Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

1. Siste time
  2. Sokk

Prøve meg uten medisiner?

Det er veldig mange medisiner. Jeg forstår godt om du ønsker å redusere. Du sover unormalt mye, men går på 3 medisiner som fremmer søvn? Det høres jo rett og slett litt rart ut.
  3. Fru2020

Prøve meg uten medisiner?

Jeg føler det er helt kombinasjonen, også lamictal. Går på fontex, alimemazin, truxal og imovane i tillegg. Jeg vet ikke hva jeg skal tro om diagnose. Jeg har aldri følt meg helt komfortabel med pf diagnosen da noen av diagnosekriteriene er ting jeg er veldig god på. Så er det nå de siste par årene jeg har tenkt bipolar. Jeg kjenner meg mer igjen i den diagnosen da slike svingninger har fulgt meg siden andre klasse i vgs. Jeg tenker og at medisinene kan være en årsak til utmattelsen min Medisiner se over. Diagnoser: Blandet petsonlighetsforrstyrrelse, kptsd, tilbakevendende depresjon (evt bipolar) og overspisingslidelse Neida. Han er ansatt både som terapeut og prest. Han har jobbet som behandler i mange år. Men han slutter nå til høsten for å jobbe som prest igjen. Du har et poeng u det at det kanskje ikke er rette tidspunkt nå som jeg er i nyetableringsfasen. Samtidig har jeg allerede hatt en dyp depresjon etter at vi flyttet sammen så der blir jo ikke noe nytt.
  4. Jeg følger tråden. Strever med det samme. Har du vurdert slankesprøyte? Anonymkode: b25ce...16d
  5. AnonymBruker

Hvilken yrkestittel har din utreder/behandler?

Så lenge jeg gikk på DPS, i 3 år, hadde jeg en psykolog eller psykiater som behandler. Jeg ble avsluttet tidligere i år. Anonymkode: 484ca...70a
  6. Har opplevd at flere blir skikkelig ukomfortable bare man nevner psykisk sykdom.
  7. Beklager men hvis det var meg så har jeg glemt det. Skal se om jeg finner tråden. Anonymkode: d841e...450
  8. Takk for konkrete tips, skal forsøke dette! Anonymkode: d841e...450
  9. Har ikke vi nettopp hjulpet deg med dette? Hvis det ikke var deg, så let litt til du finner den tråden. Orker ikke å gjenta meg selv. Anonymkode: 3314b...210
  10. Sliter selv med å gå ned, men greier det i perioder. Sliter med overspising. Nå er jeg heldig da, for jeg liker mye sunn mat og det hjelper selvfølgelig. Skriver hva jeg vet fungerer for meg - Nok søvn. Sover jeg for lite så blir jeg ekstra sulten og får dårligere motstandskraft. Så jeg prøver å greie og få nok søvn. - Spise nok. Spiser jeg for lite, så kommer overspisingen dagen etter. - Spise noe proteinrikt før jeg spiser godteri. Da spiser jeg nemlig mindre godteri/greier å stoppe før det er blitt altfor ille. - Trene. Når jeg trener, så får jeg automatisk lyst på mer sunn mat.
  11. Sokk

En stund. Så sluttet han og jeg hadde et par timer med en psykologspesialist som skulle vurdere om jeg skulle få gå i gruppeterapi der. Svaret var nei, men de henviste meg ut til avtalespesialist, så da går jeg i gruppen hans. Jeg har ingen individuell behandler, men jeg har jo en fastlege. Men jeg har aldri blitt avspist med noen som ikke er utdannet lege eller psykolog. Hva med deg?
  12. Ja, du har jo rett i det. Men hvordan? Å "bare gjøre det" funker tydeligvis ikke for det har jeg forsøkt 100 ganger allerede. Kan vare en stund, men så plutselig går det ikke lenger. Anonymkode: d841e...450
  13. stjernestøv

Hva skal du ha til middag i dag?

take away vegetarpizza.
  14. AnonymBruker

Hva skal du ha til middag i dag?

