Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Jeg hadde dessverre null virkning av Lamictal. Den hjelper ikke for alle med bipolar lidelse. Jeg måtte gå over til Litium. Den hjalp veldig. Så skulle ikke Lamictal hjelpe så er det jo ennå håp. Orfiiril i kombinasjon med antidepressiva evt antipsykotisk, eller Litium alene eller i kombinasjon med AD eller AP. Det er mye igjen å prøve.
  3. Drømmeautomat

    Spm om amputasjon

    Ikke lege, men dette er hva jeg tror: Fare for blodforgiftning med påfølgende død.
  4. Ja, det er synd han ikke skal fortsette som næringsminister, selv om helseminister selvsagt er en like viktig jobb. Kjenner jeg er litt skeptisk til Myrseth, som vel har lite erfaring fra næringslivet, men får håpe jeg tar feil.
  5. De må sikkert vente til at det er en grunn til å slå. Ikke slå ned fredelige folk for sikkerhets skyld bare fordi de har et rulleblad.
  6. Så lenge det er lovlig under AP-regjering så må det være greit. Vestre konkurrerer med andre bedrifter og må kunne tilby det samme. Jeg synes det er veldig bra at regjeringen i alle fall har én person som forstår næringslivet og har bygget opp noe. Det er en kul bedrift.
  7. Det har du nok rett i 😊 Og en ting som jeg ikke tenkte på som gynekologen sa til meg på timen er jo at hormonspiralen "mister" hormoner/effekt etter som årene går. Altså skiller den ikke ut like mye hormoner f.eks 3 år etter at du satt den inn som de første 1-2 årene etter at den var nylig satt inn. Så jeg vil nok miste mensen helt igjen tror og håper jeg på da. Det er jo uansett 1000 ganger bedre å ha litt blødninger/spotting sånn som nå mot store blødninger og smerter hver måned slik jeg hadde det da jeg ikke brukte noe hormonprevensjon og hadde vanlig menstruasjon... Det var jo derfor jeg endte med å velge å sette inn hormonspiral i utgangspunktet 🙂 Anonymkode: 826d8...2b3
  8. Lady HM

    Spm om amputasjon

    Jeg er gift med en som fikk beskjed om at en kroppsdel måtte amputeres pga. infeksjon - men siden det ikke var noe hastverk så ville man avvente litt. Nå, noen måneder senere har man sett at antibiotika klarte å få bukt med infeksjonen og kroppsdelen sitter der den skal.
  9. Han har vært bedriftsleder og har hatt andre hensyn å ta.
  10. Hei! Jeg har vært innlogget på e-posten min som jeg bruker stort sett daglig på den "appen" eller hva en kaller det til windows pc? Altså har jeg lastet ned outlook til pc som eget program. E-posten er hotmail.com og jeg har vært innlogget konstant i sikkert 1 år+ og aldri hatt noen problemer før. Men nå har jeg plutselig fått problemer med at ikke har tilgang og jeg skjønner ingenting? Jeg ser så vidt innboksen min med innhold men hvis jeg trykker på noe så forsvinner alt og det eneste som da står er en melding med ett varsel skilt der det står: "Ingen tilgang". Og når jeg forsøker å gå inn på "administrer konto" for å logge inn på e-posten som det står jeg skal gjøre så kommer det ikke til noen innloggings side problemet bare fortsetter (jeg kommer tilbake til "ingen tilgang" siden). Og alt bare går i sirkel. Jeg har forsøkt å fjerne kontoen også logge inn igjen men er samme problem. Hva kan jeg gjøre for å forsøke fikse dette problemet? Anonymkode: d9358...d7c
  11. adhoc

    pinnsvin i hagen....

    Er det noe jeg alltid har vært redd for, er det det.
  12. nachnoo

    pinnsvin i hagen....

    Vær glad du ikke har fått samer i plena.
  13. Lillemus

    Spm om amputasjon

    Jeg vet ikke noe som helst sikkert om dette, men når det amputeres er det vel fordi a) lemmet er så ødelagt i en ulykke at det ikke er mulig å få det til å gro sammen (typ. knust), b) koldbrann eller c) kjøttetende bakterier. Om koldbrann eller kjøttetende bakterier får fortsette å spre seg uhemmet vil man jo dø.
  14.  cilie

    Spm om amputasjon

    Nå kommer et spørsmål etter å ha lest litt for mye om amputasjoner pga betennelser. Hva skjer om kroppsdelen ikke amputeres? Det fins jo historier om de som motsetter seg og blir bra igjen. Men de jeg har lest om, har ofte vært så syke at de våkner opp uten kroppsdelene.
  15. I dag
  16. For å svare helt praktisk og uten moralvurdering på spørsmålet ditt: Du legger frem problemene dine for legen din på en måte som kan sette i gang en prosess mot uføretrygd. Ta utgangspunkt i de reelle problemene du har og overdriv/simuler nok til at det er sannsynligvis at en søknad om uføretrygd blir innvilget. Anonymkode: cf19b...35d
  17. ISW

    Majoriteten av folk her inne er smålige

    Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. De fleste her er hjelpsomme og gir gode svar. Det finnes noen unntak, og dessverre føler jeg at anonym bruker er overrepresentert blant disse. Særlig går det en igjen som liker å "tråkke" på personer med store hjelpebehov, f.eks. ved EUPF. Men du må jo gjerne prøve lykken på Kvinneguiden hvis du mener det er bedre. Det tviler jeg på at det er.
  18. Ok da så. Neste «sak». 🥱
  19. Jeg tror Arbeiderpartiet nok må lytte til fagforeninger og ansatte i bedrifter som faktisk ønsker private helseaktører. Anonymkode: c8ce8...a20
  20. snusmumeriken96

    Noen her som har anoreksi?

    Det er ingenting som heter anireksi- det er bare tull og ungdommer dom trenger oppmerksomhet... du er ikke blind- du hsr øyne
  21. Men han fronter et parti som har gått til kamp mot private helseforsikringer. Anonymkode: 3421f...32d
  22. AnonymBruker

    Noen her som har anoreksi?

    Hvordan ble du sjekket for beinskjørhet? Og var det du eller de som foreslo det? Hvem sendte henvisning for å sjekke det? Anonymkode: 2197d...907
  23. Det er pyton, men jeg vil tro det ikke blir på langt nær så ille nå som du tross alt har hatt en viss hormonvirkning av den gamle spiralen.
  24. Helseforsikringen kom på plass som del av en kompensasjonspakke i lønnsforhandlinger, etter ønske fra de ansatte.
  25. Snart bare folk som er rike som har råd til helsehjelp i dette landet. Anonymkode: c0ce1...83e
  26. Glitter

    Du som er innadvent, misunner du de som et utadvente?

    Jeg har to nære venner. Den ene har ikke tid til meg lenger pga har fått dame og hun andre bor i en annen by i landet. Så jeg er alene hver dag.
  27. Han bør få kred for realisme og for å ta vare på de ansatte. Han bør kritiseres om han ikke legger til rette også for et privat helsevesen.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...