Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

45

• Dorthe

21

• shandy

9

• Zakk Wylde

8

Mest aktive i denne tråden

Hva er egentlig moral? Ting man gjør/ikke gjør for å ikke sette seg i en utsatt situasjon. Slutt å bry deg om hva andre tenker så får du det mye bedre.

Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg, er en grei leveregel.

Hva som er moralsk galt med to eller flere individer som har frivillig sex, aner jeg ikke.

Mange rare folk her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576890
Del på andre sider

Hvorfor var sammenligningen dum?

Du skrev at dersom folk ikke hadde hatt ONS så hadde det heller ikke vært så mye sykdommer rundt forbi.

Jeg skrev jeg var helt enig.

Jeg skrev at dersom folk ikke kjørte bil, så hadde det ikke vært bilulykker heller.

Det er sant, og sammenligningen er åpenbar da det er enkelte ting man trenger her i livet. Man trenger bil, vi tross ulykkene, og vi trenger sex, og trosser det faktum at det kan medføre sykdommer og i verste fall død.

Ja, jeg så du var enig på et punkt, men allikevel er sammenlikningen rimelig dum.

Kjønns sykdommer har vært i uminnelige tider. Det er en enkel måte å unngå dette på. Man blir sammen med en person som ikke har kjønnssykdommer og disse holder seg til sex med hverandre. Man får den sexen man trenger, hvertfall i godt fungerende forhold.

Altså ser det ut som kjønns sykdommer er en advarsel til menneskeheten om at man ikke skal hoppe fra den ene til den andre. Jo fler hopp, jo større sjangs !

Bil er et en nyere teknisk oppfinnelse, og ikke en genetisk medfødt egenskap, derav mener jeg sammenlikningen blir for dum !

Bil har riktignok blitt noe man har blitt avhengi av, men likevel.

Men hvorfor var forresten spørsmålet om du syntes ONS markedet er for lite dumt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576892
Del på andre sider

Og sex med noen man ikke eier hemninger for er selvsagt det beste.

Men har man ingen slik så bør man likefullt kunne ha sex, da sex for mange er veldig viktig.

Å gå flere år uten sex bare fordi man ikke har noen fast partner hadde ikke jeg maktet.

Det er ditt valg, og ditt liv. Dog må du regne med at du kanskje får deg en på trynet, den dagen du finner DEN rette. Det er mulig hun har et annet syn på saken, og ikke vil ha deg.

Om du unnlater å fortelle, sier det noe for en person som vil vite antallet, og denne får da mistanke. Hun finner garantert ut, om du ikke vil fortelle. Det er alltid noen som gjør det, om ikke du vil/er ærlig.

Nå er det mulig du skryter på deg mer enn hva godt er, og vi har hatt denne diskusjonen før, så den behøver vi ikke ta en gang til.

Dette handler ikke om å dømme deg, eller andre. Det er kun mitt syn, og om du ikke vil ha en fast partner, så er det bedre å ha ei fast elskerinne.

Jeg vet ikke jeg, men jeg kan ikke fatte og begripe hva folk finner i ONS, og det viser seg jo gang på gang at de som har hatt det angrer. Det går ann å bruke hodet litt - det finnes ikke noe som helst "kult" med onspersoner. Det er bare så synd for dem, at de ikke oppdager det selv, før det er for sent.

Du er rett og slett for gammel SierDuDet, til å ha et så platt syn på sex og kjærlighet. Har du noen gang elsket? Du merker forskjellen den dagen du gjør det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576893
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg så du var enig på et punkt, men allikevel er sammenlikningen rimelig dum.

Kjønns sykdommer har vært i uminnelige tider. Det er en enkel måte å unngå dette på. Man blir sammen med en person som ikke har kjønnssykdommer og disse holder seg til sex med hverandre. Man får den sexen man trenger, hvertfall i godt fungerende forhold.

Altså ser det ut som kjønns sykdommer er en advarsel til menneskeheten om at man ikke skal hoppe fra den ene til den andre. Jo fler hopp, jo større sjangs !

Bil er et en nyere teknisk oppfinnelse, og ikke en genetisk medfødt egenskap, derav mener jeg sammenlikningen blir for dum !

Men hvorfor var forresten spørsmålet om du syntes ONS markedet er for lite dumt?

Vel, hvis du tror på høyere makter og at det er en mening med det hele, samt at kjønnsykdommer er guds tegn til menneskeheten om at vi skal holde oss til en, og bare en, partner, så skal jeg ikke argumentere mot det.

Det er tross alt så fjernt fra min tankevirksomhet som det kan få blitt.