Tagliatelle med scampi og grønnsaker. Anonymkode: e0c0d...f33
  15. AnonymBruker

Og den var behandleren din etter at diagnosen ble satt? Anonymkode: 484ca...70a
  16. Du må ta deg sammen. Så enkelt er det. Du kan ikke psykoanalysere deg til å slutte å komme med unnskyldninger. Anonymkode: b0791...c41
  17. Sokk

Mine diagnoser er satt av en overlege på DPS.
  18. AnonymBruker

pedagoger, sykepleier med spes utd., lege, sosialarbeidere med videreutd., spesialist av ulike sorter, alt avhenger av hva man utredes for. Anonymkode: a3cd2...201
  19. AnonymBruker

Hun var psykiater. Anonymkode: 484ca...70a
  20. AnonymBruker

De yngste betviler min sykdom og psykiatriske diagnoser i seg selv

Nå var poenget mitt måtehold, ikke at det ikke er ok å være åpen. Det er ikke alt som trengs å diskuteres ned på et detaljnivå eller "møtes". Mange vil ha ulike perspektiver på din diagnose og din måte å håndtere den på, ikke alle vil være enig med deg. Anonymkode: f2571...086
  21. I dag
  22. Det er rasjonelt å anta i en del tilfeller, ja. Men som pasient må man også kjenne sine rettigheter og stille krav. Empati, validering og støtte kan man få fra venner og familie. Men en psykolog har fagkunnskap og skal bruke den hensiktsmessig ut fra pasientens problemstillinger. Diagnoser er kun et hjelpeverktøy.
  23. Jeg vet veldig godt hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt sånn rent praktisk siden jeg har lest meg opp veldig mye på tema livsstilsendring og vektnedgang, men det er gjennomføringen jeg ikke klarer og feiler gang på gang og det gjør meg så sint… Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å endelig klare å gå ned i vekt? Har laget en liste med det som er vanskelig for meg og jeg ønsker å endre på: - Jeg spiser mye usunn mat, som godteri, snacks og fast food (føles nesten som en avhengighet) - Jeg spiser ofte også mye mat og sliter med å begrense meg, kan forsyne meg med både 2 og 3 porsjoner middag eller spise til at jeg blir så kvalm at jeg ikke klarer spise mer - Jeg ender ofte opp med å kjøpe med meg usunne ting når jeg er på butikken å handler - Jeg sliter med å holde meg i kaloriunderskudd, selv om jeg bare spiser så vidt under vedlikehold i forsøk på å gå ned litt i vekt Anonymkode: d841e...450
  24. AnonymBruker

Alle arbeidplasser har tilretteleggingsplikt. Hos oss har muslimene eget rom for bønn, de med ryggskade har tilrettelagte pulter, dyslektikere egne hjelpemidler, diabetikerne er åpne om sin sykdom og bruker medisin åpnet. Ellers deler man hvor man reiser på ferie, hvordan ekteskapene går og hvordan barna har det. Samtidig får vi på alle måter tid til å gjøre jobben vår. Mitt privatliv diskuteres ikke mer enn andres. Jeg syns det er trist om enkelte typer sykdom skal ties om mens andre sykdommer kan man være åpen om. Feks er de to som har vært gjennom cellegiftkurer svært åpne om alle ledd av sin sykdom. Kommentarer som din bidrar til sigma av psykisk sykdom. Anonymkode: 1ab35...fd3
  25. AnonymBruker

Lærer. Anonymkode: 86348...792
  26. ? Anonymkode: c3362...18e
  27. AnonymBruker

Litt av ulempen med å være åpen ikke bare mot sjefen men og kolleger. Jeg forstår ønsket om å være åpen, den kan være nyttig i ditt tilfelle, men dette går jo over alle støvleskaft. Minn alle på at dere har en jobb å gjøre og at det er derfor dere er der. Ikke for å diskutere privatlivet ditt. Anonymkode: f2571...086
  1. Last inn mer aktivitet
  • Opprett ny...