Gjest 32år Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg bruker få store, harde rødlilla byller i røttene til kjønnshårene, eller ihvertfall under huden der nede. Etter noen dager kan det gå hull på de, og da blør det . Er det noen som vet hva dette kommer av? Det blir ganske stygge arr etterpå, så det er ikke videre pent å være barbert! Det hender også at jeg får slike harde kuler inni kjønnsleppene. Disse går det ikke hull på, men de forsvinner av seg selv. Plagsomt! Er det andre enn meg som har det slik? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101729-byller-under-kj%C3%B8nnsh%C3%A5rene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hvis du er kvinne (det nevner du ingenting om) kan løsningen faktisk være å la være å barbere deg, og heller IKKE fjerne hårene med voks. Det som skjer ofte, er at når du kutter av kjønnshårene helt nede ved huden eller rett under, så gis bakterier innpass ned til hårsekkene. Og kommer de seg ned dit, blir det lett betennelse av det. Kuler og byller, som det så går hull på, slik du beskriver. Du får avgjøre om friseringen er verdt dette. Personlig ville jeg nok avstått fra annet enn å stusse sidene av bikinilinjen, dersom jeg hadde hatt samme problem med byller. Trusestrikker som gnager, kan også være med å irritere der det nylig er barbert (avkuttede hårstrå etterlater jo et lite "hull" i huden) og det gir lettere infeksjoner i form av byller. Prøv å bruke en noe ledigere fasong på trusene en periode, og kutt ut barberingen. Dersom det bedrer seg, så har du jo funnet årsaken. Jeg barberte meg en gang for noen år siden, og fikk en kjempestor byll i lysken, akkurat på undersiden der trusestrikken går. Jeg endte opp med et besøk på legevakta, fordi den ble så betent at jeg begynte å halte. Legen som skar opp byllen og tømte den for puss, sa faktisk at det var noe han ofte så, slike byller, og at de kom av at folk fjernet hårene for nære hudoverflaten. Særlig ille var altså fjerning med voks, fordi det etterlater små sår rett ned i hårsekken under hudoverflaten. Det er jo som kjent en del bakterier i underlivets område. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101729-byller-under-kj%C3%B8nnsh%C3%A5rene/#findComment-580466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storetroll Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg har hatt samme problem som deg i over ti år. Det har vært så ille i perioder at jeg ikke har kunnet sitte..Jeg har også vært hos gynokolog så mange ganger at jeg har kommet ut av tellingen. Har fått beskjed om at dette er veldig vanlig, og at det desverre er vanskelig å behandle. Dvs det er kronisk. Jeg har prøvd antibiotikakurer som demper dette for en periode, men det kommer tilbake. Jeg har også fått fucidin-salve som skal hjelpe. Ellers har jeg fått beskjed om at hvis byllene kommer og går på samme sted, kan løsningen være å fjerne de betente kjertelene ved et kirurgisk inngrep. Ellers har jeg også fått høre at dersom byllene blir utsatt for sol, vil de tørke inn og forsvinne.Håper noe av dette kan hjelpe deg! Hilsen en som snart skal ta litt sol 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101729-byller-under-kj%C3%B8nnsh%C3%A5rene/#findComment-580898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lis@bet Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hvis du er kvinne (det nevner du ingenting om) kan løsningen faktisk være å la være å barbere deg, og heller IKKE fjerne hårene med voks. Det som skjer ofte, er at når du kutter av kjønnshårene helt nede ved huden eller rett under, så gis bakterier innpass ned til hårsekkene. Og kommer de seg ned dit, blir det lett betennelse av det. Kuler og byller, som det så går hull på, slik du beskriver. Du får avgjøre om friseringen er verdt dette. Personlig ville jeg nok avstått fra annet enn å stusse sidene av bikinilinjen, dersom jeg hadde hatt samme problem med byller. Trusestrikker som gnager, kan også være med å irritere der det nylig er barbert (avkuttede hårstrå etterlater jo et lite "hull" i huden) og det gir lettere infeksjoner i form av byller. Prøv å bruke en noe ledigere fasong på trusene en periode, og kutt ut barberingen. Dersom det bedrer seg, så har du jo funnet årsaken. Jeg barberte meg en gang for noen år siden, og fikk en kjempestor byll i lysken, akkurat på undersiden der trusestrikken går. Jeg endte opp med et besøk på legevakta, fordi den ble så betent at jeg begynte å halte. Legen som skar opp byllen og tømte den for puss, sa faktisk at det var noe han ofte så, slike byller, og at de kom av at folk fjernet hårene for nære hudoverflaten. Særlig ille var altså fjerning med voks, fordi det etterlater små sår rett ned i hårsekken under hudoverflaten. Det er jo som kjent en del bakterier i underlivets område. "Hvis du er kvinne (det nevner du ingenting om)" Hvor har menn kjønnslepper? ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101729-byller-under-kj%C3%B8nnsh%C3%A5rene/#findComment-580919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 "Hvis du er kvinne (det nevner du ingenting om)" Hvor har menn kjønnslepper? ) *ooops* Æh...kanskje en hermafroditt, det der? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101729-byller-under-kj%C3%B8nnsh%C3%A5rene/#findComment-581135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.