Goliath Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Dersom du elsker mannen din, så vil lysten til de ekteskapelige plikter komme av helt av seg selv. Noe pliktfølelse bør en vel ha i den hellige ektestand? he-he-he.....hva har du bedrevet tiden med i påsken? Vært på for mange gudstjenester?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Nåååh... så du prøver å finne deg dame på Dol... Beklager, jeg er ikke interessert. Uintelligente menn er overhodet ikke tiltrekkende, faktisk direkte turn-off for å si det mer tidsriktig. he-he....hvis det er slik du oppfatter forsøk på sjekking, så forstår jeg godt at du er blitt feminist. Og med tanke på at du tydligvis missforstår det meste av hva du leser her, og sikkert verden rundt deg også (de pleier det disse feministene), så forstår jeg godt hvorfor du oppfatter deg selv som intelligent. Det passer jo perfekt inn i mønsteret. Og ikke minst blir kritikk av deg det samme som ros og bifall av en som, i motsetning til deg, er oppegående.... Så takk skal du ha! :-) I tillegg har jeg såpass respekt og følelser for min kjæreste at jeg ikke har behov for å henge på DOL/internett i søk etter noe mer. Men på seg selv så kjenner man andre sies det - så det er kanskje derfor du antok noe annet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Men altså... hvordan vil du forklare at en håndfull gutter/menn på Dol _konsekvent_ snakker om 'jenter/kvinner' som sånn og slik? Det er temmelig hårreisende hvis du tenker deg om. Og ja, jeg tror også petter smart har et utyske i huset Ja, noen benytter hver minste mulighet til å slenge dritt om høla, samt forsvare mennene, men enkelte ganger har disse menneskene rett. Og denne gangen har Petter Smart helt rett i det han skriver. Det er av en eller annen grunn som å spytte i kjærka om man så mye som antyder at et kvinnemenneske har lagt på seg og at man derfor ikke takler henne lenger, mens det av en eller annen merkelig grunn er helt greit å ikke like en mann som har blitt feit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Teskje i form av bokmålsordboken: feminisme - ~is´me -n 1 teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene 2 organisert arbeid for kvinners retter i arbeids- og samfunnsliv, særlig om en bevegelse på 1800- og 1900-tallet som arbeidet for kvinners likestilling og frigjøring, jf *nyfeminisme Dine reaksjonære tolkninger av ordet og motstand mot fenomenet er ikke noe annet enn hevdelse av middelaldertilstander i Norge igjen. Du og dine meningsfeller er heldigvis i ferd med å dø ut. Nå var det ikke bokmålsordbokens definisjon av ordet som jeg refererte til, men feministene (de ekstreme av dem - for de fleste andre har funnet ut at det ble for ekstremt for dem) tolkning av hvordan begrepet feminisme skal brukes i deres kamp. Hadde du hatt evne til å lese det jeg skrev, så skrev jeg at jeg var for for likeverd, likestilling, like rettigheter og plikter. At du klarer å få det til å bli en hevdelse av middelaldertilstander i Norge igjen, viser jo bare hvor rett jeg har i at feministenes(inkl. din) kamp er mot mannen å gjøre, kamp for kvinnen og for hennes rettigheter (og ikke like rettigheter) - og så absolutt intet med likeverd og likestilling å gjøre. Så takk for at du klargjorde det for oss:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Var det like godt for deg som det var for Morsk? :-) Hvordan vet du hvor godt det var for Morsk? Men så lenge det ikke er en feministfitte, så er det alltid like godt for meg:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Ja, noen benytter hver minste mulighet til å slenge dritt om høla, samt forsvare mennene, men enkelte ganger har disse menneskene rett. Og denne gangen har Petter Smart helt rett i det han skriver. Det er av en eller annen grunn som å spytte i kjærka om man så mye som antyder at et kvinnemenneske har lagt på seg og at man derfor ikke takler henne lenger, mens det av en eller annen merkelig grunn er helt greit å ikke like en mann som har blitt feit. Jeg synes det en har rett til å si i fra at en ikke tenner på partner lenger, grunnet fedme eller annet kosmetisk, uansett kjønn..Bare så det er sagt.. Det er dog litt drøyt å si at det kvinnene på dol som i størst grad tar hensyn til kjønn før de besvarer ett innlegg.. Har lagt merke til at det er en del mannsnick som går igjen som har så kvinnefiendtlige holdninger at det nesten ikke er underholdene en gang.. Mener jeg, og skle inn i debatten på et bananskall, på et relativt tilfeldig sted.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Seksuell legning har du neppe peiling på, din kastrat. Det er imidlertid betydelig verre at du mangler åndsevner. Dessverre for deg tror jeg det er for sent uansett. :-D!