Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

1. Siste time
  2. AnonymBruker

hva feiler oss med normal hjerne?

mangler det en del i oss som ikke er spesielt smarte? jeg mener nå å klare å finne på noe så man blir rik eller klare en krevende utdannelse. Jeg er bare normal kjedelig, så må jobbe en vanlig jobb med middels lønn…. Og jeg synes livet er så uinteressant og kjedelig når man likevel vet man har en hjerne som er innafor den kjedelige normalen Anonymkode: 8bc91...c92
  3. I dag
  4. Hva/hvordan svarer du? Jeg er deprimert og har angstplager. Bruker stort sett å svare "det går greit". Anonymkode: 9ad82...500
  5. Worriesome Plenty 2

Noen som vil krangle?

Dette minner meg om ungdomstiden, da var det alltids noen som spurte om vi ville ha bråk. Var du edru TS?
  6. Dorthe

Hva skal du ha til middag i dag?

Vi har vært på båttur og det ble sent så vi spiste pølse og lompe
  7. Glitter

Hvilken yrkestittel har din utreder/behandler?

Først psykolog, så behandler som psykiater og deretter som psykologspesialist akuttpsykiatri i 5 år, i løpet av de fem årene hadde jeg en annen psykologspesialist på dps. Har ellers hatt ulike behandlere og da alltid enten psykiater eller psykologspesialist.
  8. Grendel

Begynner Trump å se gammel og sliten ut nå?

Han er gammel. Bildet ser ut til å være et forstørret utsnitt. Noen har dratt litt hardt i spakene på støyfjerning fargemetning og og oppskarping.
  9. påskelilje

Viktig å være 100% sikker. Min far har alltid plukket mye sopp. Jeg turde ikke plukke uten ham før for bare 2-3 år siden. Fant ut at NÅ måtte han lære meg sine kunnskaper så godt at jeg kunne stole på meg selv. Veldig moro! Tror jeg er trygg på rundt 10 spiselige sorter nå, og det holder i massevis.
  10. Nicklusheletida

He he, nei soppturer blir det ikke på meg. I så fall måtte jeg ha tatt et kurs først, så jeg ikke tar livet av meg selv eller andre
  11. Begynn med kun denne ene tingen: Skriv ned absolutt alt du spiser hver dag i en uke. Ingenting annet. Får du til det er du klar for neste steg.
  12. Drømmeautomat

Kan AI lede til den neste bølgen av rasisme i samfunnet ?

Selv om du får dette til å fremstå som din våte drøm bør du, for din egen del, rette oppmerksomheten mot din naive forståelse av AI. Ingen AI er objektiv, og svarene du får vil avhenge av hvem som eier modellene. (Regner forøvrig med du valgte Grok for ditt eksempel.)
  13. påskelilje

Deilig! Trodde først det stod kveldssopptur! Altså for å finne sopp. Jeg har ikke fått begynt soppsanking ennå, men skal svippe bortom kantarellstedet mitt her i vest en dag før jeg skal sørover igjen 😊
  14. frosken

Prøve meg uten medisiner?

Min umiddelbare tanke er at jeg lurer på om du ønsker å slutte med lamictal i håp om at du skal få en tydelig hypomani - og dermed bli diagnostisert som bipolar. Du må huske på at dine omgivelser - dvs din sønn og din samboer - også påvirkes sterkt av dine psykiske vansker - så jeg synes det er kortsiktig tenkt at det ikke gjør noe med forverring av symptomer.
  15. Nicklusheletida

Vi er også fortsatt på fjellet. Har nettopp tatt en kveldstopptur Det ble kjøttsuppe i dag.
  16. påskelilje

Vi er på fjellet igjen. Hadde kyllinglår, maiskolber og kokte poteter til middag! Veldig lenge siden vi har hatt maiskolber, det var kjempegodt!
  17. Du vet jo hva du må gjøre og viljestyrken er det bare du som kan gjøre noe med. Det kan ingen andre hjelpe deg med. Dessuten hjelper det med trening, selv om mange sier det betyr lite. Det er ikke min erfaring. Hvis jeg trener, motiverer det meg til å spise sunt. Hvis jeg spiser sunt får jeg energi til å trene.
  18. Ja, jeg har vurdert det men det koster jo litt så har derfor foreløpig valgt det vekk. Anonymkode: d841e...450
  19. Fru2020

