Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Loette28 i nesten 3 måneder nå.. Var på sjekk for noen dager siden for å få ny resept. Da helsesøster målte blodtrykket mitt oppdaget hun at det hadde økt litt.. (Fra 120/80 til 130/85, jeg er 17 år)

Dette mente hun var litt høyt, men jeg fikk klarsignal fra legen til å fortsette på pillene, ettersom de inneholdt veldig lite hormoner..

Er det noen andre som har opplevd økt blodtrykk av p-piller? De fleste bivirkninger skal gå vekk etter 3 måneder, går blodtrykket også ned til normalt da?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100676-p-piller-og-%C3%B8kt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest til melonia

Du kan jo bytte til noe annet.. hormonspiral f.eks gir mindre hormoner og mindre bivirkninger av den grunn. Det samme med den nye p-ringen, som anbefales. Og du slipper å ta p-pillen hver dag.. Jeg synes det er fint med prevensjon som er "der nede" og ikke går gjennom hele kroppen. P-pinnen er også ny.

Du kan jo bytte til noe annet.. hormonspiral f.eks gir mindre hormoner og mindre bivirkninger av den grunn. Det samme med den nye p-ringen, som anbefales. Og du slipper å ta p-pillen hver dag.. Jeg synes det er fint med prevensjon som er "der nede" og ikke går gjennom hele kroppen. P-pinnen er også ny.

Takk for tipsene! :)

Men jeg vil helst ikke sette inn spiral, ettersom jeg trossalt er bare 17 år!

Dessuten mente legen at jeg fremdeles kunne gå på pillene, siden det var såpass lite horomoninnhold i de!

(Har også en mistanke om at jeg var litt nervøs/stresset da jeg målte blodtrykket)

Men får håpe trykket går ned ved neste konsultasjon! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...