Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Lillemus

    Mannsutvalget 35 tiltak for å bedre likestillingen

    Og det mener du gjelder kun farens jobb da, eller?
  3. Nå var jeg ikke voksen for en mannsalder siden... En shetlandsponni er forøvrig ingen miniatyrponni.
  4. Spørs kanskje hvor mye overskudd du føler du har til det. Hvis du har en aktiv depresjon ville jeg kanskje ventet til den var godt på tilbakegang? Det er ganske krevende mht. arbeidstider og ansvar.
  5. Hvordan vet jeg forskjellen på de ulike kategoriene støttesamtaler og samtaleterapi. Anonymkode: c8303...2aa
  6. Trinity80

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Klinisk DØD. Det finnes ingen lovfestet regel for hvor lenge stansen må vare for å kunne kalles varig. Det er helsepersonell som bekrefter dødstidspunkt og dødsårsak. Ikke du og jeg.
  7. AnonymBruker

    Er det slik at noen med depresjon blir bedre og da tar livet sitt?

    Vil du anbefale å jobbe frivillig i hjelpetelefon? Selv om man strever litt selv? (Depresjon). Anonymkode: 30e3b...39e
  8.  cilie

    Mannsutvalget 35 tiltak for å bedre likestillingen

    Jeg mener foreldrene selv skal få bestemme foreldrepermisjonen. Det er ikke «likestilling» vedrørende alt som angår en fødsel. Helt naturlig at mor er med babyen etter å ha gått gravid i 9 mnd. Noen jobber er dessuten svært sårbare ved langvarig fravær.
  9. AnonymBruker

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Men klinisk død kan bety bare at hjertet har stoppet. Hjernen din får fortsatt oksygen osv så du er ikke hjernedød. Du var altså ikke helt død. Og du merket dermed heller ikke noe siden du var ikke død Anonymkode: 129af...d46
  10. AnonymBruker

    Når og når ikke er man samtykkekompetent?

    Takk for svar. Anonymkode: 9c5d2...4a5
  11. AnonymBruker

    Når og når ikke er man samtykkekompetent?

    Hvis man f. Eks er så utviklingshemmet med lav IQ at man ikke skjønner sitt eget beste. Anonymkode: 32188...ded
  12. Red du miniatyr ponni når du er voksen? Anonymkode: f464c...8f9
  13. Jeg lærte å ri privat for snart en mannsalder siden og husker at jeg fikk ikke teket på dette med lettridning - i tillegg red jeg en shetlandsponni så det humpet jo voldsomt! 😂 Så var det sommerferie og etter ferien var det som om kroppen min bare plutselig hadde skjønt det og jeg kunne lettri. Personlig synes jeg det er mye vanskeligere å sitte skikkelig ned i trav.
  14. Grendel

    Mannsutvalget 35 tiltak for å bedre likestillingen

    Jeg blir litt provosert av påstanden om at gutter er praktiske og jenter er teoretiske. Jenter har alltid vært bedre på skolen, men ikke i matematikk. Jeg tror ikke gutter har dårligere teoretiske evner. Jeg ville heller sett på hele opplegget. Mye gruppearbeid og ansvar for egen læring fungerer ikke for gutter. Jeg er samtidig enig i at det kunne vært mer praktisk rettet for noen, men ikke gutter spesielt.
  15. AnonymBruker

    Uteblitt matlyst på grunn av ekstremt farlig virus

    Er det et pulver som kan taes hvis oppkast? Jeg spyr så mye Anonymkode: e6e89...05c
  16. AnonymBruker

    Når og når ikke er man samtykkekompetent?

    Hva betyr det i praksis? Anonymkode: 9c5d2...4a5
  17. AnonymBruker

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Har du noe. Gang sett at noen dør når de dør? Kan noen være klar og få det med seg at så klarer de ikke og stresse i mot? Anonymkode: c1f0f...ae4
  18. I dag
  19. Har du gått opp 8 kg på en måned? Ønsker deg lykke til på veien videre! ⚘ Anonymkode: 8d11f...67f
  20. Tror heller det er som @ISW nevner, at de finner litt gleden igjen med å vite at tilværelsen slik de kjenner den, skal ta slutt. Dvs. en glede i å slippe. I alle fall det jeg har lest.
  21. Ja, jeg har i alle fall ridd den samme hesten hver gang så langt og det har de fleste andre også. Jeg tror man stort sett får den samme hesten hver ridetime med mindre det er noe spesielt som at hesten er sliten og ikke skal bli brukt den dagen eller sånne ting. Ja, jeg kan jo alltids høre med instruktøren ja. Takk for veldig god forklaring Jeg tror jeg på en måte har inne teorien for jeg har lest mange artikler og sett mange youtube videoer om hvordan man skal lære seg å trave i tillegg til tips fra ridelæreren. Det er vel bare det å lære det som er igjen kanskje? Men det kreves vel litt øvelse og terping å lære det kanskje? Siden kroppen kanskje skal lære seg takten til hesten og det å reise seg i takt med hesten? Kanskje litt som det å lære seg å holde balansen når man lærer seg å sykle ser jeg for meg? Anonymkode: 1835e...99e
  22. AnonymBruker

    Hva bruker du Abilify for/mot?

    Jeg har bp2 og jeg bruker den for tankekjør. Anonymkode: a4b3b...4d4
  23. Trinity80

    Capgras’ syndrom og Fregoli syndrom og vrangforestillinger

    Ja det er helt innafor. Om man frykter noe, så er det fint å få bevis på det motsatte. Spesielt når man frykter at noe er galt med ens kropp. Heldigvis har man blitt flinkere på å adressere dette i helsevesenet. Veldig godt å høre at du er under utredning. Betryggende. Jeg håper så inderlig du snakker med de som skal utrede deg, helt åpent og ærlig. For da har man størst mulighet for å få riktig behandling. Ta vare på sinn og kropp så godt du kan.
  24. laban

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Det er ikke uvanlig at gamle, sterkt reduserte mennesker bare "stenger av" helt mot slutten: De vil ikke hjelpes opp av senga og ikke mates. De kjenner godt til dette fenomenet på sykehjemmene. Det er ikke sultestreik i den forstand, det er kroppens basisfunksjoner som ikke orker mer. For at de skal slippe smerter inntil ett av organene svikter pga. manglende næring, får de ofte morfin slik at de sover/døser mye. Dette er nok ikke så ulikt de som blir svakere og svakere inntil de dør mens de sover. Det har uansett ingen hensikt å forlenge livet med noen få dager vha. behandling som bare skaper stress og frykt.
  25. Tror nok de fleste her synes det er irriterende, ikke bare meg. Så hvem skal egentlig endre seg her da?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...