Gå til innhold

Fant ham i senga med en annen kvinne

Anbefalte innlegg

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du er rasende og har lyst til å straffe mannen din som går til sengs med en kollega rett foran øynene på deg. Det er som å få et takras i hodet. Dine ønsker om å såre og ødelegge for mannen din kan jeg skjønne, men du kommer ikke langt med dem, når det gjelder barna. Jeg tror ikke det er noen god ide og la ham ha barna hele tiden, slik du antyder, for å "hindre" ham i utroskapen med kollegaen. Det skal også veldig mye til for å frata faren samvær etter et samlivsbrudd, pga hans mishandling av deg.

På en eller annen måte råder jeg deg til å få mannen i tale. Ta kontakt og be om en skikkelig prat for hvordan forholdet står til. Hva vil han gjøre nå? Har han flyttet ut for godt? Mange som plutselig stuper ut i et nytt forhold, får kalde føtter etter noen uker, og kommer tuslende tilbake og ber om få komme inn i familehuset igjen. Men det skjer slett ikke med alle. Dersom han ikke vil snakke med, synes du skal kontakte en rådgiver for å hjelpe deg.

Jeg tror du vil få god hjelp ved å ringe til familiekontoret (er ca. 60 av dem i Norge)og be om hjelp til hvordan du skal gå frem i forhold til å søke separasjon, forholdet til barna og faren osv. For å få fri rettshjelp må du ha svært lav inntekt. Sjekk selv på internett.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• shandy

4

• Atene

2

• KaVa

2

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Jeg forstår at du er rasende og har lyst til å straffe mannen din som går til sengs med en kollega rett foran øynene på deg. Det er som å få et takras i hodet. Dine ønsker om å såre og ødelegge for mannen din kan jeg skjønne, men du kommer ikke langt med dem, når det gjelder barna. Jeg tror ikke det er noen god ide og la ham ha barna hele tiden, slik du antyder, for å "hindre" ham i utroskapen med kollegaen. Det skal også veldig mye til for å frata faren samvær etter et samlivsbrudd, pga hans mishandling av deg.

På en eller annen måte råder jeg deg til å få mannen i tale. Ta kontakt og be om en skikkelig prat for hvordan forholdet står til. Hva vil han gjøre nå? Har han flyttet ut for godt? Mange som plutselig stuper ut i et nytt forhold, får kalde føtter etter noen uker, og kommer tuslende tilbake og ber om få komme inn i familehuset igjen. Men det skjer slett ikke med alle. Dersom han ikke vil snakke med, synes du skal kontakte en rådgiver for å hjelpe deg.

Jeg tror du vil få god hjelp ved å ringe til familiekontoret (er ca. 60 av dem i Norge)og be om hjelp til hvordan du skal gå frem i forhold til å søke separasjon, forholdet til barna og faren osv. For å få fri rettshjelp må du ha svært lav inntekt. Sjekk selv på internett.

Loven om fri rettshjelp er endret.

Egenandelen forsvinner, og inntektsgrensen er satt opp til 230.000 for enslig person.

Lovendringen trer i kraft 1. september 2003.

Loven om fri rettshjelp er endret.

Egenandelen forsvinner, og inntektsgrensen er satt opp til 230.000 for enslig person.

Lovendringen trer i kraft 1. september 2003.

Vincent

Det er nå hun trenger advokat, men opplysningen var grei.

Hun trenger det også fremover - systemet går tregt, men det er viktig å ha en advokat, eller to fra første stund.

Jeg skjønner ikke hvordan en slik "mann" kan eller bør oppdra barn - ja, i det hele tatt være i nærheten av dem. Å oppdra barn er jo tross alt mer enn å bare gi dem kjærlighet. Det er å formidle gode holdninger og verdier. I hans tilfelle vil det i såfall bare bli hykleri. Det er hykleri han vil lære bort. Dobbeltmoral.

Jeg skjønner godt at du vil straffe han på alle mulige måter. At sånn som du ser det nå, er eneste grunn til ikke la han få "ha" barna i såfall ut fra dine egoistiske behov for hevn. Skjønner deg godt. MEN - sett at du ikke hadde blitt såret av denne episoden (hvis det hadde gått an!!), hadde du ville hatt en slik type mann til å oppdra dine barn?!

