Gå til innhold

Mannen min er blitt så feit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

24

• Goliath

19

• SierDuDet

15

• Dr. Frankenstein

14

Dr. Frankenstein

Et litt pussig råd, da vi menn rådes til aldri å ta opp kvinners overvekt. Vi skal si at dere er fine som dere er, ikke be dere om å slanke dere osv.

Hvorfor er det så stor forskjell på rådene menn og kvinner får i slike saker?

Det er da vel ikke pussig, Petter Smart. Velkommen til kvinnfolkhykleriet, uten grenser og ingen hensyn.

Antifeministisk hilsen

En bekreftelse på at alle som binder seg til en person, kvinne eller mann, alltid må forestille seg partneren som eldre og tjukkere en gang i framtida.

Hvorfor det? Det er ikke tross alt ikke alle som vil la seg selv forfalle med en gang man er "satt" i et forhold.

Dr. Frankenstein

Blitt dumpa i det siste?

Man trenger vel ikke å være et ferskt dumpeoffer for å se det feministiske hykleriet gjenspeile seg i denne tråden?

Ærlig talt. En hvilken som helst mann som hadde prøvd å spørre hva han skulle gjøre med sitt svulmende kvinnfolk, hadde blitt overfalt av sinte kvinnfolk på denne siden.

Hykleriet lenge leve!

Man trenger vel ikke å være et ferskt dumpeoffer for å se det feministiske hykleriet gjenspeile seg i denne tråden?

Ærlig talt. En hvilken som helst mann som hadde prøvd å spørre hva han skulle gjøre med sitt svulmende kvinnfolk, hadde blitt overfalt av sinte kvinnfolk på denne siden.

Hykleriet lenge leve!

Det har du faktisk rett i, og det er ikke bare synsing fra min side men noe jeg har registrert mer enn en gang når mannfolk har lagt fram den samme problemstillinga.

Rimelig patetisk for å si det rett ut.

Annonse

Hykleriet lenge leve!

Joa, du har et poeng.

Men det er mange i denne tråden som syns damas holdning er overfladisk også.

Dr. Frankenstein

Det har du faktisk rett i, og det er ikke bare synsing fra min side men noe jeg har registrert mer enn en gang når mannfolk har lagt fram den samme problemstillinga.

Rimelig patetisk for å si det rett ut.

Hepp hepp. All feministisk hykleri er rimelig patetisk.

Hva med å starte anti-feministisk forening? Kvinnfolk er selvfølgelig også velkomne

Hva med å starte anti-feministisk forening? Kvinnfolk er selvfølgelig også velkomne

Kan du forklare hva anti-feminisme er?

Det er nemlig ganske mange ulike versjoner av feminisme.

Anti-hykling kan jeg bli med på.

Det hadde vært noe det.

Merkelig egentlig. Hadde innlegget vært skrevet av en mann om sin kone, så hadde han vært en overfladisk jævel og vi som menn må da for guds skyld vite at kvinner har hormoner, det er helt normalt at de går opp i vekt, alt i livet dreier seg ikke om kropp og trening, det indre teller selvsagt mest, de hadde preket om graviditeter, pms, hvor flott 25 ekstra kg fett er på ett kvinnfolk, og det er faen ikke måte på hva slags unnskyldninger kvinnfolka hadde lagt fram her. Sannsynligvis hadde fyren også fått skylden for hennes vektøkning, for den kunne tross alt hatt noe å gjøre med at han ikke verdsatte henne som en kvinne fortjener og at hun derfor følte seg mislykket som ektefelle noe som igjen medførte trøstespising og depresjoner.

Men når det er en dame om en mann så forstår (nesten) alle henne.

Det er ganske fantastisk.

Dr. Frankenstein

Kan du forklare hva anti-feminisme er?

Det er nemlig ganske mange ulike versjoner av feminisme.

Anti-hykling kan jeg bli med på.

Bare ordet feminisme er jo hyklersk i seg selv, og da spiller det ingen rolle hvor mange varianter det finnes av det.

For å snu det på det hodet kan du jo prøve å forestille deg hva som ligger i et begrep som maskulisme? Jeg antar visse grupperinger ikke hadde levnet mye tvil om hva som eventuelt var målet med noe slikt, eller hva tror du?

Dr. Frankenstein

Det hadde vært noe det.

