Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. RamonaK

Ventilere litt

Ja, kanskje det. Jeg prøvde å lese det tidligere, men fikk meg en skikkelig knekk synes det var tøft.
  3. dolmio

Slitenhet og vekt

Er på rett vei igjen nå. Synes det hjelper å skrive i denne tråden fordi jeg på den måten forplikter meg på en måte overfor de som engasjerer seg. Så takk tll dere som støtter meg. Vi er der vi var da vi startet og jeg SKAL klare dette. Måtte bare ta meg kraftig sammen. Jeg skal bli flinkere til å engasjere meg og gjøre ting samt jobbe mer med følelsene når ting butter i mot i stedet for å overspise. Jeg har dog drukket en boks cola Zero denne uka, men det var fordi jeg var så tørst og ikke hadde tilgang på drikkevann. Det var ikke godt en gang
  4. frosken

Ventilere litt

Har du lest hva dps skriver om deg i journalen din? Hvis ikke, så synes jeg du skal gjøre det slik at du kan få en indikasjon på om din opplevelse av å bli misforstått - og delvis også mistrodd - stemmer.
  5. Fionys

Forlatthetsfølelse

Heldigvis kan ingen av oss bedømme hvem som føler seg mest forlatt og ensom, og i hvilken grad de føler seg ensom. Forstår godt at du tror at den som ikke har venner og familie må føle seg mest forlatt og ensom, mens den som har venner og familie ikke bør føle seg forlatt og ensom siden de har folk rundt seg. Når det gjelder følelser finnes det ingen fasit på hvordan man føler seg. Så jeg synes det blir feil å si at den og den har det mye verre en den og den. Det er ikke alt som går å sammenlignes. Jeg har aldri hatt det så dårlig som når jeg har vært i seriøse forhold. Har det best med meg selv.
  6. laban

Hva er galt med postkassa?

Hvis det ikke er noe annet i veien med dem enn at de har tørket innestengt i en plastpose, kan du trolig få vekk lukta ved å vaske dem grundig på nytt. Det er mange underlige leveringsordninger, jeg fikk nylig en tynn liten pakke fra Bokklubben levert på døra, til tross for at det hadde vært plass til 4 - 5 slike i postkassa. Andre ting kan plutselig ligge på dørmatta, levert av avisbudet.
  7. laban

Erfaring med Helthjem?

Adressen din må eksistere i registeret som Helthjem bruker på nettsiden sin. Kan du velge riktig adresse der, finner de pakken. (Min egen adresse var feilregistrert der i starten, så jeg har snakket med dem om dette. Den er korrigert nå, men de bruker altså en ekstern "adresseleverandør".) Det er de som distribuerer morgenaviser i distriktet ditt, som henter pakken. Dermed får du beskjed om å legge den enten på dørmatta eller i postkassa, avhengig av hvordan sånt blir levert til deg og naboene. Er den større enn det slike bud aksepterer å ta med seg (og det kan variere avhengig av om de må gå et stykke eller kan kjøre helt fram), får du beskjed om å bruke post i butikk. Det er det samme hos mottaker: Den leveres helt hjem hvis de har slik distribusjon der, evt. må den hentes på post i butikk.
  8. Today
  9. Pappa ble et helt nytt menneske med risperdal. Endelig fikk jeg et godt forhold til han og oppdaget hvor flott han er
  10. Lillemus

Erfaring med Helthjem?

Har ikke alle hus i Norge fått husnummer nå? Jeg trodde det, men det stemmer kanskje ikke... Vi bor i en vei som har 3 husstander og vi bor i X-vei nr. 548 liksom... Litt snodig.
  11. Lillemus

Kjøkkenmaskin for å knuse maten

Det holder kanskje med en blender eller en liten foodprosessor? Du trenger vel ikke en diger maskin som du kan lage brøddeiger i? Jeg har dessverre ikke noen konkrete forslag, men jeg har selv hatt veldig god nytte av en stavmikser lignende denne: https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/stavmiksere/braun-stavmikser-multiquick-7-svartrustfritt-stal-med-tilbehor/?gclid=Cj0KCQjwn7j2BRDrARIsAHJkxmyzp872QCZLyB3JmitUPtFQLuuwPZuBr0BvoTL_EUbNt9reYENQLvAaAoDAEALw_wcB Den har ikke den sterkeste vispen, men den visper da både krem og eggedosis + at man kan lage smoothies, hakke nøtter og mandler osv. Den og vannkokeren er nok de småapparatene jeg har brukt mest på kjøkkenet.
  12. emilie321

Forlatthetsfølelse

Det er selvfølgelig mer ensomt å være dønn alene, det må det jo være.
  13. emilie321

Forlatthetsfølelse

Det er ikke alltid så lett å styre følelsene, men det vil vel aldri være negativt å se det positive i det en faktisk har. Da blir det kanskje litt mindre tungt
  14. AnonymBruker

Forlatthetsfølelse

Men har du noen gang opplevd å være helt alene da? Ingen familie som besøker deg, ingen kjæreste, ingen venner? Det er nok ikke lett å sette seg inn i situasjoner en aldri har vært i. Jeg tviler ikke på at man kan føle seg ensom og utrygg i et samboerskap, men det er alltid mer ensomt (med mindre man har en eller annen personlighetsforstyrrelse som gjør at man trives alene) å ikke ha noen i det hele tatt. Anonymkode: 22bdd...ccf
  15. emilie321

Forlatthetsfølelse

Ja, helt enig. Selv følte jeg meg mer ensom, forlatt og utrygg da jeg var gift.
  16. Worrisome Plenty

