aldo Skrevet 19. november 2000 Del Skrevet 19. november 2000 Jeg er ei jente på 22 år. Jeg har brukt p-pillen Trionetta i 5 år. Jeg var til kontroll ifjor, da var det alle prøver som blei tatt. Jeg hadde litt høyt blodtrykk, men ellers var det bra. Legen så jeg kunne ringe neste år(altså i år) for å få ny resept. Det gjorde jeg i forrige uke, men da sa hun plutselig at jeg kunne få ny resept, men jeg måtte komme å få sjekka blodtrykket. Jeg mener dette er unødvendig. Hun sa at det bare var en nesten ikke merkbar økning. Jeg bor i en annen kommune enn legekontoret fordi jeg studerer. Kan det være nødvendig med å sjekke blodtrykket? Jeg røyker litt innimellom , ca 10 pk i uka. Takk for svar!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aldo Skrevet 19. november 2000 Forfatter Del Skrevet 19. november 2000 Jeg er ei jente på 22 år. Jeg har brukt p-pillen Trionetta i 5 år. Jeg var til kontroll ifjor, da var det alle prøver som blei tatt. Jeg hadde litt høyt blodtrykk, men ellers var det bra. Legen så jeg kunne ringe neste år(altså i år) for å få ny resept. Det gjorde jeg i forrige uke, men da sa hun plutselig at jeg kunne få ny resept, men jeg måtte komme å få sjekka blodtrykket. Jeg mener dette er unødvendig. Hun sa at det bare var en nesten ikke merkbar økning. Jeg bor i en annen kommune enn legekontoret fordi jeg studerer. Kan det være nødvendig med å sjekke blodtrykket? Jeg røyker litt innimellom , ca 10 pk i uka. Takk for svar!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 Man kan skrive ut p-pille for 3 år så du ikke trenger ny resept. Hvis du har lett forhøyet blodtrykk, synes jeg at det er uttrykk for omhu at legen ønsker kontroll før du får ny resept, det bør du være glad for. Jeg synes 10 pakker røyk i uken er ganske mye 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. november 2000 Del Skrevet 22. november 2000 Man kan skrive ut p-pille for 3 år så du ikke trenger ny resept. Hvis du har lett forhøyet blodtrykk, synes jeg at det er uttrykk for omhu at legen ønsker kontroll før du får ny resept, det bør du være glad for. Jeg synes 10 pakker røyk i uken er ganske mye 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.