Men - ikke fall i den fella at du bare svartmaler han. gå deg selv i sømmene. Er DU et godt forbilde? (Er et godt forbilde en som går tilbake til en mann som slår og er utro? Jeg har gjort det mange ganger selv - gått tilbake altså- , men jeg hadde ikke kommet til å gjort det dersom jeg hadde barn å ta hensyn til.) Lærer du ellers bort gode holdninger og verdier til barna dine ut ifra et behov om å gjøre dem til godt utstyrte mennesker i det voksne liv, sånn at de kan bidra med noe godt til verden og samtidig ha et godt liv, eller fordi de er "dine"? Sier du sistnevnte, bør du tenke etter.

Du vil ha hevn, få han til å lide som han har fått deg til å lide, men du vil samtidig at han skal bli "snill" - ikke sant?

Skulle vært stiftet en forbanna dameforening mot slike jævler (tro meg, jeg har følt på kroppen en god del av det der...). Det finnes jo dessverre alltid et eller annet dumt eller bitchy nek som er villig til å gi dem det de vil på si.

Ha bare denne mannen i bakhodet spesielt når du oppdrar din sønn, sånn at han ikke også blir sånn. Vi jenter har et ansvar for hvordan fremtidens menn blir, og det ansvaret må vi bli mer bevisst..

Og FAEN TA alle helvetes mannfolk som har en så forbanna syk tankegang at DE er den som blir sint på den andre når DE SELV er den som har såret og sviktet.

Jeg sier det igjen; vær så snill alle fremtidige og nåværende mødre (og fedre): TA ANSVAR. Det er VI som har ansvaret for hvordan fremtidens menn skal bli.

Til alle søstre, brødre, tanter, onkler, venner og venninner: Selv om gutten er en kjernekar i deres øyne, er det få jenter som er så bitchy og umodne og ustabile at de FINNER PÅ ting han har gjort mot dem.

Gjest uvirkelig

Du får skilsmisse ved dom, pga. mishandling og overgrep i barnas nærvær.

Har ringt adovakt. Vet det nå. Men det tar like lang tid å bli skillt ved dom som ved vanlig separasjon :-( Det tar så himla lang tid før saken kommer opp for retten. VIL SKILLES NÅ!!!!!!!!!!!

Annonse

Har ringt adovakt. Vet det nå. Men det tar like lang tid å bli skillt ved dom som ved vanlig separasjon :-( Det tar så himla lang tid før saken kommer opp for retten. VIL SKILLES NÅ!!!!!!!!!!!

Prøv og slapp av i mellomtiden, OG det tar ikke like lang tid - det bare virker sånn for deg nå :-)

Har du fått deg advokat, er det et bevis på at du er sterkere enn du selv er klar over.

Skriv opp notater og gi denne, og hold deg rolig. Jeg føler det bare på meg at du får en tøff motpart, og da er dette viktig. Si minst mulig, OG vær sakelig.

Lykke til lille venn, jeg vet hvor ille det er å skulle sitte stille og høre på usakeligheter om deg(i dette tilfellet) og samtidig holde kjeft.

Jeg har en egen evne til å bli iskald, og greier å prate om det som gjelder. Jeg har vunnet i alle mine tre rettsaker.

Jeg kan ikke gå nærmere inn på hva og hvorfor - det blir for privat.

Lykke til.

Bare forkast alle tanke rpå å bruke de uskyldige barna som et middel og hevn overfor faren. Det gjør det like liten og ussel som han, om ikke verre, siden du gjør det veloverveid og planlagt, mens han handlet i affekt der og da.

Når det er sagt, kan jeg ikke fatte og begripe at du i denne stunden sitter og ønsker at han skal savne dere og komme tilbake. Drittsekker som han er ikke verdt det.

Oppfør deg samlet og rolig overfor både han og offentlige instanser under skilsmissen, og grin heller ut hjemme alene eller sammen med en god venninne du kan prate med.

