlig er det blir noe igjen med en eks ?

    Ts her vi har kjent hverandre i mange år og vi har fortsatt følelser for hverandre, selv om vi har vært i forhold med andre så har vi aldri glemt hverandre. Vi ender alltid tilbake til hverandre. Han er så trygg og god på en måte for meg. Anonymkode: 2425b...32f
  26. Ja var egentlig ikke noe bra forhold med meg. Men når en ikke kan være ærlig så viser det hva menneske det er. Jeg er glad jeg oppdaget det. Ikke et menneske jeg vil ha i livet mitt igjen. Men når en hører fra andre og som kjenner vedkommende om hva sannheten er, så er han et troll. Ikke baller til å være ærlig. Anonymkode: ea175...ec1
  27. Har lært mye ja. Men var vondt han ikke evnet å være ærlig med meg, så da er tanken om at han ikke var en troverdig mann i det hele tatt. Så er jo glad jeg oppdaget det. Han var en illusjon jeg ble forelska i. Ja er lenge siden dette skjedde. Anonymkode: ea175...ec1
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...