Gå til innhold

Det blir nok ikke oss to

Anbefalte innlegg

Gjest fælemeg

Jeg har truffet en jeg liker godt og vi har vært "sammen" i et par månders tid nå.

Problemet er at jeg er glad i personen, men at jeg merker at det ikke er en jeg kan dele resten av livet med. Jeg er småforelsket, men ikke noe mer. Jeg vet med meg selv at det er denne følelsen som gjør meg blind nå, og som bidrar til at jeg overser så mange sider jeg vet jeg vil få problemer med å takle på sikt.

Personen er forelsket i meg og jeg har ikke lyst til å såre. Hvordan skal jeg si fra om hva jeg føler på en mest mulig skånsom måte og uten at denne får følelsen av å ha blitt utnyttet? Den det gjelder har veldig få forhold bak seg og er veldig forsiktig og sårbar(tror jeg).

Jeg føler på en måte at jeg har trengt all denne tiden for å finne ut om det kunne bli oss to. Problemet er at personen virker så inmari forelsket i meg og samtidig redd og har flere ganger spurt om jeg er den typen som plutselig bare kutter all kontakt.

Jeg kunne tenke meg å gjøre det slutt nå før forholdet tas opp til det nivået der man begynner å tenke at det skal bli oss to for all framtid. Problemet er at det virker som personen allerede har tatt det spranget.

- Bør jeg bare fortsette i samme spor og håpe på at vi begge finner ut at det ikke er noe å satse på?

- Bør jeg gjøre det slutt kort og brutalt (riv-av-plaster-varianten) framfor å trekke det ut?

- Skal jeg fortsette i samme duren, men hinte litt om at det kanskje ikke kan bli oss, eller slutte å ta initiativ sånn at personen kanskje får et annet syn på meg?

Er i en situasjon der jeg fortsatt tror "the one" eksisterer, så jeg vet ikke om jeg har tid til å la en sommer gå med å til å la dette trekke ut.

Tar imot alle tips og råd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101166-det-blir-nok-ikke-oss-to/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tornerose

11

• carma

10

• Bassisten

3

• musikeren

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg har vært i samme situasjon. Jeg merket etter bare noen måneder at den andre parten allerede så på forholdet som et som skulle vare hele livet, mens jeg ikke hadde et fnugg av følelser og visste godt at jeg aldri ville klare å leve med denne personen resten av livet. Så jeg gjorde det fort og brutalt, og han tok det greit heldigvis.

Tenk på hvordan du selv ville ha likt at han skulle taklet situasjonen hvis det var omvendt. Ville du ikke bli mye mer såret hvis dere holdt sammen i mange år og det plutselig viste seg at han ikke følte noe for deg, enn om han slo opp etter bare en kort stund? Det er ikke rettferdig overfor ham at du "prøver ut forholdet" vel vitende om at han har sterke følelser. Har du lyst å vente å se det ann, så fortell ham det i det minste, legg kortene på bordet og la ham ta avgjørelsen om det er verdt å vente på følelsene dine eller om dere skal bryte tvert. Lykke til.

Gjest Neinei

Jeg har vært i samme situasjon. Jeg merket etter bare noen måneder at den andre parten allerede så på forholdet som et som skulle vare hele livet, mens jeg ikke hadde et fnugg av følelser og visste godt at jeg aldri ville klare å leve med denne personen resten av livet. Så jeg gjorde det fort og brutalt, og han tok det greit heldigvis.

Tenk på hvordan du selv ville ha likt at han skulle taklet situasjonen hvis det var omvendt. Ville du ikke bli mye mer såret hvis dere holdt sammen i mange år og det plutselig viste seg at han ikke følte noe for deg, enn om han slo opp etter bare en kort stund? Det er ikke rettferdig overfor ham at du "prøver ut forholdet" vel vitende om at han har sterke følelser. Har du lyst å vente å se det ann, så fortell ham det i det minste, legg kortene på bordet og la ham ta avgjørelsen om det er verdt å vente på følelsene dine eller om dere skal bryte tvert. Lykke til.

