Gå til innhold

Fjerning av deler av livmor

Anbefalte innlegg

Bitten & Randy

Har fått beskjed om at jeg må fjerne deler av livmoren......noe som vil bli gjort med lazer.........lurer på om jeg kan bli gravid etterpå? Og om menstruasjon vil fortsette som før? Kan jeg fortsatt ha spiralen som nylig ble satt inn? Ønsker ikke flere barn pga min sykdom.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101282-fjerning-av-deler-av-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mener du at en del av livorhalsen skal fjernes paa grunn av celleforandringer, konisering? Man fjerner da bare den ytterste del av livmorhalsen (1-2 cm), man faar normale menstruasjoner og kan bli gravid. Du kan fortsatt ha spiral. Hvis du med sykdom mener dette, er det ingen grunn til aa avstaa. Graviditeten forloeper vanligvis helt normalt, en sjelden gang kan livmorhalsen aapne seg for tidlig, men da kan man sette en traad paa.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bitten & Randy

Mener du at en del av livorhalsen skal fjernes paa grunn av celleforandringer, konisering? Man fjerner da bare den ytterste del av livmorhalsen (1-2 cm), man faar normale menstruasjoner og kan bli gravid. Du kan fortsatt ha spiral. Hvis du med sykdom mener dette, er det ingen grunn til aa avstaa. Graviditeten forloeper vanligvis helt normalt, en sjelden gang kan livmorhalsen aapne seg for tidlig, men da kan man sette en traad paa.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Det er kun deler av selve livmoren som skal fjernes.....livmorhalsen blir ikke berørt.......og eggstokkene er helt fine........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...