Gå til innhold

Det blir nok ikke oss to

Anbefalte innlegg

Gjest Neinei

"Hvis du lever et liv der du fokuserer på at alle andre skal ha det bra, så får du det ikke så værst selv heller."

Det kommer helt an på hvor kravstor og hensynsfull den andre er! Å kreve at et menneske skal lyve for sin kjæreste, spille skuespill, oppføre seg på en måte som ikke gjenspeiler den hun/han egentlig er og være generelt ufyselig når hun/han egenlig ikke er det - det vil jeg kalle å være ganske så kravstor og egoistisk :o)

Hvis du bare strekker deg og gir og gir til andre, og aldri får noe tilbake, så får du det ikke særlig godt selv.

Man kan strebe etter å gjøre livet bra for andre, men man må også sørge for seg selv. Ansvar for seg selv har _alle_ mennesker.

"Å kreve at et menneske skal lyve for sin kjæreste, spille skuespill, oppføre seg på en måte som ikke gjenspeiler den hun/han egentlig er og være generelt ufyselig når hun/han egenlig ikke er det - det vil jeg kalle å være ganske så kravstor og egoistisk."

Selvsagt - ingen kan kreve det, er du gal!!!! Men man kan gjøre det av godhet.

"Hvis du bare strekker deg og gir og gir til andre, og aldri får noe tilbake, så får du det ikke særlig godt selv."

Faktisk så gjør du det, dersom du klarer glede deg over det faktum at du gleder andre.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tornerose

11

• carma

10

• Bassisten

3

• musikeren

1

Mest aktive i denne tråden

"Å kreve at et menneske skal lyve for sin kjæreste, spille skuespill, oppføre seg på en måte som ikke gjenspeiler den hun/han egentlig er og være generelt ufyselig når hun/han egenlig ikke er det - det vil jeg kalle å være ganske så kravstor og egoistisk."

"Hvis du bare strekker deg og gir og gir til andre, og aldri får noe tilbake, så får du det ikke særlig godt selv."

Faktisk så gjør du det, dersom du klarer glede deg over det faktum at du gleder andre.

"Selvsagt - ingen kan kreve det, er du gal!!!! Men man kan gjøre det av godhet."

Jeg syns det er så langt fra godhet som man kan komme - derfor hadde jeg ikke klart å gjøre det :o)

"Faktisk så gjør du det, dersom du klarer glede deg over det faktum at du gleder andre."

Du kan gi så mye mat du bare vil til de sultne barna i Afrika, men du dør om du ikke får noe mat selv.

Skal man bare leve gjennom andre?

Skrulling.

Hva ville skjedd om hun gjorde som du sa? JO, FYREN VILLE BLI ENDA MER SÅRET. HAN VILLE IKKE SKJØNNE HVA SOM VAR GALT MED HAN SIDEN HUN KUNNE VÆRE SÅ STYGG MED HAN SOM IKKE HADDE GJORT NOE GALT!!!

JEG MISTENKER STERKT AT EN VISS FYR JEG KJENNER FØLGER DEN DER OPPSKRIFTA DI, OG TRO MEG ; DEN FUNKER JÆVLI DÅRLIG!"!

OG DU HAR ET SÆRDELES SKRUDD BILDE AV HVA SOM ER EGOISTISK OG HVA SOM ER Å TA HENSYN. NARRER DEG SELV.

Gjest Neinei

"Selvsagt - ingen kan kreve det, er du gal!!!! Men man kan gjøre det av godhet."

Jeg syns det er så langt fra godhet som man kan komme - derfor hadde jeg ikke klart å gjøre det :o)

"Faktisk så gjør du det, dersom du klarer glede deg over det faktum at du gleder andre."

Du kan gi så mye mat du bare vil til de sultne barna i Afrika, men du dør om du ikke får noe mat selv.

Dersom du VET at andre får det bedre av den grunn, hvordan kan det da være "langt fra godhet"?

Du er ikke nødt til å sulte ihjel for å sørge for at andre får det godt.

Annonse

Gjest Neinei

Skrulling.

Hva ville skjedd om hun gjorde som du sa? JO, FYREN VILLE BLI ENDA MER SÅRET. HAN VILLE IKKE SKJØNNE HVA SOM VAR GALT MED HAN SIDEN HUN KUNNE VÆRE SÅ STYGG MED HAN SOM IKKE HADDE GJORT NOE GALT!!!

JEG MISTENKER STERKT AT EN VISS FYR JEG KJENNER FØLGER DEN DER OPPSKRIFTA DI, OG TRO MEG ; DEN FUNKER JÆVLI DÅRLIG!"!

OG DU HAR ET SÆRDELES SKRUDD BILDE AV HVA SOM ER EGOISTISK OG HVA SOM ER Å TA HENSYN. NARRER DEG SELV.

Enten så tar du feil, ellers så gjør han en dårlig jobb.

Dersom du VET at andre får det bedre av den grunn, hvordan kan det da være "langt fra godhet"?

Du er ikke nødt til å sulte ihjel for å sørge for at andre får det godt.

Dette er så elementært at jeg tror ikke jeg gidder å diskutere det. Jeg har sagt hva jeg mener igrunn :o)

God påske! :o)

Hva liker du med personen, og hva misliker du med den?

Du kan sammenligne og se hva som veier tyngst, og så se om det er verdt å gi forholdet en sjanse.

Hvis ikke - burde du slå opp, men hvordan er ikke lett å si. Jeg foreslår at du føler deg fram for hvordan du og den personen vil takle det på en best mulig måte i ettertid.

1. Ikke tenk på hvordan du ville at det skulle bli gjort, hadde situasjonen vært motsatt. Kvinner og menn er forskjellige her, så det blir bare feil.

2. Prøv å få han til å dumpe deg. Det er mye lettere å dumpe enn å bli dumpet. Still håpløse krav til han, vær sjalu, eiesyk, kontrollerende og sur, så dumper han deg nok.

Bizarroworld?

God bedring, og lykke til med selvutviklingen din!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...