Jeg har aldri blitt den samme igjen, etter "psykose" i 2001-2003

Jeg gikk på haldol første gang jeg var syk. Det var en drittmedisin. Fikk ille parkinsonisme. Klarte ikke ta på meg skoa eller knyte lisser, eller ta vaske håret eller noe. Så svak som en olding var jeg. Tørket ut dopaminet fra hjernen. 16 milligram. På ett psykehjem, der den overlegne tilsynslegen ikke gadd bruke 5 minutter før etter besøk nr 4 etter jeg kom dit. Deprimert ble jeg også av den. Men det kan ha vært omgivelsene. Kronikere de fleste med grovt dissorganisert schizofreni, var de som bodde der. Dritt sted å sende en 18 åring. Jævla drittsted.
  17. AnonymBruker

Jeg har aldri blitt den samme igjen, etter "psykose" i 2001-2003

Risperdal fungerer godt som fast medisin for pasienter som sliter med hallusinasjoner/alvorlige vrangforestillinger/psykose. Det blir foretrukket regelmessig medisinering med Risperdal fremfor feks Haldol ved behov. Min erfaring er at det er lite bivirkninger av Risperdal ift andre antipsykotika. Men at dersom det først oppstår bivirkninger så er de ofte mange og kraftige. Men sjeldent alvorlige, og bivirkningene har forsvunnet fort ved seponering. Anonymkode: f40f3...46c
  18. AnonymBruker

Lamictal

Måtte du opp i høy dose for at den skulle virke på angsten? Anonymkode: 6448e...8be
  19. Yesterday
  20. AnonymBruker

Kjøkkenmaskin for å knuse maten

Skal lære meg å lage mat fra bunnen av. Skal flytte for meg selv i august og trenger litt tips til en billig kjøkkenmaskin som kan knuse maten. Helst noe som er billig og som ikke koster flere tusen kroner. Den skal kunne knuse nøtter, mandler og grove ting. Anonymkode: e5265...9e1
  21. AnonymBruker

Erfaring med Helthjem?

Da har jeg prvød, men jeg lurer veldig på, HVEM henter den? Jeg bor langt ut i gokk og ble overrasket over at de henter hos meg. Bor i et sentrum da, men ikke akkurat en kommune som er på kartet. Har ikke husnr, men de finner det vel på gpsn. Pakken er godt synlig. Men HVEM? De sender ikke ut folk til å kjøre 25 mil bare for å frakte en pakke? Så skal denne enda lenger bort igjrn? Er det den lokale posten som tar seg av det? Legger postbudet dette på trailere eller noe? Hvem leverer? Anonymkode: f3a34...9dd
  22. AnonymBruker

Forlatthetsfølelse

Man kan selvsagt føle hva man vil, men jeg tenker også at en må prøve å se det positive i hva man faktisk har. Anonymkode: 22bdd...ccf
  23. Fionys

Forlatthetsfølelse

Man kan føle seg forlatt og ensom selv med mange venner og familie.
  24. - Jeg vasker meg på hendene etter hvert toalettbesøk. Vasker av og til kranen og dørhåndtaket. Dette er virkelig bakteriesteder. Men disse bakteriene kommer like fort tilbake som de blir vasket bort så jeg gjør det ikke såååå ofte. Hendene førstnog fremst. - Tar aldri i mat uten å vaske hendene først. - Mobiltelefonen er en kjempe bombe. Denne antibackes en del, både fordi jeg synes den blir finere og fordi den blir lagt mange steder og tatt i av hender som har vært borti mye. - skyller alltid av bestikk som faller på gulvet. Ingenting som har vært der sko har tråkket kommer i min munn. - sengetøy skiftes hver 2.uke, ikke lenger enn 3 uker. Men jeg synes det er fanatisk om en skal bytte sengetøy hver uke altså. Bare være litt ren når man legger seg kanskje så blir det ikke såå skittent liksom. - dusjer håret hver 3.dag, det blir dessverre fort fett. Kjener folk som vasker håret 1 gang i uken og aldri sett de med fett hår. Håret er bakteriebombe uansett, så er ikke så stor forskjell på vask annenhver dag og et par ganger i uka. - dusjer minst hver 2.dag. Hele tiden etter jeg har vært ekstra svett. Ting er skittent om det ikke er blitt rengjort enkelt og greit. Kommer an på hvor det skal. Hva du tar på er ikke farlig, det farlige med å gå med bakterier på hendene er at vi sprer det og putter fingrene i kjeften, i håret osv og tar på mat. men jeg kan bruke samme vassglasset hele dagen, så lenge det bare har vært vann der. Anonymkode: 98094...0cf
  25. adhoc

Forlatthetsfølelse

Ikke kjemp med eller mot det. Pust. Livet er ikke smertefritt. Distraher deg selv. Rydd i en skuff. Spill Sudoku. Snakk med terapeuten din om mestringsmekanismer. Håper du har det bedre 😘
  26. RamonaK

Ventilere litt

Takk, skal prøve. Synes bare det er så flaut, og nå er jeg redd for å få dårlig rykte på dps. Føler meg ganske misforstått.
  27. RamonaK

Ventilere litt

Ja synes det blir litt raskt med jobb nå, men på sikt er det jo det jeg vil. Barna er hjemme igjen.
  28. frosken

Legen sa "du gjør det jo aldri" selvmord

Jeg tror det er uhyre sjelden at selvskadere alltid blir innlagt, det vanligste er det motsatte.
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...