1. Ikke tenk på hvordan du ville at det skulle bli gjort, hadde situasjonen vært motsatt. Kvinner og menn er forskjellige her, så det blir bare feil.

2. Prøv å få han til å dumpe deg. Det er mye lettere å dumpe enn å bli dumpet. Still håpløse krav til han, vær sjalu, eiesyk, kontrollerende og sur, så dumper han deg nok.

1. Ikke tenk på hvordan du ville at det skulle bli gjort, hadde situasjonen vært motsatt. Kvinner og menn er forskjellige her, så det blir bare feil.

2. Prøv å få han til å dumpe deg. Det er mye lettere å dumpe enn å bli dumpet. Still håpløse krav til han, vær sjalu, eiesyk, kontrollerende og sur, så dumper han deg nok.

Det var et utrolig barnslig svar, det er slik fjortisser dumper hverandre men ikke voksne mennesker.

Annonse

Gjest Neinei

Bull-fucking-shit. Eg har blitt dumpa eg og, og den metoden du skisserer er ikkje måten å gjera det på - uansett.

Jeg har vært i NØYAKTIG den situasjonen hun beskriver, og det er helt klart slik jeg ville foretrukket det.

Greit at ikke alle har samme mening, men å tro at jenter i 20-åra kan sette seg inn i denne situasjonen, er tåpelig.

Så hun skal nedverdige seg selv til å spille et langt skuespill for han, hvor hun har rollen som bitch slik at han kan dumpe henne - for å skåne han mot å føle seg dumpa??

Du er 14 år, ja...?

Mitt innlegg hadde hvertfall innhold. Ditt var helt tomt.

Nei, innlegget ditt hadde null innhold. Kan du forklare meg _hvordan_ forskjellen mellom menn og kvinner er relevant i denne situasjonen? Kan du også forklare meg _hvorfor_ det er bedre å gjøre seg til et ufyselig menneske istedet for å være ærlig.

Så du synes altså det er bedre å vite at kjæresten din spiller skuespill for deg og later som om det er du som slår opp når dere begge vet at det er hun, istedet for at dere snakker gjennom det som voksne mennesker?

Annonse

Jeg har vært i NØYAKTIG den situasjonen hun beskriver, og det er helt klart slik jeg ville foretrukket det.

Greit at ikke alle har samme mening, men å tro at jenter i 20-åra kan sette seg inn i denne situasjonen, er tåpelig.

Dakar...

Hvis du foretrekker å bli spillet skuespill for slik at du skal slippe følelsen av å bli dumpet i stedet for å face fakta, så er du ikke mye mann.. LOL!

Gjest Neinei

Nei, innlegget ditt hadde null innhold. Kan du forklare meg _hvordan_ forskjellen mellom menn og kvinner er relevant i denne situasjonen? Kan du også forklare meg _hvorfor_ det er bedre å gjøre seg til et ufyselig menneske istedet for å være ærlig.

Så du synes altså det er bedre å vite at kjæresten din spiller skuespill for deg og later som om det er du som slår opp når dere begge vet at det er hun, istedet for at dere snakker gjennom det som voksne mennesker?

Les innlegget ditt en gang til. Det inneholder en kjempestor selvmotsigelse.

Gjest Neinei

Dakar...

Hvis du foretrekker å bli spillet skuespill for slik at du skal slippe følelsen av å bli dumpet i stedet for å face fakta, så er du ikke mye mann.. LOL!

Det har du nok rett i.

Etter 3 selvmordsforsøk og lengre tid hos psykolog så stemmer det bra.

Kanskje er det nettopp en slik situasjon hun ønsker å unngå?

Les innlegget ditt en gang til. Det inneholder en kjempestor selvmotsigelse.

Jeg gidder ikke diskutere mer med deg, du skjønner åpenbart ingenting og jeg tviler sterkt på at du er en dag over 18 (og det er det tydeligvis flere her som gjør). Du unngår spørsmålene mine, så det er helt tydelig at du ikke har belegg for det du snakker om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...