Merkelig egentlig. Hadde innlegget vært skrevet av en mann om sin kone, så hadde han vært en overfladisk jævel og vi som menn må da for guds skyld vite at kvinner har hormoner, det er helt normalt at de går opp i vekt, alt i livet dreier seg ikke om kropp og trening, det indre teller selvsagt mest, de hadde preket om graviditeter, pms, hvor flott 25 ekstra kg fett er på ett kvinnfolk, og det er faen ikke måte på hva slags unnskyldninger kvinnfolka hadde lagt fram her. Sannsynligvis hadde fyren også fått skylden for hennes vektøkning, for den kunne tross alt hatt noe å gjøre med at han ikke verdsatte henne som en kvinne fortjener og at hun derfor følte seg mislykket som ektefelle noe som igjen medførte trøstespising og depresjoner.

Men når det er en dame om en mann så forstår (nesten) alle henne.

Det er ganske fantastisk.

Man kan jo si det det hele egentlig er utrolig, men så er jo vår feministiske tidsalder ganske så utrolig i seg selv. Det er jo faktisk slik at man ikke en gang blir sjokkert over hvor lite pepper denne dama har fått.

Fantastisk er bare forordet.

Bare ordet feminisme er jo hyklersk i seg selv, og da spiller det ingen rolle hvor mange varianter det finnes av det.

For å snu det på det hodet kan du jo prøve å forestille deg hva som ligger i et begrep som maskulisme? Jeg antar visse grupperinger ikke hadde levnet mye tvil om hva som eventuelt var målet med noe slikt, eller hva tror du?

"Bare ordet feminisme er jo hyklersk i seg selv, og da spiller det ingen rolle hvor mange varianter det finnes av det."

Hva er hyklersk med det?

"For å snu det på det hodet kan du jo prøve å forestille deg hva som ligger i et begrep som maskulisme?"

Nei? Harde verdier? hehe, aner ikke. Hva mener du?

"Jeg antar visse grupperinger ikke hadde levnet mye tvil om hva som eventuelt var målet med noe slikt, eller hva tror du?"

Nei, dette spørsmål jeg ikke ta stilling til. Skjønner ikke hvor du vil hen.

Er bare et dumt, søvnløst kvinnfolk.

Annonse

"Bare ordet feminisme er jo hyklersk i seg selv, og da spiller det ingen rolle hvor mange varianter det finnes av det."

Hva er hyklersk med det?

"For å snu det på det hodet kan du jo prøve å forestille deg hva som ligger i et begrep som maskulisme?"

"Jeg antar visse grupperinger ikke hadde levnet mye tvil om hva som eventuelt var målet med noe slikt, eller hva tror du?"

En ting som er sikkert er at jeg nå i hvert fall vil anbefale deg å drite i å legge deg før forelesninga for noen minutters søvn nå vil bare gjøre vondt verre, holde deg våken til forelesninga er ferdig for så å kline til med litt skikkelig kvalitetssøvn når du er ferdig med de tre timene du har i dag.

Eventuelt drite i forlesninga dersom den ikke er obligatorisk.

Kaffe er for øvrig et flott triks! :)

Man kan jo si det det hele egentlig er utrolig, men så er jo vår feministiske tidsalder ganske så utrolig i seg selv. Det er jo faktisk slik at man ikke en gang blir sjokkert over hvor lite pepper denne dama har fått.

Fantastisk er bare forordet.

Jeg syns det blir litt drøyt å kalle tiden vi lever i for den feministiske tidsalder.

Ja, her i landet har vi kommet et stykke på vei, men enda er det mye igjen.

Det er selvfølgelig ikke hyggelig å bli kasta ut fordi man er feit, verken for kvinner eller menn.

Ei heller er det hyggelig lesning at folk setter utseende så høyt at samboerforhold med barn skal gå føyken pga noen kilo ekstra.

(Antagelig er ikke dette det EGENTLIGE samlivsproblemet, men en liten del av det)

En annen side av likestillingen er at vi har muligheter til å stille krav.

Det går an i dag å klare seg som singel, det gikk ikke for noen årtier tilbake. Derfor får man slike kasuser: Folk TØR å gå ut av samboerforhold, de tør å skille seg.

Tror de fleste norske menn er fornøyd med at likestillingen har kommet såpass langt.

De som er misfornøyd bestiller seg ei dame fra Thailand.

