Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 27 år med diagnosen PCO. For en tid siden ble min partner og jeg enige om at tiden var inne for å prøve å få barn. Jeg har nå nettopp blitt ferdig med den tredje og siste tbl.kuren med Pergotime. En behandling jeg har respondert godt på i følge bl.prøvene.Problemet som nå har oppstått er at min partner har fått panikk..! Vi kan ikke prøve på å få barn nå, om vi ikke er enige om en så viktig beslutning. Spørsmålet mitt er derfor om jeg, ved å avslutte forsøket på å bli gravid nå, har forspilt mine sjanser til å få hjelp til å bli gravid senere. Jeg har et meget sterkt barneønske. Jeg er svært fortvilet og sint over at min partner kan utsette meg for dette, siden han ga uttrykk for at han ikke, på noen som helst måte var i tvil om dette på forhånd. Men skal dette gjennomføres må man jo være to om det. Håper jeg kan få et svar på dette. Det betyr veldig mye for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100011-infertilitetsbehandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Kjære deg

Stakkars deg.....jeg tror jeg skjønner hvordan du har det, da jeg også har pcos....

Detvar dårlig gjort av han. Jeg kan dessverre ikke svare det du spør om. Det kan jo tenkes at det bare er litt akutt engstelse for alt ansvaret for barnet.

Hvis jeg var deg har jeg forsøkt å få barnet, sjansene for oss pcos'ere er jo ikke alltid de største:) Det er jo mulig at han vil klare å forberede seg på barnet de ni måndene den ligger i magen...

Gjør hva du synes er best - og LYKKE TIL

hilsen meg

Mette Moen, Gynekolog

Pergotime setter i gang eggloesning som ofte uteblir hos de med PCOS. Du kan gjennomgaa en slik behandling igjen senere naar parforholdet er mer stabilisert. Det er fint at behandlingen virker paa deg. Hvis du er overvektig boer du forsoke aa redusere vekten, og i all fall ikke legge paa deg om du er normalvektig. Det bedrer dine senere muligheter. Hvis du ikke har bloedning i det hele tatt uten behandling, boer du evt faa behandling med f.eks. Provera med 2-3 maanereds mellomrom for aa faa bloedning.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS du behoever ikke aa bebreide din partner, det er ikke skjedd noen skade. Ta 'behandlingen' som en positiv test!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...