virrvirr Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 (har lagt det inn under -seksualitet- også, veit ikkje kvar dette spm. høyrer heime). Er det mulig at ein person som er 100% hetrofil (kva nå det er, men ingen -naturlig- tiltrekkning til motsett kjønn) kan leve fullt ut lykkelig i lag med same kjønn, på alle vis? Kan ein fungere seksuelt slik? Eg annser meg sjølv som heilt 100% hetrofil, og eg elsker -besteveninna- mi som er homofil. Ho trur me kan leve i lag, men eg er i tvil om eg kan vera lykkelig slik, sjølv om eg veit eg kan gjera alt -for- henne. Kan alle hetrofile utvikle seksualitet til same kjønn som er likeverdig slik det er med motsett kjønn? Eller om eg -begynner- med dette er det dømt uansett, og vil kun øydelegge vennskapet? Er det andre som har erfaring med dette? Og kor viktig er seksualitet i eit forhold uansett om ein elsker nokon som person? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100513-er-%C3%A5-elske-nokon-nok-kan-hetrofil-leve-lykkelig-som-homofil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Dette er det bare du som kan kjenne og finne svaret på - for vi vet aldri hva fremtiden bringer av følelser og tiltrekning. Men vi kan anslå i stor grad... Du betegner deg som hundre prosent heterofil. Hva baserer du det på? Seksuell tiltrekning eller også inkludert følelsesmessig tiltrekning? Du sier du elsker venninnen din. Kunne du tenkt deg å blitt gammel sammen med henne? Føler du sjalusi hvis en noen andre viser interesse for henne? Kan følelsene dine sammenliknes med den følelsesmessige tilknytning du føler til menn? De fleste homo- og bifile - meg selv inkludert, har sett på oss selv som heterofile. Frem til vi innså at det er ens eget kjønn en er skapt for. For noen av oss merket vi dette først som fysisk begjær mot noen av vårt eget kjønn, for andre av oss, så var det personen/den følelsesmessige tiltrekningen som var tilstede først. Dette er individuellt. Hva du er, vet ikke jeg. Men, du må for all del finne ut hva du føler mest for. Ta den tiden du trenger, og hvis hun elsker deg, så gir hun deg også den tiden det tar for deg? Hvis du ikke føler seksuell tiltrekning til denne damen, så tror jeg ikke at du vil bli så lykkelig som du kunne blitt, uansett om du elsker henne på alle andre måter eller ei. Jeg tror ikke at du kan fungere seksuellt sammen med henne hvis du ikke føler begjær og lyst. Hun vil nok ha det godt, men ikke så godt som dersom du også nøt det. Og for deg så vil det sannsynligvis føles "feil". Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100513-er-%C3%A5-elske-nokon-nok-kan-hetrofil-leve-lykkelig-som-homofil/#findComment-570073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.