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg synes det en har rett til å si i fra at en ikke tenner på partner lenger, grunnet fedme eller annet kosmetisk, uansett kjønn..Bare så det er sagt.. Det er dog litt drøyt å si at det kvinnene på dol som i størst grad tar hensyn til kjønn før de besvarer ett innlegg.. Har lagt merke til at det er en del mannsnick som går igjen som har så kvinnefiendtlige holdninger at det nesten ikke er underholdene en gang.. Mener jeg, og skle inn i debatten på et bananskall, på et relativt tilfeldig sted.. Nei, i forhold til fett så er det ikke drøyt å si at kvinnene på dol tar hensyn til kjønn. Dette er tross alt første gang (som jeg kan huske) at jeg har sett en kvinne skrive at hun vemmes over sin fete mann, og hun har knapt nok møtt noe kritikk. Menn har derimot gjentatte ganger oppigjennom skrevet denne typen innlegg om sine kjære, og da er det ikke måte på hvor mye kritikk de har møtt. Det er sterkt. For øvrig er jeg selvsagt enig i at kjønn her er irrelevant, og jeg personlig finner 25 kilos økning i vekta å være en gyldig "skillsmissegrunn", mest fordi jeg ikke ville taklet noen som gir faen i seg selv på den måten, og regelrett lar seg forfalle. Dette er tross alt en innstilling som er svært lite sjarmerende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rampo Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Nå var det ikke bokmålsordbokens definisjon av ordet som jeg refererte til, men feministene (de ekstreme av dem - for de fleste andre har funnet ut at det ble for ekstremt for dem) tolkning av hvordan begrepet feminisme skal brukes i deres kamp. Hadde du hatt evne til å lese det jeg skrev, så skrev jeg at jeg var for for likeverd, likestilling, like rettigheter og plikter. At du klarer å få det til å bli en hevdelse av middelaldertilstander i Norge igjen, viser jo bare hvor rett jeg har i at feministenes(inkl. din) kamp er mot mannen å gjøre, kamp for kvinnen og for hennes rettigheter (og ikke like rettigheter) - og så absolutt intet med likeverd og likestilling å gjøre. Så takk for at du klargjorde det for oss:-) I og med at jeg er mann - heterofil sådan, og til og med høyrevelger, så ser jeg ikke helt hva poenget mitt skulle være med å kjempe mot menn generelt. Dersom innleggene dine oste av ønske om likeverd og rettferdighet hadde du kanskje ikke fått slike reaksjoner som du har fått? Du kan gjerne si at du er for ditt og datt, men det er til syvende og sist meningen bak som vi andre leser mellom linjene dine. Det er ikke pent det vi ser, og det gjør meg nesten flau på vegne av kjønnet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Nei, i forhold til fett så er det ikke drøyt å si at kvinnene på dol tar hensyn til kjønn. Dette er tross alt første gang (som jeg kan huske) at jeg har sett en kvinne skrive at hun vemmes over sin fete mann, og hun har knapt nok møtt noe kritikk. Menn har derimot gjentatte ganger oppigjennom skrevet denne typen innlegg om sine kjære, og da er det ikke måte på hvor mye kritikk de har møtt. Det er sterkt. For øvrig er jeg selvsagt enig i at kjønn her er irrelevant, og jeg personlig finner 25 kilos økning i vekta å være en gyldig "skillsmissegrunn", mest fordi jeg ikke ville taklet noen som gir faen i seg selv på den måten, og regelrett lar seg forfalle. Dette er tross alt en innstilling som er svært lite sjarmerende. Jepp, de har møtt kritikk.. av kvinner, og det synes jeg er meningsløst og dobbeltmoralsk.. Fett er fett, uansett på hvem det sitter og så får man ta stilling deretter.. Men det er bare blåbær mot hvor dobbeltmoralske enkelte av mannfolka her inne er når det kommer til andre tråder som jeg mener heller ikke har noe med kjønn å gjøre.. Så jeg synes ikke det mer grunn til å jazze seg opp over hvor urettferdig det hele er her enn andre steder. Det blir litt teit. Også blir det teit å angripe feminisme i seg selv, synes jeg.. Jeg mener at en del hardcore feminister kanskje har fått vridd tolkningene av en del sånne begreper, men det betyr jo bare at vi , selvfølgelig, vil være like mye verdt og ha like rettigheter so gutta...Vanskelig å være uenig i spør du meg, men skremmende nok finnes det de som er.. P.S Jeg sier ikke at du mener noe sånt, altså!! Det var bare ett passende sted å hoppe inn i tråden på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pjuuk Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hvordan vet du hvor godt det var for Morsk? Men så lenge det ikke er en feministfitte, så er det alltid like godt for meg:-) Rompa til Morsk & co, eller importert thaifitte. Der stopper vel utvalget av hull du og dine får frekventert. Men det er vel ikke så verst for en gammel gris som deg! