Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. erik123

    Fratatt lappen p.g.a medisiner spm

    Går på 7,5 . Det fungerer. Ikke noe annet fungerer.. Melatonin virker ihvertfall ikke.
  3. Kayia

    Før smarttelefon var oppfunnet. Hva gjorde dere

    Jeg husker det også. Den gang var døden et naturlig utfall av livet, og selv om det var like trist å miste sine kjære utløste det ikke et traume. I dag hadde det sikkert blitt satt kriseteam rundt de som fikk slik beskjed, for å si det både tabloid og spissformulert 😇 -sa hun, og lusket ut av tråden før alle de krenkende kom med indignert vrede… 🤗
  4. AnonymBruker

    Stille krav til unge om å gå i jobb

    Holde kjeft, hvorfor det??? Anonymkode: c0fa9...e0f
  5. Babette

    Før smarttelefon var oppfunnet. Hva gjorde dere

    Og budskapet kunne være både død og alvorlig syk. Hvis vi ser bort fra at pårørende og øvrig familie burde få beskjed om dødsfall før offentligheten, synes jeg det er mer betenkelig i forhold til personvernhensyn å offentliggjøre hvem som er alvorlig syk enn død.
  6. Jeg skjønner godt hva du mener og syns du beskriver dualiteten i dette godt. Jeg er helt enig med deg. Jeg syns begrepet «takknemlighet» hører hjemme i denne diskusjonen.
  7. Babette

    Før smarttelefon var oppfunnet. Hva gjorde dere

    En kommentar til dette med bilnummer: De måtte jo sikre at det ikke var tvil om hvem meldingen gjaldt. Navn er det mange som deler. De kunne jo ha oppgitt full adresse, men bilnummer kunne ha den fordelen at familien i naboteltet på campingplassen kunne fange opp og tipse hvis den aktuelle personen ikke hadde radioen på.
  8. Ellers, vedrørende sjokoladepålegg: Det er ikke noe jeg bruker å spise, men jeg har prøvd både Nugatti og Nutella og er ikke fan! Men Sjokade derimot synes jeg er godt. Det er årevis siden sist jeg spiste det, men da med smør under. 🍫🧈
  9. påskelilje

    Før smarttelefon var oppfunnet. Hva gjorde dere

    Jeg husker det veldig godt. Husker det fra hytta i sommerferien. En alvorlig stemme, som sa både navn, bilnummeret, antatt feriested og budskap veldig tydelig.
  10. Nå har jeg prøvd knekkebrød med kaviar, ruccola og vårløk, @Nicklusheletida og det var skikkelig godt!! Takk for tipset.
  11. nachnoo

    Etisk debatt - hvor mye behandling skal ett menneske få?

    Det var nok kompetansen.
  12. AnonymBruker

    Etisk debatt - hvor mye behandling skal ett menneske få?

    Jeg fikk langt mer ut av 1 år hos psykiater ved dps for et par år siden, enn 6 år hos avtalespesialist før det. Begge psykiatere og begge behandler meg for bipolar lidelse. Likevel ga siste psykiater rett behandling, rett medisin og effektive tiltak, mens avtalespesialist «surret rundt» i årevis med lite fungerende tiltak. Aner ikke om det var kompetansen til siste psykiater som var bedre eller at vi bare hadde bedre personkjemi eller at jeg var eldre mm, Anonymkode: 81791...c91
  13. Jeg hadde i sin tid en meget flink og pragmatisk psykolog. Hun var tydelig fra etter en halvtime på at «dette trenger du AD for i tillegg til terapi». Nå tok det tid å bli frisk, men målet hennes var å lære meg konkrete teknikker, ikke snakk om hvordan jeg hadde det. Da jeg fikk panikklidelse i 2021 gikk jeg tilbake til henne, og hadde 8 timer. Det var meget effektivt.
  14. I dag
  15. nachnoo

    Etisk debatt - hvor mye behandling skal ett menneske få?

    Ja, det ligger mye her. Snakke uten mål og mening og uten en klar plan og avtaler for psykoterapien. De som ønsker å vite mer om pasientfaktorer til manglende bedring, vil ha nytte av å lese om personlighetstyper i «Big 5». Nevrotisisme står ofte i veien for fremgang i terapi.
  16. Dorthe

    Gi meg din aller beste middagsrett akkurat nå

    Jeg er ikke noe fiskemenneske og elsker biff og italiensk pizza. Men vi spiser gjerne fisk tre ganger i uka fordi mannen elsker fisk og sunt er det også 😉. I går fredag var det kokt torsk, gulrotstuing og poteter. Skikkelig gammeldags mat og slett ikke min favoritt, men det ble en pizza på kvelden i godt lag 😀.
  17. morsan

    Før smarttelefon var oppfunnet. Hva gjorde dere

    Dette med å bare se på naturen og la tankene fly har jeg fått igjen de dagene jeg setter meg på elsykkelen og sykler til/fra jobb (15-16 km). Det føles litt meditativt - en sideeffekt ved syklingen som jeg ikke hadde tenkt på fra før jeg begynte med dette. (Jeg har verken musikk eller podcast på øret)
  18. Tusen takk for gode tips. Jeg skal også høre med faren min som skal montere om hva han tenker. Men han har dessverre ikke så mye kunnskap om kjøkken han heller siden det er over 20 år siden han kjøpte sitt kjøkken, hehe. Takk for linken, jeg skal ta å lese gjennom den. Jeg håper at skap uten håndtak kan bli bra bare jeg venner meg til dem. Det var i alle fall veldig genialt i butikken når jeg prøvde det der synes jeg. Anonymkode: 41643...801
  19. Jeg forstår deg svært godt 😄
  20. farløs

    Den store avsporingstråden

    God lørdag forumfolket💐 Håper dere har fått sovet og spesielt de som trenger å sove mer fortiden. Lurer på hva det blir til middag i dag.. Klemmer💌
  21. Gratulerer så mye 😊. Jeg husker da jeg fikk kjøpe meg bolig. Utrolig god følelse. Hadde bodd i nesten 8 år i kommunal bolig med rusmisbrukere, politiaksjoner hos naboer og generelt mye bråk før jeg fikk lån så var en stor glede å få noe eget og mye bedre enn jeg hadde. Har eid i 5 år nå og trives godt.
  22. Du har nok rett i det. Men jeg har et inntrykk av at en god del går i veldig lang tid til psykolog for å «snakke». Disse kunne kanskje heller ringt oss, og så kunne psykologene drevet konkret behandling. Om dette er pga kompetansesvikt hos en del psykologer, vet jeg ikke.
  23. nachnoo

    Etisk debatt - hvor mye behandling skal ett menneske få?

    Ideelt sett - ja. Men det er faktisk slik også i psykiatrien at mange har blitt så bra som det er mulig å bli. Hvis ytterligere bedring skyldes inkompetanse i behandlingskjeden, er det synd. Men oftest skyldes det forhold ved sykdommen eller ved personen selv.
  24. Jeg syns vel heller admin og moderatorene kan slå hardere ned på de enkeltbrukerne som gjemmer seg bak anonym for å dra ut ting fra dagbøkene. Dette har vært et gjentagende problem mot særlig Glitter over flere år hvor jeg har vært her, og de gir seg aldri. Det innlegget i går var noe av det styggeste jeg har sett her inne, og minnet meg på hvorfor jeg ikke gidder å være særlig aktiv her inne mer.
  25. Gratulerer så mye, så gøy! 🥰
  26. ISW

    Fratatt lappen p.g.a medisiner spm

    Det er ikke farlig så lenge du ikke får behov for å øke dosen.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...