Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Glitter

Overstått eksamen

Å så fantastisk bra!! Du skal virkelig være stolt av deg selv. Prøv å ikke tenke på om det har vært verdt innsatsen (altså om du får deg jobb) nå, men heller ta litt tid og kjenne på hva du faktisk har fått til! Også krysser jeg fingrene for at du får deg jobb også! Jeg vet ikke om jeg vil klare å jobbe som sykepleier igjen, men likevel bærer jeg en mestringsfølelse av at jeg til tross for alt klarte å komme meg gjennom studiet. Og jeg som deg håper på jobb igjen og at noen vil gi meg sjansen. Så flink du har vært! Får lyst til å synge den sangen. For du er flink flink flink flink flink flink fliiiink! Hehe.
  3. Gondor

Overstått eksamen

Tusen takk alle sammen for så oppmuntrende ord! Blir helt rørt jeg!
  4. AnonymBruker

Sommerferie - hva skal du?

Noen uker på hytta. Årlig ørretfisketur til leid hytte med kompis. Delta på diverse stevner i favoritthobbyen min. Være så mye som mulig sammen med barnebarn :-) Anonymkode: 17685...065
  5. Gondor

Overstått eksamen

Tilbringer hver sommer på Sørlandet. Holder det for å fortjene tittelen? 🙂
  6. Glitter

Nei jeg har ingen planer. Annet enn å være så lite innlagt som mulig. Og trene mye, dra til parken i byen når det er sol og ja. Det er vel det. Kanskje en fjelltur her og der. Jeg sparer alt av penger for å unngå sosialen når AAP går ut, siden jeg nok ikke er ferdig avklart høsten 2021.
  7. morsan

Katt.....

Du bør ikke slippe ut katten de første ukene den er hos dere. Den må slå seg til ro der og bli kjent med dere først. Ergo trenger dere kattedo. Selv utekatter bruker kassa innimellom, fx når det er kaldt eller regner. Kassa bør ikke stå ved siden av matskåla. Du må ha tilstrekkelig med sand oppi, og fjerne klumper regelmessig. Vi bruker EverClean fra dyrebutikken. Du må ha skåler til mat og vann. Det kan være lurt å ha et klorebrett. Katteseng er ikke nødvendig - de sover hvor de vil. (og når det er sagt: Det er lurt å bestemme seg på forhånd om den fx ikke får lov å sove i sengene (når dere er der...)) Ellers er det lurt som andre har skrevet å be om tips/ev utstyr etc fra nåværende eier. Det trolig beste tipset jeg fikk før jeg fikk katt: Ikke venn den til våtfòr om morgenen - da vil den fort begynne å vekke deg tidligere og tidligere og mase på godsaker. Lykke til - og takk for at du vil overta en voksen katt og gi den et godt hjem.
  8. dolmio

Hjemme
  9. Du er veldig glad i å skryte av utdannelsen din. Anonymkode: 2ca59...522
  10. Nicklusheletida

Jeg bestilte tur til Lofoten før jeg visste at det skulle komme Corona, så vi skal til Lofoten. Vi skal også ha ei uke i barndomsbygda mi. Sønnen spurte om jeg ville være med han å sykle rallarvegen, så det skal vi også prøve å få til. Mine ferier er alltid planlagt et halvt år i forveien 😊
  11. Vasker henda: - Når jeg kommer inn etter ærender ute - Etter toalettbesøk - Før matlaging - Før måltider der flere spiser sammen. - Ved synlig møkk. Sprit bruker jeg før jeg går inn i butikker, før jeg spiser ute, har vært på offentlig toalett med dårlig hygiene (mangel på såpe f.eks.) og om jeg en sjelden gang må forholde meg til kontanter. Skyller av frukt og grønnsaker før tilberedning, vasker kjøkkenredskaper etter bruk. Vasker klær når de lukter svette eller eller har flekker, undertøy etter en gangs bruk. Jeg foretrekker å vaske nye klær før bruk, i og med at andre kan ha prøvd dem før meg. Korona har nok gjort meg litt ekstra påpasselig. For meg er det tiltak som er greie å gjennomføre uten særlig psykisk stress.. Hadde behovet for å sikre god hygiene skapt en slik angst at det gikk utover normal trivsel og livsførsel, ville jeg vært bekymret.
  12. AnonymBruker

Er dette galt av meg?

Høres ut som om du driver med mye ønsketenkning og selvhenføring. Kan være at sønnen synes det er kleint at du er overdrevent opptatt av ham - for ham er du mest sannsynlig den halvgamle kona til faren. Anonymkode: b2a43...677
  13. Today
  14. Glitter

For mange slankepiller??

Hvorfor tok du så mange? Husker jeg riktig at det er du som er den unge personen som sliter med spiseforstyrrelser? I så fall. Ikke at jeg har noen som helst tro på slankepiller (da hadde overvektige fått de på resept og produsentene hadde ikke reklamert for det på TV med masse liten skrift under), men du blir i hvert fall ikke mer eller raskere slank av å ta mange på en gang. Så må jeg bare presisere at jeg mener ikke du bør gå ned i vekt. Jeg aner ikke noe om deg og din BMI så du må ikke ta noe av det jeg sier som tegn på at du må ned i vekt. Sier det bare da jeg vet at man med spiseforstyrrelse lett kan tolke det dit. Uansett. Håper du ikke gjør det flere ganger.
  15. FjellOgDalar

Overstått eksamen

Jeg krysser fingre og tær for at innsatsen din vil bære frukter. Det står virkelig respekt av hvordan du står på!
  16. AnonymBruker

Dropper avtaler!