(Regner med at jeg kommer til å få kjeft for den siste kommentaren)

Dr. Frankenstein

Hva er hyklersk med det?

Fordi feminisme antyder kamp, kamp mot hankjønnet, og det rimer svært dårlig når budskapet er likestilling. Både likestilling og feminisme absurd til det hyklerske. Iallfall det sistnevnte. Jeg hater feminisme!

Hva med humanisme? Er ikke det et mye bedre utgangspunkt?

Dr. Frankenstein

Jeg syns det blir litt drøyt å kalle tiden vi lever i for den feministiske tidsalder.

Ja, her i landet har vi kommet et stykke på vei, men enda er det mye igjen.

Det er selvfølgelig ikke hyggelig å bli kasta ut fordi man er feit, verken for kvinner eller menn.

Ei heller er det hyggelig lesning at folk setter utseende så høyt at samboerforhold med barn skal gå føyken pga noen kilo ekstra.

(Antagelig er ikke dette det EGENTLIGE samlivsproblemet, men en liten del av det)

En annen side av likestillingen er at vi har muligheter til å stille krav.

Det går an i dag å klare seg som singel, det gikk ikke for noen årtier tilbake. Derfor får man slike kasuser: Folk TØR å gå ut av samboerforhold, de tør å skille seg.

Tror de fleste norske menn er fornøyd med at likestillingen har kommet såpass langt.

De som er misfornøyd bestiller seg ei dame fra Thailand.

(Regner med at jeg kommer til å få kjeft for den siste kommentaren)

Tja, jeg synes denne tråden med alle sine svar understreker hvor langt feminismen egentlig har kommet. ;-)

Menn som i dag er fornøyde med feminismen er uten unntak naut som ikke evner å ta inn over seg hvor rævpulte de egentlig er blitt.

Fordi feminisme antyder kamp, kamp mot hankjønnet, og det rimer svært dårlig når budskapet er likestilling. Både likestilling og feminisme absurd til det hyklerske. Iallfall det sistnevnte. Jeg hater feminisme!

Hva med humanisme? Er ikke det et mye bedre utgangspunkt?

Jeg er ikke enig i at feminisme må forståes som en kamp mot mannen.

Det er vel mer å forstå som en kamp mot det som kan kalles et "mannsamfunn". I såmåte skal vel feminismen veie opp for den undertrykkelsen som har vært i tusenvis av år. Målet er likestilling.

Det fins som sagt ulike varianter av dette.

Humanismen er et bra utgangspunkt. Men det fins også ulike varianter av denne.

Tja, jeg synes denne tråden med alle sine svar understreker hvor langt feminismen egentlig har kommet. ;-)

Menn som i dag er fornøyde med feminismen er uten unntak naut som ikke evner å ta inn over seg hvor rævpulte de egentlig er blitt.

"Menn som i dag er fornøyde med feminismen er uten unntak naut som ikke evner å ta inn over seg hvor rævpulte de egentlig er blitt."

Mange menn liker å bli rævpult. Både av kvinner og menn.

Men nok om det.

Er det egentlig likestilling eller feminisme du er imot?

Hvorfor kan ikke vi kvinnene si at vi vil ha en veltrent og deilig mann?

Skal menn ha enerett på å se på det motsatte kjønn som et objekt?

Hører jo hele tida om mannfolk sine drømmedamer/hvem som er "fine" osv.

Dr. Frankenstein

Jeg er ikke enig i at feminisme må forståes som en kamp mot mannen.

Det er vel mer å forstå som en kamp mot det som kan kalles et "mannsamfunn". I såmåte skal vel feminismen veie opp for den undertrykkelsen som har vært i tusenvis av år. Målet er likestilling.

Det fins som sagt ulike varianter av dette.

Humanismen er et bra utgangspunkt. Men det fins også ulike varianter av denne.

Hvis målet er likestilling er feminisme et meningsløst begrep. Feminisme og likestilling er ikke forenelige, nettopp fordi feminismens mål er å tale kvinners interesser og kvinners sak, og kun det. Hvorfor kalle det feminisme hvis det ikke er kun for kvinner?

Jeg håper så mange feminister som over hodet mulig klarer å innse sitt feilaktige utgangspunkt. Jeg håper de tar farvel med hykleriet og kjønnskampen sin, og heller orienterer seg i humanistisk retning. Feminisme og likestilling kan aldri gi noe annet enn en vond smak i munnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...