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg er ikke uenig i noe av det du sier. Men det er forskjell på å si fra og å stille kabinettspørsmål. Er det ikke bedre at hun stiller et ultimatum til han. Enten så får du rava opp av sofaen og slanker deg, ellers så er alternativet at hun går. Jeg syntes igrunn dette er mer realt, enn at hun lar han sitte der, mens hun (kanskje) finner seg en elsker. Sånn sett har han et valg på forhånd. Det samme gjelder selvsagt menn som ikke tenner på den overvektige dama si lenger. Jeg sier ikke at hun skal true med å finne seg en annen, men å si det hun mener til han. Hardt og brutalt kanskje, men bedre enn å fly bak ryggen til han/eller motsatt i andre tilfeller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cft Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hvor i alle dager har du fått ideen om at feminisme betyr "Likeverd, likestilling, like rettigheter og plikter"? Feminisme har med kamp mot mannen å gjøre, kamp for kvinnen og for hennes rettigheter (og ikke like rettigheter) - og så absolutt intet med likeverd og likestilling å gjøre. Jeg er for likeverd, likestilling, like rettigheter og plikter. Nettopp derfor forakter jeg de ekstreme feministene og deres løgner. "Feminisme har med kamp mot mannen å gjøre, kamp for kvinnen og for hennes rettigheter (og ikke like rettigheter) - og så absolutt intet med likeverd og likestilling å gjøre" Dette er ikke korrekt. Feminisme er ikke - og har heller aldri vært en "kamp mot mannen". Isteden har det vært en kamp _for_ kvinners rettigheter i samfunnet, og det er faktisk to litt forskjellige ting. Som de fleste normalt opplyste mennesker vet, har dette slett ikke vært noen selvfølge. Og vi har alle faktisk mye å takke dem for, disse "fæle" femistene som alle hater. Selv om noen til tider driver det for langt. Feminister av idag er, som sine forgjengere, opptatt av likestilling. Det innebærer like rettigheter og plikter for kvinner og menn. Vi er dessverre ikke helt i mål her ennå... Hva fedmeproblematikken angår, så bør det her (som andre steder) selvfølgelig være "likhet for loven". Noe av grunnen til at det alikevel ikke er slik, tror jeg henger sammen med at folk flest er klar over at spiseforstyrrelser er et stadig økende problem blant kvinner, og at det derfor nesten ikke er "lov" å snakke negativt om kvinners vekt. Man er kanskje redd for å "trigge" noe... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 "Feminisme har med kamp mot mannen å gjøre, kamp for kvinnen og for hennes rettigheter (og ikke like rettigheter) - og så absolutt intet med likeverd og likestilling å gjøre" Dette er ikke korrekt. Feminisme er ikke - og har heller aldri vært en "kamp mot mannen". Isteden har det vært en kamp _for_ kvinners rettigheter i samfunnet, og det er faktisk to litt forskjellige ting. Som de fleste normalt opplyste mennesker vet, har dette slett ikke vært noen selvfølge. Og vi har alle faktisk mye å takke dem for, disse "fæle" femistene som alle hater. Selv om noen til tider driver det for langt. Feminister av idag er, som sine forgjengere, opptatt av likestilling. Det innebærer like rettigheter og plikter for kvinner og menn. Vi er dessverre ikke helt i mål her ennå... Hva fedmeproblematikken angår, så bør det her (som andre steder) selvfølgelig være "likhet for loven". Noe av grunnen til at det alikevel ikke er slik, tror jeg henger sammen med at folk flest er klar over at spiseforstyrrelser er et stadig økende problem blant kvinner, og at det derfor nesten ikke er "lov" å snakke negativt om kvinners vekt. Man er kanskje redd for å "trigge" noe... Bra innlegg! Spiseforstyrrelser og dårlig selvbilde/selvtillit er ikke forbeholdt kvinner. Det kan også bli et problem for menn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cft Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Fordi feminisme antyder kamp, kamp mot hankjønnet, og det rimer svært dårlig når budskapet er likestilling. Både likestilling og feminisme absurd til det hyklerske. Iallfall det sistnevnte. Jeg hater feminisme! Hva med humanisme? Er ikke det et mye bedre utgangspunkt? "Både likestilling og feminisme absurd til det hyklerske." Javel. Det må du gjerne få lov til å mene. Men når du sier det på denne måten, oppfatter jeg deg som et menneske som ikke unner andre det han unner seg selv. Heldigvis trenger ingen å ta hensyn til dine meninger. De betyr ingenting i den store sammenhengen. Et lite tips til deg (som også gjelder Dr.Frankenstein og Petter Smart): Det er fryktelig lett for andre å begynne å se på deg som en stakkar, et offer for noe, når du uttaler det SÅ ekstremt som det du gjør. Man begynner gjerne å lure på om det ikke ligger noe annet bak som skaper denne trangen til å uttagere mot andre - i dette tilfelle kvinner. Jeg sier ikke at det nødvendigvis _er_ slik, men at det kan oppfattes slik av andre. Så får du selv ta stilling til om det har noen betydning for deg eller ikke. En ting til: De