Gå til innhold

impotens

Anbefalte innlegg

persan1365380508

Hei

Jeg er en 50 år gammel gutt/mann som i alle år har hatt et godt sexliv.Den siste tiden har jeg ikke fått reisning,det kom ikke plutselig men gradvis over litt tid.det vil si at jeg får litt reisning men på ingen måte bra til å ha samleie noe som aldrig har vært no problem.Jeg er uførtrygdet og for noen mnd siden fikk jeg av min lege et preparat som heter Sarotex ,kan dette ha innvirkning på mitt problem.bruker sarotex pga at smertene i overkroppen skal dempes og at jeg da skal få bedre søvn.Samtidig kan jeg fortelle det at jeg har fått en veldig øresus eller en forferdelig piping i ørene.Kan dette som jeg her har beskrevet kunnet besvares er jeg glad for det.

Vennlig hilsen

Per Erik

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101464-impotens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Impotens og/eller nedsatt libido (sexlyst), samt tinnitus (øresus) er registrerte bivirkninger med Sarotex, dette iflg. Felleskatalogen. Det kan være at bivirkningene er av forbigående art (i begynnelsen av behandlingen), eller at man med en regulering av dosen kan redusere plagene.

Ta kontakt med legen din og ta opp disse tingene. Kanskje har han/hun andre medisiner du kan få prøve ut, som vil gi mindre bivirkninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101464-impotens/#findComment-578241
Del på andre sider

http://www.felleskatalogen.no

Søk på Sarotex. Begge de bivirkningene du nevner kan komme av Sarotex.

Tinnitus = øresus

Nedsatt libido = Nedsatt sexlyst

Impotens er også nevnt.

(Sikkert forbigående om du eventuelt skulle slutte)

----------------------------

Hentet fra Felleskatalogen:

"Bivirkninger:

Vanlig i begynnelsen av behandlingen og kan ofte kontrolleres ved en individuell tilpassing av dosen.

Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Munntørrhet, konstipasjon, kvalme, forandret smaksoppfatning.

Hud: Økt svettesekresjon. Metabolske: Vektøkning. Psykiske: Somnolens, forvirring, konsentrasjonsforstyrrelser, minsket libido.

Sentralnervesystemet: Tremor, svimmelhet, hodepine, parestesier, ataksi.

Sirkulatoriske: Postural hypotensjon, palpitasjoner, takykardi, EKG-forandringer som forlenget QT-intervall, QRS-forlengelse, forandringer av AV-ledning, AV-blokk. Syn: Akkommodasjonsforstyrrelser, mydriasis.

Urogenitale: Impotens. Øvrige: Tretthet. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Diaré, oppkast.

Hud: Utslett, urticaria, ødem i ansikt og tunge. Hørsel: Tinnitus.

Psykiske: Hypomani, mani, angst, søvnløshet, mareritt.

Sentralnervesystemet: Kramper. Sirkulatoriske: Hypertensjon. Syn: Økt intraokulært trykk. Urogenitale: Urinretensjon.

Sjeldne (

Hud: Håravfall, fotosensitivitet. Lever: Økt transaminase og alkalisk fosfatase, gulsott.

Metabolske: Vekttap. Psykiske: Anoreksi, delirium (hos eldre), hallusinasjoner (hos schizofrene). Sirkulatoriske: Arytmier. Øvrige: Feber."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101464-impotens/#findComment-578242
Del på andre sider

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Har sjekket mulige bivirkninger for Sarotex. Som du ser er manglende libido – impotens og øresus (Tinitus) vanlig. Det er mulig legen din kan finne alternative medisiner som virker bedre for deg.

Beskrivelse av bivirkninger for Sarotex: (Kilde: Felleskatalogen)

Bivirkninger: Vanlig i begynnelsen av behandlingen og kan ofte kontrolleres ved en individuell tilpassing av dosen. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Munntørrhet, konstipasjon, kvalme, forandret smaksoppfatning. Hud: Økt svettesekresjon. Metabolske: Vektøkning. Psykiske: Somnolens, forvirring, konsentrasjonsforstyrrelser, minsket libido. Sentralnervesystemet: Tremor, svimmelhet, hodepine, parestesier, ataksi. Sirkulatoriske: Postural hypotensjon, palpitasjoner, takykardi, EKG-forandringer som forlenget QT-intervall, QRS-forlengelse, forandringer av AV-ledning, AV-blokk. Syn: Akkommodasjonsforstyrrelser, mydriasis. Urogenitale: Impotens. Øvrige: Tretthet. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Diaré, oppkast. Hud: Utslett, urticaria, ødem i ansikt og tunge. Hørsel: Tinnitus. Psykiske: Hypomani, mani, angst, søvnløshet, mareritt. Sentralnervesystemet: Kramper. Sirkulatoriske: Hypertensjon. Syn: Økt intraokulært trykk. Urogenitale: Urinretensjon. Sjeldne (

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101464-impotens/#findComment-583606
Del på andre sider

Har sjekket mulige bivirkninger for Sarotex. Som du ser er manglende libido – impotens og øresus (Tinitus) vanlig. Det er mulig legen din kan finne alternative medisiner som virker bedre for deg.

Beskrivelse av bivirkninger for Sarotex: (Kilde: Felleskatalogen)

Bivirkninger: Vanlig i begynnelsen av behandlingen og kan ofte kontrolleres ved en individuell tilpassing av dosen. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Munntørrhet, konstipasjon, kvalme, forandret smaksoppfatning. Hud: Økt svettesekresjon. Metabolske: Vektøkning. Psykiske: Somnolens, forvirring, konsentrasjonsforstyrrelser, minsket libido. Sentralnervesystemet: Tremor, svimmelhet, hodepine, parestesier, ataksi. Sirkulatoriske: Postural hypotensjon, palpitasjoner, takykardi, EKG-forandringer som forlenget QT-intervall, QRS-forlengelse, forandringer av AV-ledning, AV-blokk. Syn: Akkommodasjonsforstyrrelser, mydriasis. Urogenitale: Impotens. Øvrige: Tretthet. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Diaré, oppkast. Hud: Utslett, urticaria, ødem i ansikt og tunge. Hørsel: Tinnitus. Psykiske: Hypomani, mani, angst, søvnløshet, mareritt. Sentralnervesystemet: Kramper. Sirkulatoriske: Hypertensjon. Syn: Økt intraokulært trykk. Urogenitale: Urinretensjon. Sjeldne (

Kostet det DER 100 kr?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101464-impotens/#findComment-583645
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...