Gå til innhold

Vanskelige dager...

Anbefalte innlegg

Gjest Char Em

Jeg er en moden jente på 19 år, i forhold med en (til tider) fantastisk nerd-gutt på 25 år. Vi har nå vært sammen i snart 9 månder, og bodd sammen meste parten av den tiden.

Jeg har aldri i mitt liv, til tross for et tidligere langvarig forhold, følt så utfattelig sterke følelser for noen, og jeg ser på meg selv som er svært, svært heldig jente som har funnet "den rette" for meg. Følelsene jeg føler for han er så reine og fine. Og ekte.

*Jeg er lykkelig,

*jeg er kvitt mye av den uroen som før alltid hylte inni meg,

*jeg er tent hver gang vi har sex,

*Jeg føler en sikkerhet som jeg ikke vet hvor kommer i fra, på ham og på forholdet,

*Alt er rett og slett helt nytt, og nydelig for meg, til tross for at jeg har opplevd en del i mitt unge liv så langt...

Så til problemene:

Jeg våknet oppp i dag, og følte meg helt elendig. Kjærlighetslivet mitt har vært igjennom en kjøttkvern.

I går kom problemene i bøttevis. Små og store samlivs problemer:

*Buksen hans ble ødelagt (og skylden ble lagt over på meg, noe jeg i bestefall kunne si meg 1/2 enig i).

*Han trykket meg ut av det jeg satt og skrev på pcen, uten å lagre.

*Jeg trykket av pcen når han skrev, som en svært barnslig hevn (var frustrert fordi jeg ikke følte meg respektert).

Midt i kranglen tok han opp mobilen min, og begynte å trykke hektisk. Jeg, mitt fjolls, tenkte at jeg måte stole på ham selv om vi kranglet. Ikke før langt senere på dagen fant jeg ut hva han hadde gjort.

*Han slettet alle meldingene i innboksen på mobilen min. Dette er et stort problem for meg, for meldingene betyde SÅ utrolig mye for meg.

Der var meldinger fra før vi traff hverandre (møtes på spraydate), første gang han skrev at han var glad i meg, interne spøker, små kjærlighets erklæringer osv.

Fikk ingen fornuftig svar på hvorfor han gjorde det. og jeg er mer en bare skuffet over ham. Føler at han stjal litt av vår kjærlighet og tilintet gjorde den. Meldingene var viktig for meg.

* Ble helt kald innvendig, men samtidig var jeg redd for å gjøre ham noe vondt (fordi jeg bryr meg om ham). Ente opp med å gjøre ufarlige små ting som han kunne rette opp igjen i, ting med enkle løsninger.

Dette hjalp ikke i det hele tatt, for meldingene var uerstaterlige.

"Snakkes med ham", men visste at han ikke kunne si noe for å rette det opp igjen. Slettet alle meld hans + telefonlisten. Det hjalp heller ikke. Følte meg bare verre.

>>Så toppet det hele seg opp ved at han sier at han ikke tror på at jeg føler noe av det jeg føler for ham.

"At jeg ikke elsker ham. At han ikke er mer en helt spesiell i mitt hjerte. At sexlivet mitt er likt nå som det alltid har vært." Han sa jeg brukte "fine" ord, på ting som ikke var slikt. Og jeg er helt lamslått...

Jeg har alltid trodd at steder der det er kjærlighet føler partene omtrent det samme, men at han ikke tror på følelsene jeg har for ham vil vel bety at han ikke vet hva jeg snakker om, fordi han ikke føler det selv?

Jeg forklarer aldri i detaljer om hvorfor sexlivet med ham er så fantastisk, samlignet med tidligere opplevelser, for jeg vil han skal ta meg på ordet. Selv om jeg hadde hatt 1000 sexpartnere før ham ville dette vært spesiellt. Jag har nådd så mange nye høyder innen nytelse, innen det å gi og jeg har aldri opplevd å ikke være tent på ham. Aldri!!

Og å elske, hvordan forklare det? Har brukt ordet mye før, i alle sammenhenger ("jeg elsker å spise is" f.eks.), men den følelsen jeg har for ham er det bare en av. Den er helt unik. Helt spesiell.

Viktige detaljer: Han var jomfru og uten noen seriøse forhold bak seg. Jeg har vært i 1 langt forhold + noen urelevante sexpartnere.

Jeg skal jobbe i syden noen månder nå, og vil resie i fra et stabilt forhold.Jeg må innrømme at jeg nå har blitt litt mer skeptisk til om forholdet faktisk tåler den påkjenningen.

Så spm., som er kommer ut av denne lange fortellingen:

*Hva kan gjøres og må gjørest for å få ting til å gå bedre igjen? For å komme oss over dette.

* Hvorfor tror han ikke på kjærligheten jeg har for ham?

* Hvorfor gjør han sånne kalde ugjennomtenkte ting når han er sint?

- Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre det?

- Må jeg slutte å stole på ham når han er sint?

*- Hvordan få ham til å forstå hva jeg føler for ham?

Vær så snill å hjelp meg, og takk til dere som gadd å lese igjennom dette lange innleget! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100684-vanskelige-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke dere høres særlig modne ut noen av dere, jeg... Å krangle over en ødelagt bukse, boikotte hverandres PC-arbeid uten å lagre, slette sms og tlf-liste på hverandres mobiler... Høres ut som ganske barnslige løsninger på et problem.

Kanskje dere begge trenger å vokse opp litt mer og lære å kommunisere med ord fremfor å "terrorisere" hverandre med små handlinger :)

Først og fremst nå, syns jeg du skal _snakke_ med han om gårsdagen. Og forhåpentligvis blir dere enige om at dere begge oppførte dere lite voksent og at neste gang tar dere heller tak i problemet og snakker ut om det.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100684-vanskelige-dager/#findComment-571385
Del på andre sider

Gjest til char em

Mye barnslig oppførsel her... Jeg foreslår at dere snakker ordentlig sammen, og får alt fram som dere tenker på. Kanskje han ikke føler det samme som deg? Ta en pause mens du er i utlandet, og se om dere savner hverandre.. Muligens passer dere ikke sammen annet enn når det gjelder sex? Hva mener du med "nerd" type (var det det du skrev?)? Kan du tenke deg å leve sammen med han alltid, ha barn sammen? Barnslig oppførsel med sletting av div., men det kan vel mange gjøre når man er sint. Tenk nøye over hva du føler for typen, og er han ærlig mot deg? Om han er nå, har han vært det før? Du er ung.. kanskje du skulle være singel en stund?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100684-vanskelige-dager/#findComment-571392
Del på andre sider

Annonse

Gjest barnslig

Dette er bagateller, ikke noe annet. Hvis det er et så stort problem for dere at det ødelegger noe i forholdet deres, så bør dere nok tenke over om forholdet deres faktisk er noe å satse på.

Ta oppholdet i syden som en ny mulighet, så får dere se hvordan det går...

Og reaksjonene deres er mildt sagt barnslige, for barnslige for en 25-åring, men minst like barnslig for en 19-åring som kaller seg moden. Sorry. Du klarer deg nok uten meldinger og du lagrer vel såpass ofte at du ikke mistet alt for mye på pcen heller (hvis ikke, begynn med det, så er du forberedt til neste krangel).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100684-vanskelige-dager/#findComment-575132
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...