Gå til innhold

"Søte" gaver til gutter/menn?

Anbefalte innlegg

Gjest God Påske

Hva synes gutter/menn om å få litt "jentete" gaver - fra jenter? Har kjøpt en påskegave til en jeg liker godt, hadde tenkt å overrekke i kveld. Men begynner å få litt kalde kyllingføtter, hehe. Det er en kaninbamse komplett med liten blomsterbukett og eggekurv. Syntes den var søt, og litt morsom siden han jeg vil gi det til er (eller prøver å være) en ganske tøff type.

Hva tror dere, blir han fornærmet?

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101357-s%C3%B8te-gaver-til-guttermenn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han blir glad. Vi blir alltid glade for gaver, og den bamsen hørtes jo søt ut :)

Sånne gaver skal være litt søte. Det hadde tross alt, sannsynligvis, ikke gjort samme inntrykk om du ga han 10 liter motorolje :)

Hva med 10 liter babyolje i stedet for? Jeg ville personlig fått problemer med (hva faen er en) kaninbamse. Man må jo smile og si takk, men hvor skal man gjøre av udyret?

Annonse

Hva med 10 liter babyolje i stedet for? Jeg ville personlig fått problemer med (hva faen er en) kaninbamse. Man må jo smile og si takk, men hvor skal man gjøre av udyret?

Man smiler, sier takk og kaster faenskapet i kjellern etter at man har fått sitt.

Hva en kaninbamse er? Tja... Godt spørsmål, faktisk.

*Ser meget skeptisk ut* Men så er ikke jeg verken mann eller gutt da. :o) Sikkert søt.

Jeg kan da ikke skrive "ikke verken"? Det er da vel overhode ikke rett grammatikk? Og skrives grammatikk med en eller to m'er? Nei, nå skal jeg gå og legge meg. Tror jeg.

Gjest God Påske

Man smiler, sier takk og kaster faenskapet i kjellern etter at man har fått sitt.

Hva en kaninbamse er? Tja... Godt spørsmål, faktisk.

Vel han tok da imot den i hvert fall. Så ut som han ikke visste hvor han skulle gjøre av den, men kjørte hjem med den i passasjersetet :o)

Når jeg hører på dere gutta her så får jeg vel sjekke at han ikke hiver den så snart han kommer hjem, hmf. På den annen side har han ikke "fått sitt" enda, så da sparer han den vel om han følger deres ensporede tankegang ;o)

Jeg kan da ikke skrive "ikke verken"? Det er da vel overhode ikke rett grammatikk? Og skrives grammatikk med en eller to m'er? Nei, nå skal jeg gå og legge meg. Tror jeg.

Du har rett, det er ikke korrekt å skrive "ikke...hverken". Kutt ut ikke, så blir det rett. Forøvrig skriver jeg hverken med H først, vet ikke helt om dette er endret til å akseptere din måte å skrive det på. Kanskje noen kan opplyse oss om det?

Annonse

Du har rett, det er ikke korrekt å skrive "ikke...hverken". Kutt ut ikke, så blir det rett. Forøvrig skriver jeg hverken med H først, vet ikke helt om dette er endret til å akseptere din måte å skrive det på. Kanskje noen kan opplyse oss om det?

Hverken skrives hverken, ja Tornerose :)

Verken er jo noe helt annet..

Hverken skrives hverken, ja Tornerose :)

Verken er jo noe helt annet..

Ok, til tross for mine knappe 25 år synes jeg alltid at tillatte skriftformer forandres hele tiden. Jeg har lært å skrive hverken med H, men det skulle ikke forundre meg om det var lov å skrive det uten. :-)

Ok, til tross for mine knappe 25 år synes jeg alltid at tillatte skriftformer forandres hele tiden. Jeg har lært å skrive hverken med H, men det skulle ikke forundre meg om det var lov å skrive det uten. :-)

Dæven, sjekket nå og det er faktisk lov med begge deler. Jaja... Faktisk står det: hverken, konj.; se verken.

Jeg kommer aldri til å skrive hverken uten h! :)

Det heter nå "verken" - og ikke "hverken"... Mulig at begge former allikevel anses som korrekt - jeg kan ikke slike regler lenger :-(

Se flg fra bokmålsordboka: : verken konj (fra da. hverken, gda hwærki(n), jf norr hvár(t)ki 'ikke noe av to') bare i uttr verken - eller sideordnende konj som uttrykker en nektelse som sammenfatter to (el. flere) ledd hun kan v- lese eller skrive / være v- for eller imot / jeg kan ikke komme v- i dag eller i morgen .

Hvis man slår opp på "hverken" så blir man bare henvist til "verken"...

Det er ikke bare lov å skrive det uten, ser til og med ut til at det er uten h som er rett stavemåte:

hverken

(hverken) se *verken .

verken

I verken -et (lty werken, adj av werk 'opptrevlet tauverk') (hjemmevevd) stoff med renning av bomull og veft av ull.

II verken konj (fra da. hverken, gda hwærki(n), jf norr hvár(t)ki 'ikke noe av to') bare i uttr verken - eller sideordnende konj som uttrykker en nektelse som sammenfatter to (el. flere) ledd hun kan v- lese eller skrive / være v- for eller imot / jeg kan ikke komme v- i dag eller i morgen.

Kilde: http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

I min norsk-engelsk / engelsk-norsk står det kun verken uten H. Hverken tror jeg er en skrivemåte som er ute av bruk for leeenge siden. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...