Gå til innhold

Gravid- igjen.... redd for ny ex-u

Gjest En ikke mest oppegående trebarnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest En ikke mest oppegående trebarnsmor

Jeg er en jente på 38 år, med tre friske barn over småbarnstadiet. Jeg har tidlige i ung alder en sen abort i 18 uke, og hadde for knappt 3 år siden et svangerskap utenfor livmoren som som måtte akuttopereres ved laparskopi. I den siste tiden har jeg vært veldig sliten, tiltaksløs, ryggsmerter, magesmerter, nedkjørt, orker ikke å spise noe særlig da det kommer opp like fort som det går ned. Sover ekstremt mye. Siste mens første dag er ca 15-16 februar,.positiv g test 3 april. Utsatt denne lengst mulig med andre ord i uke 7 eller fosterets uke 5. Når kan jeg gå til lege for å få sjekket og sett noe ved ultralyd. som igjen kan se hvordan embroet ligger. Jeg er fysisk helt kjørt og føler at dette ikke er et normalt svangerskap, selvom det kan være det...men jeg er så pass "nedkjørt" at jeg ikke fungerer, Kanskje en lungebetennelse i starten av februar enno sitter i . Jeg vil ikke fly til legen før tiden... før noe er synlig på ultralyd selv om de kan se hcg og utviklingen av hcgtitler økende eller fallende.. Håper du kan gi et svar. jeg vet at har man hatt en ex-u tidligere er man i risikosonen for ett nytt, og jeg er heller ikke så ung lenger. Håper på svar

Jeg må komme meg på bena så snart som mulig med tre aktive barn i skolepliktig alder. Tusen takk for evt svar:-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100104-gravid-igjen-redd-for-ny-ex-u/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man regner svangerskapets varighet fra siste menstruasjon og du er altsaa over 7 uker. (ikke 5 uker) Da skal man tydelig kunne se foster med hjerteaksjon i livmoren. Hvis du tidligere har hatt graviditet utenfor livmor, er det ikke urimelig aa faa det avklart med en tidlig ultralyd.

Jeg haaper alt er normalt og oensker deg lykke til med svangerskapet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...