Jeg har den siste tiden begynt å droppe avtaler. Kan ligge å sove istedenfor å møte opp der jeg skal. Dette er ikke noe jeg har gjort veldig lenge, men noe som har skjedd den siste tiden. Skammer meg så mye. Skulle bli ringt opp av nav i dag, men jeg sov bort timen. Nå vet jeg ikke om jeg skal ringe og beklage eller hva jeg skal gjøre. Stresser så mye. Kan fort sove 12 timer på en dag og vekkerklokka kan ringe uten at jeg hører den. Noen som har vært i en slik fase selv? Hvordan kommer man seg ut av det? Ønsker ikke å virke som en som gir blanken for jeg bryr meg om å holde avtaler. Det har jeg alltid gjort. Anonymkode: cfc9b...47a
  17. dolmio

Så inni helvetes forpliktelsesangst

Kontrollbehov?
  18. AnonymBruker

For mange slankepiller??

Ikke gjør sånnt igjen! Det er ikke bra for verken nyrene eller levra. Du har bare en kropp, ikke ødelegg den. Anonymkode: 2335a...7e8
  19. AnonymBruker

Så inni helvetes forpliktelsesangst

Og forpliktelser må til her i livet, nettopp for at vi skal holde respekten for hverandre. Jeg trenger å vite at jeg kan stole på andre. Men selv har jeg så inni helsikkes angst. Å ha en jobb hvor det kreves at man kommer tidsnok er en ting. Jeg kommer aldri for sent men har alltid angst før jeg legger meg at jeg skal forsove meg. Kontrakter er en annen ting jeg har fobi mot. Selge noe privat også. Da vippser de penger og jeg sender. Men jeg liksom redd posten skal bli stjålet og jeg blir klandret for å ikke ha sendt feks. Alt som har å gjøre med forpliktelser gir meg angst. Å få barn eller bli gravid for meg er uaktuelt da jeg vil på panikk i svangerskapet. Jeg vil gå sånn; «det er ikke for sent med abort enda» men når jeg først faktisk skal gjøre noe så trekker jeg meg også. Hva i helsikke er det der? Anonymkode: 8ad62...ba2
  20. dolmio

Kupton - unnvikende personlighetsforstyrrelse

Dette er en av grunnene til at jeg ikke har isolert meg også. Jeg klarte ikke å sette ord på det da en i tråden spurte meg, men det gjorde du
  21. AnonymBruker

Er det like godt å bare gi opp behandlingen ?

Jeg veier for og imot, for og imot. Tatt det opp det med medisin med psykologen som ikke har noe svar på det. Overlater til meg å avgjøre. Jeg klarer liksom ikke ta avgjørelser for noe for tiden så det har ikke blitt til at jeg har gått til legen. Tidligere erfaringer med cipralex og Brintelix var ikke så gode. Men når jeg ser svaret ditt så forstår jeg at antidepressiva er løsningen. Bare at siden jeg er så ofte deprimert og det svinger slik har jeg tenkt at jeg må leve et liv i depresjon eller et liv med bivirkninger. Vet nesten ikke hva som er verst. Anonymkode: 1d886...715
  22. påskelilje

Mjo... men vi har ikke så mye valg. Tungvint å forvalte eiendom 50 mil unna... Og det hos min far er for at vi skal ha det greiere når vi er der. Pusse opp et soverom som ikke er i bruk nå, som mine foreldre kan ha, så kan vi ha hele andre etasje. Jeg hadde 2 ferier i vinter uten jobbing, så det var deilig. Er egentlig ganske lat og bedagelig, så jeg ville må helst bare hatt fri-ferie, men sånn er ikke livet akkurat nå...
  23. Det er ingen fasit på dette, og terskelen for hva som er skittent er ulik. Jeg tåler mindre skitt på smokingskjorta enn på arbeidsskjorta før jeg kaller den skitten. Jeg tåler mer støv og rusk i garasjen eller i boden enn på stua før jeg synes det er skittent.
  24. stjernestøv

Overstått eksamen

Gratulerer så masse, du har grunn til å være stolt av deg selv ja
  25. kupton

Bli utredet mange ganger

Noen ganger er diagnosen(e) opplagte og stabile. Da trengs ikke gjentatte utredninger. Men til enhver ny behandlingsrunde hører det med at behandler i bakhodet har muligheten for at diagnosen ikke er korrekt. Spesielt er det viktig dersom responsen på behandling ikke er som forventet. Da må rediagnostisering gjøres.
  26. XbellaX

Overstått eksamen

Skulle nesten tro du var sørlending ;- )
  27. Gondor

Overstått eksamen

Forrykende... Jeg er veldig opptatt av språk og ord og dette ordet er det virkelig kraft over! Hmmm…. bare det å være stolt er vanskelig nok.
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...