smia Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Heisan! Jeg leste innlegget ditt litt lengre ned her ang. hvorfor befruktede egg stopper og dele seg. Jeg har lyst til å fortelle deg min historie med håp om at det kanskje kan hjelpe dere. Jeg og mannen min har også vært igjennom 3 ICSI-forsøk med det samme resultat som dere. Eggene var "trege" til å utvikle seg og stoppet opp etter dag to. Vi byttet sykehus (til Porsgrunn) og der ville de prøve vanlig IVF på 4 av de 12 eggene jeg fikk ut på 4.forsøk. De syntes at prøven til husbonden ikke var så "elendig", at de ville prøve dette. Resultatet ble: De 8 eggene som det ble foretatt ICSI på, utviklet seg akkurat like dårlig som de 3 første forsøkene vi hadde.............MEN de 4 eggene med vanlig IVF, der ble alle befruktet og delte seg SUPERT!! Tenk det!! Et av IVF-eggene har jeg nå i magen og jeg er 3 mnd på vei med et lite nurk. Det jeg vil råde deg til, er å spørre legen din om de ikke kan prøve vanlig IVF på et par av dine egg på neste runde, for å se hvordan det blir. Vi fikk beskjed om at ICSI var det eneste alternativet for oss på RH-Oslo, men der tok de feil!! Det ser ut som om utviklingen på eggene ble bedre når rumpetrollene fikk gjøre jobben selv. Det er verd et forsøk. Det er jo i utg.pkt dere som bestemmer. Lykke til!! Vennlig hilsen 0 Siter
kevaho Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 Hei Smia! Takk for ditt svar. Ved 1.forsøket tok vi IVF på alle egg. Da ble bare 2 befruktet av 9 st. De delte seg fint og satte inn dem, men dessverre uten hell etter 2 uker. Legen syntes at det var større sjanse for at flere egg skulle bli befruktet med icsi....det var jo sant!.... 4 av 8!men da sluttet jo som sagt alle å dele seg..? Skal på 3.forsøk i sommer....kan be å få prøve 50/50. Takk for ditt svar! Lykke til videre med graviditeten. Klemmer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.