Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg leste innlegget ditt litt lengre ned her ang. hvorfor befruktede egg stopper og dele seg.

Jeg har lyst til å fortelle deg min historie med håp om at det kanskje kan hjelpe dere.

Jeg og mannen min har også vært igjennom 3 ICSI-forsøk med det samme resultat som dere. Eggene var "trege" til å utvikle seg og stoppet opp etter dag to.

Vi byttet sykehus (til Porsgrunn) og der ville de prøve vanlig IVF på 4 av de 12 eggene jeg fikk ut på 4.forsøk.

De syntes at prøven til husbonden ikke var så "elendig", at de ville prøve dette.

Resultatet ble: De 8 eggene som det ble foretatt ICSI på, utviklet seg akkurat like dårlig som de 3 første forsøkene vi hadde.............MEN de 4 eggene med vanlig IVF, der ble alle befruktet og delte seg SUPERT!! Tenk det!!

Et av IVF-eggene har jeg nå i magen og jeg er 3 mnd på vei med et lite nurk.

Det jeg vil råde deg til, er å spørre legen din om de ikke kan prøve vanlig IVF på et par av dine egg på neste runde, for å se hvordan det blir. Vi fikk beskjed om at ICSI var det eneste alternativet for oss på RH-Oslo, men der tok de feil!! Det ser ut som om utviklingen på eggene ble bedre når rumpetrollene fikk gjøre jobben selv.

Det er verd et forsøk. Det er jo i utg.pkt dere som bestemmer.

Lykke til!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100596-til-kevaho/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Smia!

Takk for ditt svar.

Ved 1.forsøket tok vi IVF på alle egg. Da ble bare 2 befruktet av 9 st. De delte seg fint og satte inn dem, men dessverre uten hell etter 2 uker.

Legen syntes at det var større sjanse for at flere egg skulle bli befruktet med icsi....det var jo sant!.... 4 av 8!men da sluttet jo som sagt alle å dele seg..?

Skal på 3.forsøk i sommer....kan be å få prøve 50/50.

Takk for ditt svar!

Lykke til videre med graviditeten.

Klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100596-til-kevaho/#findComment-572667
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...