Enig i at det er rart å gå på tre sovemedisiner når jeg sover så mye. Men jeg sover ingenting uten. Jeg har prøvd flere varianter av å redusere/ta vekk medisiner men det har bare ført til at jeg ikke har sovet. Har alltid blitt oppfordret til å begynne på medisiner igjen. Der lengste jeg har prøvd er tre uker uten alimemazin. Jeg klarte ikke få til vanlig søvn på den tiden. Men jeg lurer på om jeg bare skal kjøre på. Kanskje kommer den naturlige evnen til å sove tilbake igjen etterhvert.
  20. Den forsvunne diamanten

Jeg er litt desperat, kan seponering av antidepressiva gi depresjon?

Tusen takk❤️ Det hjelper det også
  21. AnonymBruker

Vet ikke svaret på det du spør om ville bare ønske deg god bedring💚 Anonymkode: 50783...8a1
  22. knas

Begynner Trump å se gammel og sliten ut nå?

Har til gode å se et bra bilde av Trump, og dette var muligens det verste. Men når det er sagt, så har media en greie som sprer seg dessverre mer og mer, at det er om å gjøre å bruke bilder av mennesker med grimaser, en slags trutmunn eller overrasket ansikt for å få flest mulig til å klikke på saken. Det hele blir bare helt useriøst og jeg får lyst til å legge ned hele internett.
  23. Den forsvunne diamanten

Jeg ser nå at det virker som jeg bare postet for å få oppmerksomhet og trøst. Jeg prøver ikke å være sånn, fordi jeg fortjener ingen av delene men jeg er bare så frustrert.
  24. Jeg har sluttet på antidepressiva fordi jeg startet opp på lamictal. Serumspeil var på 10 når jeg sluttet. Nå går jeg på 300mg lamictal med 18 i serumspeil. Hadde økt angst i kanskje mer enn en mnd mens jeg gikk mer og mer ned på antidepressiva. Nå får jeg ikke sove, klarer ikke spise ordentlig, har selvmordstanker, masse skam skyld, og klarer veldig lite aktivitet. Er også innlagt på dps døgn. Jeg vet jeg må snakke med legen her, men på innkomst klarte jeg ikke snakke også ble det helg og jeg er sikkelig desperat etter noe svar. Jeg vet at det er mye som kan være psykologisk. Og mye av dette er nok min egen feil for at jeg er så inaktiv nå. Men føler meg så nedfor og sliten at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Så ja er det noe med medisiner også eller er alt bare min skyld?
  25. Sokk

Det er veldig mange medisiner. Jeg forstår godt om du ønsker å redusere. Du sover unormalt mye, men går på 3 medisiner som fremmer søvn? Det høres jo rett og slett litt rart ut.
  26. Fru2020

Jeg føler det er helt kombinasjonen, også lamictal. Går på fontex, alimemazin, truxal og imovane i tillegg. Jeg vet ikke hva jeg skal tro om diagnose. Jeg har aldri følt meg helt komfortabel med pf diagnosen da noen av diagnosekriteriene er ting jeg er veldig god på. Så er det nå de siste par årene jeg har tenkt bipolar. Jeg kjenner meg mer igjen i den diagnosen da slike svingninger har fulgt meg siden andre klasse i vgs. Jeg tenker og at medisinene kan være en årsak til utmattelsen min Medisiner se over. Diagnoser: Blandet petsonlighetsforrstyrrelse, kptsd, tilbakevendende depresjon (evt bipolar) og overspisingslidelse Neida. Han er ansatt både som terapeut og prest. Han har jobbet som behandler i mange år. Men han slutter nå til høsten for å jobbe som prest igjen. Du har et poeng u det at det kanskje ikke er rette tidspunkt nå som jeg er i nyetableringsfasen. Samtidig har jeg allerede hatt en dyp depresjon etter at vi flyttet sammen så der blir jo ikke noe nytt.
  27. Jeg følger tråden. Strever med det samme. Har du vurdert slankesprøyte? Anonymkode: b25ce...16d
  1. Last inn mer aktivitet
  • Opprett ny...