Joda, jeg vet at det er forbasket fristende og hyle, hevne seg rått og nesten kverke en person som har gjort noe sånt med en og såret så grundig. Men tro meg - når det er barn med i bildet så kan du gjøre ubotelig skade på dem for resten av livet.

Ettåringen klarer seg nok, men treåringen din er det verre med. Det er ikke sikkert det lar seg gjøre å reparere skaden h*n fikk ved å være vitne til et fysisk slagsmål mellom dere. Legg ikke ytterlige stein til byrden på det vesle barnesinnet, ved å slåss psykisk med ma nnen din i tillegg! Barn merker sånt, tro ikke annet.

Det er så enkelt. Du må gjøre det så enkelt. Start ditt nye liv nå. Se fremover, ikke bakover, det vil ødelegge deg.

Det er du og ungene som er viktige og det er ditt og bare ditt ansvar.

Hvorfor er barna ikke hos dine slektninger? Har du noen i nærheten som kan hjelpe deg?

Jeg er så enig, så enig med de andre om at du IKKE må bruke dette mot barna dine. Da kan du selv risikere å miste foreldreretten. En evt. rettssak om barna vil ta lang tid, og dere skal evalueres av en sakkyndig psykolog. Lar du deg spise opp av hevntanker i mellomtiden, vil det ikke se bra ut i rapporten.

Du vil vel ikke at barna dine skal ha det like ondt som deg? Sviktet av dem de har tillit til? For du vil svikte dem hvis du legger deg ut i en krig nå.

Ellers har du min fulle sympati.

Gjest lite råd

Tusen takk! Det rådet hørtes jammen ikke dumt ut! Skal slanke meg også (går greit, klarer jo ikke spise likevel), skal prøve å få ut aggresjonen ved trening, ringe frisøren i morgen osv osv. Men alle jeg snakker med sier gresset ikke ble noe grønnere på den andre siden. Ber til Gud om at han en vakker dag vil angre seg. Hva tror du? Vi var en så fin familie....*snufs*

Dessverre er det lite jeg kan si nå som jeg tror vil synke helt inn hos deg... BRUK TID, ikke hast tilbake til ham. Når dette begynner å gå over, håper jeg du ser ting litt klarere, ser at du faktisk ikke er avhengig av denne "mannen".

Det er tøft. Jeg håper virkelig at vennene dine ikke har rett. "Gresset er ikke grønnere på den andre siden". Det er tull! En ting er å lete etter et nytt og spennende forhold når ens eget begynner å bli hverdagslig og kjedelig - da blir vel gresset like gult og vissent over tid med den nye partneren. MEN: Når man er i et destruktivt forhold, der den ene parten faktisk slår - da kan virkelig gresset bli grønnere.

Dersom du alltid søker inn i forhold der du er underlegen, blir det neppe bedre. Dersom du imidlertid blir mer bevisst på ditt valg av menn, kan du oppnå et godt, likeverig forhold. TENK PÅ DET!

Jeg forstår at du savner ham nå, at du er redd for en fremtid alene. Ikke la den følelsen ta kontrollen over livet ditt - ta kontrollen selv! Det er vanskelig, det kommer til å være vanskelig en god stund fremover. Men så en dag, vil du plutselig innse at du er over ham - en herlig følelse, tro meg.

Ikke godta slik behandling fra noen. En mann som bryr seg om deg og barna vil aldri slå deg! Uansett hva han måtte hevde.

...og angående hevnen: Bli lykkelig og vakker og trygg for din egen del, ikke for hans. At han får se deg lykkelig er bare en bonus!

LYKKE TIL, dette går fint!

-

• 1 år senere...

Vet det er lenge siden dette innlegget ble skrevet, kom tilfeldigvis over det da jeg søkte etter noe. Innlegget mitt blir sannsynligvis ikke lest, men jeg klarer ikke la vær å skrive her.

Innlegget ditt vekker et utall med følelser i meg, at noen kan behandle et menneske på denne måten er utenfor min forståelse. Skal ikke si hva jeg mener burde gjøres med denne "mannen", det egner seg ikke på trykk.

Jeg håper det har gått bra med deg i ettertiden, og at du har fått din hevn uten at det har gått utover barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...