tendensene man ser hos dere, er omtrent de samme som kan sees hos ekstreme feminister (jepp, du har faktisk endel til felles med dem) og høyrekstreme rasister. Bakenfor finner man gjerne et såret sinn, preget av skuffelser og nederlag. Slike mennesker forsøker ofte å "hevde seg" ved å tråkke andre ned i søla, eller forsøke å dominere andre ved å f.eks innta en dominerende og undertrykkende rolle i kraft av sitt kjønn. Noe liknende kan man se hos kvinner som konsekvent rakker ned på alt som handler om menns seksualitet, fordi de selv føler de kommer til kort på dette området. Eller ressurssvak ungdom som klandrer innvandrerne/mørkhudete for sin egen manglende vellykkethet. Kanskje det finnes andre måter å hevde seg på? Noe som er mer konstruktivt enn å hyle og skrike her på DOL? Men for all del - hyl i vei, hvis det gir dere noe... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-583782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Ja, noen benytter hver minste mulighet til å slenge dritt om høla, samt forsvare mennene, men enkelte ganger har disse menneskene rett. Og denne gangen har Petter Smart helt rett i det han skriver. Det er av en eller annen grunn som å spytte i kjærka om man så mye som antyder at et kvinnemenneske har lagt på seg og at man derfor ikke takler henne lenger, mens det av en eller annen merkelig grunn er helt greit å ikke like en mann som har blitt feit. 'Det er av en eller annen grunn som å spytte i kjærka om man så mye som antyder at et kvinnemenneske har lagt på seg og at man derfor ikke takler henne lenger, mens det av en eller annen merkelig grunn er helt greit å ikke like en mann som har blitt feit.' Ok, denne tråden er nesten utmattende og er ikke _så_ interessant... - så i og med at jeg har sagt min mening er det meningsløst å si det omatt og omatt. Uansett stemmer ikke det du sier her med min virkelighetsoppfatning, verken på Dol eller IRL. Og jeg tror ikke jeg er spesielt sløv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-584001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cft Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Bra innlegg! Spiseforstyrrelser og dårlig selvbilde/selvtillit er ikke forbeholdt kvinner. Det kan også bli et problem for menn. Ja, dette med spiseforstyrrelser og dårlig selvtillit i forhold til egen kropp er dessverre et økende problem også blant menn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-584002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 'Det er av en eller annen grunn som å spytte i kjærka om man så mye som antyder at et kvinnemenneske har lagt på seg og at man derfor ikke takler henne lenger, mens det av en eller annen merkelig grunn er helt greit å ikke like en mann som har blitt feit.' Ok, denne tråden er nesten utmattende og er ikke _så_ interessant... - så i og med at jeg har sagt min mening er det meningsløst å si det omatt og omatt. Uansett stemmer ikke det du sier her med min virkelighetsoppfatning, verken på Dol eller IRL. Og jeg tror ikke jeg er spesielt sløv. Jo, hvis du ikke har registert alle de kjerringene som har sutra, skjelt, smelt og bannet over mannfolk som har klaget over at deres kjære har gått opp i vekt, så må du være litt sløv. Det er tross alt ikke noe som har skjedd bare en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-584015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Er dere ikke sammen om å handle inn mat til husholdningen da? Du kan kanskje ta styringen litt der, og begynne å kjøpe inn kun magrere matvarer. Smører han matpakke til jobben? Hvis ikke, bør han begynne med det. Ellers blir det lett junkfood eller kantinemat, som er mye tyngre enn en matpakke med spesielt utvalgte og magre pålegg. Minimalt med magert margarin på! Ellers kan du jo gå inn på Grethe Roedes hjemmesider på nett, og finne inspirasjon til lavkalori-retter der. Jeg har en venninne som alltid har så mye godt og fantasifult på middagsmenyen hjemme, og til min store forbløffelse kunne hun fortelle at hun tar nesten alle oppskrifter og middagsforslag fra en Grete Roede-bok hun har.Iflg. henne selv, gikk hun ned 8 kg på 7 uker ved å holde seg til de oppmålte mengdene mat og kun å bruke de oppskriftene derfra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-584028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Du må selvfølgelig si at det gjør ingen ting om du legger på deg, da er det bare jeg som vil ha deg. Mere å ta i, mere å være glad i. Jeg synes du ser bedre ut nå, før var du altfor tynn! Altså det samme som vi mannfolk er programforpliktet til å lire av oss når snuppa er blitt litt udefinerbar i fasongen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101651-mannen-min-er-blitt-s%C3%A5-feit/page/8/#findComment-584045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.