Dessuten er det faktisk ikke alle som har en partner, men likevel har et stort behov for sex.

"Men hvorfor var forresten spørsmålet om du syntes ONS markedet er for lite dumt?"

Fordi jeg har en sexpartner og derfor ikke trenger å benytte meg av ONS, selv om jeg kan benytte meg at det dersom jeg vil. Kan, fordi jeg ikke er sammen med noen.

Jeg har hatt i snitt ett ONS per år de siste 3 åra, så ONSmarkedet interesser meg fint lite.

Men folk må få gjøre som de vil. Det er mitt poeng. Jeg får sex uansett, og driter i hva andre gjør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576895
Del på andre sider

Hva som er moralsk galt med to eller flere individer som har frivillig sex, aner jeg ikke.

Mange rare folk her.

Jeg er helt enig med deg. Sier som shandy, hva andre gjør i senga er ikke min sak. Man skal gjøre som man ønser og drite i hva andre mener. Jeg gjør akkurat hva jeg vil men selvfølgelig ikke noe som skader noen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576896
Del på andre sider

Men så lenge man ikke er i et fast forhold så passer man på å bruke kondom og da får man ikke kjønnssykdommer. At folk er idioter og har sex med ukjente uten er deres egen dumhet. Man kan ikke bruke det som et argument mot ONS.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576901
Del på andre sider

Det er ditt valg, og ditt liv. Dog må du regne med at du kanskje får deg en på trynet, den dagen du finner DEN rette. Det er mulig hun har et annet syn på saken, og ikke vil ha deg.

Om du unnlater å fortelle, sier det noe for en person som vil vite antallet, og denne får da mistanke. Hun finner garantert ut, om du ikke vil fortelle. Det er alltid noen som gjør det, om ikke du vil/er ærlig.

Nå er det mulig du skryter på deg mer enn hva godt er, og vi har hatt denne diskusjonen før, så den behøver vi ikke ta en gang til.

Dette handler ikke om å dømme deg, eller andre. Det er kun mitt syn, og om du ikke vil ha en fast partner, så er det bedre å ha ei fast elskerinne.

Jeg vet ikke jeg, men jeg kan ikke fatte og begripe hva folk finner i ONS, og det viser seg jo gang på gang at de som har hatt det angrer. Det går ann å bruke hodet litt - det finnes ikke noe som helst "kult" med onspersoner. Det er bare så synd for dem, at de ikke oppdager det selv, før det er for sent.

Du er rett og slett for gammel SierDuDet, til å ha et så platt syn på sex og kjærlighet. Har du noen gang elsket? Du merker forskjellen den dagen du gjør det.

Platt syn fordi jeg liker sex?

For øvrig har jeg aldri sagt at jeg har hatt mange ONS, da jeg ikke har det. Jeg har stort sett, i hvert fall de siste 3 årene, enten vært i et forhold eller hatt en elskerinne. Det har jeg også nå.

Jeg trenger altså ikke å ha ONS.

Jeg har også alltid svart ærlig på spørsmål fra jenter om hvor mange jeg har hatt sex med, og jeg har aldri fått noe pes pga det, men så er heller ikke tallet skremmende høyt, i hvert fall ikke når man tar i betraktning at mitt lengste forhold er på 6 mnd, og at jeg derfor har vært singel store deler av min seksuelt aktive alder.

24, tror jeg tallet er (cirkus), hvorav ca 10 enten har vært kjærester eller elskerinner, 3-4 har jeg hatt sex med minst to ganger, altså sitter vi igjen med ca 10 ONS, 6 av de i løpet av årene 19-25, altså 1 i året, og så har det vært ca 4 de siste 3 årene.

Ser ingen grunn til å unnskylde dette, og spør damene så får de svar. Liker de ikke svaret så er det deres loss.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576903
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Sier som shandy, hva andre gjør i senga er ikke min sak. Man skal gjøre som man ønser og drite i hva andre mener. Jeg gjør akkurat hva jeg vil men selvfølgelig ikke noe som skader noen.

Jeg så også at Shandy sa det, men hun mener åpenbart noe annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576904
Del på andre sider

Hva er egentlig moral? Ting man gjør/ikke gjør for å ikke sette seg i en utsatt situasjon. Slutt å bry deg om hva andre tenker så får du det mye bedre.

Vi er nok langt mer enige en du fikk inntrykket av. Mitt forje innlegg var egentlig humoristisk ment. Muligens var det ingen (bortsett fra meg) som lo av kommentaren min.

Personlig mener jeg det er moralsk forkastelig å dømme andre for ting en ikke har noe med, som sexualvaner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576905
Del på andre sider

Annonse

Mange rare folk her.

>Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg

Jeg hadde satt stor pris på at dama over gangen hadde kommet inn til meg i natt og vekket meg med litt sensuell masasje.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576908
Del på andre sider

>Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg

Jeg hadde satt stor pris på at dama over gangen hadde kommet inn til meg i natt og vekket meg med litt sensuell masasje.

Ja, jeg vet at der ortaket der ikke alltid stemmer.

F.eks. tenker jeg ofte det samme som det du åpenbart tenkte der, når jeg hører dette ordtaket.

Men generelt er det en fin leveregel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576909
Del på andre sider

tigertrollet

"Hva angrer man på? Hvorfor?"

De jeg har angret på har vært fordi jeg var for full og lot meg rive med der og da. Men som du sier, det er ofte på byen (i alkoholsituasjoner) man treffer sexpartnere så det er en balansegang.

I og med at dømmekraften er proporsjonal med alkoholinntaket kan det fort føre til at man våkner med panikk i blikket.

Ikke fordi at sexen i seg selv var dårlig. Men kvaliteten på den henger forsåvidt tildels sammen med alkoholinntaken også da.

Men etter et par dager så bryr man seg ikke. Gjort er gjort og svelgt er svelgt..:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576910
Del på andre sider

Jeg er mye eldre enn SDD men mener faktisk det samme som han. Jeg har vært singel tilsammen i 20 år og da mener du at jeg skulle være uten sex alle di årene.

Synes det er vanskelig å finne en mann som oppfyller mine krav, ja, jeg er sikkert kravstor. Men foretrekker å være alene framfor å være sammen med en nestbest. Ikke at jeg har hatt så mange ONS men noen blir det på 20 år. Kan fremdeles telle dem på to hender. Men alle har behov for nærhet og sex innimellom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576911
Del på andre sider

"Hva angrer man på? Hvorfor?"

De jeg har angret på har vært fordi jeg var for full og lot meg rive med der og da. Men som du sier, det er ofte på byen (i alkoholsituasjoner) man treffer sexpartnere så det er en balansegang.

I og med at dømmekraften er proporsjonal med alkoholinntaket kan det fort føre til at man våkner med panikk i blikket.

Ikke fordi at sexen i seg selv var dårlig. Men kvaliteten på den henger forsåvidt tildels sammen med alkoholinntaken også da.

Men etter et par dager så bryr man seg ikke. Gjort er gjort og svelgt er svelgt..:-)

Nettopp. Gjort og gjort og svelgt er svelgt. Fatter ikke helt at dette er noe man må syte med resten av livet, eller i det minste i mange år, så sant man ikke har gått på en smell med sexen i form av en svært skadelig sykdom eller andre ting som gir konsekvenser for framtiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576913
Del på andre sider

Platt syn fordi jeg liker sex?

For øvrig har jeg aldri sagt at jeg har hatt mange ONS, da jeg ikke har det. Jeg har stort sett, i hvert fall de siste 3 årene, enten vært i et forhold eller hatt en elskerinne. Det har jeg også nå.

Jeg trenger altså ikke å ha ONS.

Jeg har også alltid svart ærlig på spørsmål fra jenter om hvor mange jeg har hatt sex med, og jeg har aldri fått noe pes pga det, men så er heller ikke tallet skremmende høyt, i hvert fall ikke når man tar i betraktning at mitt lengste forhold er på 6 mnd, og at jeg derfor har vært singel store deler av min seksuelt aktive alder.

24, tror jeg tallet er (cirkus), hvorav ca 10 enten har vært kjærester eller elskerinner, 3-4 har jeg hatt sex med minst to ganger, altså sitter vi igjen med ca 10 ONS, 6 av de i løpet av årene 19-25, altså 1 i året, og så har det vært ca 4 de siste 3 årene.

Ser ingen grunn til å unnskylde dette, og spør damene så får de svar. Liker de ikke svaret så er det deres loss.

"Ser ingen grunn til å unnskylde dette, og spør damene så får de svar. Liker de ikke svaret så er det deres loss."

Ingen har sagt at du trenger å unnskylde deg. Som sagt det er ditt liv, og ditt valg.

Faren, eller muligheten om du vil er jo fortreffelig stor for at du treffer en likesinned, og da er jo alt greit.

Gjør du ikke det, er det ikke hennes tap, men ditt - men dette skjønner du ikke.

Men ok, jeg tror jeg går å legger meg, skal tidlig opp i morgen :-(

Så god natt til deg og andre :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101304-ons-ting/page/4/#findComment-576914
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...